Tamburini T12 Massimo: Co umí motorka za osm milionů?

 

Massimo Tamburini opustil náš svět před dvěma roky, ale nyní se vrací prostřednictvím svého posledního motocyklu, který lze označit za důstojné uzavření jeho celoživotního díla.

Massimo Tamburini patří k nejvýraznějším a nejvýznamnějším osobnostem italského motocyklového průmyslu od počátku sedmdesátých let dvacátého století až do současnosti.

V roce 1973 stál u zrodu značky Bimota, kde se postaral o návrhy řady výjimečných motocyklů a od poloviny osmdesátých let pracoval pro koncern Cagiva a právě jemu vděčíme za designové perly, jimiž jsou Ducati 916 spolu s celou rodinou svých následníků až po model 998 a MV Agusty F4 i Brutale.

Massimo Tamburini se narodil 28. listopadu 1943 a svět motocyklů ho okouzlil již na počátku šedesátých let, když navštívil závod mistrovství světa silničních motocyklů v Monze. Svůj vlastní motocykl si poprvé navrhl na základech MV Agusty 750 Sport v roce 1971 a následovala čtyři desetiletí plodné práce pro již zmíněné značky Bimota, Cagiva, Moto Morini, Ducati a MV Agusta.

Do důchodu odešel Massimo Tamburini 31. prosince roku 2008, ale ve skutečnosti jen vystoupil ze služeb Cagivy, resp. MV Agusty, aby se mohl věnovat vlastnímu projektu. Ten bohužel nemohl sám dokončit, protože jej 6. dubna roku 2014 přemohla rakovina plic.

Motocyklový génius po sobě vedle svého díla zanechal i rozpracovaný projekt a funkční tým, který jej pod vedením Massimova syna Andrea a za pomoci řady partnerů dotáhl k plně funkčnímu motocyklu.

Tamburini T12 Massimo nese jméno svého tvůrce a je do jisté míry návratem k jeho počátkům u Bimoty, kdy kolem motoru z jiného stroje stavěl svůj vlastní motocykl. V tomto případě byl s podporou BMW Motorrad použit řadový čtyřválec ze superbiku S 1000 RR, který v T12 Massimo z objemu 999 cm3 poskytuje výkon přes 169 kW (230 k) a míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Rám využívá lité komponenty z hořčíku ve své zadní části a oblasti hlavy řízení, zatímco jeho střed tvoří trubky z vysokopevnostní oceli. Odpružení předního i zadního kola mají na starosti tlumiče Öhlins GP, zatímco brzdový systém nese značku Brembo Racing a využívá kotouče o průměru 320 mm vpředu a 218 mm vzadu. Magnéziová kola jsou pak obuta do pneumatik Pirelli Diablo SBK Racing o rozměrech 120/70-17 vpředu a 200/60-17 vzadu.

Motocykl se stavitelnou geometrií podvozku se pyšní nejmodernější elektronikou MoTec 170 a pochlubit se může i zakázkovým výfukovým systémem Arrow, jehož koncovka je uložena pod motorem.

Kabát motocyklu v podobě aerodynamicky optimalizované kapotáže, nádrže a podsedlové části je kompletně z uhlíkových vláken. I díky tomu se může Tamburini T12 Massimo pochlubit suchou hmotností pouhých 154,5 kg. Jen pro srovnání lze uvést, že dárce pohonné jednotky má ve své standardní podobě suchou hmotnost 175,5 kg.

Tamburini T12 Massimo v současnosti existuje pouze ve dvou plně funkčních exemplářích a společnost Massimo Tamburini S.r.l. je pro případné zájemce schopna vyrobit další. Má to ovšem několik háčků. Tím prvním je skutečnost, že motocykl není homologován do běžného silničního provozu, a druhým se může stát cena, která se má pohybovat okolo 300.000 eur (zhruba 8,13 milionu Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky BMW Motorky Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…