Tata Hexa: Do série jde téměř beze změn
Tata překvapila vloni v Ženevě konceptem SUV Hexa, jenž je s délkou skoro 4,8 m na pomezí kompaktních a středních SUV, přičemž rozvorem 2850 mm patří spíše do té druhé kategorie. Nyní se ukazuje, že spíše než o studii šlo o prototyp, Hexa se nyní představuje v produkční verzi a rozdíly oproti studii jsou skutečně zanedbatelné.
Vůz designem rozhodně nepůsobí jako lowendový produkt z rozvojové země, tvary sice evokují spíše počátek této dekády, než její konec, ale karoserie určitě neurazí. To palubní deska nadchne asi méně, je to podle fotky spíše Jižní Korea před deseti lety, ale interiér jako celek by měl posádku docela hýčkat. Řidičovo sedadlo je nastavitelné v osmi směrech, palubu ozvučuje desetireproduktorový audiosystém JBL, pětipalcový dotykový displej disponuje infotainmentem Harman a lze si vybrat z osmi barev ambientního podsvícení. K dispozici bude parkovací kamera, kožené čalounění, tempomat, systém jízdní stability a bezpečnostní paket se šesti airbagy a ABS s EBD.
K pohonu slouží turbodiesel 2,2 litru o výkonu 115 kW a se slušným točivým momentem 400 N.m, zkombinovaný se šestistupňovou převodovkou, standardně manuální, na přání automatickou. Ba co víc, vůz dostává adaptivní podvozek s možností volby režimů Automatic, Comfort, Dynamic a Rough Road a nechybí ani kontrola trakce.
Vůz, postavený na technice MPV Aria se v Indii začne prodávat ve druhé polovině letošního roku a zjevně půjde na dané poměry o docela luxusní produkt, cena ale zatím není známa.