Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna

Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna

 
 

Tata Nano, nejlevnější a jedno z nejmenších čtyřmístných aut na světě, vzbudila velký ohlas už při svém prvním představení loni 10. ledna. Nyní se od 1. dubna rozebíhá výroba, první vozy budou zákazníkům dodány na začátku července.

Tata Nano má postavit Indii na kola, tak jako to v minulém století dokázaly například Ford model T v USA, Austin 7 ve Velké Británii nebo po 2. světové válce VW Brouk v Německu a Fiat 500 v Itálii. Ekonomická úroveň nejlidnatější země a kupní síla tamních obyvatel zdaleka nedosahuje hodnot vyspělého světa, a proto je 3,1 metru dlouhý Tata Nano označovaný jako rodinný automobil pro střední třídu. V ulicích indických velkoměst má nahradit početné rikše a motorizovat rodiny, které by si jiné nové auto nemohly dovolit.

Největší komplikace ve vztahu k zahájení prodeje byly způsobeny zdržením při stavbě nové továrny. Výrobní zařízení v Sanandu (stát Gujarat) s roční kapacitou 350 tisíc aut tak bude uvedené do provozu až příští rok. Poptávku zatím bude uspokojovat továrna Pantnagar ve státě Uttarkhand, která může vyrábět jen omezené množství – zhruba 50 tisíc kusů ročně. Cena je přitom stanovená na 100.000 indický rupií, což odpovídá 1460 Euro, tedy necelých 40 tisíc Kč.

Rozměry Taty Nano jsou opravdu minimalistické – délka je jen 3099 mm, šířka 1495 a výška 1652 mm. Auto ovšem stojí na platformě s relativně velkým rozvorem náprav 2230 mm a má vysokou stavbu karoserie, takže interiér podle automobilky nabídne i přes menší vnější rozměry zhruba o pětinu více místa, než nejmenší auta na indickém trhu. Nano je určené pro přepravu až čtyř osob a jeho pohotovostní hmotnost je v závislosti na výbavě 600 až 635 kg.

Dvouválcový motor má objem 624 cm3, který dosahuje nejvyššího výkonu 26 kW při 5250 min-1, točivý moment vrcholí 48 Nm při 3000 min-1. V praxi to znamená maximální rychlost 105 km/h a stoupavost 30 stupňů. Dojezd podle indické metodiky je 23,6 km/l, což je nejlepší hodnota mezi auty prodávanými v Indii a představuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Motor splňuje podmínky emisních norem BS-II a BS-III a je připravený pro normu BS-IV (tyto předpisy se až na detaily shodují s Euro 2-4), emise CO2 dosahuje 101 g/km. Převodovka je manuální čtyřstupňová.

V prodeji budou tři provedení. Základní Nano Standard nabízí jen to nejnutnější, jedná se o auto s nelakovanými nárazníky, jednobarevnými sedadly a prakticky bez jakékoliv výbavy s výjimkou sklopných zadních sedadel. Nano CX přidává větrání a topení, odkládací poličku pod palubní deskou, posilovač brzd a dvoubarevná sedadla. Vrcholem je Nano LX s celolátkovým čalouněním sedadel, centrálním zamykáním, elektrickým stahováním předních oken, digitálním počítadlem kilometrů, předními mlhovkami a střešním spoilerem. Záruka je na všechna provedení 18 měsíců nebo 24 tisíc km.

Hlavními konkurenty na indickém trhu budou Maruti 800 (Suzuki Alto 2. generace) dlouhé 3335 mm s motorem 0,8 l o výkonu 27 kW a modernější Maruti Alto (minulá generace Suzuki Alto) s délkou 3495 mm poháněná také motorem 0,8 l, avšak o výkonu 35 kW.

Ve vývoji je také verze určená pro Evropu, která bude mít bohatší výbavu než Nano LX, větší deformační zóny, airbagy a jiný motor. Více informací o ní si můžete přečíst v článku z ženevského autosalonu Tata Nano Europa – První dojmy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Fiat Ford Suzuki Tata

 

Přidat názorDiskuse: Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Nejlevnější auto světa Tata Nano končí. Nikdo ho nechce Nejlevnější auto světa Tata Nano končí. Nikdo ho nechce

Pokud byste čekali, že nejlevnější automobil planety se…

Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

 



 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…