Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna

Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna

 
 

Tata Nano, nejlevnější a jedno z nejmenších čtyřmístných aut na světě, vzbudila velký ohlas už při svém prvním představení loni 10. ledna. Nyní se od 1. dubna rozebíhá výroba, první vozy budou zákazníkům dodány na začátku července.

Tata Nano má postavit Indii na kola, tak jako to v minulém století dokázaly například Ford model T v USA, Austin 7 ve Velké Británii nebo po 2. světové válce VW Brouk v Německu a Fiat 500 v Itálii. Ekonomická úroveň nejlidnatější země a kupní síla tamních obyvatel zdaleka nedosahuje hodnot vyspělého světa, a proto je 3,1 metru dlouhý Tata Nano označovaný jako rodinný automobil pro střední třídu. V ulicích indických velkoměst má nahradit početné rikše a motorizovat rodiny, které by si jiné nové auto nemohly dovolit.

Největší komplikace ve vztahu k zahájení prodeje byly způsobeny zdržením při stavbě nové továrny. Výrobní zařízení v Sanandu (stát Gujarat) s roční kapacitou 350 tisíc aut tak bude uvedené do provozu až příští rok. Poptávku zatím bude uspokojovat továrna Pantnagar ve státě Uttarkhand, která může vyrábět jen omezené množství – zhruba 50 tisíc kusů ročně. Cena je přitom stanovená na 100.000 indický rupií, což odpovídá 1460 Euro, tedy necelých 40 tisíc Kč.

Rozměry Taty Nano jsou opravdu minimalistické – délka je jen 3099 mm, šířka 1495 a výška 1652 mm. Auto ovšem stojí na platformě s relativně velkým rozvorem náprav 2230 mm a má vysokou stavbu karoserie, takže interiér podle automobilky nabídne i přes menší vnější rozměry zhruba o pětinu více místa, než nejmenší auta na indickém trhu. Nano je určené pro přepravu až čtyř osob a jeho pohotovostní hmotnost je v závislosti na výbavě 600 až 635 kg.

Dvouválcový motor má objem 624 cm3, který dosahuje nejvyššího výkonu 26 kW při 5250 min-1, točivý moment vrcholí 48 Nm při 3000 min-1. V praxi to znamená maximální rychlost 105 km/h a stoupavost 30 stupňů. Dojezd podle indické metodiky je 23,6 km/l, což je nejlepší hodnota mezi auty prodávanými v Indii a představuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Motor splňuje podmínky emisních norem BS-II a BS-III a je připravený pro normu BS-IV (tyto předpisy se až na detaily shodují s Euro 2-4), emise CO2 dosahuje 101 g/km. Převodovka je manuální čtyřstupňová.

V prodeji budou tři provedení. Základní Nano Standard nabízí jen to nejnutnější, jedná se o auto s nelakovanými nárazníky, jednobarevnými sedadly a prakticky bez jakékoliv výbavy s výjimkou sklopných zadních sedadel. Nano CX přidává větrání a topení, odkládací poličku pod palubní deskou, posilovač brzd a dvoubarevná sedadla. Vrcholem je Nano LX s celolátkovým čalouněním sedadel, centrálním zamykáním, elektrickým stahováním předních oken, digitálním počítadlem kilometrů, předními mlhovkami a střešním spoilerem. Záruka je na všechna provedení 18 měsíců nebo 24 tisíc km.

Hlavními konkurenty na indickém trhu budou Maruti 800 (Suzuki Alto 2. generace) dlouhé 3335 mm s motorem 0,8 l o výkonu 27 kW a modernější Maruti Alto (minulá generace Suzuki Alto) s délkou 3495 mm poháněná také motorem 0,8 l, avšak o výkonu 35 kW.

Ve vývoji je také verze určená pro Evropu, která bude mít bohatší výbavu než Nano LX, větší deformační zóny, airbagy a jiný motor. Více informací o ní si můžete přečíst v článku z ženevského autosalonu Tata Nano Europa – První dojmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 

Štítky Fiat Ford Suzuki Tata

 

Přidat názorDiskuse: Tata Nano: Prodej v Indii začíná 1. dubna







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…