Indický automobilový průmyslník a vizionář Ratan N. Tata přivezl do Ženevy svůj lidový automobil, který by mohl znamenat klíčový okamžik v motorizaci Indie a v budoucnosti Tata Group. V Evropě mělo Nano pouze roli showcaru.

Nano

Indický automobilový průmyslník a vizionář Ratan N. Tata, který indickou Tata Motors už léta vozí na ženevský autosalon aniž by se indické automobily v Evropě prodávaly, letos v lednu v Dillí představil nový lidový automobil, který by mohl znamenat klíčový okamžik v motorizaci Indie a v budoucnosti Tata Group.

Automobil, který byl konstruován s cílovou cenou 2.500 dolarů bez daně a dopravních nákladů, by se měl na indický trh dostat na konci roku 2008. Jde o jednoprostorový model s pěti dveřmi a čtyřmi místy, který má ocelovou karoserii (spekulovalo se o tom, že bude mít vzhledem k ceně a hmotnosti hybridní plastovou konstrukci) a motor uložený vzadu. Dvouválcová konstrukce s jedním vyvažovacím hřídelem je podle firemního prohlášení unikátní. Celohliníkový agregát s vícebodovým vstřikováním paliva má zdvihový objem 623 cm3 a nejvyšší výkon asi 24 kW. Točivý moment se přenáší přes čtyřstupňovou manuální převodovku na kola zadní nápravy. Automobil má vnější rozměry 3,1 x 1,5 x 1,6 m, a je tedy jen o málo větší než evropský Smart ForTwo. Palivová nádrž má 30 litrů, spotřeba paliva se má pohybovat kolem 4,3 l/100 km.

Podle tvrzení šéfa Tata Group, Ratana N. Taty, bude tento automobil i přípěvkem k životnímu prostředí v Indii. Má totiž mít nižší emise než mopedy, které brázdí ulice indických aglomerací, obtěžkány i několika rodinnými příslušníky.

S exportem mimo indický trh se nepočítá minimálně do roku 2011. Na indickém trhu budou dvě verze. Standardní, která by měla dosáhnout na cílovou cenu, má jen minimální výbavu. Luxusní se navenek odlišuje lakovanými nárazníky. Očekává se, že k dispozici bude klimatizace, ale s posilovačem řízení, ani s airbagy se nepočítá.

V Ženevě patřilo Nano k nejstřeženějším exponátům, ačkoli jeho cena byla zřejmě suverénně nejnižší mezi čtyřkolovými vozidly. Interiér zůstal většině novinářů nepřístupný.

Indica

V Evropě ji znali hlavně Britové, ale mnoho popularity nezískala. Teď je tu druhá generace. Tato přivezla do Ženevy světovou premiéru nové generace modelu Indica. Pětidveřový hatchback narostl. Na délku měří 3795 mm (dosud 3675 mm), šířka měří 1695 mm, výška 1550 mm a rozvor 2470 mm (dosud 2400 mm). Novinka bude nabízena se zážehovými motory 1,2 a 1,4 s variabilním časováním ventilů a s turbodieselem 1,3 Quadra-jet, vyráběným v Indii ve spolupráci s Fiatem.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku

Očekávaná přeměna na banku vede záložnu ze Zlína k…

Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

 
Zdroj: redakce

Štítky Tata Ženeva 2008

 

Přidat názorDiskuse: Tata v Ženevě 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Šťastný dědeček Petr Rychlý: Synu Matějovi se narodila malá Laura

Šťastný dědeček Petr Rychlý: Synu Matějovi se…

V rodině Petra Rychlého (51) je obrovská radost. Díky synovi Matějovi (27) se stal poprvé dědečkem. „Laura se…

Stříkám, stříkáš, stříkáme! Recenze Nintendo šílenosti Splatoon 2

Stříkám, stříkáš, stříkáme! Recenze Nintendo…

Barevná grafika jako po pozření LSD, rychlá a originální hratelnost, líté online boje a hlavně zábava na dlouho.…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…