Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blíží se konec éry Tesly? Již brzy ji předstihnou konkurenti

David Bureš
Diskuze (84)
Tesla je v oblasti luxusních elektromobilů nejúspěšnější značka. S nástupem novinek zavedených značek se to však má změnit.

Americká Tesla je bezesporu automobilkou, která v automobilovém světě nastartovala éru elektrifikace. Zatím nadále těží z toho, že do oblasti luxusních elektromobilů vstoupila jako první ve velkém, jelikož je o krok napřed, je dnes prodejní jedničkou mezi těmito vozy. Do segmentu však míří zavedené značky typu Audi, BMW a Mercedesu, které její silnou pozici ohrozí. Potvrzuje to i studie PA Consulting.

Ta se ptala po síle jednotlivých výrobců v oblasti elektromobility. A na základě zjištěných výsledků tvrdí, že ještě v příštím roce si Tesla uchová pozici nejsilnějšího výrobce elektromobilů, již dva roky nato však bude všechno jinak. V roce 2021 už bude na tom nejlépe koncern Daimler (respektive jeho značka Mercedes-Benz), následovat budou BMW a díla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tesla bude najednou až sedmým v pořadí.

Konzultační společnost PA Consulting do tohoto žebříčku vzalo v potaz několik bodů. Výrobce řadila podle jejich potenciálu v oblasti elektromobility, na základě technologie a strategie, techniky baterií (konkrétně jejich cena a vyspělost), sítě dodavatelů, finanční síly nebo třeba partnerů (v oblasti nabíječek a dalších služeb). Každá oblast přitom měla jiný vliv na celkové hodnocení, třeba technika a strategie se na výsledku podílela z 30 %, dodavatelská síť z 15 %.

Každý z výrobců mohl v hodnocení těchto faktorů získat nejvýše 100 bodů, maximem analýzy pro rok 2019 bylo 82 bodů Tesly, v roce 2021 se však podle odhadů PA Consulting bude Daimler chlubit 88 body, na které vyskočí ze 71 bodů. Na chvostu naopak podle PA Consulting zůstane koncern FCA, který jakoby éru elektromobility zaspal. Vždyť i jeho chystané plug-in hybridy (Maserati Levante) se opozdily.

Z tohoto hodnocení tak vyplývá, že Tesla by svoji dnešní silnou pozici z hlediska nabízené technologie a stále hustější sítě nabíječek mohla v následujících letech ztratit. Plně se projeví dlouhodobější zkušenosti zavedených výrobců a jejich zavedená organizace. Ostatně problémy jsou vidět již dnes – americká značka má dlouhodobě problémy s výrobou Modelu 3, svého klíčového vozu pro další léta, přičemž ani její finanční situace není zářivá – neustále vykazuje ztrátu. A ve finále i kvalita jejích vozů není příkladná, nejen lacinými materiály hodně ztrácí na prémiovou konkurenci.

Nechme se tak, překvapit, jak to s Teslou v následujících letech dopadne. Dnes těží, že je na trhu vlastně jediná. Když ale mezi elektromobily rozsáhle expandují Audi, BMW, Mercedes a další, může to pro ní znamenat velké potíže. Však už dnes se hovoří o Jaguaru E-Pace, že to pro Teslu bude setsakramentsky těžký soupeř.

Hodnocení síly automobilek v oblasti elektrických aut dle studie PA Consulting
Poř.VýrobceSkóre pro rok 2019Poř.VýrobceSkóre pro rok 2021
1.Tesla821.Daimler88
2.Renault-Nissan-Mitsubishi792.BMW87
3.BMW783.Renault-Nissan-Mitsubishi85
4.Hyundai-Kia724.VW Group84
5.Daimler715.Volvo83
6.Volvo706.Toyota82
7.VW Group697.Tesla81
8.Toyota668.Hyundai-Kia79
9.General Motors629.Jaguar Land Rover75
10.Jaguar Land Rover6010.General Motors68
11.Skupina PSA5811.Skupina PSA66
12.Ford4512.Ford61
13.Fiat Chrysler Automobiles3013.Fiat Chrysler Automobiles41

David Bureš
Diskuze (84)
20. 7. 2018 10:32
Re: Kde je ta konkurence ?
Tyto tři vlastnosti samozřejmě důležité jsou, ty ostatní kterými se Tesla pyšní na rozdíl od konkurentů už pro mě osobně ne. Falcon Wings? Nikdy jsem neměl problém s klasickými dveřmi. Autopilot? K čemu? Senzory? Nepotřebuji.
19. 7. 2018 21:34
Re: X
Ale jenom u paketu za 4500€, že? ;-) A bůh ví jak dlouho ten kousek šroubovali dohromady aby vypadal jak vypadá pro test >:-[]
18. 7. 2018 22:25
Re: Kde je ta konkurence ?
Tyhle veci (jizdni vlastnosti, dojezd, rychlonabijeni) jsou pro tebe vazne nepotrebne???

A o cem tu tedy chces diskutovat, o barve? :-)

17. 7. 2018 14:59
Re: Kde je ta konkurence ?
Vidite to moc hrr. Vedeni korporatu nemuze zaspat dobu, ale nemuze ani skocit hnes po cemkoli modnim. Tesla ma luxus v puncu vyjimecnosti, modnosti. Ale nevydelava ani ona, natoz aby se na tomto pidi trhu uzivilo nekolik koncernu. Vsichni pripravuji EV, par modelu, nikdo jejich dobu nezaspal, protoze ta jeste neprisla. Proti Tesle maji zase vyhodu v tom, ze davno umi vyrabet auta. Kvalitne, ve velkem, se servisem. Treba je Tesla napred s el. pohonem, rizenim baterii, nevim, ale zase je pozadu s kvalitou vyroby, servisni siti, dodacimi dobami.
17. 7. 2018 13:58
Re: Kde je ta konkurence ?
400 km dojezd na papíře. jakmile se začne topit nebo klimatizovat, nebo jet rychle, jde to hned dolů. je to vaše jediné auto? nepotřebujete někdy na lyže, k příbuzným, k moři? když jedete do Brna, kde to tady nabíjíte? na hotelu vás nechají?
z podobného důvodu jsem nechtěl CNG, a to už přece jen má "dobíjecích stanic" až až. ale nechtěl jsem řešit, že když budu na jednom konci Bratislavy a čerpací stanice je na druhém, že tak ztratím hodinu času. i když to CNG aspoň může dojet klidně na benzín. když dojde šťáva v elektromobilu, volá se asistence...
mluvit o dinosaurech je opravdu zcestné. golfové vozíky jezdí na elektřinu už pár desetiletí. elektromotor je konstrukčně primitivní. neproběhnul v něm žádný vývoj prakticky od počátku. spalovací motory se zlepšují pořád... baterie se zlepšují - dejme tomu, ale rozhodně nezlevňují... a jestli se někdy řešil peak oil, tak lithium peak se bude řešit daleko dřív...