Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla je na pokraji existence, krachnout může ještě letos, varuje Bloomberg

Stanislav Kolman
Diskuze (193)
Analytici se podrobně pustili do aktuální finanční situace Tesly. A Elon Musk z výsledných dat určitě nebude mít radost.

Finanční situace automobilky Tesla je v poslední době žhavým tématem. Lídr společnosti Elon Musk si z toho velkou hlavu nedělá, prvního dubna dokonce na svém Twitteru žertoval o krachu celé společnosti. Jenže nyní se zdá, že nebyl daleko od pravdy. Alespoň to tvrdí analytici ze společnosti Bloomberg, kteří se pustili do podrobného prozkoumání finanční politiky Tesly.

V kompletní zprávě nalezneme hned několik zajímavých informací. Jednou z hlavních je fakt, že Tesla každou minutu „spolyká“ 6500 amerických dolarů, což je v přepočtu necelých 140 tisíc korun. Zatímco si v práci dopřejete půlhodinku na oběd, prošustruje Tesla více než čtyři milionu korun. Počítadlo na výše přiloženém odkazu vám dokonce ukáže, kolik automobilka utratí po dobu čtení článku.

Ve skutečnosti jde o drobné zlepšení, stejný zdroj závěrem loňského roku informoval, že „spotřeba“ Tesly činí rovných 8000 dolarů každou minutu. Ve srovnání s rokem předchozím však podle Bloombergu nyní reálně hrozí krach automobilky. Hlavním důvodem strastí je prý počet zaměstnanců. Od roku 2010 totiž vzrostl počet lidí ve službách firmy z 899 na 40 tisíc. Jenže tržby za produkty takovému nárůstu neodpovídají. Jsou tu ale i další rizikové faktory, třeba zpoždění výroby Modelu 3 či investice do tahače Semi.

Společnost aktuálně operuje s 854 miliony dolarů od klientů, ani to ale podle Bloombergu nemusí na záchranu Tesly stačit. Pokud Elon Musk nesežene více finančních prostředků od dalších věřitelů, reálně prý ještě v letošním roce hrozí automobilce zánik.

Jenže právě věrnost zákazníků může Teslu zachránit. Jedním z mnoha takových je i Bruce Sidlinger, šedesátiletý letecký inženýr z Arizony. „Ráno po oznámení nového Roadsteru jsem složil zálohu 50.000 dolarů. Elon Musk je jednou z velkých nadějí naší planety. Jestli to bude potřeba, nabídnu mu i ledvinu,“ uvedl muž, jenž aktuálně vlastní Model S a Model X. Bude oddanost klientů na záchranu společnosti stačit? To se možná dozvíme už brzy…

Stanislav Kolman
Diskuze (193)
7. 5. 2018 06:43
Re: Diesel lobby
Zkus to opačně. Co za zásadní inovaci ohledně ekologie nasadila nějaká klasická automobilka?
Třeba včera článek - BMW má čistý zisk 2,3miliard E. Většinu zřejmě vydělal na prodeji super smradlavého dieslu. Viděl jsi někde článek, že BMW dá zisk ze svého jediného roku na to aby se ve městech dalo zase dýchat?
6. 5. 2018 14:18
Re: Elon Musk vs. Matthias Müller
To odstupne mu plati zakaznici/fanousci :-)

Ja mezi ne nepatrim..
6. 5. 2018 10:36
Re: Ovce ...
Jo a proto by se kazdy rozumny clovek rozhodl do ni investovat. Z ciziho se rozdava jedna radost :-)
6. 5. 2018 10:33
Re: Ovce ...
Opravdu fascinujici uvaha o investovani. Neustale dokola opakovane hlasky o jinem cily tesly, o tom jak dela veci jinak a burcuje ostatni. Jakou souvislost to ma s investovanim?
Investovat do nekoho, kdo za cizi penize hospodari tak aby ostatni burcoval a vytvarel dlouhodobe ztratu je jiste zajimava hra, ktera muze kratkodobe ( tam, kde se najde dost podobnych fan-ovci) prinest investorum zisk, ale dlouhodobe muze znamenat jen ztratu.
Investor, ktery ma radost, ze konkurence vyrabi vic konkurencnich vyrobku, je velmi zvlastnim druhem. :-)
4. 5. 2018 09:58
Re: Diesel lobby
Mas nejaky dokaz na svoje tvrdenie, ze u ostatnych automobiliek nedochadza k inovaciam?
Vramci diskusnej skromnosti staci aj citacia relevantneho zdroja, nemusi ist priamo o dokaz :-)