Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla loni zvýšila prodej aut o téměř 60 procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors loni dodal na trhy 50.580 vozů. O rok dříve automobilka prodala 31.655 vozů. Tesla tak splnila svůj plán, který počítal s prodejem více než 50.000 vozů. Uvedla to agentura Bloomberg.

Automobilka dnes oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí dodala na trh 17.400 vozů. To bylo na dolním konci jejího očekávaní, meziročně však prodej stoupl o 77 procent.

Tesla vyrábí dva modely. Je to sedan Model S a sportovně užitkový vůz Model X, který se začal prodávat loni v září. Automobilka dodala, že doposud prodala 208 vozů Model X. Nový vůz je třetím vozidlem 12 let staré automobilky. Před Modelem S vyráběla Tesla ještě sportovní Roadster, jehož výrobu ale v roce 2012 ukončila.

Tesla v minulosti masivně investovala a byla v posledních letech ztrátová. Investoři ale doufají, že Model X jí pomůže k zisku.

Koncem loňského roku automobilka potvrdila, že letos v březnu hodlá představit nový automobil Model 3, který má být výrazně levnější než současné modely. Firma nicméně upozornila, že může trvat zhruba dva roky, než se tento vůz začne sériově vyrábět.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Avatar - praděda7
5. 1. 2016 15:43
Re: Elektroauta (EA)
Ale jde. Stačí jen dát do patřičných novin nebo na website inzerát, že hledáš firmu, která ti zařídí dovolenou na Marsu...money no object....a viděl bys, jak rychle by se sypaly nabídky... :-!
5. 1. 2016 13:53
Re: Elektroauta (EA)
Tak deprese ze stáří, či že se něčeho nedožiju, to je to poslední, co mě trápí. :-) Mě spíš trápí lidé, co mají nicotné praktické zkušenosti a rádi staví ostatním vzdušné zámky. :-!
5. 1. 2016 13:51
Re: Elektroauta (EA)
Jde. U mě. Termín za 20 let. Slibem nezarmoutíš. :-)
Tak jako si můžete koupit pozemek na Měsíci, ač to po právní stránce nelze.
5. 1. 2016 13:48
Re: Elektroauta (EA)
Ach jo... Vy mi připomínáte člověka, co na základě několika úspěšně zaslaných sond na Mars plánuje, jestli za 10 let navštíví ten či onen kráter na dovolené na Marsu...
Máte problém pochopit psaný text. Viz dále.
Ad 1) Netvrdím, že min. vzdálenost indukčního nabíjení je 20 cm. Pokud to vezmu prakticky (a bavíme se stále o nabíjení při stání na křižovatce), tak když vezmu, že podvozek auta není při zemi (což by bylo jaksi nepraktické), tak vzdálenost mezi cívkama bude min. 20 cm. Pokud tedy nebudeme zvažovat nesmysly typu zvedací cívka ze silnice (nebo "padací" z auta) či nějaké hrby (o který zase bude škrtat auta s nízkým podvozkem).
Ad 2) Nepředvídám. Jen to co znám a to, co jste poskytl za odkazy, není určené do běžné silnice, ale na parkovací stání. A pokud to dokážete "zakrytovat", aby to vydrželo přejezd tanku, tak o to bude hloubš a tímpádem dál od cívky v autě.
Ad 3) Nepodstrkávám. Jen jste dosud nevysvětlil, kdo bude financovat zástavbu a poté provoz. A pokud tvrdíte, že to může provozovat jen komerční subjekt, tak mi vysvětlete, jakou návratnost a cenu by to asi tak řádově mohlo mít, když zástavba je drahá a použitelnost na cca. pár desítek vteřin, než auto vyjede z křižovatky.
Ad 4) Docela jsem se zasmál... Cívka, která bude jezdit ve středu vozovky... Zajímalo by mě technické řešení, které bude cenově přijatelné a ještě to bude odolné. Vy znáte nějakou současnou (hromadnou, ne nějakou experimentální) implementaci, když je to podle Vás tak jednoduché? Nechcete to technicky pro ně vyřešit, že byste si tak vydělal první miliardu? :-)
Ad 5) Nejde jen o počet, ale i o umístění. Každé auto je jinak dlouhé, takže pravděpodobnost, že se trefíte do jednoho místa je docela nízká. jen si to zkuste, kudy jezdíte nejčastěji, kolikrát ve frontě na křižovatce se trefíte na jedno místo.
Ad 6) Pokud budete přidávat jakoukoliv další ochranu, tak vzdalujete cívky a tímpádem účinnost. Pokud je to tak snadné, proč to dosud není v komerčním provozu? Že by čekali na Vás? Ano, 12 cm máte kvůli mechanické ochraně. A to vaše nabíjecí zařízení nepotřebujete chránit?
Ad 7) Takže krásně teoretizujete - "A co bys třeba říkal bezdrátovému nabíjení po zastavení na křižovatce? Brzy se budeme lidem postavajícím u benzínek ve filmech jen smát...", ale prakticky nevíte nic. Nevíte nic o mém přehledu technologií. Oproti Vám jsem si koupil i hybridy a elektromobil, abych si na vlastní kůži vyzkoušel něco jiného. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Oproti Vám nemám na očích růžové brýle, abych přehlížel praktické překážky, které nastávají při praktické implementaci technologických novinek. Vy akorát sníte o krásném světě (co byste říkal... pokud... kdyby...), ale prakticky pořád jezdíte na benzín, místo abyste si koupil aspoň toho hybrida či Leafa...
Jinak k tomu i3 gratulovat nemusíte, měl jsem ho jen půl roku k používání. Má to dneska zatím více nevýhod, než výhod, ale to je na jiný text.
Avatar - Googlit
5. 1. 2016 13:37
Re: Elektroauta (EA)
Ne, 14 denní dovolenou na Marsu objednat nejde.