Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla mění plány. Půl milionu aut ročně chce vyrábět o dva roky dříve

Jan Mička
Diskuze (52)
Americká automobilka Tesla do toho v poslední době pořádně šlape. V souvislosti se zájmem o nové modely počítá se zvýšením výroby až na půl milionu aut ročně dříve, než původně avizovala.

Podle nedávných informací chtěla Tesla Motors do konce této dekády vyrábět půl milionu vozů ročně, což je dáno zejména zájmem o nový Model X a doslova lavinu objednávek nejmenší „trojky“. Dnes je ale všechno jinak. Automobilka přehodnotila plány a tak obrovský počet vozů chce vyrábět už o dva roky dříve. Kvůli tomu bude muset zřejmě popohnat výrobu Modelu 3, který se měl začít ve Freemontu vyrábět až koncem roku 2017.

V souvislosti se změnou strategie bude muset automobilka „popohnat“ výstavbu Gigatovárny, která by měla chrlit lithium-iontové články už koncem tohoto roku. Tesla v loňském roce prodala více než 50.000 automobilů, což je ve srovnání s rokem 2014 asi šedesátiprocentní nárůst, a letos plánuje dodat až 90.000 vozidel. Do roku 2018 by tak musela výrobu více než zpětinásobit, což se neobejde bez dalšího kapitálu, který podle serveru electrek.co automobilka zmínila v dopise adresovaném akcionářům.

Automobilka nedávno zveřejnila záměr o investici do továrny ve Freemontu, kde se bude vyrábět také nový Model 3. Megatovárna by měla být schopna roční produkci sama utáhnout, vedle toho je ale ve hře výstavba prvního evropského závodu. Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová navrhla Elonu Muskovi, aby k tomuto účelu využil místo, kde zatím stojí nejstarší francouzská jaderná elektrárna, vyjádření však bylo neurčité. Ve hře je také Německo a především Čína. Zdejší výroba by podle Muska snížila cenu vozů Tesla (na čínském trhu) o třetinu.

Jan Mička
Diskuze (52)
14. 5. 2016 21:00
Re: Další PR kecy
No je vidět, že to opravdu nemá cenu..

Mohl jsi rovnou napsat:

Audi je nejvíc nejlepší na světě :-)
10. 5. 2016 14:48
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
mimochodom ak tvoj diesel urobi 100km za hodinu pri spotrebe 4l/100km tak je to cca 3.36kg a to je (42.61MJ/kg) cca 143MJ co za tu hodinu je 143M/3600 = cca 39.8kW.
cize tvoj "usporny" diesel zrusi na 100 km energeticky viac nafty ako elektromotor elektriny.

o tom kolko zozerie energie vytazenie, prevoz, a spracovanie ropy a nasledne prevoz nafty az do nadrze auta uz akosi taktne pomlcis, ze.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 09:36
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
To je krásný elaborát... škoda, že nic z toho není pravda. Na druhou stranu, co čekat od několikanásobně usvědčeného lháře, že?
9. 5. 2016 09:14
Re: Další PR kecy
pripomenme si ze na vyrobu benzinu, nafty a dalsich derivatu je potreba co? ano je to elektrina, uplne ta sama elektrina co pohani EV, takze je to 1:1

dotace, jake ze to automobilky dnes berou nejvice na dotacich? a jeje, jsou to desitky miliard pro automobilky co nevyrabej zadne EV nebo je maj jen kvuli snizeni emisniho prumeru, tazke to mame 1:1 a to kdys nebudeme pocitat dotace na fosilni paliva jako celek, na ktere se EV nedotahne ani za 1000 let, ale kdys nas to tak starsne bavi se skladat na blahobit sejkum >:D

likvidace baterek je neekologicka? takze kdys se neco recykluje tak to neni ekologicke? zajimava to novinka :-O
8. 5. 2016 22:37
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
Že by si to porátal? >:D
Nie som dobrý matematik, ale keď má mať auto (podľa neho, realita je kapánek iná) spotrebu 30 kWh a prídáme stratu pohonu (podľa neho 25% - on totiž rátal tie najvyššie straty), tak máme potrebných 37,5 kWh. Prídáme nabíjanie akumulátorov (35%) a sme na 50,625 kWh. K tomu prídáme stratu nabíjačky (15%) a sme na 58,22 kWh. K tomu pridáme stratu na vedení (10%) a sme na 64 kWh. A to by mala byť, podľa mňa, energia, ktorú musí elektráreň vyrobiť. A nie 200 kWh. A všimni si, že samotné percentá sedia podľa jeho údajov (10+15+35+25=85). Tak neviem.