Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S urazila 900 km na jedno nabití! Skvělý dojezd má ale háček…

Stanislav Kolman
Diskuze (41)
Při pokusu v Belgii se podařilo zaznamenat skutečně úctyhodný dojezd elektromobilu. Na ujetou vzdálenost však měla značný vliv hodně nízká rychlost.

Příznivci vozů na elektrický pohon jásají, jejich dojezdové vzdálenosti se totiž zlepšují každým rokem. Nyní se ale povedlo zaznamenat skutečně masivní skok, Tesla Model S P100D totiž na jedno nabití absolvovala 900 kilometrů.

Honba za co možná nejdelší vzdáleností se konala na uzavřené silniční smyčce v Belgii. Vůz řídili Steven Peeters a Joeri Cools a s nejrychlejší Teslou světa zde kroužili téměř 24 hodin. A tady je ten háček: aby byl dojezd co nejlepší, byl pokus prováděn v rychlosti pouhých 39 km/h.

Oba řidiči si na svém počínání dali záležet. Dopředu si nastudovali každý kruhový objezd ve smyčce a pravidelně kontrolovali také sílu větru a teplotu vzduchu. „Bylo by pro nás výhodnější, kdybychom jeli jen rovně a s větrem v zádech, ale takto jsme se mohli z každého kola naučit něco nového,“ uvedl Peeters.

Pokus zaregistroval také Elon Musk a vyjádřil se k němu na Twitteru. Podle šéfa Tesly by stejný model zvládl urazit i tisíc kilometrů, pokud by při jízdě byly zvoleny správné pneumatiky.

Stanislav Kolman
Diskuze (41)
24. 6. 2017 12:14
Re: Skvela demonstrace ekonesmyslu
Ve velkém kombíku je tedy 52 litrů dost ubohá hodnota. Ve střední myslím bývaly nádrže na 70, možná i víc (víc než 85 asi ne). Těch 900 by při volném tempu mělo dát opravdu kde co. Třeba takové obyčejné Polo s 1,2 TSI. A nebavíme se tu o tom, co běžně dosahuješ, ale co je možné, když se snažíš.

Bohužel se nádrže zmenšují. Nakopat do zadku.
24. 6. 2017 12:05
Re: Skvela demonstrace ekonesmyslu
Velmi omezené? Když na řekněme 1 Mm cestě ztratíš hodinu kvůli nabíjení (20 minut nabíjení každých 270 km; tedy zhruba každé dvě hodiny na dálnici zastávka)? A snad víš, že je pitomost nabíjet na plno. Leda by tě bavilo ztrácet čas a ničit baterii (samozřejmě záleží, jakou část kapacity ti dovolí využívat). Jo, pokud takové cesty podnikáš každý týden, tak to chápu. Ale jinak je to spíš takové vynucení jízdy na pohodu a několikrát za rok tě to nezabije.

Mně by ani tak nevadilo odstavit auto na 20 minut. Ono než si dojdeš na záchod, protáhneš se, něco zakousneš... Nepříjemné by bylo, kdybych tam přijel a neměl volný stojan. Nemluvě o tom, že by stanice byla mimo provoz. Dnes mám tu možnost po protažení klidně jet dál a natankovat až při příští zastávce. Na dálnici by to tedy chtělo realistický dojezd alespoň tak 350-400 km (nejlépe pro 80% nabití), což by snad v budoucnu stačilo k další nabíjecí stanici u dálnice (ideálně s nějakou rezervou k další stanici, klidně dál od dálnice).
24. 6. 2017 11:19
Re: Jako měření spotřeby paliva
Proč by se měly objevovat? Dojezd je sice fajn, ale lidi zase tolik netrápí, protože mají za chvíli natankováno. Zajímavější je spotřeba. Ale spíš jen z toho hlediska, co je možné; pochybuji, že si lidé dělají iluze, že za to budou sami jezdit. Zajímavé je, že nemívají zase tak nízký rychlostní průměr.
24. 6. 2017 11:00
Re: Jako měření spotřeby paliva
Chtěl jsi říct i abnormální provoz, ne? Nebo jaké procento tvých cest tvoří něco takového? A jaké cesty do řekněme 200 km? Hned se mi vybavuje pravidlo 80-20. :-)
23. 6. 2017 18:50
Re: cesta do chorvatska by trvala při vzdálenosti 1000 km 25
Je lepsie, na e bajku aj tych 39 sa da udrzat. E bajk je este ekologickejsi ako EV...... Takze som za zrusenie EV a masivne zavedenie E bajku ;-)