Test 100 000 km: Peugeot 5008 1.6 THP - Závěrečná podpásovka
Automobil v redakčních garážích Auto Bildu zaparkoval v prosinci 2010. Nabízel sympatické tvary, sedmimístný interiér a dostatek prostoru, proto se kniha jízd začala plnit převážně pozitivními poznámkami. Slova chvály se týkala turbomotoru 1,6 l/115 kW, prosklené střechy, sedadel a průměru otáčení. Někteří řidiči si však stěžovali na příliš příkrý volant a širokou středovou konzolu. Škoda některých detailů, jako je absence držáků nápojových pohárků vpředu a malé madlo pro zavírání výklopné zádi. Nebo příliš skloněné čelní sklo, které na slunci vytváří
Mechanismus sklápění, posouvání a vyjímání sedadel v druhé řadě dá zabrat. Boj se spoustou poutek a páček vyžaduje buď potupně přečíst návod k obsluze, anebo mít velkou inteligenci. Francouzi to udělali komplikovaně, například Ford Galaxy nebo Mazda 5 zvládnou stejné operace výrazně jednodušším způsobem.
Při stavu tachometru 5635 kilometrů se na displeji rozsvítila chybová hláška Závada výfukového systému - a to bylo vážné. Naštěstí stačilo vytáhnout klíček ze spínací skříňky a znovu nastartovat, přičemž stejný trik řidiči provedli ještě několikrát.
Nicméně při ujetí 20 425 km přešel motor do nouzového režimu, a to bez jakéhokoliv předchozího varování – ani výstražná kontrolka se nerozsvítila. Automobil putoval neplánovaně do servisu, kde zjistili příčinu závady: vadný napínák rozvodového řetězu...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/13, který je právě k dostání na stáncích.