19.7. 2013 Auto Tip

Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4-

Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4-

Suzuki proslavily malé a terénní automobily. Vstoupit do střední třídy se sedanem Kizashi se však ukázalo jako hodně troufalé, Japoncům totiž v daném ohledu chybějí zkušenosti.

Statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) evidují od roku 2010 na českých silnicích pouze 75 exemplářů Suzuki Kizashi, v Německu jich jezdí 1614. Relativně vysoká základní cena (od 679 900 Kč), byť vykompenzovaná rozsáhlou sériovou výbavou Sport, absence volitelných doplňků (na přání pouze metalíza, navigace a prodloužená záruka) a pohon předních nebo všech kol zkombinovaný s poněkud netradičním zážehovým čtyřválcem 2,4 l/131 kW – tady je třeba hledat příčiny prodejního neúspěchu. Samotný vůz je totiž v principu velmi dobrý, což jsme si i několikrát ověřili v klasických redakčních testech (například v Auto Tipu č. 25/10 a 16/11).

Automobil v redakčních garážích Auto Bildu zaparkoval v prosinci 2010, a přestože se jednalo o naprostou novinku (pro Suzuki), z hlediska techniky nic pokrokového nepřinesla. Tříprostorová karoserie sedan, pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka... Jedinou opravdovou zvláštností se tak stal použitý agregát – benzinový čtyřválec bez přeplňování, zato s nevšedním objemem 2,4 litru. „Konečně pořádný motor, žádná foukaná downsizovaná podvýživa,“ objevilo se hned na prvním řádku v knize jízd. A někdo jiný pod to připsal: „Líbí se nám rovnoměrný průběh křivky točivého momentu a možnost uhánět po dálnici tachometrových 220 km/h.“ Další zápisky chválily vnější design a provedení interiéru.

Počáteční sympatie se však s přibývajícími kilometry postupně vytrácely a místo nich nastupovalo rozčarování až zklamání. Začalo vadit mimo jiné hlasité pípání při otevření dveří, krátké sedáky vpředu, vrzající plasty a nedostatečné utlumení kabiny hlavně od podběhů. Nejvíce kritiky se však snášelo na multimediální a navigační centrum Pioneer F-20 BT pro titěrná tlačítka a nesrozumitelné ovládání. Někteří řidiči kvůli tomu raději ani nezapínali autorádio. První vážnější problém se projevil při ujetí 38 200 kilometrů – na dálnici A 96 se automobil z neznámých důvodů zastavil...

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 15/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku…

Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…