Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4-

Auto Tip Klassik
Diskuze (168)
Suzuki proslavily malé a terénní automobily. Vstoupit do střední třídy se sedanem Kizashi se však ukázalo jako hodně troufalé, Japoncům totiž v daném ohledu chybějí zkušenosti.

Statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) evidují od roku 2010 na českých silnicích pouze 75 exemplářů Suzuki Kizashi, v Německu jich jezdí 1614. Relativně vysoká základní cena (od 679 900 Kč), byť vykompenzovaná rozsáhlou sériovou výbavou Sport, absence volitelných doplňků (na přání pouze metalíza, navigace a prodloužená záruka) a pohon předních nebo všech kol zkombinovaný s poněkud netradičním zážehovým čtyřválcem 2,4 l/131 kW – tady je třeba hledat příčiny prodejního neúspěchu. Samotný vůz je totiž v principu velmi dobrý, což jsme si i několikrát ověřili v klasických redakčních testech (například v Auto Tipu č. 25/10 a 16/11).

Automobil v redakčních garážích Auto Bildu zaparkoval v prosinci 2010, a přestože se jednalo o naprostou novinku (pro Suzuki), z hlediska techniky nic pokrokového nepřinesla. Tříprostorová karoserie sedan, pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka... Jedinou opravdovou zvláštností se tak stal použitý agregát – benzinový čtyřválec bez přeplňování, zato s nevšedním objemem 2,4 litru. „Konečně pořádný motor, žádná foukaná downsizovaná podvýživa,“ objevilo se hned na prvním řádku v knize jízd. A někdo jiný pod to připsal: „Líbí se nám rovnoměrný průběh křivky točivého momentu a možnost uhánět po dálnici tachometrových 220 km/h.“ Další zápisky chválily vnější design a provedení

interiéru.

Počáteční sympatie se však s přibývajícími kilometry postupně vytrácely a místo nich nastupovalo rozčarování až zklamání. Začalo vadit mimo jiné hlasité pípání při otevření dveří, krátké sedáky vpředu, vrzající plasty a nedostatečné utlumení kabiny hlavně od podběhů. Nejvíce kritiky se však snášelo na multimediální a navigační centrum Pioneer F-20 BT pro titěrná tlačítka a nesrozumitelné ovládání. Někteří řidiči kvůli tomu raději ani

nezapínali autorádio. První vážnější problém se projevil při ujetí 38 200 kilometrů – na dálnici A 96 se automobil z neznámých důvodů zastavil...

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 15/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (168)
17. 1. 2021 11:07
Koncern už nikdy
Tak jsem se díky článku i všem příspěvkům rozhodl toto auto(Kizashi) koupit. Nevidím tu totiž jediný pádný argument, proč je auto nespolehlivé a už vůbec ne srovnání s autem jiným - podobným. Že "testéři" neumí pracovat se spojkou až ji uvaří není můj problém. Stejně tak že neumí jezdit ekonomicky a efektivně. Jedinou reálnou nevýhodou auta je pouze špatný přístup do kufru a samozřejmě pofidérní 4x4 a CVT, což znamená, že manuální převodovka s předním náhonem se nedá ani rovnat. Je to přeci úplně něco jiného. Po několika letech ježdění v koncernu a utrácení za sice levné náhradní díly, ale za to o dost častěji, mne přinutilo pořídit auto japonské značky. Upozorňuji, že do nafty mne nikdy nikdo nedostane(neříkám, že je špatná). Toyota - třeba Corolla - absolutní auto do nepohody, zažila hodně špatnou jízdu, servisy až po několika tisícovém přesáhnouti intervalu. Ukázala se jedna závada - mrazem popraskala nádobka na chladící kapalinu. Musím říct, že kolem 19ti let mého života jsem na VW nedal dopustit, ale jeden rok užívání japonce, jako náhradního auta (ojetého japonce) mne přesvědčilo, že koncern novější roku 98` mi do garáže už nesmí. Také podotknu, že nejsem pouze uživatel, jako většina z Vás i většina "testérů", ale v autech se pohybuji od cca 9ti let, vystudova jseml na mechanika-autotronika a je to i mým koníčkem.
17. 1. 2021 10:51
Re: STO TISÍC SLZ
Co to je za blbost, auto s 4% poruchovostí je 96% spolehlivé to není 2x horší než 98% a už vůbec to není 100% rozdíl, neházej čísly když umíš sotva do 10.
11. 6. 2014 11:27
suzuki neví kudy kam
Kizashi -ošklivý to není , problém s kvalitou u suzuki větších modelů /ne swift/ v poslední době je , vývoj původně myslel i na kombi, ale zastavilo ho stažení suzuki z us trhu včetně kanady , a to kdysi v kanadě běžela výroba vitary pod názvem geo....
tak ono by se to prodávalo - např benzin1.8 cca/aspoň/ 100kW předokolka , benzin 2.0 120kW předokolka +,4X4,+ automat ,2.0Tdi 110kW předokolka....ve 2.4 to koupí povinně jen suzuki dealer ,jako předváděčku - a to jsou ty prodané vozy a pak to odprodají za 60%původní ceny aby se toho zbavili ...Ve 4x4 benzinu jsou zavedené a výrazně kvalitnější vozy subaru .....
Suzuki 2.4 motor z Grand Vitary, se zvýšeným výkonem na 131kW v Kizashi ? žere ve vitaře průměrně přes 12l/100km 12,3 dlouhodobý průměr palubního poč.., totiž ne každý jezdí polabskou nížinou -tedy pohodově za 9,5l, a ať mi někdo vykládá , že 2.4 motor při 3000ot žere pod 10l, ve 4000 už okolo 12,5l , ten motor je pružnej , jede odspoda ,1500ot po zajetí si nechá líbit,jde slušně za plynem , ale dle objemu prostě žere i trávu z pangejtu, měl jsem tu čest s gv 5let a šlo to z domu, o nekvalitě a zklamání ze suzuki není třeba dál pokračovat...kdo tahá obytn.přívěs, nebo jiný= 1 koně chtěl by klidně 2.4 ale 4x4 a určitě ne v CVT ....vůz byl mířen na us trh, tím ,že se stáhli údajně nepočítají ani s následníkem, takže cimrmanovská slepá ulička...
21. 7. 2013 22:05
Re: Pan Suzuki udělal největší chybu tím, že odmítl spoluprá
tak za 1. pan suzuki udělal jedině dobře že odmítl spolupráci s vw, za 2. nevám kde jsi vzal že vypadá jako starý 15 let, a za 3. radši si koupim kizashi než tuctový auta jako vw passat nebo octavia. Kizashi svým designem překonává oba jmenovaný a pro mě jasně vede. Bohužel evropská mentalita: jak to nemá kufr 800l a nápis TDI vzadu tak je zle... ;-)
21. 7. 2013 15:03
Re: Zajímavé
No, shodou nahod mi stoji pred domem taky M3 1.6, rocnik 2012, s manualem, a protoze jsem s ni nalital od Vanoc 35 tisic km po cele Evrope i CR, mam zkusenosti docela bohate... stovkou po dalnici jede i dost nalozena kolem 5.5, gpskovych stotricet (tachometrovych 140) za cca sedm, a kdyz na to obcas na nemecky nebo italsky dalnici vic slapnu, uz jsem byl i na 10/100 a to netyram motor maximalni rychlosti. Takze verim, ze jestli to redaktori honi blizko maximalce, muzou mit dlouhodoby prumer pres 9.

Dulezity je taky neverit palubnimu pocitaci, ale pocitat to s kalkulackou pri dotankovanich.

-- pod carou --
Z hlediska hlucnosti, pohodli a spotreby povazuju u M3 1.6 za optimalni dalnicni rychlost gpskovych 115 km/h... s nevyhodou, ze s takovou rychlosti clovek ani nejede za kamiony, ani nemuze poradne do levyho pruhu. Ale je to rychlost, kdy to je jeste prijatelne tiche a zere 6.5. Kazdopadne prumer spotreby mam od koupe vozu vc. vsech techto dalnicnich cest, dojizdeni do prace, jezdeni po Praze, atp. 6.9 l/100.

Neni to proste auto na dalnici. Ale na malych silnickach nebo pri beznem dojizdeni do prace si jde s M3 uzit dost radosti s ohledem na cenu auta... a dovest nejednoho "zavodnika" s drazsim a vykonnejsim autem, ktery se mi lepi na rovinkach na zadek, v prvni zatacce na hranice prilnavosti jeho podvozku... :). (takto lze treba drazdit majitele turbodieselu tezkych na predek...)