Test Auto.cz

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic – Kdo by šetřil?

29.8. 2016
Verdikt
 

Kompakt prémiové značky, který bude většinu svého života fungovat jako dvouválec 0,7 l? Ale trochu jiný, než byste mysleli.

Nemůže být nic překvapivého na tom, že jsou prémiové značky často nositeli inovací a těmi, kdo udává směr vývoje. Ale stejně – jsem staromódní, když od luxusních značek očekávám i jistou míru prestiže, okázalost, vyjádřenou mimo jiné i počtem válců pod kapotou? A přesto jsou německé značky těmi, které se v první vlně vrhají na tříválce a podobná technická řešení. První bylo BMW a vyslechlo si spoustu nepěkného a není to tak dlouho, co se do party přidalo Audi. Na tříválcový Mercedes také nebudeme asi čekat moc dlouho…

A právě u ingolstadtského výrobce tak došlo k opravdu zajímavé situaci – v případě kompaktního A3 tvoří spodní okraj nabídky, technicky vzato, tříválec a …dvouválec. Dalším krokem, pokud nechcete tříválcový litr, je totiž čtrnáctistovka, která sice má čtyři válce, ale většinou jezdí jen na polovinu z nich. A právě její posílená verze s dvouspojkou a sportovním paketem v karoserii modernizované A3 Sportback je předmětem dnešního zkoumání.

Vymazlená strohost

Audi A3 je už dnes asi každému velmi dobře známé, aktuální generace má ovšem za sebou lehkou modernizaci. Zvenku auto poznáte díky agresivněji tvarovaným předním světlometům a výraznější masce chladiče, obojí autu určitě prospělo, inovovalo se však také v kabině.

Palubní deska je důvěrně známá, stále stejně minimalistická a strohá jako doposud a vyvolává tak dojem, že na ní vlastně kromě čtyř kulatých výdechů ventilace a kapličky dohromady nic není. A – není. Zdobí ji stále jediná lišta a kromě ní, ovladačů ventilace a výsuvného displeje tu je pusto a prázdno. I přesto to vypadá dobře, po modernizaci jsou navíc luxusní materiály ještě luxusnější, o něco načančanější je sekce ovladačů ventilace a zapracovalo se i na středovém tunelu, kde přibylo stříbrné zdobení.

obrázek [600 x 404]  

Vůbec nejzásadnější novinkou je pak příplatkový Audi virtual cockpit – klasické budíky v kapličce nahradil displej s velmi pěknou grafikou a co je důležitější, také čitelností. To ale nemění nic na tom, že bych se bez něj klidně obešel. Stejně jako bez rozhraní MMI, přiznávám, že jsem v něm poněkud tápal a pohyboval se spíše systémem omyl-omyl. Ale každému vyhovuje něco trošku jiného a je to pochopitelně otázka zvyku.

Testovaný kousek byl vybaven sportovním paketem S line, což s sebou přináší kromě černého stropu také zploštělý volant. Zatímco s koncernovými volanty s tenkým věncem oválného průřezu jsem tradičně „na kordy“, sportovní sedadla byla parádní – komfortní a současně s dobrým bočním vedením.

Zbytek interiéru je pak už klasika – díky nízkému tunelu není v A3 nabídka místa pro řidičovu pravou nohu tak tristní jako u řady jiných prémiovek, na zadních sedadlech pak panuje tradiční stísněná atmosféra. Místo tu sice ve všech směrech je a čtyři dospělé auto v případě nutnosti převeze, ale prostoru není mnoho.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic

Cena v základní výbavě: 720 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 212 400 Kč

Základní výbava:17“ litá kola 5ramenný design, 8 reproduktorů (pasivních), Airbag pro řidiče a spolujezdce, Audi drive select, Boční airbagy vpředu a hlavové airbagy, Centrální dálkové zamykání, Dekorace Aluminium Mistral, Dojezdové rezervní kolo, Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, Elektromechanická parkovací brzda, Elektronický imobilizér, Hliníková optika v interiéru, Informační systém řidiče, Klimatizace Climatic jednozónová, Kontrolní systém tlaku vzduchu v pneu, Kryty vnějších zrcátek v barvě, Lékárnička a výstražný trojúhelník, MMI rádio plus, Multifunkční sportovní volant, Nárazník Standard, Nástupní prahové lišty hliníkový povrch, Nekuřácké provedení, Paket leštěných prvků, Paket vnitřního osvětlení, Pneumatiky 225/45 R17, Potah stropu látkový, Potahy v látce Rallye – sportovní, Prodloužená záruka výrobce 4 roky, Přední sedadla s nastavitelnou výškou, Přední sportovní sedadla, Rohožky vpředu a vzadu, Rozhraní Bluetooth, Sportovní podvozek, Start-stop systém, Střešní spoiler, Třetí opěrka hlavy vzadu včetně, Uchycení dětské sedačky ISOFIX – vnější, Vnější zpětná zrcátka elektricky, Vyhřívané ostřikovače čelního skla, Xenonová světla Plus, Zadní mlhové světlomety, Zadní opěradlo dělené a sklopné, Zvedák vozu atd.

Výbava testovaného vozu:Šedá Daytona (77 900,-), Adaptivní tempomat (21 200,-), Asistent dálkových světel (3900,-), Audi connect - služby na 3 roky (9 900,-), Audi Parking system plus (22 000,-), Audi smartphone interface (9900,-), Audi Soundsystem (7200,-), Audi virtual cockpit (13 000,-), Dekorace kartáčovaný matný hliník (5700,-), Komfortní automatická klimatizace (16 700,-), kuřácké provedení - držák klíčů (1600,-), LED světlomety s dynamickými zadními (27 700,-), MMI navigace plus s MMI touch (70 300,-), Multifunkční sportovní kožený volant (3300,-), Ostřikovače světlometů (7200,-), Paket vnitřního osvětlení (6800,-), S line exteriérový paket (41 200,-), S line sportovní paket (53 600,-), Středová loketní opěrka vpředu (4300,-), Střešní ližiny - eloxovaný hliník (7500,-), uchycení dětské sedačky ISOFIX (2700,-), vnitřní zpětné zrcátko aut. zaclonitelné (7200,-), vyhřívání sedadel vpředu (9600,-), Zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru (7100,-)

Britská vláda potvrdila předběžnou dohodu o brexitu Britská vláda potvrdila předběžnou dohodu o brexitu

Britská vláda potvrdila, že vyjednávači Británie a…

Pelikán: Politické prostředí je geniální systém, ve kterém zcela zmizela moc Pelikán: Politické prostředí je geniální systém, ve kterém zcela zmizela moc

Bývalý ministr spravedlnosti hnutí ANO Robert Pelikán se…

Využívání blockchainu je často jen marketingová bublina, upozorňuje poradenská firma BDO Využívání blockchainu je často jen marketingová bublina, upozorňuje poradenská firma BDO

Úspěšné a efektivní využití blockchainu napříč odvětvími…

 

Štítky Audi Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.4 / 5
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1220
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Schaeffler 4ePerformance je zběsile driftující Audi RS 3 Sedan na elektřinu Schaeffler 4ePerformance je zběsile driftující Audi RS 3 Sedan na elektřinu

Schaeffler AG prostřednictvím konceptu na základech Audi…

Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

 



 
První auto začal Seat vyrábět na den přesně před 65 lety. Byl to Amerikou inspirovaný hit

První auto začal Seat vyrábět na den přesně před 65 lety. Byl to Amerikou inspirovaný hit

Dnes 17:50

Španělská značka vstoupila na automobilový trh modelem Seat 1400. Výroba trvala jedenáct let a vzniklo téměř sto tisíc kusů.




Blesk.cz

Legendární Titanic se vrací! Replika slavného parníku popluje po osudné trase

Legendární Titanic se vrací! Replika slavného…

Stejná rychlost, velikost i trasa jen vyjde na víc peněz a poveze víc pasažérů! Přesně 110 od potopení slavného…

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

 

iSport.cz

Kašík se po konci v Rusku upsal Kometě: Tak silný klub se neodmítá!

Kašík se po konci v Rusku upsal Kometě: Tak silný…

Minulý týden se dohodl na předčasném konci v ruské KHL, teď už má nové působiště v české extralize. Brankář…

Starka: Csaplár a konec? Jsem tím zaskočený, ale přemlouvat ho nebudu

Starka: Csaplár a konec? Jsem tím zaskočený, ale…

Tok drsných porážek byl zastaven. Šokující remíza 1:1 v Plzni měla uklidnit nervózní příbramskou náladu z…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…