Test Auto.cz

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic – Kdo by šetřil?

29.8. 2016
Verdikt
 

Kompakt prémiové značky, který bude většinu svého života fungovat jako dvouválec 0,7 l? Ale trochu jiný, než byste mysleli.

Nemůže být nic překvapivého na tom, že jsou prémiové značky často nositeli inovací a těmi, kdo udává směr vývoje. Ale stejně – jsem staromódní, když od luxusních značek očekávám i jistou míru prestiže, okázalost, vyjádřenou mimo jiné i počtem válců pod kapotou? A přesto jsou německé značky těmi, které se v první vlně vrhají na tříválce a podobná technická řešení. První bylo BMW a vyslechlo si spoustu nepěkného a není to tak dlouho, co se do party přidalo Audi. Na tříválcový Mercedes také nebudeme asi čekat moc dlouho…

A právě u ingolstadtského výrobce tak došlo k opravdu zajímavé situaci – v případě kompaktního A3 tvoří spodní okraj nabídky, technicky vzato, tříválec a …dvouválec. Dalším krokem, pokud nechcete tříválcový litr, je totiž čtrnáctistovka, která sice má čtyři válce, ale většinou jezdí jen na polovinu z nich. A právě její posílená verze s dvouspojkou a sportovním paketem v karoserii modernizované A3 Sportback je předmětem dnešního zkoumání.

Vymazlená strohost

Audi A3 je už dnes asi každému velmi dobře známé, aktuální generace má ovšem za sebou lehkou modernizaci. Zvenku auto poznáte díky agresivněji tvarovaným předním světlometům a výraznější masce chladiče, obojí autu určitě prospělo, inovovalo se však také v kabině.

Palubní deska je důvěrně známá, stále stejně minimalistická a strohá jako doposud a vyvolává tak dojem, že na ní vlastně kromě čtyř kulatých výdechů ventilace a kapličky dohromady nic není. A – není. Zdobí ji stále jediná lišta a kromě ní, ovladačů ventilace a výsuvného displeje tu je pusto a prázdno. I přesto to vypadá dobře, po modernizaci jsou navíc luxusní materiály ještě luxusnější, o něco načančanější je sekce ovladačů ventilace a zapracovalo se i na středovém tunelu, kde přibylo stříbrné zdobení.

obrázek [600 x 404]  

Vůbec nejzásadnější novinkou je pak příplatkový Audi virtual cockpit – klasické budíky v kapličce nahradil displej s velmi pěknou grafikou a co je důležitější, také čitelností. To ale nemění nic na tom, že bych se bez něj klidně obešel. Stejně jako bez rozhraní MMI, přiznávám, že jsem v něm poněkud tápal a pohyboval se spíše systémem omyl-omyl. Ale každému vyhovuje něco trošku jiného a je to pochopitelně otázka zvyku.

Testovaný kousek byl vybaven sportovním paketem S line, což s sebou přináší kromě černého stropu také zploštělý volant. Zatímco s koncernovými volanty s tenkým věncem oválného průřezu jsem tradičně „na kordy“, sportovní sedadla byla parádní – komfortní a současně s dobrým bočním vedením.

Zbytek interiéru je pak už klasika – díky nízkému tunelu není v A3 nabídka místa pro řidičovu pravou nohu tak tristní jako u řady jiných prémiovek, na zadních sedadlech pak panuje tradiční stísněná atmosféra. Místo tu sice ve všech směrech je a čtyři dospělé auto v případě nutnosti převeze, ale prostoru není mnoho.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic

Cena v základní výbavě: 720 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 212 400 Kč

Základní výbava:17“ litá kola 5ramenný design, 8 reproduktorů (pasivních), Airbag pro řidiče a spolujezdce, Audi drive select, Boční airbagy vpředu a hlavové airbagy, Centrální dálkové zamykání, Dekorace Aluminium Mistral, Dojezdové rezervní kolo, Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, Elektromechanická parkovací brzda, Elektronický imobilizér, Hliníková optika v interiéru, Informační systém řidiče, Klimatizace Climatic jednozónová, Kontrolní systém tlaku vzduchu v pneu, Kryty vnějších zrcátek v barvě, Lékárnička a výstražný trojúhelník, MMI rádio plus, Multifunkční sportovní volant, Nárazník Standard, Nástupní prahové lišty hliníkový povrch, Nekuřácké provedení, Paket leštěných prvků, Paket vnitřního osvětlení, Pneumatiky 225/45 R17, Potah stropu látkový, Potahy v látce Rallye – sportovní, Prodloužená záruka výrobce 4 roky, Přední sedadla s nastavitelnou výškou, Přední sportovní sedadla, Rohožky vpředu a vzadu, Rozhraní Bluetooth, Sportovní podvozek, Start-stop systém, Střešní spoiler, Třetí opěrka hlavy vzadu včetně, Uchycení dětské sedačky ISOFIX – vnější, Vnější zpětná zrcátka elektricky, Vyhřívané ostřikovače čelního skla, Xenonová světla Plus, Zadní mlhové světlomety, Zadní opěradlo dělené a sklopné, Zvedák vozu atd.

Výbava testovaného vozu:Šedá Daytona (77 900,-), Adaptivní tempomat (21 200,-), Asistent dálkových světel (3900,-), Audi connect - služby na 3 roky (9 900,-), Audi Parking system plus (22 000,-), Audi smartphone interface (9900,-), Audi Soundsystem (7200,-), Audi virtual cockpit (13 000,-), Dekorace kartáčovaný matný hliník (5700,-), Komfortní automatická klimatizace (16 700,-), kuřácké provedení - držák klíčů (1600,-), LED světlomety s dynamickými zadními (27 700,-), MMI navigace plus s MMI touch (70 300,-), Multifunkční sportovní kožený volant (3300,-), Ostřikovače světlometů (7200,-), Paket vnitřního osvětlení (6800,-), S line exteriérový paket (41 200,-), S line sportovní paket (53 600,-), Středová loketní opěrka vpředu (4300,-), Střešní ližiny - eloxovaný hliník (7500,-), uchycení dětské sedačky ISOFIX (2700,-), vnitřní zpětné zrcátko aut. zaclonitelné (7200,-), vyhřívání sedadel vpředu (9600,-), Zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru (7100,-)

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky Audi Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.4 / 5
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1220
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…