Test Auto.cz

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic – Kdo by šetřil?

29.8. 2016
Verdikt
 

Kompakt prémiové značky, který bude většinu svého života fungovat jako dvouválec 0,7 l? Ale trochu jiný, než byste mysleli.

Nemůže být nic překvapivého na tom, že jsou prémiové značky často nositeli inovací a těmi, kdo udává směr vývoje. Ale stejně – jsem staromódní, když od luxusních značek očekávám i jistou míru prestiže, okázalost, vyjádřenou mimo jiné i počtem válců pod kapotou? A přesto jsou německé značky těmi, které se v první vlně vrhají na tříválce a podobná technická řešení. První bylo BMW a vyslechlo si spoustu nepěkného a není to tak dlouho, co se do party přidalo Audi. Na tříválcový Mercedes také nebudeme asi čekat moc dlouho…

A právě u ingolstadtského výrobce tak došlo k opravdu zajímavé situaci – v případě kompaktního A3 tvoří spodní okraj nabídky, technicky vzato, tříválec a …dvouválec. Dalším krokem, pokud nechcete tříválcový litr, je totiž čtrnáctistovka, která sice má čtyři válce, ale většinou jezdí jen na polovinu z nich. A právě její posílená verze s dvouspojkou a sportovním paketem v karoserii modernizované A3 Sportback je předmětem dnešního zkoumání.

Vymazlená strohost

Audi A3 je už dnes asi každému velmi dobře známé, aktuální generace má ovšem za sebou lehkou modernizaci. Zvenku auto poznáte díky agresivněji tvarovaným předním světlometům a výraznější masce chladiče, obojí autu určitě prospělo, inovovalo se však také v kabině.

Palubní deska je důvěrně známá, stále stejně minimalistická a strohá jako doposud a vyvolává tak dojem, že na ní vlastně kromě čtyř kulatých výdechů ventilace a kapličky dohromady nic není. A – není. Zdobí ji stále jediná lišta a kromě ní, ovladačů ventilace a výsuvného displeje tu je pusto a prázdno. I přesto to vypadá dobře, po modernizaci jsou navíc luxusní materiály ještě luxusnější, o něco načančanější je sekce ovladačů ventilace a zapracovalo se i na středovém tunelu, kde přibylo stříbrné zdobení.

obrázek [600 x 404]  

Vůbec nejzásadnější novinkou je pak příplatkový Audi virtual cockpit – klasické budíky v kapličce nahradil displej s velmi pěknou grafikou a co je důležitější, také čitelností. To ale nemění nic na tom, že bych se bez něj klidně obešel. Stejně jako bez rozhraní MMI, přiznávám, že jsem v něm poněkud tápal a pohyboval se spíše systémem omyl-omyl. Ale každému vyhovuje něco trošku jiného a je to pochopitelně otázka zvyku.

Testovaný kousek byl vybaven sportovním paketem S line, což s sebou přináší kromě černého stropu také zploštělý volant. Zatímco s koncernovými volanty s tenkým věncem oválného průřezu jsem tradičně „na kordy“, sportovní sedadla byla parádní – komfortní a současně s dobrým bočním vedením.

Zbytek interiéru je pak už klasika – díky nízkému tunelu není v A3 nabídka místa pro řidičovu pravou nohu tak tristní jako u řady jiných prémiovek, na zadních sedadlech pak panuje tradiční stísněná atmosféra. Místo tu sice ve všech směrech je a čtyři dospělé auto v případě nutnosti převeze, ale prostoru není mnoho.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic

Cena v základní výbavě: 720 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 212 400 Kč

Základní výbava:17“ litá kola 5ramenný design, 8 reproduktorů (pasivních), Airbag pro řidiče a spolujezdce, Audi drive select, Boční airbagy vpředu a hlavové airbagy, Centrální dálkové zamykání, Dekorace Aluminium Mistral, Dojezdové rezervní kolo, Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, Elektromechanická parkovací brzda, Elektronický imobilizér, Hliníková optika v interiéru, Informační systém řidiče, Klimatizace Climatic jednozónová, Kontrolní systém tlaku vzduchu v pneu, Kryty vnějších zrcátek v barvě, Lékárnička a výstražný trojúhelník, MMI rádio plus, Multifunkční sportovní volant, Nárazník Standard, Nástupní prahové lišty hliníkový povrch, Nekuřácké provedení, Paket leštěných prvků, Paket vnitřního osvětlení, Pneumatiky 225/45 R17, Potah stropu látkový, Potahy v látce Rallye – sportovní, Prodloužená záruka výrobce 4 roky, Přední sedadla s nastavitelnou výškou, Přední sportovní sedadla, Rohožky vpředu a vzadu, Rozhraní Bluetooth, Sportovní podvozek, Start-stop systém, Střešní spoiler, Třetí opěrka hlavy vzadu včetně, Uchycení dětské sedačky ISOFIX – vnější, Vnější zpětná zrcátka elektricky, Vyhřívané ostřikovače čelního skla, Xenonová světla Plus, Zadní mlhové světlomety, Zadní opěradlo dělené a sklopné, Zvedák vozu atd.

Výbava testovaného vozu:Šedá Daytona (77 900,-), Adaptivní tempomat (21 200,-), Asistent dálkových světel (3900,-), Audi connect - služby na 3 roky (9 900,-), Audi Parking system plus (22 000,-), Audi smartphone interface (9900,-), Audi Soundsystem (7200,-), Audi virtual cockpit (13 000,-), Dekorace kartáčovaný matný hliník (5700,-), Komfortní automatická klimatizace (16 700,-), kuřácké provedení - držák klíčů (1600,-), LED světlomety s dynamickými zadními (27 700,-), MMI navigace plus s MMI touch (70 300,-), Multifunkční sportovní kožený volant (3300,-), Ostřikovače světlometů (7200,-), Paket vnitřního osvětlení (6800,-), S line exteriérový paket (41 200,-), S line sportovní paket (53 600,-), Středová loketní opěrka vpředu (4300,-), Střešní ližiny - eloxovaný hliník (7500,-), uchycení dětské sedačky ISOFIX (2700,-), vnitřní zpětné zrcátko aut. zaclonitelné (7200,-), vyhřívání sedadel vpředu (9600,-), Zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru (7100,-)

V Horním Maršově hoří chátrající barokní zámek V Horním Maršově hoří chátrající barokní zámek

V Horním Maršově na Trutnovsku od dnešního rána hoří…

Přísnější pravidla ČNB ochladí trh stavebního spoření Přísnější pravidla ČNB ochladí trh stavebního spoření

Zájem o úvěry ze stavebního spoření letos razantně roste.…

Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry

Zmírnit extrémní pracovní nasazení Elona Muska se již…

 

Štítky Audi Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.4 / 5
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1220
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Schaeffler 4ePerformance je zběsile driftující Audi RS 3 Sedan na elektřinu Schaeffler 4ePerformance je zběsile driftující Audi RS 3 Sedan na elektřinu

Schaeffler AG prostřednictvím konceptu na základech Audi…

Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

 



 
Od ověnčeného kola k okřídlenému šípu. Připomeňte si příběh loga Škody

Od ověnčeného kola k okřídlenému šípu. Připomeňte si příběh loga Škody

Dnes 08:00

Mladoboleslavskou automobilku máme spojenou s okřídleným šípem. Její původní logo ale bylo zcela jiné.




Blesk.cz

Dojemná svatba: „Budu tě milovat, i když na to zapomenu,“ slíbil ženich (31) s Alzheimerem

Dojemná svatba: „Budu tě milovat, i když na to…

Novomanželé Daniel a Jordan Bradburyovi si naplno užívají své líbánky, zvláště pak jednatřicetiletý Daniel si…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Supr kůň, takových tady moc není, chválí Bartoš koně iSportu

Supr kůň, takových tady moc není, chválí Bartoš koně iSportu

Osmiletý hnědák Theophlilos, kůň unikátního Dostihového klubu iSport-Váňa, se blýsknul ve třetí kvalifikaci na…

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav zničila Opavu 6:1

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav…

V 5. kole FORTUNA:LIGY přišli fotbalisté Slavie o svojí stoprocentní bilanci. Doma totiž podlehli Jablonci 0:2 a…

 

Reflex.cz

Jako z filmu Velký útěk! Dva psi pomohli batoleti vylézt z postýlky výměnou za pamlsky

Jako z filmu Velký útěk! Dva psi pomohli batoleti…

Zlatí retrívři Bleu a Colby se zase vyznamenali. Nedávno se spolčili s dcerou svých majitelů a pomohli jí nad…

Vzpomínky na Srpen 68: Že to není hra, jsme my, předškoláci, více cítili, než tomu rozuměli

Vzpomínky na Srpen 68: Že to není hra, jsme my,…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…