TEST Audi A3 2.0 TFSI Cabrio – TeenageOpen
Malé kabriolety vidíme nejčastěji v amerických filmech, kde s nimi rozjuchaná omladina obráží večírky. Pakliže je tato bohatší, sahá po prémiových značkách. A pokud navíc tatínek neuvolnil dost místa v garáži, je třeba čehosi kompaktního. A tak vznikla Audi A3 Cabrio.
Aktuální počet jedinců, kteří cítili podobnou kombinaci potřeb, je od dubnového začátku prodeje v České republice patnáct. Přitom to není špatné auto.
Třetí karosářskou variantou trojkové řady je malý kabriolet klasické koncepce s plátěnou střechou vyrobenou z dobře izolujících materiálů. Vnitřní hluk při rychlosti 140 km/h je tak u Cabria, podle výrobce, pouze o 1 dB vyšší než u A3 s pevnou střechou. Plátěné nebe může být černé, modré nebo červené a jeho největším kladem je kromě potvrzené tichosti při jízdě i plně automatické otevírání a zavírání během 10 (!) sekund a dokonce i za jízdy v rychlosti do 30 km/h. Skutečně to funguje a výrobci patří dík za zachování plátěné tradice – mimo jiné kvůli minimálním nárokům na prostor.
audi testy nizsistredni kabriolet
Ani složená střecha totiž příliš nezmenšuje zavazadelník. Ten má za všech okolností fabiatický objem 260 litrů, přičemž hlavní nevýhodou je velmi úzký, v podstatě svislý vstupní otvor. Situaci trochu vylepšují páčky uvnitř zavazadelníku, kterými lze sklopit zadní opěradla a využít i tento prostor.
Cestující na předních sedadlech těží z veškerého myslitelného komfortu jako v klasických A3, přibyla jen tlačítka ovládající střechu a klimatizace, která si chvályhodně pamatuje nastavení teploty pro zavřené či otevřené plátno. Příjemně tuhé sedačky s vysokými opěradly jsou vzhledem k potenciálu motoru skoro povinné, u palubní ani přístrojové desky není co vytknout.
O komfortu na zadních sedadlech leccos vypovídá šířka 116 centimetrů ve výši loktů, slavnější to není ani s prostorem pro kolena. Pokud je tedy právě tohle oním zdrojem touhy metrosexuálů po extrémně vychrtlých partnerkách, bůh opatruj ortopedy.
Zatímco přeplňovaný motor 2.0 TFSI s maximálním výkonem 147 kW je asi tím nejlepším, co mohlo tohle auto potkat, plné využití trochu tlumí podvozek, který se přece jen trochu kroutí. Jde ale jen o extrémní situace a pokud se řidič nechá vést někdy i mozkem, zhusta zažije kolem uší solidní vánek bez pocitu nebezpečí. Ve městě se při běžné jízdě lze dostat i pod desetilitrovou hodnotu, dálniční průměr je osmilitrový, silniční ještě o litr až dva méně. Šlapání na krk zde kupodivu nezpůsobuje smrt, ale lepší zvuk, solidní zrychlení a dva litry spotřeby navíc.
audi testy nizsistredni kabriolet
Aktuální navázání cen vozů Audi na kurz Eura vůz poněkud zdostupnilo (pokud máte zrovna na aktuální měnový kurz štěstí), zájemce je ale i nadále konfrontován s politikou příplatkových výbav. Kuriozitou je položka Sportovní podvozek (+5.991,-Kč) zvláště například v porovnání s parkovacími čidly vzadu (+10.100,-Kč). Zajímavě působí i konektory pro iPod (+5990,-Kč) a USB (+5.990,-Kč), ukazatel vnější teploty (+2.800,- Kč) a tempomat (+7.219,-Kč).
Přes zjevnou úži (bráním se napsat úzkost) cílové skupiny a veselé ceny příplatků je A3 Cabriolet ve své třídě povedeným vozem, které nedělá ostudu prémiové značce. Pokud bude mít majitel úzká zavazadla a lýtka spolujezdců, budiž mu přáno.
audi testy nizsistredni kabriolet
První cena vozu | 681.800,- (1.6 75 kW 5M Attraction) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Základní cena testovaného vozu | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Cena testovaného vozu | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Ceny jsou kalkulovány kurzem 25 Kč/Euro. Mění se v závislosti na aktuálním měnovém kurzu UniCredit Bank (devizy, prodej)
Plusy:
- Skvělý výkonný motor
- Sklápění zadních opěradel, stálý objem zavazadelníku
- Rychlost manipulace se střechou
- Kvalita zpracování interiéru
- Základní ceny
Minusy:
- Obtížné využití potenciálu motoru
- Úzký vkládací otvor zavazadelníku
- Ceny příplatkových výbav
- Málo místa pro kolena cestujících vzadu