Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A3 2.0 TFSI Cabrio – TeenageOpen

Ondřej Šuch
Kdyby se ještě vyrábělo hliníkové Audi A2, uřízli by mu v honbě za stylem v Ingolstadtu střechu taky. Krize nekrize, reprezentovat je třeba i ve čtyřmetrové třídě.

Malé kabriolety vidíme nejčastěji v amerických filmech, kde s nimi rozjuchaná omladina obráží večírky. Pakliže je tato bohatší, sahá po prémiových značkách. A pokud navíc tatínek neuvolnil dost místa v garáži, je třeba čehosi kompaktního. A tak vznikla Audi A3 Cabrio.

Aktuální počet jedinců, kteří cítili podobnou kombinaci potřeb, je od dubnového začátku prodeje v České republice patnáct. Přitom to není špatné auto.

Třetí karosářskou variantou trojkové řady je malý kabriolet klasické koncepce s plátěnou střechou vyrobenou z dobře izolujících materiálů. Vnitřní hluk při rychlosti 140 km/h je tak u Cabria, podle výrobce, pouze o 1 dB vyšší než u A3 s pevnou střechou. Plátěné nebe může být černé, modré nebo červené a jeho největším kladem je kromě potvrzené tichosti při jízdě i plně automatické otevírání a zavírání během 10 (!) sekund a dokonce i za jízdy v rychlosti do 30 km/h. Skutečně to funguje a výrobci patří dík za zachování plátěné tradice – mimo jiné kvůli minimálním nárokům na prostor.

audi testy nizsistredni kabriolet audi testy nizsistredni kabriolet  

Ani složená střecha totiž příliš nezmenšuje zavazadelník. Ten má za všech okolností fabiatický objem 260 litrů, přičemž hlavní nevýhodou je velmi úzký, v podstatě svislý vstupní otvor. Situaci trochu vylepšují páčky uvnitř zavazadelníku, kterými lze sklopit zadní opěradla a využít i tento prostor.

Cestující na předních sedadlech těží z veškerého myslitelného komfortu jako v klasických A3, přibyla jen tlačítka ovládající střechu a klimatizace, která si chvályhodně pamatuje nastavení teploty pro zavřené či otevřené plátno. Příjemně tuhé sedačky s vysokými opěradly jsou vzhledem k potenciálu motoru skoro povinné, u palubní ani přístrojové desky není co vytknout.

O komfortu na zadních sedadlech leccos vypovídá šířka 116 centimetrů ve výši loktů, slavnější to není ani s prostorem pro kolena. Pokud je tedy právě tohle oním zdrojem touhy metrosexuálů po extrémně vychrtlých partnerkách, bůh opatruj ortopedy.

Zatímco přeplňovaný motor 2.0 TFSI s maximálním výkonem 147 kW je asi tím nejlepším, co mohlo tohle auto potkat, plné využití trochu tlumí podvozek, který se přece jen trochu kroutí. Jde ale jen o extrémní situace a pokud se řidič nechá vést někdy i mozkem, zhusta zažije kolem uší solidní vánek bez pocitu nebezpečí. Ve městě se při běžné jízdě lze dostat i pod desetilitrovou hodnotu, dálniční průměr je osmilitrový, silniční ještě o litr až dva méně. Šlapání na krk zde kupodivu nezpůsobuje smrt, ale lepší zvuk, solidní zrychlení a dva litry spotřeby navíc.

audi testy nizsistredni kabriolet audi testy nizsistredni kabriolet  

Aktuální navázání cen vozů Audi na kurz Eura vůz poněkud zdostupnilo (pokud máte zrovna na aktuální měnový kurz štěstí), zájemce je ale i nadále konfrontován s politikou příplatkových výbav. Kuriozitou je položka Sportovní podvozek (+5.991,-Kč) zvláště například v porovnání s parkovacími čidly vzadu (+10.100,-Kč). Zajímavě působí i konektory pro iPod (+5990,-Kč) a USB (+5.990,-Kč), ukazatel vnější teploty (+2.800,- Kč) a tempomat (+7.219,-Kč).

Přes zjevnou úži (bráním se napsat úzkost) cílové skupiny a veselé ceny příplatků je A3 Cabriolet ve své třídě povedeným vozem, které nedělá ostudu prémiové značce. Pokud bude mít majitel úzká zavazadla a lýtka spolujezdců, budiž mu přáno.

audi testy nizsistredni kabriolet audi testy nizsistredni kabriolet  

První cena vozu681.800,- (1.6 75 kW 5M Attraction)
První cena vozu s testovanou motorizací1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition)
Základní cena testovaného vozu1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition)
Cena testovaného vozu1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition)

Ceny jsou kalkulovány kurzem 25 Kč/Euro. Mění se v závislosti na aktuálním měnovém kurzu UniCredit Bank (devizy, prodej)

Plusy:

  • Skvělý výkonný motor
  • Sklápění zadních opěradel, stálý objem zavazadelníku
  • Rychlost manipulace se střechou
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Základní ceny

Minusy:

  • Obtížné využití potenciálu motoru
  • Úzký vkládací otvor zavazadelníku
  • Ceny příplatkových výbav
  • Málo místa pro kolena cestujících vzadu

Ondřej Šuch
Audi A3 2.0 TFSI Cabrio
Cena základní sestavy 1 000 300 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, brzdy s antiblokovacím systémem ABS, s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace perlový lesk Granit, easy-entry – rozšířená funkce sklopení předních sedadel pro pohodlné nastupování dozadu, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken vpředu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, halogenové přední světlomety, imobilizér, klimatizace s manuálním nastavováním teploty, ochranné oblouky proti převrácení za zadními sedadly, paket leštěných prvků (lišty z leštěného hliníku kolem oken, ochranné oblouky proti převrácení v hliníkové optice), poloautomatická sklápěcí střecha soft top, protiprokluzové zařízení ASR, přední sedadla – manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla, rádio Chorus se 4 reproduktory vpředu, rohožky vpředu a vzadu, velurové, světla pro denní svícení, servotronic, servořízení závislé na rychlosti jízdy, sklo s tepelnou ochranou, zeleně tónované, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, zadní opěradlo sklopné, dekorace Micrometallic, stříbrný, informační systém řidiče, kola hliníková litá v 5ramenném designu, velikost 7,5 J x 17, s pneumatikami 225/45 R 17, mlhové světlomety, nástupní lišty s hliníkovými dekoracemi, potahy sedadel – látka Dynamik, sportovní kožený 3ramenný volant, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, větrná clona Kč
Cena testované sestavy 1 000 300 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 6.1 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 674
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 500
Rozměr pneu: 225/45 R17
Audi A3 2.0 TFSI Cabrio
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4238
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1507
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 410 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1160
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano