Audi A6 3,0 TDI vs Mercedes E 250 CDI – Čtyřkolková prémie

Audi A6 3,0 TDI vs Mercedes E 250 CDI – Čtyřkolková prémie

 
 

Postavili jsme proti sobě dvě ze tří nejprodávanějších kombi vyšší střední třídy, obě v provedení 4x4.

Říká se, že dříve bylo všechno jednodušší. U výběru nového auta německé prémiové značky to beze sporu platí.

Kdo chtěl komfort, volil Mercedes. Příznivce ostřejší jízdy nenapadlo nic než BMW a požadavek na pohon všech kol vedl kroky do showroomu Audi. Co bylo, už není – v touze po růstu musí automobilky oslovit co nejširší okruh klientů.

Pozitivní důsledek je jasný: šíře nabídky různých konfigurací je širší než kdy předtím. Pohon všech kol, sportovní design nebo podvozek i naopak velmi komfortní nastavení umí nabídnout všechny tři značky. Naopak poměrně diskutabilní je stírání vzájemných rozdílů a potlačování unikátních znaků.

obrázek [600 x 290]  

Stereotypy a do značné míry i výchozí ladění aut samozřejmě přesto fungují dál. Konzervativní klient proto bude preferovat Mercedes, vždyť třída E se vyráběla už v době, kdy čtyři kruhy ještě dělaly dvoutakty. Prototyp dynamicky založeného a na modernu orientovaného klienta zase usedlejší Mercedes stále z principu neosloví.

Většinový proud trhu ovšem není natolik ortodoxní a v rámci určitých kategorií hledá jediné – jak za své peníze dostat to nejlepší. Proč proto neporovnat na první pohled tak rozdílná auta, jako je Audi A6 Avant a Mercedes-Benz E kombi?

Klasická moderna proti moderní klasice

Už při pohledu zvenčí dochází k jednoznačné konfrontaci dvou přístupů. Audi spoléhá na přímé, mírně prohnuté linie a hladké plochy – tyto prvky definují jeho design. Tvary karoserie jsou ozvláštněny výraznými detaily, jako jsou vytažené blatníky nebo tvar předních i zadních světel s výraznou diodovou grafikou. Výsledek je čistá moderna, z mnoha úhlů nenápadná.

Mercedes naproti tomu sází na tradicionalistický základ. Konzervativně pojatý základ se snaží zaujmout množstvím manýr: dělená přední světla, obří zadní lampy zasahující daleko do boků, stoupající prolisy na bocích a hlavně boule na zadním blatníku, která je odkazem na model z 50tých let minulého století.

Mimochodem, Audi je pro nás v jiném než šedivém, černém nebo bílém laku těžko představitelné. Karoserie Mercedesu naopak jako by byla stvořena pro výraznější odstíny – zakázková modrá designo Mauritius je velmi lákavou volbou.

obrázek [600 x 366]  

Pohled dovnitř rozevírá nůžky ještě víc. Kdo má rád složitější tvary dle nejnovějších trendů, ten musí být z Audi nadšen. Nadšení stupňují výrazné hi-tech prvky: výsuvný displej navigace, touchpad pro zadávání adresy nebo částečně digitální přístrojový štít.

Mercedes je naopak velmi střízlivý, třída E má dokonce uvnitř nejumírněnější design ze všech stuttgartských modelů. Nebýt hranaté kapličky nad přístrojovým štítem a displejem navigace, nenajdeme uvnitř Mercedesu jediný výraznější prvek.

Dlužno dodat, že Audi se opírá o bohaté možnosti příplatkové výbavy, kdežto interiér Mercedesu se drží blíž základní konfiguraci. Matné dřevo je u provedení Avantgarde standardem, připlatit by bylo nutné jen za palubní desku čalouněnou umělou kůží (u Audi tato možnost v běžném ceníku není).

obrázek [300 x 338] Mercedes začne sypat z rukávu protiargumenty až při zkoumání praktické použitelnosti. Multimediální systém Comand neohromí tak propracovanou grafikou, rozlišením displeje ani rozsahem speciálních funkcí, proti MMI v Audi má ale přehlednější a jednodušší ovládání. V Mercedesu je také snadnější ovládání tempomatu a má přehlednější panel klimatizace.

Audi dává svou technickou vyspělost na odiv pomocí promyšlenějšího palubního počítače nebo množství jednoúčelových tlačítek. Navíc potěší možnost zrušit adaptivní funkci radarového tempomatu – když si to řidič přeje, může fungovat jako klasický tempomat.

Co se týká vnitřního prostoru, mají oba vozy zřetelné přednosti. Do šířky na centimetry vyhrává Audi, reálně je ale v příčném směru víc místa v Mercedesu. Stuttgartský vůz vyhrává také rozměrnějšími sedadly. Pasažéři v A6 Avant si naopak budou libovat v podélném směru – hlavně v zadní řadě má Audi zřetelně navrch.

Zavazadlový prostorAudi A6 AvantMercedes E kombi
Délka u dna [mm]11701050
Délka po sklopení sedadel [mm]19601820
Šířka mezi podběhy [mm]10701120
Výška pod roletou [mm]420460
Nakládací hrana [mm]600520

Nebo vám záleží na zavazadlovém prostoru? Pak je jasným vítězem Mercedes. Už o 130 litrů větší základní objem leccos napoví. Stuttgartský zavazadelník je navíc lépe přístupný přes nižší nakládací hranu, má větší šířku mezi podběhy a pod roletu se vejdou vyšší předměty. Audi opět kontruje délkou – ta je větší v základní konfiguraci i po sklopení sedadel.

Šest proti čtyřem

Postavit šestiválec Audi proti dvojitě přeplňovanému čtyřválci u Mercedesu může vypadat jako nerovný souboj. Ale navzdory rozdílnému výkonu (180 vs 150 kW) vykazují oba agregáty shodných 500 Nm. Samozřejmě by bylo možné u Audi zvolit i slabší 3,0 TDI se 150 kW a 450 Nm. Situace u Mercedesu složitější: pokud trváme na pohonu všech kol a naftovém pohonu, je další možností již jen podstatně silnější E 350 CDI 4Matic (195 kW, 620 Nm), který už je soupeřem spíš pro chystané A6 3,0 BiTDI (230 kW, 650 Nm).

Počty Newtonmetrů se ani v jednom případě nezapřou. Pro současný provoz jsou obě 500newtonmetrové motorizace zcela dostačující. Dynamika je srovnatelná, přímé porovnání vychází jen nepatrně hůř pro slabší a těžší Mercedes. Audi má navrch ve dvou konkrétních oblastech. Jednak zrychlení z klidu je díky dvouspojkové převodovce a širšímu rozsahu maxima točivého momentu značně lepší. A jednak rozdíl ve výkonu se nakonec projeví – to se ale bavíme o rychlostech nad 180 km/h.

obrázek [600 x 415]  

V otázce spotřeby paliva stojí celá řada technických argumentů. Šest válců vykoná víc práce než čtyři, a tak by Audi mělo být úspornější při časté změně zátěže. Čtyři válce naopak znamenají lepší účinnost při ustálené zátěži.

Jaké proto bylo překvapení, když praxe ukázala opak. Při obvyklých testech v ustálené rychlosti 100 a 130 km/h jsme z palubního počítače Audi odečetli nižší hodnoty. Čtyřválcový Mercedes na dálnici na tempomat žádá 7,6 l/100 km, zatímco šestiválcová A6 se spokojí s necelými sedmi litry.

Odečtená spotřeba palivaAudi A6 3,0 TDIMercedes E 250 CDI
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]6,16,6
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]6,97,6
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]15501600
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]19002050
Průměrná spotřeba ve městě [l/100 km]7,77,3
Průměrná spotřeba mimo město [l/100 km]6,26,4

Avšak dynamičtější jízda znamená u E 250 CDI stále odběr kolem 8 litrů, A6 3,0 TDI se při srovnatelném stylu jízdy posune do rozmezí 9 až 10 litrů. A i ve městě byl Mercedes nepatrně úspornější, ačkoliv se 4Matic zatím nedodává se systémem start-stop (u nové Audi A6 standard) a dvouspojková převodovka v Audi je teoreticky efektivnějším řešením.

Mimo to mělo Audi již zimní pneumatiky, zatímco Mercedes v době testu jezdil ještě na letních. I to hraje roli, a tak můžeme souboj různých koncepcí motoru ukončit elegantní remízou. Výsledky jsou přitom u obou aut vzhledem k hmotnosti, velikosti a pohonu 4x4 výborné.

Ovladatelnost

Konstrukce obou aut vykazuje poměrně značné rozdíly. Karoserie Audi ve větší míře uplatňuje hliník, vpředu má složitější pětiprvkové zavěšení a vzadu čtyřprvkové. Motor leží nad přední nápravou a poháněna jsou všechna kola trvale prostřednictvím dvouspojkové převodovky a systému quattro 6. generace. Jeho základem jsou korunové převody a viskózní spojka, výchozí rozdělení momentu je v poměru 40:60, extrémem je 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola.

V zatáčkách si Audi pomáhá vektorováním točivého momentu, tedy simulací samosvorných diferenciálů pomocí přibrzďování vnitřních kol v zatáčce. Testovaný vůz má navíc aktivní zadní diferenciál a k lepšímu komfortu si dopomáhá příplatkovým vzduchovým podvozkem.

Mercedes má naproti tomu vpředu jednodušší modifikovanou vzpěru MacPherson, zadní náprava je také čtyřprvková. Motor je vůči předním kolům posunut více dozadu, pohon 4x4 zajišťuje planetová převodovka integrovaná do skříně sedmistupňového automatu. Mezinápravový diferenciál nemá řízenou svornost, výchozí rozdělení hnacích sil 45:55 se mění od 70:30 do 30:70. Funkci uzávěry nahrazuje elektronický systém 4ETS, obdoba vektorování momentu u Audi.

Vzduchové odpružení zadní nápravy je pro kombi třídy E standardem (má za úkol udržovat konstantní světlou výšku), za příplatek je v nabídce nastavitelný vzduchový podvozek Airmatic. Ten však testovaný vůz nemá, je vybaven sníženým podvozkem Avantgarde s pasivně-adaptivními tlumiči Direct Control.

obrázek [600 x 253]  

Technické aspekty ale nezajímají zákazníka tolik jako reálné chování. K posouzení vlastností obou kombíků jsme vyrazili po D1 do Brna a následně jezdili po trase starého Masarykova okruhu.

Na dálnici si nemají Audi s Mercedesem moc co vyčítat. Pneumatiky s profilovým číslem 45 v obou případech pomáhají zachovat velmi slušnou úroveň komfortu, kterou doplňuje perfektní stabilita v přímém směru i v táhlých zatáčkách.

To okresky jsou náročnějším prostředím. A6 zde předvádí všechny své přednosti najednou – ochotně se vrhá do zatáček, chová se neutrálně s lehkým náběhem do přetáčivosti a působí až trochu zábavně. Za volantem jde dobře cítit činnost všech systémů a jejich přínos pro ovladatelnost auta. Volbu tempa navíc značně ulehčuje možnost manuální volby převodů na volantu.

obrázek [600 x 445]  

Má proti tomu Mercedes co nabídnout? Ano i ne… 4Matic si kromě nesporných pozitivních přínosů zakládá hlavně na jedné vlastnosti, a tou je nenápadnost. Že auto ze zatáček táhnou čtyři kola, to není za normálních podmínek vůbec poznat. Vůz se chová neutrálně a elektronika reaguje tak rychle a jemně, že její působení není za volantem vůbec znát.

Mercedes pochopitelně neaspiruje na označení řidičské auto. Limity jeho podvozku ale leží prakticky tak daleko jako v případě Audi. Na silnici proto dokáže být podobně rychlý jako Audi, jen si na místě řidiče neužijete ani ten náznak zábavnosti, který poskytuje Audi.

Cenový duel

Když vcházíte do showroomu, je Mercedes výhodnější nabídkou. Jak by ne, v prodeji je už dva roky a má čtyřválcový motor. Rozdíl ve výši přesně 80 tisíc korun je proto opodstatněný. Audi ho navíc hravě smaže, když vám bude stačit 3,0 TDI quattro se 150 kW – jeho cena 1.317.400,- Kč je jen o 6 tisíc dražší než u E 250 CDI 4Matic.

Ovšem pak začne prodejce Mercedesu sypat trumfy z rukávu. Éčko má navigaci v základní výbavě, stejně jako elektrické dovírání pátých dveří. Paket 125! let přidá výměnou za 36 tisíc korun kompletní výbavu aktivních bezpečnostních systémů a komfortní funkce zpětných zrcátek. Se sadou Activity se pak za doslova symbolických 1.200,- Kč pojí parkovací asistent, vyhřívání předních sedadel a 80litrová nádrž.

ModelAudi A6 AvantMercedes E kombi
Motor3,0 TDI quattro
(180 kW/500 Nm)
E250CDI 4M
(150 kW/500 Nm)
Základní cena testované verze1.391.600,-1.311.600,-
Mercedes - pakety Activity a 125! let-37.200,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Airbagy boční vzadu10.131,-11.035,-
Airbag kolenní pro řidiče-S
Aktivní zadní diferenciál29.523,--
Asistent - mrtvý úhel, jízdní pruhy, radar63.201,-S
Asistent bdělosti řidiče-S
Asistent nočního vidění56.196,-36.300,-
Audiosystém - měnič na DVD18.284,-8.712,-
Audiosystém - USB konektor6.886,-5.324,-
Automatická 7stupňová převodovkaSS
Bezklíčový vstup a startování18.284,-25.846,-
Bluetooth hands-freeSS
Čalounění palubní desky v kůži-31.944,-
Čalounění sedadel v kůži54.217,-49.658,-
El. otvírání pátých dveří19.392,-S
El. sklopná zrcátka6.332,-S
Head-up displej38.783,--
Klimatizace - dvouzónováSS
Klimatizace - vícezónová18.284,-20.909,-
Kola z lehkých slitinSS
Lak metalický/perleťový26.713,-25.265,-
Navigační systém82.395,-S
Osvětlení interiéru - ambientní16.028,-S
Osvětlení interiéru - LED7.875,--
Palivová nádrž 75, resp. 80 l3.087,-S
Parkovací kamera vzadu12.664,-11.616,-
Parkovací senzory, aktivní asistent32.887,-S (asistent jen "napovídá")
Přední sedadla el. nastavitelná35.142,-S ne podélně
Přední sedadla odvětrávaná, vyhřívaná22.478,-20.909,-
Střešní okno43.572,-26.862,-
Světlomety xenonové s denním LEDS36.300,-
Světlomety s adaptivní funkcí22.043,-
TempomatSS
Volant s pádly pro řazení7.321,--
Volant vyhřívaný5.343,-7.550,-
Vzduchové odpružení54.811,-32.815,-
Celková cena [Kč]2.103.472,-1.699.845,-

To jsou všechno položky, za které se v Audi připlácí. A jak je patrné z výše uvedené tabulky, příplatky u dalších prvků nadstandardní výbavy jsou téměř vždy vyšší než u Mercedesu. Výsledkem naší konfigurace je, že třída E se čtyřválcem vyjde o 400 tisíc levněji než šestiválcové Audi.

Bude chybět head-up displej, pádla pro řazení pod volantem a LED osvětlení interiéru, případně masážní sedadla. Audi ale zase nenabídne kolenní airbag řidiče nebo koženou palubní desku.

Ale vyšší ceny si pochopitelně Audi jako nejnovější model ve vyšší střední třídě dovolit může. Zájem o novinku je i tak vysoký a cenově citlivější zákazníky může oslovit doprodej odcházející generace, což dokládají statistiky od jarního uvedení nového sedanu.

Otázka vkusu

Přes všechny poznatky jsme se dopracovali k zodpovězení závěrečné otázky – je lepší Audi, nebo Mercedes? V dnešním duelu víc než kdy jindy záleží na osobních preferencích. A to i bez ohledu na cenu, výbavu nebo výkon.

Audi je pro mě topmodelka, která dokáže pořádně zapůsobit už při prvním setkání. Napoprvé okouzlí svými kvalitami, po hlubším seznámení se ale trochu omrzí – v mém konkrétním případě. U někoho může počáteční fascinace vydržet třeba i několik let a soužití s A6 bude maximálně spokojené.

Mercedes nepůsobí tak vyzývavě. Kvality Éčka se ukrývají hlouběji pod povrchem, o to větší však mají pro mě hodnotu. Že vám ale nevyhovuje usedlejší design, méně viditelných hi-tech prvků nebo s nenápadnou samozřejmostí fungující 4x4? Pak bude lepší volbou Audi.

obrázek [600 x 220]  

Druhý pohled (Ondřej Láník)
Rozeznat velké kombi Audi (A6) od toho menšího (A4) není vůbec jednoduché. Když si navíc vyberete některý z řady šedivých barevných odstínů, celkem jistě zapadnete do davu podobných aut na českých silnicích.
Mercedes třídy E si naproti tomu od modernizovaného céčka jistě nespletete.
V interiéru se karta obrací. Vzhled a provedení vnitřního prostoru Audi vás ohromí, věrně kopíruje interiéry, které jsou běžné až v luxusním segmentu. Prostor pro cestující je subjektivně stísněnější, i když míry říkají opak. Základní míry kufru pod roletou jsou velkorysé, ale jak dojde na využití po střechu, narazíte na nižší vnitřní výšku a všelijaká zaoblení.
Éčko je opravdové kombi bez náznaku sportovně se svažující střechy, s obrovskou přepravní kapacitou, přísně geometrickými tvary a s určitým majestátem, který jeho konkurentům schází.
Audi A6 Avant se tváří i chová sportovněji, ale s vědomím existence sedanu A6 a liftbacku A7, bych od delšího a širšího rivala třídy E čekal větší snahu pokořit jej v praktičnosti a objemu jeho zavazadelníku. Kdybych kupoval skutečně velké kombi, zvolil bych Mercedes-Benz.

TEST Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro – Nejlepší sportkombi?

Plusy

  • Špičková úroveň kombinace jízdního komfortu a ovladatelnosti
  • Obratnost, čitelné jízdní vlastnosti
  • V rámci šestiválcové konkurence nadprůměrně úsporný motor
  • Vynikající odhlučnění motoru i podvozku
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Nejširší možnosti výbavy ve vyšší střední třídě
  • Prostornost v podélném směru

Minusy

  • Práce dvouspojkové převodovky v nízkých rychlostech
  • Vysoká cena plně vybaveného vozu
  • Nepraktické umístění ovladačů MMI, logika práce s kruhovým ovladačem
  • I přes strhující detaily poměrně nevýrazný design
  • Vyšší nakládací hrana zavazadlového prostoru

TEST Mercedes-Benz E 250 CDI 4MATIC – Modrý Mauritius

Plusy

  • Klasický styl v interiéru, špičkové zpracování
  • Lépe využitá šířka interiéru
  • Velký, snadno přístupný a dobře využitelný zavazadlový prostor
  • Lépe vybavené standardní provedení vozu
  • Přívětivější politika příplatkové výbavy
  • Údržba na 3 roky/120.000 km zdarma

Minusy

  • Hrubší zvuk motoru než u šestiválce
  • Velký průměr volantu, velký převod řízení
  • Menší pocit spojení řidiče s autem
  • Kombinace nafta + 4x4 jen ve dvou výkonových verzích
  • Kratší zavazadelník
Spolupracujeme s TipCars.com
Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém…

Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka

Čína užívá falešné účty na profesní síti LinkedIn ke…

Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů

Stavbu elektráren žene vzhůru už zase Čína, k níž se…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 3,0 TDIMercedes E 250 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29672143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 4000150 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1400 - 3250500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 243230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.38.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.2 / 5.97.2 / 5.3 / 6
Emise CO2:156157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / -695 / 1950
Objem nádrže (l):7580
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1865 / 5551940 / 595
Rozměr pneu:255/45 R18245/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 19264898
b) šířka (mm): 18741854
c) výška (mm): 14611515
d) rozvor (mm): 29122874
e) rozchod vpředu (mm): 16271583
f) rozchod vzadu (mm): 16181604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1110810 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 980600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9501020
k) šířka vpředu (mm): 15501500
l) šířka vzadu (mm): 15101500
délka sedáku vpředu (mm): 560490
délka sedáku vzadu (mm): 490480
výška opěradla vpředu (mm): 640620
výška opěradla vzadu (mm): 670650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
Hodnocení Audi A6 3,0 TDI Mercedes E 250 CDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7 10
Odkládací plochy: 9 8
Dojem z řízení: 10 8
Výhled vpřed: 9 8
Výhled vzad: 8 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10 7
Tah v nižších otáčkách: 10 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9 8
Spotřeba: 10 8
Odstupňování převodovky: 10 8
Snadnost řazení: 8 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10 10
Účinnost brzd: 10 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,15 8,50
 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 3,0 TDI vs Mercedes E 250 CDI –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 



Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Dnes 08:00

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů.




Blesk.cz

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit se chce sám!

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit…

Zažil vyprodané koncerty a davy fanynek. Pak ale propadl drogám a jeho někdejší sláva už je v nedohlednu.…

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové vyhlašují pátrání

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové…

Astronomové prosí veřejnost o spolupráci. Hledají meteority, které měly minulý týden dopadnout poblíž Českých…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba, která se nebála svléknout před kamerou

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba,…

Za jednu z nejúchvatnějších brunet vděčil Hollywood režiséru Gustavu Machatému. V jeho Extasi ukázala Rakušanka…