Test Auto.cz

BMW 440i M Performance – Skoro eMko

7.11. 2016
Verdikt
 

K pravému M4 má verze 440i M Performance „jen“ nakročeno. Je to tak ale dobře.

Nadšení z BMW M2 ještě zdaleka nestačilo opadnout a už tady máme další zajímavý kousek! Tentokrát takovou minimálně dvoutřetinovou M4, BMW 440i M Performance.

Dodatek M Performance si prosím nepleťte s nejrůznějšími M pakety, kterými můžete dovybavit klidně i nějaký ten mnichovský tříválec. Tady opravdu nejde jen o vzhledové sportovní pozlátko, změny jsou daleko zásadnější a opravdu model 440i přibližují M4. Skoro bych až řekl, že se mi 440i M Performance nakonec zamlouvá víc než zběsilá M4… To bych ale hodně předbíhal. Konkrétní a jednotlivé změny na technice postupně probereme, teď ještě rychle prosvištíme designovou kapitolu.

Oranžová „Šakira“

BMW říká speciálnímu oranžovému odstínu Sakhir Orange a jde o produkt z programu Individual. Produkt je to hezký, působivý, pod různými úhly a nasvícením navíc lak trochu mění odstíny, takže místy BMW vypadá, že je vlastně tmavě červené. Tento velmi efektní lak samozřejmě úplně levný není, za oranžovou „Šakiru“ jsem ale asi čekal ještě víc než čtyřiatřicet tisíc.

Určitě je vám jasné, že tím výčet příplatkové výbavy ani zdaleka nekončí. Vybírám ty nejzajímavější - úžasné dvacetipalcové liťáky pak přijdou na 116.550 Kč, na přední karbonový spoiler si připravte 36.342 Kč, na ten zadní 13.369 Kč, za podobné peníze se prodává i matně černý difuzor. Vše přitom pochází z programu M Performance a řekněme, že bychom prakticky vše mohli považovat za funkční doplňky, ne jen prázdnou estetiku. Že však vypadají skvěle, o tom se přít nebudu.

obrázek [600 x 282]  

Ostatně, jako celé auto. Ač mám s některými výtvory BMW z poslední doby problém (proč je sedmička tak divně neslaná nemastná?), čtyřka kupé se mi líbí hodně. A vyšperkovaná o výše zmíněné prvky ještě víc. Navíc není provedení M Performance tak namachrovaně svalnaté jako kulturistická M4. Tohle je spíš mrštný, šlachovitý atlet.

Uvnitř mě pak naprosto dostal úchvatný volant, jmenuje se M sportovní a patří do základní výbavy modelu M Sport. Ztrácíte se v tom M Sportu a M Performance? Zkusím vysvětlit. Tedy, nejspíš někde existuje základní čtyřka kupé, třeba ji někdo viděl. Většina zákazníků však určitě hned sáhne po jedné z výbavových linií – třeba Advantage, Luxury Line nebo právě M Sport, která přijde na 83.200 Kč. Tu pak můžete doplnit o klasický seznam příplatků (viz tabulka na konci testu), který je společný všem čtyřkovým kupátkům. A potom je tady samostatný M Performance program, jehož část jsem už vyjmenoval. Takže už chápete, proč jsme se z výchozí částky 1.341.600 Kč za nejlevnější 440i Coupé dostali až na 2.302.217 Kč za testovanou „Šakiru“?

Pořád víc se mi zamlouvá koncept interiéru BMW, který do klasiky natočené k řidiči a vybavené normálními tlačítky, dokázal nenásilně zakomponovat moderní infotainmentová udělátka. Základní funkce ovládáte postaru, velký displej v horní části přístrojovky vůbec neruší, pohyb v menu je logický a jednoduchý. Naprostá spokojenost!

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 440i M Performance

Cena v základní výbavě: 1 341 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 302 217 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, dojezdové pneumatiky, zadní parkovací asistent, tempomat, bi-xenonové světlomety, mlhovky, dešťový senzor, elektricky nastavitelné sedačky, automatická klimatizace, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Diferenciál s omezenou svorností (+70.265 Kč), Power & Sound Kit (+78.808), chromované koncovky výfuku (+6550 Kč), osmnáctipalcové brzdy (+78.496 Kč), dvacetipalcová litá kola (+116.550 Kč), černé ledvinky (+3636 Kč), karbonový spoiler předního nárazníku (+36.342 Kč), zadní karbonový spoiler (+13.369 Kč), zadní matně černé difuzor (+13.515 Kč), černé nástavce prahů (+9922 Kč), model M Sport (+83.200 Kč), kožené čalounění (+43.784 Kč), metalíza (+34.376 Kč), automatická převodovka (+62.738 Kč), variabilní sportovní řízení (+6682 Kč), parkovací kamera (+11.206 Kč), zatmavená okna (+9334 Kč), samozatmívací vnitřní i vnější zpětná zrcátka (+14.690 Kč), vyhřívané přední sedačky (+9880 Kč), kůží obšitá přístrojová deska (+29.380 Kč), LED světlomety (+42.458 Kč), aktivní ochrana (+9334 Kč), Driving Assistant (13.884 Kč), head-up display (+22.152 Kč), audio Harman Kardon (+29.094 Kč), adaptivní podvozek (+18.954 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+5330 Kč), navigace (+72.358 Kč).

Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje

Irská letecká společnost CityJet přestala létat s letouny…

První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři

Hnutí ANO premiéra Andreje Babiše by po květnových…

ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell

Dceřiná společnost energetického kolosu ČEZ – Inven…

Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci

Jeden z nejznámějších českých šéfkuchařů Jan Punčochář…

 
Technické údaje
Motor BMW 440i M Performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 265 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 445 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 520
Rozměr pneu:225/35 R20, 255/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4638
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1392
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 560
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 720
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 440i M Performance – Skoro eMko







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc? BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc?

Čtyřkový bavorák ladil v rámci faceliftu jen detaily.…

BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu

Éra kabrioletů s pevnou skládací střechou se zřejmě chýlí…

 



 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

Masopustní hody: Pečené koleno, domácí jitrnička i vdolky s povidly!

Masopustní hody: Pečené koleno, domácí jitrnička i…

Fašank, ostatky či masopust už jsou v plném proudu a nezbytnou součástí  veselí je kromě průvodu masek i kopa…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Italský tým v rozkladu! Nastoupil v sedmi hráčích, dostal výprask 0:20

Italský tým v rozkladu! Nastoupil v sedmi hráčích,…

Fanoušci nejnižší italské profesionální soutěže se dočkali nevídané kanonády. Pro Piacenza inkasovala na půdě…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými vrstvami i technologiemi

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými…

Alita miluje Huga, Arturovi se líbí Anička, Christian má zálusk na Marion a Phillipa pojí s Dellem přátelství…