6.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

 

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme proti sobě poprvé. Jak dopadne odveta po letošním faceliftu Mercedesu třídy S?

BMW 7 a Mercedes-Benz S dlouhodobě bojují o titul nejprodávanějšího sedanu luxusní třídy na českém trhu. Po nástupu aktuální generace má na vrch mnichovská sedmička (171 kusů proti 99 za první tři čtvrtletí letošního roku), stuttgartské esko se ale po letošním faceliftu touží vrátit zpět na vrchol. Jaké má šance? Není nic jednoduššího, než vzít obě vlajkové lodi tradičních německých soupeřů a vzájemně je porovnat.

Nynější generace BMW 7 a Mercedesu S se ve srovnávacím testu na Auto.cz nesetkávají poprvé. Prvně jsme je proti sobě postavili loni v lednu, po nástupu aktuální řady 7 na trh. Tenkrát se z vítězství radovala právě sedmička, bylo to ale velmi těsné, a tak jsme hodně zvědavi na to, nakolik se S-Klasse po letošním faceliftu změnila a zda mnichovského konkurenta zvládne předstihnout.

Jestliže v loňském testu jsme porovnávali oba vozy s benzinovým osmiválcem pod kapotou, tentokrát jsme se rozhodli proti sobě postavit vrcholné vznětové agregáty. V případě S-Klasse to znamená nově vyvinutý řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 250 kW (S 400 d), zatímco v 7-Series se jedná též o řadový šestiválec, avšak hned se čtyřmi turbodmychadly, které přináší dokonce 294 kW (750d). Výkonový rozdíl je to sice značný, my však budeme hlavně zjišťovat, zda je v praxi skutečně tak výrazný a zda je vůbec taková mamutí síla potřeba.

Než se vrhneme na samotné porovnávání, ještě zdůrazníme, že zatímco esko do testu dorazilo v běžné variantě, s 3.035 mm dlouhým rozvorem (řada W222), testovaná sedmička byla v „Longu,“ tedy s rozvorem prodlouženým na 3.210 mm. Spíše než o porovnání vnitřního prostoru tak půjde o to v praxi ukázat, o kolik je v natažené variantě více místa a zda má takové provedení smysl.

Tři mega jako nic

V segmentu velkých luxusních sedanů nehraje cenovka až tak velkou roli, pokud by však někdo vybíral z testovaných aut ryze podle ceny, musel by sáhnout po Mercedesu S 400 d. V základu stojí 2.504.700 korun, my ale testujeme verzi s pohonem všech kol, která přijde na 2.601.500 korun, respektive 2.674.100 Kč v prodloužené variantě.

A to je v porovnání s mnichovským soupeřem vlastně málo. BMW 750d sice nabízí pohon všech kol standardně, přeleze však hranici tří milionů, konkrétně stojí 3.001.600 Kč. Pokud pak sáhneme po nataženém provedení, cenový rozdíl mezi oběma sedany se ještě zvýrazní, 750Ld xDrive je totiž nabízen za 3.170.700 korun. Důvod toho hledejme i ve výrazném výkonovém rozdílu mezi oběma soupeři (250 kW proti 294 kW), u BMW totiž můžete pořídit model 740d xDrive za 2.672.800 Kč (2.858.700 Kč u nataženého provedení), který je Mercedesu cenově i výkonově blíže, poskytuje totiž 235 kW.

Pořizovací nákladyBMW 750d xDriveMercedes-Benz S 400 d 4Matic
ZÁKLADNÍ CENA
Motor750d xDrive/294 kWS 400 d 4Matic/250 kW
Základní cena [Kč]3.001.6002.601.500
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Adaptivní podvozek [Kč]SS
Dálkové parkování [Kč]14.898116.154
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí [Kč]S23.867
Head-up displej [Kč]S37.233
Klimatizace [Kč]automatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola18" litá18" litá
Masážní sedadla vpředu [Kč]29.79654.009
Metalíza [Kč]29.79631.505
Mlhová světla [Kč]SS
Navigace [Kč]SS
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]S/SS/S
Prodloužená verze [Kč]178.10072.600
Tempomat [Kč]SS
Volant vyhřívaný [Kč]7.30616.866
Vyhřívání sedadel vpředu/vzadu [Kč]S/12.194S/13.047
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]116.279 (laser)/11.32362.750 (LED)/11.069
Přední/zadní nárazník [Kč]25.803/26.67724.062/26.695
Přední blatník [Kč]15.47114.452
Čelní sklo [Kč]23.77340.069
Brzdové destičky přední [Kč]11.7775.899
Přední/zadní tlumiče [Kč]27.387/46.90342.907/49.907
Mřížka v masce chladiče [Kč]3.00921.479
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]zdarma (5 let/100.000 km)zdarma (6 let/125.000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/30
Prodloužená záruka5 let/200.000 km5 let/200.000 km

Jenže vyšší cenovka bavoráku je částečně vyvážena jeho bohatší výbavou. Sedmička už v základu nabízí elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí nebo head-up displej, za které se u Mercedesu musí připlácet. Třeba diodová světla, ambientní osvětlení, kožené čalounění, adaptivní podvozek nebo vyhřívaná přední sedadla ale mají už v základu oba konkurenti.

Základní výbava je bohatá u obou aut, to samé ale platí i pro příplatkové prvky. Hlavně u Mercedesu je potřeba si dávat pozor na to, že některé prvky jsou nabízeny jen v různých sadách. Vylepšit lze kde co, ať už světla (laserová za 79.950 Kč u BMW, LED Multibeam za 53.463 Kč u Mercedesu) nebo hudební systém (Burmester 3D s 24 reproduktory za 203.667 Kč u Mercedesu, Bowers & Wilkins Diamond s 16 reproduktory za 153.114 korun u BMW). Provonění interiéru přijde na 8.684 Kč u BMW a 11.775 Kč u Mercedesu, za přední sedadla s masážní funkcí dáte u BMW 29.796 korun a u Mercedesu 54.099 Kč. Příjem televizního signálu zase stojí 33.878 Kč u Mnichovana a 34.369 korun u třícípé hvězdy.

Částky tak létají všemi směry, a tak i u Mercedesu hravě překonáte třímilionovou hranici, zvlášť když většina sledovaných příplatkových prvků je cenově výhodnější u BMW. Nijak nízké nejsou ani servisní náklady, což opět dokazuje heslo, že koupit drahé auto je jedna věc, ale starat se o něj druhá... Třeba laserový světlomet na 7-Series přijde na 116.279 Kč, zatímco čelní sklo Mercedesu stojí 40.069 korun.

Samotné prohlídky jsou ale u obou vozů zadarmo, u BMW po dobu pěti let a ujetí 100.000 km, u Mercedesu dokonce po dobu šesti let a 125.000 km. Záruku obě auta nabízí dvouletou, za delší si musíte připlatit. Specialitou Mercedesu je třicetiletá záruka na neprorezavění karoserie. BMW poskytuje obvyklou dvanáctiletou...

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750d xDriveMercedes-Benz S 400 d 4Matic
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky98
Servis78
Záruky89
Průměr7,508,25

Obliny proti dravému výrazu

V minulosti bývaly vlajkové lodi německých prémiových značek jasně rozpoznatelnými automobily, které se proti těm menším v nabídce opticky jasně lišily. U dnešních generací BMW 7 a Mercedes-Benz S to však neplatí. Pokud dobře neznáte jejich stylistické znaky, klidně si je spletete s menší pětkou, respektive třídou E.

Letošní modernizace S-Klasse z designérského hlediska tolik nezměnila, úpravy se dotkly vlastně jen světel a pozměněného nárazníku, stuttgartský sedan nadále vyznává oblé křivky. Se svojí více než pětimetrovou délkou vypadá opravdu majestátně, rozhodně mu to sluší více než menšímu éčku, sportovněji tvarovaná karoserie řady 7 se zamraženými světlomety a výraznými ledvinkami mi ale sedí více. Přece jen jsem mladší ročník, a tak je mi mladistvý vzhled sedmičky bližší. Jen bych si odpustil ty „fejkové“ koncovky výfuku, za nimiž se rýsují ty pravé (navíc kulaté) a možná i příplatkový M spoiler (+9.490 Kč). Zůstává sice decentní, na luxusním sedanu se ale bez něj obejdete.

Na obliny sází také barokně pojatá palubní deska třídy S, vytvářející jednu dlouhou vlnovku přes celou šířku interiéru. Přidejte k tomu podivnou hnědo-bílou barevnou kombinaci testovaného auta a rázem se nebudete divit, že nám jednodušeji řešená kabina BMW připadá hezčí.

On ve výsledku interiér bavoráku působí i luxusněji. Z hlediska zpracování nebo výběru materiálů si oba vozy nemají co vyčítat, dojem ale u Mercedesu poněkud kazí digitální přístrojový štít. Má sice perfektně jasný obraz, grafika ale vypadá obyčejně a ve výsledku lacině. BMW digitální kapličku s přístroji používá také, stačilo ji ale doplnit kovovým orámováním ukazatelů a hned vypadá luxusněji. Neumí si však tolik hrát s nastavením obrazu jako Mercedes, který zvládne proměnit grafiku nebo nahradí otáčkoměr mapou navigace. U BMW jsou tu jen sportovní budíky se zvýrazněnou aktuální rychlostí a zařazeným převodovým stupněm.

U mnichovského sedanu se pak snáze skamarádíte s jeho multimediálním systémem. Ovládání v Mercedesu není zrovna intuitivní, reakce systému navíc občas nejsou tak hbité, jak byste v autě za takovou cenu čekali. Naopak u BMW hned víte, kde co najdete a jak co budete ovládat, to vše s okamžitými reakcemi. Líbí se nám i trojrozměrné dotykové plochy (třeba od nastavení vyhřívaných sedadel), díky čemuž hned víte, co jste opravdu stiskli. Ani u jednoho z vozů se však nelze spolehnout na hlasové ovládání. U BMW v českém jazyce není vůbec dostupné, zatímco v testovaném Mercedesu jsme příkaz několikrát opakovali, aniž by nám systém porozuměl... A to třeba aktuální Volkswageny dokazují, že ovládání hlasem může parádně fungovat i v našem rodném jazyce.

Trochu nadbytečné nám v BMW přijde i příplatkové ovládání gesty za 6.786 Kč, ovládání pomocí klasických tlačítek je pořád jednodušší. Konkrétně hlasitost rádia se nám pomocí gest nikdy nepovedla nastavit tak, jak by se nám líbilo, ovládání není moc jemné, a tak hudba hrála moc nahlas, nebo příliš potichu. U tradičního otočného ovladače se vám nic takového nestane.

Když už jsme u té hudby, zastavme se chvilku u hudebních systémů. Zatímco testované BMW bylo vyzbrojeno vrcholným hudebním systémem Bowers & Wilkins s 16 reproduktory o výkonu 1.400 W za 124.488 korun, zkoušený Mercedes sázel na techniku Burmester s 13 reproduktory o výkonu 590 W za 35.005 korun. A přestože trojcípá hvězda nabízí ještě lepší systém, Burmester s 24 reproduktory o výkonu 1.540 W za 203.667 korun, už zkoušené audio nám naprosto vyhovovalo. A ve srovnání s BMW dokonce podle našeho názoru nabízelo čistší zvuk.

HODNOCENÍ DESIGNUBMW 750d xDriveMercedes-Benz S 400 d 4Matic
Vnější vzhled87
Vnitřní vzhled98
Zpracování1010
Ergonomie98
Konektivita99
Průměr9,008,40

Kde se lépe sedí?

Co se týče sedadel, kritizovat nelze ani jednoho ze soupeřů. Široký rozsah nastavení ve všech možných směrech nabízí oba, a tak si v obou najdete naprosto ideální posaz za volantem. Pokud ale budete žádat sedačky z konkrétních testovaných aut, notně si připlatíte. U BMW byla přední sedadla s pamětí navíc vyzbrojena aktivní ventilací (+21.944 Kč) a masážní funkcí (+20.332 Kč), zatímco v Mercedesu komfortní přední sedadla s masážní funkcí (za 54.099 Kč) doplňovalo jejich vyhřívání a ventilace (+22.436 Kč) nebo paměť jejich polohy (+23.867 Kč). Minimálně ta ortopedická sedadla se u trojcípé hvězdy rozhodně vyplatí, protože právě jejich masážní funkce tvoří ten zásadní rozdíl mezi oběma vozy. Zatímco v BMW je masáž sice příjemná, jako u skutečného maséra si ale budete připadat v Mercedesu. Konkrétně program simulující masáž lávovými kameny jen tak něco nepřekoná...

Volant se nám ale více líbil v BMW, jeho masivní věnec se zkrátka parádně drží. Ani volant v Mercedesu není špatný, je hezký na pohled, dotykové plochy převzaté z menší E-Klasse usnadňují listování v multimediálním systému a také se dobře drží. Rozhodně bychom si však odpustili příplatkový dekor z lesklého dřeva (za 19.730 Kč), který klouže v rukou. Přestože je v místě úchopu věnec z příjemné jemňounké kůže, čas od času na klouzající dekor přece jen budete muset sáhnout...

Od volantu se přesuňme na zadní sedadla, která jsou u velkých luxusních sedanů také důležitým prvkem, což dokazuje už jen to, co oba soupeři nabízejí. Pokud si připlatíte, lze zadní sedadla v obou vozech elektricky nastavovat do všemožných úhlů, že je možná takřka lůžková úprava, za příplatek tu nechybí ani vyhřívání (včetně loketních opěrek!), ventilování nebo třeba masážní funkce. Cestující se pak mohou bavit díky multimediálnímu systému s vlastními obrazovkami, před okolím se pak mohou ukrýt za slunečními roletkami. Pochopitelně elektricky ovládanými! V případě BMW lze jednotlivé prvky ovládat i pomocí tabletu umístěného ve středové loketní opěrce.

Zatímco ke komfortu sedadel nemáme výhrad ani u jednoho z aut, z hlediska místa se jasně ukazuje, že pokud se s některým z těchto aut budete chtít vozit vzadu, bude lepší se poohlédnout po „longu.“ Při posazení se na zadní sedadla „krátkého“ eSka vás totiž překvapí, kolik je tu v podélném směru vlastně málo místa. Ne že byste se sem nevešli, se svými 183 centimetry mám jistou mezeru před koleny, že by tu ale byl nějaký zásadní rozdíl proti vozům menších tříd, to nikoliv. Vykrojení předních sedadel v oblasti kolen se tak zásadně hodí. Všechny ty komfortní prvky zkrátka nějaké místo zaberou...

To v BMW 750Ld si budete připadat jak králové. Na zadních sedadlech natažené sedmičky je opravdu hodně prostoru, který vyhoví i dlouhánům. To však platí i naopak, pokud by se obě auta prohodila (tedy testovaná třída S by byla longem a řada 7 běžná varianta), s místem by to bylo stejné. Natažené verze řady 7 a třídy S tak mají své místo na trhu, jestli se chcete vozit vzadu, rozhodně je volbou pro vás.

Naopak zavazadelníky jsou v této kategorii méně sledované, přesto se na ně pojďme podívat. A není tak velkým překvapením, že i v tomto ohledu jsou na tom třída S a řada 7 prakticky stejně. Velikost obou zavazadlových prostorů je vlastně shodná, sedmička nabízí 515 litrů a esko o zanedbatelných pět litrů méně. Lehkou ztrátu ale Mercedes dohání pravidelnějšími tvary nebo síťkami v kapsách za podběhy na drobnosti, průvlak na lyže nabízejí oba. A tak jim ve výsledku udělujeme za kufr shodný počet bodů.

HODNOCENÍ INTERIÉRUBMW 750d xDriveMercedes-Benz S 400 d 4Matic
Prostornost88
Přední sedačky910
Zadní sedačky1010
Kufr88
Variabilita55
Průměr8,008,20

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 750Ld xDrive

Cena v základní výbavě: 3 179 700 Kč Cena v testované výbavě: 4 660 060 Kč

Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Ld xDriveMercedes-Benz S 400 d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29932925
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 4400250 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 760 / 2000 - 3000700 / 1200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.65.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.3 / 5.96.8 / 4.8 / 5.6
Emise CO2:154147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -510 / -
Objem nádrže (l):7870
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / 6902060 / 700
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385141
b) šířka (mm): 19021905
c) výška (mm): 14791495
d) rozvor (mm): 32103035
e) rozchod vpředu (mm): 16111630
f) rozchod vzadu (mm): 16401643
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920540 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660610
výška opěradla vzadu (mm): 660630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace…

 



 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Útočník s brokovnicí vtrhl do zábavního parku a zajal rukojmí, policie je osvobodila

Útočník s brokovnicí vtrhl do zábavního parku a…

Britská policie v zábavním parku v Nuneatonu v centrální části Anglie osvobodila dvojici rukojmích, které…

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

 

iSport.cz

Nervy PSG. Cavani zachránil bod v nastavení, Neymar dostal červenou

Nervy PSG. Cavani zachránil bod v nastavení, Neymar…

Fotbalisté Parisu St. Germain v 10. kole francouzské ligy remizovali 2:2 na hřišti Marseille. Hrozila jim první…

Čančání, chlapi či zlozvyky. Kolocová s Kvapilovou na sebe prozradily vše

Čančání, chlapi či zlozvyky. Kolocová s Kvapilovou…

Kdo tráví víc času v koupelně, co jim vadí na mužích, jaké mají zlozvyky nebo která z dvojice víc mluví……

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…