Test Auto.cz

Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi – Vpředu business, vzadu párty

19.2. 2018
Verdikt
 

Zkoušený Spacetourer představuje téměř vrchol toho, co lze v rámci modelové řady pořídit. Za jeho volantem přitom nemáte až takový pocit, že řídíte dodávku.

Jestliže lze v dnešní době s klidným svědomím říci, že vozy SUV v budoucnu nahradí dříve hodně rozšířená MPV, a dokonce i některá kombi, u osobních dodávek je situace jiná. Jsou tady s námi již celá desetiletí a představují alternativu pro ty, kteří potřebují auto s velkým vnitřním prostorem a v případě více vybavených verzí také určitou míru luxusu. Stálicemi jsou například Volkswagen Multivan nebo Mercedes-Benz třídy V (dříve VitoViano), své k tomu má ale co říct i koncern PSA.

Citroën Spacetourer je nástupcem druhé generace modelu Jumpy, jenže zatímco předchůdce vzniknul i díky spolupráci s italským Fiatem, nyní do hry po bok Citroënu a Peugeotu nastoupila Toyota. Vzniklo tak trio Spacetourer, TravellerProace, technika ale pochází od PSA, hlavně pak v oblasti agregátů. My se dnes zaměříme na úplný vrchol osobní dodávky od Citroënu, a to jak po stránce velikosti, tak pohonného ústrojí.

Vybere si snad každý

Jeden Spacetourer jsme již v testu měli. Bylo to loni v lednu, a dokonce měl i stejnou tmavě šedou barvu karoserie a sedmnáctipalcová litá kola jako ten dnešní. Jenže zatímco tehdy se jednalo o velikost M, dnes před sebou máme mastodonta s označením XL. Rozvor náprav 3275 milimetrů se neliší, rozdíl je v celkové délce, kdy má XL k dobru 350 milimetrů díky masivnímu zadnímu převisu. Dlouhá záď možná Spacetourer dělá méně atraktivní, na druhou stranu pak ale máte co do činění s opravdu obrovským autem, které vedle až devíti cestujících odveze i hromadu nákladu.

Už v základním uspořádání, tedy za třetí řadou sedadel, má zkoušený vůz zavazadelník o objemu 1237 litrů (po strop, do výše opěradel je to 912 litrů). Vyjmutím třetí řady získáte až 2787 litrů (1950 litrů do výše opěradel), a pokud se obejdete i bez prostřední řady, máte k dispozici až 4900 litrů (3700 litrů do výše opěradel), v tomto případě už ale automobilka neuvádí hodnoty podle normy VDA. Tento kus auta k dobru navíc v porovnání s verzí M nestojí o tolik více, jak by se mohlo zdát. Cenový rozdíl totiž činí 30.250 korun, což je například téměř totéž, co dělí Octavii a Octavii Combi.

Hrát si nicméně můžete nejenom s délkou vozu, ale také konfigurací interiéru. Standardem pro zkoušenou verzi Business jsou dvě sedadla vpředu a nedělaná zadní lavice. Za tisícovku pak získáte dvousedadlo spolujezdce. V případě zkoušeného vozu se jedná o takovou zlatou střední cestu, kdy za příplatek 26.000 Kč dostanete prostřední lavici dělenou v poměru 2/3 - 1/3, a naprosto totéž ve třetí řadě. Manipulace se sedadly není těžká, přestože samozřejmě něco váží. Šoupat s nimi v kolejnicích však zvládne i průměrně silná žena, a abyste zajistili přístup i do třetí řady, stačí zatáhnout za jedinou páku (vzadu pod sedákem) a celé sedadlo i s opěradlem překlopit vpřed. Jednodušší už to být nemohlo.

obrázek [600 x 422]  

Vrchol luxusu pak představuje verze Business Lounge, která má ve druhé řadě dvojici otočných křesel a dvě (standard), případně tři křesla ve třetí řadě (za příplatek 27.000 Kč). Sedadla jsou čalouněna perforovanou kůží, vpředu dokonce vyhřívaná a s masážní funkcí, a kdo by stále neměl dost, může si za 8000 korun pořídit stolek posuvný v kolejničkách. Právě Business Lounge představuje vrchol luxusu řady Spacetourer, avšak levnější Business, který dnes testujeme, příliš nezaostává, a dokonce i s nejvýkonnějším motorem se vejde pod milion.

Pracanta úspěšně skrývá

Že se v jádru jedná o pracovní stoj, za volantem poznáte vlastně jenom podle tvrdých plastů na přístrojové desce. Ty jsou však dobře zpracované a v podstatě tak vůbec ničemu nevadí. Příď je krátká a k tomu ještě kulatá, takže při parkování musíte mít auto buď hodně v oku, nebo se bezmezně spolehnout na parkovací senzory. Ty využijete především při couvání, protože máte přece jenom co do činění s více než 5,3 metru dlouhým kolosem, s nímž vám kvůli zatmaveným zadním oknům kolikrát nepomohou ani dvě vnitřní zpětná zrcátka – jedno klasické, a druhé vypouklé pro lepší kontrolu pasažérů v zadních dvou řadách.

TEST 2017: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDI Business – Když MPV nestačí

Přední sedadla jsou překvapivě pohodlná, v našem případě vybavená masážní funkcí, skoro se až napoprvé nechce věřit, že vlastně sedíte v dodávce. To vám ale jasně napoví posaz jako na židli a jiná poloha pedálů, než na jakou jste zvyklí z osobáků. Jednoduchý přístrojový štít je dobře čitelný a relativně brzy si zvyknete i na to minimum klasických tlačítek (ovládání klimatizace naštěstí zůstalo!), navíc si můžete připlatit i za barevný head-up displej, jehož nastavení provádíte přes dobře přístupný panel nalevo od volantu.

Škoda jenom voliče automatické převodovky řešeného otočným ovladačem na středové konzole. Vím, šetří to místo, avšak i proto, že se jedná o „by-wire“ systém, mohl být ovladač vyšší. Klade totiž docela velký odpor, a když se máte s kolosem jako je Spacetourer XL po centimetrech „probíjet“ stísněnými podzemními garážemi, je to spíše k vzteku. Garantuji, že si minimálně jednou navolíte místo „déčka“ neutrál, případně parking místo zpátečky.

Vzhledem ke krabicovitým proporcím karoserie a 3275 milimetrů dlouhému rozvoru nedostatek vnitřního prostoru řešit nemusíte. Vpředu se rozvalíte jako králové, ve druhé řadě je dokonce ještě o centimetr více místa v loktech, takže se zde pohodlně vejde trojice dospělých. Jenom zcela vzadu je to s místem do šířky o něco horší (ale stále nijak omezující), protože přicházíte o elektricky posuvné boční dveře. Ty jsou v případě zkoušeného vozu ovládané elektricky, a to dokonce z místa řidiče. Na tuto opci si však musíte připravit 38.000 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi

Cena v základní výbavě: 968 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 249 500 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, 16palcová kola s velkoplošnými kyty, plnohodnotná rezerva, palubní počítač, kontrola únavy řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, akustická boční okna vpředu, manuální klimatizace, přední mlhovky, diodové denní svícení, rádio s MP3, USB a ovládáním pod volantem, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, zatmavená okna ve druhé a třetí řadě, 6x kotevní úchyty v podlaze, tlumiče se selektivním tlumením, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s loketní a bederní opěrkou a nastavitelným sklonem opěradla, sedadlo spolujezdce s loketní opěrkou a nastavitelným, lavice ve druhé řadě (3 místa) - vyjímatelná, sklopná, s opěradlem sklopným k sedáku a překlopitelná, látkové čalounění Mica a další.

Výbava testovaného vozu:Lavice ve druhé řadě (3 místa) - vyjímatelná, sklopná, dělená v poměru 2/3 - 1/3, s opěradlem sklopným k sedáku a překlopitelná, lavice ve třetí řadě (3 místa) - vyjímatelná, sklopná, dělená v poměru 2/3 - 1/3, s opěradlem sklopným k sedáku a překlopitelná (+27.000 Kč), metalíza (+16.000 Kč), vyhřívání předních sedadel (+6000 Kč), litá 17palcová kola (+18.500 Kč), pevný kryt kufru za třetí řadou (+2000 Kč), boční posuvné dveře na pravé i levé straně s elektrickým ovládáním a hands-free otevíráním (+46.500 Kč), navigace s dotykovým displejem (+20.500 Kč), xenonové světlomety (+19.000 Kč), bezklíčový přístup a startování tlačítkem (+8000 Kč), Přední a zadní parkovací asistent a systém sledování mrtvého úhlu + Top rear Vision (+32.000 Kč), Paket Drive Assist (+31.500 Kč), okenní airbagy pro druhou a třetí řadu sedadel (+6000 Kč), panoramatické střešní okno (+48.500 Kč).

Počet bankrotů zadlužených obyvatel na Slovensku výrazně vzrostl Počet bankrotů zadlužených obyvatel na Slovensku výrazně vzrostl

Na Slovensku letos výrazně vzrostl počet bankrotů silně…

Cestovka RS Tour je v úpadku. V zahraničí nemá žádné klienty Cestovka RS Tour je v úpadku. V zahraničí nemá žádné klienty

Cestovní kancelář RS Tour vyhlásila úpadek, na dovolenou…

 
Technické údaje
Motor Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5.5 / 5.9
Emise CO2:155
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 912 / 1237
Objem nádrže (l):69
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 1200
Rozměr pneu:215/60 R17C
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5306
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1890
d) rozvor (mm): 3275
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Dnes 12:50

Nejluxusnější varianta Škody Kodiaq je dostupná výhradně s dvoulitrovými motory a pohonem všech kol. Stojí kolem milionu.




Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…

Ron Stallworth: Afroamerický policista, který pronikl do Ku-klux-klanu

Ron Stallworth: Afroamerický policista, který…

Na podzim roku 1978 se v deníku Colorado Springs Gazette objevil inzerát hledající nové členy Ku-klux-klanu.…