Test Auto.cz

VW Multivan PanAmericana – Stylovka, nebo užitkáč?

7.6. 2017
Verdikt
 

Řadu T6 od Volkswagenu rozšiřuje Multivan PanAmericana, oplastovaná osobní dodávka s pohonem všech kol, kterou ocení všichni cestovatelé.

Šestá generace Volkswagenu série T se od příchodu na trh v roce 2015 postupně rozšiřuje. Vedle užitkového Transporteru, osobního Multivanu, „užitkově-osobního“ Caravelle či obytné Californie je nejnovějším zástupcem řady T6 model Multivan PanAmericana. K čemu slouží? A jak jezdí?

Volkswagen Multivan PanAmericana se ve formě konceptu poprvé představil už na podzim roku 2015, aby o půl roku později v Ženevě debutovala sériová verze. Automobil svým charakterem navázal na dva stejnojmenné předchůdce, PanAmericana byla poprvé nabídnuta ve čtvrté generaci řady T. Kombinace prostorné kabiny a oplastované karoserie se zvýšeným podvozkem je ideální pro dálkové cestování napříč kontinenty nebo pro převážení mnoha osob v horách. Na českém trhu se podle původního záměru prodávat neměl, o rok později je ale všechno jinak a Multivan PanAmericana je nabízen také u nás.

Nutno však podotknout, že s velice omezenou nabídkou. Jestliže v sousedním Německu čítá nabídka pět motorů s možností výběru mezi manuálem a automatem, pohonem předních kol a čtyřkolkou, v Česku je k dispozici pouze vrcholná motorizace v podobě bi-turbodieselu 2.0 TDI (150 kW) v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Jestliže tak v alpských zemích jde o zajímavé auto do hor, v Česku jde hlavně o stylovku.

Šmrncovní praktik

A Multivan ve verzi PanAmericana za stylové auto považovat jde. Navrhnout krabici tak, aby se líbila, je těžká práce, designérům užitkových vozů se to ale v posledních letech docela daří. Platí to i pro Multivan, který už je ve výchozí verzi na poměry užitkových vozů vcelku pěkným vozem. U PanAmericany pak strohé a přísně účelné linie oživují plastové kryty bočních prahů, které jsou zároveň praktické – chrání karoserii před poškozením. Pečlivě chráněné jsou také nárazníky nebo spodek automobilu.

Jestliže výchozí model je nabízen ve dvou délkách, s rozvorem dlouhým 3.000 mm a 3.400 mm, varianta PanAmericana je dostupná výhradně v kratší verzi. I tak se však dovnitř vejde až sedm dobrodruhů, případně až 5.800 litrů zavazadel. Dvě sedadla vpředu doplňují dvě křesla uprostřed a třímístná lavice vzadu. Obě řady poskytují dostatek komfortu, byť v druhé řadě se musíte smířit s kratšími sedáky. Zase tu jsou ale šikovné područky.

obrázek [600 x 403]  

Tato kombinace znamená parádní variabilitu a díky úzké „chodbičce“ možnost přejít od předních sedadel až vzad. Všechny tři řady jsou vybavené polohovatelným opěradlem a jsou posuvné v podélném směru, díky kolejnicím v podlaze je můžete posouvat, jak je libo, od předních sedadel až skoro k víku kufru. Dvojici prostředních samostatných křesel je dokonce možné otočit, zatímco zadní lavici lze sklopit pro lůžkovou úpravu, což v případě sklopení i druhé řady vytvoří už solidní prostor.

Výhodou je též zcela rovná podlaha usnadňující převoz zavazadel i pohyb v kabině. V našem případě byla dokonce ze strukturovaného hliníkového plechu (+9.329 Kč), což usnadňuje péči o ní. Dovnitř můžete klidně i v zabahněných bagančatech, aniž byste se museli starat o vysávání nějakého koberce. A pokud si nepřiobjednáte levé posuvné dveře, můžete mít v jejich místě praktický výklopný stoleček.

Jen o benefitech to ale není, přestože PanAmericana nabízí obří vnitřní prostor, rychle si všimnete, že při hrátkách se sedadly musíte být opatrní. Cestující se sice mohou i ve třetí řadě cítit jako v limuzíně, jenže v takovém případě najednou nemáte kam dát zavazadla. Při posunu zadní lavice zcela vzad je zavazadlový prostor najednou dlouhý (tedy spíše krátký) jen 40 centimetrů. A když začnete posouvat sedadla zase vpřed, najednou zjistíte, že toho místa před koleny by mohlo být více. V prodlouženém Multivanu je místa zkrátka mnohem více, stále ale na tom budete lépe než v mnoha MPV. Z hlediska příčného prostoru je ale všechno v pořádku, v prostoru pro cestující je dokonce kabina širší než zcela vpředu, kde příčný prostor zužují masivní dveře s loketní opěrkou.

Jako v osobním autě

Svým charakterem ale běžná velkoprostorová auta PanAmericana klidně připomíná. Nebýt vysokého, „dodávkového“ posazu za silně sklopeným volantem a sedadla připomínajícího spíš křeslo než sedačku, cítíte se jako v osobním autě. Stačí se porozhlédnout po interiéru a uvidíte dobře známé prvky z osobních Volkswagenů. Ať už volant s věncem z jemné kůže, navigační systém nebo jednotlivé ovladače.

Vše je dobře zpracováno, když si uvědomíte, že vlastně sedíte v dodávce, působí některé materiály až luxusně. V našem případě dokonce byly sedačky čalouněny jemnou Nappa kůží v elegantním dvoubarevném provedení. K dispozici je rovněž bohatá výbava, která je též na úrovni osobních vozů – třeba parkovací kamera nebo sledování mrtvých úhlů, což jsou prvky, které se při jízdě s tak obřím vozem hodí.

Potěší i množství odkládacích prostorů, které najdete po celé kabině. Obligátní kapsy ve dveřích doplňuje v místě pod volicí pákou obří výklopná přihrádka na lahev o objemu 1,5 litru nebo přihrádka na vrchu palubní desky. K některým odkládacím prostorům ale máme své výhrady. Výsuvný držák na nápoje ve středovém panelu omezuje levé koleno spolujezdce, zatímco schránky před ním nejsou zrovna rozměrné. Součástí zadní lavice pak sice mohou být praktické plastové šuplíky, za ty se ale musí připlácet.

TEST 2015: Volkswagen T6 Multivan Generation Six 2.0 BiTDI 4Motion – VIP servis pro šest


Jestliže se pak s PanAmericanou rozhodnete vyrazit do dalekých končin, jako suvenýr si snad můžete přivézt i slůně. Díky posuvné lavici se do kufru vejde a díky rozměrným dveřím ho dovnitř klidně naložíte. Místa je tam dost, na šířku mezi podběhy má kufr 121 centimetrů. A když se spokojíte jen s prostorem vymezeným roletkou, stále můžete počítat s prostorem vysokým 69 cm.

A díky nízké nákladové hraně 59 cm nad silnicí nebudete náklad zvedat tak vysoko. Jen nesmíte zaparkovat blízko jinému autu nebo zdi. Rozměrné víko není jen výhodou, při jeho otevírání potřebujete dostatek volného prostoru. A při zavírání také hodně síly, tedy pokud si nepřiplatíte za elektrické ovládání (+19.214 Kč), které se v tomto případě opravdu hodí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Multivan PanAmericana

Cena v základní výbavě: 1 387 390 Kč Cena v testované výbavě: 1 859 213 Kč

Základní výbava:Šest airbagů v prostoru řidiče, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory a bluetooth handsfree, asistent rozjezdu do kopce, denní svícení, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, zatmavená skla v prostoru pro cestující, elektrické ovládání předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, koncová diodová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, třízónová automatická klimatizace, multifunkční volant s koženým věncem, 17palcová kola z lehkých slitin, rezervní kolo, dvě otočná, posuvná sedadla v druhé řadě + trojmístná lavice v třetí řadě, boční posuvné dveře vpravo, prosklené výklopné zadní dveře.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehkých slitin Palmerston + lepicí sada (+21.092,-), Side Assist – upozornění na vozidla v mrtvém úhlu (+20.178,-), 3 plastové šuplíky pod trojlavicí (+1.698,-), bezpečnostní šrouby proti odcizení (+1.320,-), boční a hlavové airbagy v prostoru pro cestující (+13.401,-), boční posuvné dveře vlevo (+17.238,-), adaptivní tempomat (+19.578), dvoubarevné čalounění z Nappa kůže (+94.140,-), hliníková podlaha (+9.329,-), diodové světlomety vpředu (+39.110,-), multifunkční ukazatel Premium (+7.331,-), navigace Discover Media Plus (+48.625,-), mechanická uzávěrka diferenciálu (+24.678,-), offroad asistent pro sjezd z kopce (+2.595,-), paket Světla a výhled – světelný a dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou (+8.068,-), parkovací senzory vpředu a vzadu + zpětná kamera (+25.143,-), sportovní multifunkční volant s řadicími páčkami (+2.744,-), tažné zařízení odnímatelné, uzamykatelné (+24.717,-), vodní přídavné topení (+29.737,-),vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce (+11.217,-), zadní výklopné dveře elektricky ovládané (+19.214,-), servodovírání levých bočních posuvných dveří (+3.907,-), servodovírání pravých bočních posuvných dveří (+4.297,-).

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic

E-shop Alza.cz sází na elektromobilitu, nejen že prodává…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek

Přerušení diplomatických vazeb s Íránem, zastavení…

 
Technické údaje
Motor VW Multivan PanAmericana
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1400 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 199
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 6.1 / 6.8
Emise CO2:178
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2350 / 730
Rozměr pneu:255/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4904
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1990
d) rozvor (mm): 3000
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 1450
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1625
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Multivan PanAmericana – Stylovka, nebo užitkáč?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 




Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také…

První spací dojmy: Kempování s volkswageny První spací dojmy: Kempování s volkswageny

V kempu nedaleko Děčína jsem si na vlastní, luxusními…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Pokud jste si mysleli, že rostlinné šlehačky ve spreji jsou zdravější než smetanové nebo že jsou náhražkou pro…

 

iSport.cz

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká asistent Jílek

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Jakub Jankto v sezoně a Jakub Jankto nyní, to jako by nebyl ten samý hráč. Ale pouze stín,…

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu do Slavie i občanství

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu…

V zimě se intenzivně řešil jeho odchod ze Zlína do Slavie. Jenže jednání selhala. Srbský rychlík Vukadin…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…