Test Auto.cz

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

23.5. 2018
Verdikt
 

Společně s druhou modernizací zavítal Ford EcoSport konečně také na tuzemský trh. Dokáže se v nabité třídě kompaktních SUV prosadit?

Pokud bychom se vydali po stopách modelu EcoSport, dostaneme se u aktuální generace až někam do roku 2012, kdy se nový crossover začal prodávat na brazilském a indickém trhu. Automobilka ho sice vyvíjela jako globální model a počítala s jeho prodejem i v Evropě, ale představy o vlastnostech auta mají zákazníci v různých koutech světa hodně odlišné. To, co fungovalo v Brazílii, nemusí fungovat v Německu. Auto tedy prošlo celou řadou změn a s více než ročním zpožděním dorazilo na některé evropské trhy. Přesto v populární kategorii kompaktních SUV netrhalo žádné prodejní rekordy, často mu byl vytýkán nekvalitní interiér či nepříliš přesvědčivé jízdní vlastnosti.

Teď se Ford pokouší o reparát, EcoSport ovšem inovoval skutečně výrazně a nezdráhal se ho nasadit do prodeje po celé Evropě, Česko nevyjímaje. Po designové stránce se mnohem více podobá větším sourozencům v podobě Kugy a Edge, elegantněji vypadá záď s přepracovaným nárazníkem a sdruženými svítilnami, některá provedení pak vzhled odlišují dvoubarevným lakováním. Kriticky a samozřejmě zcela subjektivně ale musím říct, že ošklivý sice není, ale v dané kategorii asi najdete pohlednější modely.

Nahoru? Ne, do strany!

A pravděpodobně také praktičtější. Velkou specialitou EcoSportu je netradiční řešení zavazadelníku, jehož dveře se otevírají do strany, a to směrem do silnice. Původně se na pátých dveřích nacházelo také rezervní kolo. Pokud vás děsí vidina opravné sady, můžete si rezervu dopřát v rámci příplatkové výbavy, společně s ní však přijdete o střešní spoiler a možnosti parkovací kamery a tažného zařízení.

Ford tvrdí, že otevírání zavazadelníku do strany má své výhody. Třeba když s autem zaparkujete blízko zdi, můžete ho otevřít jen trochu a vyndat zavazadla. Na druhou stranu při podélném stání vyndáte týdenní nákup velmi obtížně, protože pro plné otevření dveří za sebou potřebujete hodně místa. Ve výsledku si tedy myslím, že nevýhody převažují, což jen dokládá, proč takové řešení zůstalo výsadou ryzích off-roadů.

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Zavazadelník bohužel neoslní ani svým objemem. Ten v základním uspořádání činí 356 litrů, pokud zvolíte variabilní podlahu, zmenší se rázem objem na nikterak oslnivých 334 litrů. Konkurence přitom dokáže nabídnout objem okolo čtyř set litrů. Se sklopenými sedadly se však EcoSport se svými 1238 litry řadí mezi nejprostornější modely v dané třídě.

Co EcoSport nenabídne v kufru, to dohání vpředu, interiér je totiž velmi povedený. Při porovnání s předchozími verzemi je patrné, že se uvnitř inovovalo opravdu intenzivně, to aby automobilka uspokojila náročné evropské zákazníky. Pokud budete zkoumat slícování jednotlivých dílů či kvalitu plastů, nemůžete být zklamáni. Jinými slovy vnitřek působí hodnotným a bytelným dojmem. Typický majitel SUV pak jistě ocení vysokou pozici za volantem, která však nikterak neomezuje prostor nad hlavou ani pro vyšší pasažéry. Ti budou mít spíše problém s koleny, pokud se posadí na zadní sedadla. Nesmíte ale zapomínat, že se bavíme o kategorii nejmenších SUV.

Design interiéru je blízký nejnovější Fiestě, na rozdíl od jiných automobilek Ford zachoval velké množství mechanických tlačítek a výsledkem je takový ideální kompromis mezi přehledností a dobrou ovladatelností všech funkcí auta, displej ale samozřejmě nemůže chybět. Nachází se pěkně v zorném poli na samém vrcholu palubní desky a v závislosti na výbavě může být až osmipalcový. Zaměstnává jej systém Ford Sync3, který má pěknou grafiku, nepostrádá široké možnosti spojení s mobilním telefonem a jednoduše se ovládá. Kromě toho také rozumí českým hlasovým pokynům, a to v dané třídě rozhodně není obvyklé. Pokud se navíc trochu rozšoupnete v příplatkové výbavě, můžete mít i audiosystém B&O s deseti reproduktory a subwooferem. Asi nemusím zmiňovat, že hraje vážně dobře. Příplatek za něj je u vyšších výbav velmi přijatelných 11.000 Kč.

obrázek [600 x 403]  

Obecně je výbava velmi slušná už v základu. Ani nejlevnější Trend není žádné holátko, v kombinaci s litrovým tříválcem stojí 399.900 Kč, volbou rozumu je však spíš verze Titanium, která má litá kola, automatickou klimatizaci nebo třeba tempomat. Momentálně navíc Ford nabízí zvýhodněnou edici s výbavou zdarma, takže provedení Titanium Top přijde na 464.900 Kč. Oproti standardní verzi má navíc paket Winter s vyhřívaným čelním sklem a tryskami ostřikovačů, vyhřívaná jsou také přední sedadla a volant (v zimě skvělá věc!). K tomu má přední a zadní parkovací senzory, sklopná zrcátka a v neposlední řadě již zmiňovaný multimediální displej s osmipalcovým displejem a audiosystémem Bang & Olufsen.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 464 900 Kč Cena v testované výbavě: 491 900 Kč

Základní výbava:16" ocelová kola D2XD8 se stříbrnými kryty D5ACL, Manuální klimatizace, Přední halogenové světlomety s LED pásky denního svícení, zpožděné zhasínání předních světlometů, Přední mlhová světla, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými směrovými světly a kryty v barvě karoserie, Volant, hlavice řadící páky a ruční brzda potažená kůží, posuvná loketní opěrka, Látkové čalounění sedadel, Přední a zadní okna elektricky ovládaná, Sada AUDIO 16 (4,2" barevný displej, 2x USB, Bluetooth, 6 reproduktorů), 4,2" monochromatický displej palubního počítače, Dvě elektrické zásuvky na 12 V, Podlahové rohože přední a zadní, 7 airbagů

Výbava testovaného vozu:Sada style Titanium (+13.500 Kč), Metalický lak modrá lightning (+13.500 Kč)

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky Ford Testy Crossover

Technické údaje
Motor Ford EcoSport 1.0 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.7 / 5.3
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 356 / 1238
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 450
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4096
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2519
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco,…






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného… Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného…

Guinnessova kniha rekordů je plna kuriózních záznamů.…

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Nejmenší SUV s modrým oválem ve znaku přichází na český…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…