Test Auto.cz

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

23.5. 2018
Verdikt
 

Společně s druhou modernizací zavítal Ford EcoSport konečně také na tuzemský trh. Dokáže se v nabité třídě kompaktních SUV prosadit?

Pokud bychom se vydali po stopách modelu EcoSport, dostaneme se u aktuální generace až někam do roku 2012, kdy se nový crossover začal prodávat na brazilském a indickém trhu. Automobilka ho sice vyvíjela jako globální model a počítala s jeho prodejem i v Evropě, ale představy o vlastnostech auta mají zákazníci v různých koutech světa hodně odlišné. To, co fungovalo v Brazílii, nemusí fungovat v Německu. Auto tedy prošlo celou řadou změn a s více než ročním zpožděním dorazilo na některé evropské trhy. Přesto v populární kategorii kompaktních SUV netrhalo žádné prodejní rekordy, často mu byl vytýkán nekvalitní interiér či nepříliš přesvědčivé jízdní vlastnosti.

Teď se Ford pokouší o reparát, EcoSport ovšem inovoval skutečně výrazně a nezdráhal se ho nasadit do prodeje po celé Evropě, Česko nevyjímaje. Po designové stránce se mnohem více podobá větším sourozencům v podobě Kugy a Edge, elegantněji vypadá záď s přepracovaným nárazníkem a sdruženými svítilnami, některá provedení pak vzhled odlišují dvoubarevným lakováním. Kriticky a samozřejmě zcela subjektivně ale musím říct, že ošklivý sice není, ale v dané kategorii asi najdete pohlednější modely.

Nahoru? Ne, do strany!

A pravděpodobně také praktičtější. Velkou specialitou EcoSportu je netradiční řešení zavazadelníku, jehož dveře se otevírají do strany, a to směrem do silnice. Původně se na pátých dveřích nacházelo také rezervní kolo. Pokud vás děsí vidina opravné sady, můžete si rezervu dopřát v rámci příplatkové výbavy, společně s ní však přijdete o střešní spoiler a možnosti parkovací kamery a tažného zařízení.

Ford tvrdí, že otevírání zavazadelníku do strany má své výhody. Třeba když s autem zaparkujete blízko zdi, můžete ho otevřít jen trochu a vyndat zavazadla. Na druhou stranu při podélném stání vyndáte týdenní nákup velmi obtížně, protože pro plné otevření dveří za sebou potřebujete hodně místa. Ve výsledku si tedy myslím, že nevýhody převažují, což jen dokládá, proč takové řešení zůstalo výsadou ryzích off-roadů.

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Zavazadelník bohužel neoslní ani svým objemem. Ten v základním uspořádání činí 356 litrů, pokud zvolíte variabilní podlahu, zmenší se rázem objem na nikterak oslnivých 334 litrů. Konkurence přitom dokáže nabídnout objem okolo čtyř set litrů. Se sklopenými sedadly se však EcoSport se svými 1238 litry řadí mezi nejprostornější modely v dané třídě.

Co EcoSport nenabídne v kufru, to dohání vpředu, interiér je totiž velmi povedený. Při porovnání s předchozími verzemi je patrné, že se uvnitř inovovalo opravdu intenzivně, to aby automobilka uspokojila náročné evropské zákazníky. Pokud budete zkoumat slícování jednotlivých dílů či kvalitu plastů, nemůžete být zklamáni. Jinými slovy vnitřek působí hodnotným a bytelným dojmem. Typický majitel SUV pak jistě ocení vysokou pozici za volantem, která však nikterak neomezuje prostor nad hlavou ani pro vyšší pasažéry. Ti budou mít spíše problém s koleny, pokud se posadí na zadní sedadla. Nesmíte ale zapomínat, že se bavíme o kategorii nejmenších SUV.

Design interiéru je blízký nejnovější Fiestě, na rozdíl od jiných automobilek Ford zachoval velké množství mechanických tlačítek a výsledkem je takový ideální kompromis mezi přehledností a dobrou ovladatelností všech funkcí auta, displej ale samozřejmě nemůže chybět. Nachází se pěkně v zorném poli na samém vrcholu palubní desky a v závislosti na výbavě může být až osmipalcový. Zaměstnává jej systém Ford Sync3, který má pěknou grafiku, nepostrádá široké možnosti spojení s mobilním telefonem a jednoduše se ovládá. Kromě toho také rozumí českým hlasovým pokynům, a to v dané třídě rozhodně není obvyklé. Pokud se navíc trochu rozšoupnete v příplatkové výbavě, můžete mít i audiosystém B&O s deseti reproduktory a subwooferem. Asi nemusím zmiňovat, že hraje vážně dobře. Příplatek za něj je u vyšších výbav velmi přijatelných 11.000 Kč.

obrázek [600 x 403]  

Obecně je výbava velmi slušná už v základu. Ani nejlevnější Trend není žádné holátko, v kombinaci s litrovým tříválcem stojí 399.900 Kč, volbou rozumu je však spíš verze Titanium, která má litá kola, automatickou klimatizaci nebo třeba tempomat. Momentálně navíc Ford nabízí zvýhodněnou edici s výbavou zdarma, takže provedení Titanium Top přijde na 464.900 Kč. Oproti standardní verzi má navíc paket Winter s vyhřívaným čelním sklem a tryskami ostřikovačů, vyhřívaná jsou také přední sedadla a volant (v zimě skvělá věc!). K tomu má přední a zadní parkovací senzory, sklopná zrcátka a v neposlední řadě již zmiňovaný multimediální displej s osmipalcovým displejem a audiosystémem Bang & Olufsen.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 464 900 Kč Cena v testované výbavě: 491 900 Kč

Základní výbava:16" ocelová kola D2XD8 se stříbrnými kryty D5ACL, Manuální klimatizace, Přední halogenové světlomety s LED pásky denního svícení, zpožděné zhasínání předních světlometů, Přední mlhová světla, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými směrovými světly a kryty v barvě karoserie, Volant, hlavice řadící páky a ruční brzda potažená kůží, posuvná loketní opěrka, Látkové čalounění sedadel, Přední a zadní okna elektricky ovládaná, Sada AUDIO 16 (4,2" barevný displej, 2x USB, Bluetooth, 6 reproduktorů), 4,2" monochromatický displej palubního počítače, Dvě elektrické zásuvky na 12 V, Podlahové rohože přední a zadní, 7 airbagů

Výbava testovaného vozu:Sada style Titanium (+13.500 Kč), Metalický lak modrá lightning (+13.500 Kč)

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 

Štítky Ford Testy Crossover

Technické údaje
Motor Ford EcoSport 1.0 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.7 / 5.3
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 356 / 1238
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 450
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4096
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2519
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného… Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného…

Guinnessova kniha rekordů je plna kuriózních záznamů.…

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Nejmenší SUV s modrým oválem ve znaku přichází na český…

 



 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Včera

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si na hranicích podali ruce

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si…

Severní a Jižní Korea mají na svědomí další historický moment. Vojáci obou států, kteří střežili…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…