Test Auto.cz

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

31.8. 2016
Verdikt
 

Focus ST je po příchodu ostrého Focusu RS tak trochu stranou zájmu. Zjišťovali jsme, zda tato univerzálnější verze má stále šanci zaujmout.

Ford Focus ST kombi v sobě spojuje velice rozdílné charaktery. Na jedné straně je sportovní variantou, na druhé zůstává praktikem. Pod kapotou sice pracuje silný motor, ten je ale vznětový, a tak myslí i na úspornost. Může tato trochu rozporuplná kombinace fungovat?

Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi. A co víc, pod kapotou se vedle benzinového agregátu v rámci faceliftu pro modelový rok 2015 objevil i turbodiesel.

Mezi pravověrnými fanoušky to způsobilo poprask, Ford tím ale pouze reagoval na poptávku. „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ říkal po odhalení ST kombi jeho hlavní konstruktér Matthias Tonn, čímž vlastně vysvětlil i nabídnutí nejen silného, ale také úsporného vznětového motoru.

Nabídka kompaktních kombíků se silným turbodieselem je dnes už poměrně široká, což potvrzuje, že je o ně skutečně zájem. Ostatně i Volkswagen jeden takový nabízí, byť v jeho případě dnes není kacířsky používáno jméno GTI, ale GTD. To Ford písmena ST použil i na kombík se vznětovým motorem. Rozhodl se to ale zdatně zamaskovat.

Povedené tvary

Zvenku rozhodně nic neprozradí, že v útrobách pracuje vznětová jednotka. Tady zkrátka není žádný znáček TDCi, diesel nebo něco podobného. Naftu neprozrazuje ani koncovka výfuku - roura uprostřed zádě je skutečná koncovka zakončující potrubí! V době různých falešných řešení má za to Ford velké plus.

Vnější tvary jsou vůbec hodně povedené, karoserie s upravenými nárazníky, rozšířenými prahy nebo střešním spoilerem zvlášť vynikne v případě použití jasného žlutého laku Tangerine Scream nanášeného ve čtyřech vrstvách. Focus obecně v rámci faceliftu významně prokoukl, pryč je ten výraz vyděšené žáby, který nahradila výrazně tvarovaná příď s velkou maskou chladiče. A že se auto nepochybně inspirovalo vozy Aston Martin? Já osobně bych klidně rád poslouchal, že mé kompaktní kombi vypadá skoro jako gran turismo britské značky...

Jen škoda, že to uvnitř vypadá, jakoby se designéři při práci na exteriéru unavili a na vnitřek jim nezbyl dostatek sil. Lacině působící plasty, zastaralá grafika přístrojů nebo komplikované menu multimediálního systému je něco, co je bohužel typické pro mnohé dnešní fordy a focus není výjimkou. Alespoň že ty přidružené přístroje, ukazatel tlaku turba, teploty oleje a jeho tlak jsou na vrchu palubní desky slušně zakomponovány a nepůsobí jako narychlo vymyšlené řešení, které předvedlo Mini JCW Cabrio.

obrázek [600 x 403]  

Důležitou vlastností sportovních a vůbec sportovně laděných aut je ideální posaz za volantem, což je bohužel něco, v čem Focus ST kombi také zklame. Na úzký věnec volantu bych si ještě byl schopen zvyknout, stejně jako na vysoko uloženou sedačku, jenže to by samotné sedadlo nesmělo být takové, jaké je. Naprosto kvituji, jak výrazné má boční vedení, a to v oblasti stehen i zad, jenže je příliš úzké. Přestože nejsem rozložité postavy, neseděl jsem v sedačce, jako spíš na ní. Prostorově náročnější nebo ramenatější osoby pak už nemají vůbec šanci se vejít. Rozměrné skořepiny navíc znamenají, že ukrajují i životní prostor cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadelník pak udávaným objemem 490 litrů v rámci kategorie nijak neohromí, nemůžeme ale o něm říct, že by nestačil. Díky pravidelným tvarům je do posledního místečka využitelný, a tak se nám jeho velikost jeví jako dostatečná. A co víc, při nakládání zavazadel potěší rozměrné víko nebo nízká nakládací hrana ležící jen 59 centimetrů nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 787 990 Kč Cena v testované výbavě: 994 190 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, sedadla Recaro v kombinaci látka/kůže, sportovní odpružení, přídavné ukazatele na přístrojové desce, šest airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s šesti reproduktory, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, hliníkové pedály, elektricky ovládaná přední a zadní okna, přední mlhovky, palubní počítač, černé střešní ližiny.

Výbava testovaného vozu:Sada Xenon – adaptivní natáčecí bi-xenonové světlomety, diody denního svícení, koncová diodová světla (+32.300,-), sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozidly při couvání, asistent pro jízdu v pruzích, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, 4,2“ barevný displej palubního počítače (+24.900,-), sada Audio 15 – rádio Sony s 10 reproduktory, CD přehrávačem a příjmem DAB, multimediální systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným displejem, navigace (+65.700,-), sada Design – 18palcová kola z lehkých slitin v barvě Rock Metallic, červeně lakované brzdové třmeny, podsvícené ozdobné lišty prahů předních dveří (+11.100,-), zatmavená zadní skla (+4.000,-), zadní parkovací senzory (+7.900,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), vyhřívaný volant (+3.900,-), systém KeyFree (+10.500,-), chránič hran dveří (+3.000,-), ocelová minirezerva (+1.500,-), čtyřvrstvý metalický lak (+35.900,-).

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 136 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1516
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1488 / 537
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4563
b) šířka (mm): 1823
c) výška (mm): 1486
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Chcete být jako Ken Block? Ford vám nabídne speciální ruční brzdu! Chcete být jako Ken Block? Ford vám nabídne speciální ruční brzdu!

Milujete videa Kena Blocka a chtěli byste jezdit jako on?…

Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…