Test Auto.cz

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

31.8. 2016
Verdikt
 

Focus ST je po příchodu ostrého Focusu RS tak trochu stranou zájmu. Zjišťovali jsme, zda tato univerzálnější verze má stále šanci zaujmout.

Ford Focus ST kombi v sobě spojuje velice rozdílné charaktery. Na jedné straně je sportovní variantou, na druhé zůstává praktikem. Pod kapotou sice pracuje silný motor, ten je ale vznětový, a tak myslí i na úspornost. Může tato trochu rozporuplná kombinace fungovat?

Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi. A co víc, pod kapotou se vedle benzinového agregátu v rámci faceliftu pro modelový rok 2015 objevil i turbodiesel.

Mezi pravověrnými fanoušky to způsobilo poprask, Ford tím ale pouze reagoval na poptávku. „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ říkal po odhalení ST kombi jeho hlavní konstruktér Matthias Tonn, čímž vlastně vysvětlil i nabídnutí nejen silného, ale také úsporného vznětového motoru.

Nabídka kompaktních kombíků se silným turbodieselem je dnes už poměrně široká, což potvrzuje, že je o ně skutečně zájem. Ostatně i Volkswagen jeden takový nabízí, byť v jeho případě dnes není kacířsky používáno jméno GTI, ale GTD. To Ford písmena ST použil i na kombík se vznětovým motorem. Rozhodl se to ale zdatně zamaskovat.

Povedené tvary

Zvenku rozhodně nic neprozradí, že v útrobách pracuje vznětová jednotka. Tady zkrátka není žádný znáček TDCi, diesel nebo něco podobného. Naftu neprozrazuje ani koncovka výfuku - roura uprostřed zádě je skutečná koncovka zakončující potrubí! V době různých falešných řešení má za to Ford velké plus.

Vnější tvary jsou vůbec hodně povedené, karoserie s upravenými nárazníky, rozšířenými prahy nebo střešním spoilerem zvlášť vynikne v případě použití jasného žlutého laku Tangerine Scream nanášeného ve čtyřech vrstvách. Focus obecně v rámci faceliftu významně prokoukl, pryč je ten výraz vyděšené žáby, který nahradila výrazně tvarovaná příď s velkou maskou chladiče. A že se auto nepochybně inspirovalo vozy Aston Martin? Já osobně bych klidně rád poslouchal, že mé kompaktní kombi vypadá skoro jako gran turismo britské značky...

Jen škoda, že to uvnitř vypadá, jakoby se designéři při práci na exteriéru unavili a na vnitřek jim nezbyl dostatek sil. Lacině působící plasty, zastaralá grafika přístrojů nebo komplikované menu multimediálního systému je něco, co je bohužel typické pro mnohé dnešní fordy a focus není výjimkou. Alespoň že ty přidružené přístroje, ukazatel tlaku turba, teploty oleje a jeho tlak jsou na vrchu palubní desky slušně zakomponovány a nepůsobí jako narychlo vymyšlené řešení, které předvedlo Mini JCW Cabrio.

obrázek [600 x 403]  

Důležitou vlastností sportovních a vůbec sportovně laděných aut je ideální posaz za volantem, což je bohužel něco, v čem Focus ST kombi také zklame. Na úzký věnec volantu bych si ještě byl schopen zvyknout, stejně jako na vysoko uloženou sedačku, jenže to by samotné sedadlo nesmělo být takové, jaké je. Naprosto kvituji, jak výrazné má boční vedení, a to v oblasti stehen i zad, jenže je příliš úzké. Přestože nejsem rozložité postavy, neseděl jsem v sedačce, jako spíš na ní. Prostorově náročnější nebo ramenatější osoby pak už nemají vůbec šanci se vejít. Rozměrné skořepiny navíc znamenají, že ukrajují i životní prostor cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadelník pak udávaným objemem 490 litrů v rámci kategorie nijak neohromí, nemůžeme ale o něm říct, že by nestačil. Díky pravidelným tvarům je do posledního místečka využitelný, a tak se nám jeho velikost jeví jako dostatečná. A co víc, při nakládání zavazadel potěší rozměrné víko nebo nízká nakládací hrana ležící jen 59 centimetrů nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 787 990 Kč Cena v testované výbavě: 994 190 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, sedadla Recaro v kombinaci látka/kůže, sportovní odpružení, přídavné ukazatele na přístrojové desce, šest airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s šesti reproduktory, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, hliníkové pedály, elektricky ovládaná přední a zadní okna, přední mlhovky, palubní počítač, černé střešní ližiny.

Výbava testovaného vozu:Sada Xenon – adaptivní natáčecí bi-xenonové světlomety, diody denního svícení, koncová diodová světla (+32.300,-), sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozidly při couvání, asistent pro jízdu v pruzích, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, 4,2“ barevný displej palubního počítače (+24.900,-), sada Audio 15 – rádio Sony s 10 reproduktory, CD přehrávačem a příjmem DAB, multimediální systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným displejem, navigace (+65.700,-), sada Design – 18palcová kola z lehkých slitin v barvě Rock Metallic, červeně lakované brzdové třmeny, podsvícené ozdobné lišty prahů předních dveří (+11.100,-), zatmavená zadní skla (+4.000,-), zadní parkovací senzory (+7.900,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), vyhřívaný volant (+3.900,-), systém KeyFree (+10.500,-), chránič hran dveří (+3.000,-), ocelová minirezerva (+1.500,-), čtyřvrstvý metalický lak (+35.900,-).

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny

Ačkoliv patří Německo k nejvyspělejším státům světa, ve…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 136 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1516
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1488 / 537
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4563
b) šířka (mm): 1823
c) výška (mm): 1486
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Dnes 17:30

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

 

iSport.cz

Zverev skolil Federera, ale čelil pískotu: Omlouvám se, to jsou pravidla!

Zverev skolil Federera, ale čelil pískotu: Omlouvám…

Německý tenista Alexander Zverev si v 21 letech zahraje poprvé finále Turnaje mistrů. Švýcarského favorita a se…

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu už se hraje!

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu…

Už dnes začala historicky první kvalifikace CZC.cz iSportCupu ve hře FIFA 19. Do turnaje se zaregistrovaly skoro…

 

Reflex.cz

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské historky z doby, kdy byl mužský svět ještě v pořádku

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské…

Hrdinu Conana asi nemusíme čtenářům představovat. Jestliže jeden pól fantasy literatury tvoří Tolkien, na druhém…