Test Auto.cz

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

31.8. 2016
Verdikt
 

Focus ST je po příchodu ostrého Focusu RS tak trochu stranou zájmu. Zjišťovali jsme, zda tato univerzálnější verze má stále šanci zaujmout.

Ford Focus ST kombi v sobě spojuje velice rozdílné charaktery. Na jedné straně je sportovní variantou, na druhé zůstává praktikem. Pod kapotou sice pracuje silný motor, ten je ale vznětový, a tak myslí i na úspornost. Může tato trochu rozporuplná kombinace fungovat?

Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi. A co víc, pod kapotou se vedle benzinového agregátu v rámci faceliftu pro modelový rok 2015 objevil i turbodiesel.

Mezi pravověrnými fanoušky to způsobilo poprask, Ford tím ale pouze reagoval na poptávku. „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ říkal po odhalení ST kombi jeho hlavní konstruktér Matthias Tonn, čímž vlastně vysvětlil i nabídnutí nejen silného, ale také úsporného vznětového motoru.

Nabídka kompaktních kombíků se silným turbodieselem je dnes už poměrně široká, což potvrzuje, že je o ně skutečně zájem. Ostatně i Volkswagen jeden takový nabízí, byť v jeho případě dnes není kacířsky používáno jméno GTI, ale GTD. To Ford písmena ST použil i na kombík se vznětovým motorem. Rozhodl se to ale zdatně zamaskovat.

Povedené tvary

Zvenku rozhodně nic neprozradí, že v útrobách pracuje vznětová jednotka. Tady zkrátka není žádný znáček TDCi, diesel nebo něco podobného. Naftu neprozrazuje ani koncovka výfuku - roura uprostřed zádě je skutečná koncovka zakončující potrubí! V době různých falešných řešení má za to Ford velké plus.

Vnější tvary jsou vůbec hodně povedené, karoserie s upravenými nárazníky, rozšířenými prahy nebo střešním spoilerem zvlášť vynikne v případě použití jasného žlutého laku Tangerine Scream nanášeného ve čtyřech vrstvách. Focus obecně v rámci faceliftu významně prokoukl, pryč je ten výraz vyděšené žáby, který nahradila výrazně tvarovaná příď s velkou maskou chladiče. A že se auto nepochybně inspirovalo vozy Aston Martin? Já osobně bych klidně rád poslouchal, že mé kompaktní kombi vypadá skoro jako gran turismo britské značky...

Jen škoda, že to uvnitř vypadá, jakoby se designéři při práci na exteriéru unavili a na vnitřek jim nezbyl dostatek sil. Lacině působící plasty, zastaralá grafika přístrojů nebo komplikované menu multimediálního systému je něco, co je bohužel typické pro mnohé dnešní fordy a focus není výjimkou. Alespoň že ty přidružené přístroje, ukazatel tlaku turba, teploty oleje a jeho tlak jsou na vrchu palubní desky slušně zakomponovány a nepůsobí jako narychlo vymyšlené řešení, které předvedlo Mini JCW Cabrio.

obrázek [600 x 403]  

Důležitou vlastností sportovních a vůbec sportovně laděných aut je ideální posaz za volantem, což je bohužel něco, v čem Focus ST kombi také zklame. Na úzký věnec volantu bych si ještě byl schopen zvyknout, stejně jako na vysoko uloženou sedačku, jenže to by samotné sedadlo nesmělo být takové, jaké je. Naprosto kvituji, jak výrazné má boční vedení, a to v oblasti stehen i zad, jenže je příliš úzké. Přestože nejsem rozložité postavy, neseděl jsem v sedačce, jako spíš na ní. Prostorově náročnější nebo ramenatější osoby pak už nemají vůbec šanci se vejít. Rozměrné skořepiny navíc znamenají, že ukrajují i životní prostor cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadelník pak udávaným objemem 490 litrů v rámci kategorie nijak neohromí, nemůžeme ale o něm říct, že by nestačil. Díky pravidelným tvarům je do posledního místečka využitelný, a tak se nám jeho velikost jeví jako dostatečná. A co víc, při nakládání zavazadel potěší rozměrné víko nebo nízká nakládací hrana ležící jen 59 centimetrů nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 787 990 Kč Cena v testované výbavě: 994 190 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, sedadla Recaro v kombinaci látka/kůže, sportovní odpružení, přídavné ukazatele na přístrojové desce, šest airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s šesti reproduktory, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, hliníkové pedály, elektricky ovládaná přední a zadní okna, přední mlhovky, palubní počítač, černé střešní ližiny.

Výbava testovaného vozu:Sada Xenon – adaptivní natáčecí bi-xenonové světlomety, diody denního svícení, koncová diodová světla (+32.300,-), sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozidly při couvání, asistent pro jízdu v pruzích, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, 4,2“ barevný displej palubního počítače (+24.900,-), sada Audio 15 – rádio Sony s 10 reproduktory, CD přehrávačem a příjmem DAB, multimediální systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným displejem, navigace (+65.700,-), sada Design – 18palcová kola z lehkých slitin v barvě Rock Metallic, červeně lakované brzdové třmeny, podsvícené ozdobné lišty prahů předních dveří (+11.100,-), zatmavená zadní skla (+4.000,-), zadní parkovací senzory (+7.900,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), vyhřívaný volant (+3.900,-), systém KeyFree (+10.500,-), chránič hran dveří (+3.000,-), ocelová minirezerva (+1.500,-), čtyřvrstvý metalický lak (+35.900,-).

Zeman navštívil Německo, jednal tam hlavně o ekonomice Zeman navštívil Německo, jednal tam hlavně o ekonomice

Schůzkami s německou kancléřkou Angelou Merkelovou a…

Nejdražší dům světa? Hongkongská vila na první pohled luxusem nevyniká Nejdražší dům světa? Hongkongská vila na první pohled luxusem nevyniká

Nemovitost v exkluzivní čtvrti Peak v Hongkongu by se…

Většina Evropanů by uprchlíkům nabídla pomocnou ruku, ukázal průzkum Většina Evropanů by uprchlíkům nabídla pomocnou ruku, ukázal průzkum

Průzkum veřejného mínění, který provedlo Pew Research…

Hodnota virtuální měny ripple náhle vzrostla, během týdne vyskočila o 110 procent Hodnota virtuální měny ripple náhle vzrostla, během týdne vyskočila o 110 procent

Druhá nejrozšířenější virtuální měna ripple zvýšila během…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 136 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1516
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1488 / 537
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4563
b) šířka (mm): 1823
c) výška (mm): 1486
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Suzuki Hayabusa Sport: Tuhle motorku na čtyřech kolech měli vyrábět

Suzuki Hayabusa Sport: Tuhle motorku na čtyřech kolech měli vyrábět

Včera

Malý a lehounký sporťák s křídlovými dveřmi a motocyklovým motorem? Úkol pro malou anglickou dílnu. Nebo pro relativně velkého výrobce jedno- i dvoustopých vozidel...




Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…