Test Auto.cz

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

31.8. 2016
Verdikt
 

Focus ST je po příchodu ostrého Focusu RS tak trochu stranou zájmu. Zjišťovali jsme, zda tato univerzálnější verze má stále šanci zaujmout.

Ford Focus ST kombi v sobě spojuje velice rozdílné charaktery. Na jedné straně je sportovní variantou, na druhé zůstává praktikem. Pod kapotou sice pracuje silný motor, ten je ale vznětový, a tak myslí i na úspornost. Může tato trochu rozporuplná kombinace fungovat?

Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi. A co víc, pod kapotou se vedle benzinového agregátu v rámci faceliftu pro modelový rok 2015 objevil i turbodiesel.

Mezi pravověrnými fanoušky to způsobilo poprask, Ford tím ale pouze reagoval na poptávku. „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ říkal po odhalení ST kombi jeho hlavní konstruktér Matthias Tonn, čímž vlastně vysvětlil i nabídnutí nejen silného, ale také úsporného vznětového motoru.

Nabídka kompaktních kombíků se silným turbodieselem je dnes už poměrně široká, což potvrzuje, že je o ně skutečně zájem. Ostatně i Volkswagen jeden takový nabízí, byť v jeho případě dnes není kacířsky používáno jméno GTI, ale GTD. To Ford písmena ST použil i na kombík se vznětovým motorem. Rozhodl se to ale zdatně zamaskovat.

Povedené tvary

Zvenku rozhodně nic neprozradí, že v útrobách pracuje vznětová jednotka. Tady zkrátka není žádný znáček TDCi, diesel nebo něco podobného. Naftu neprozrazuje ani koncovka výfuku - roura uprostřed zádě je skutečná koncovka zakončující potrubí! V době různých falešných řešení má za to Ford velké plus.

Vnější tvary jsou vůbec hodně povedené, karoserie s upravenými nárazníky, rozšířenými prahy nebo střešním spoilerem zvlášť vynikne v případě použití jasného žlutého laku Tangerine Scream nanášeného ve čtyřech vrstvách. Focus obecně v rámci faceliftu významně prokoukl, pryč je ten výraz vyděšené žáby, který nahradila výrazně tvarovaná příď s velkou maskou chladiče. A že se auto nepochybně inspirovalo vozy Aston Martin? Já osobně bych klidně rád poslouchal, že mé kompaktní kombi vypadá skoro jako gran turismo britské značky...

Jen škoda, že to uvnitř vypadá, jakoby se designéři při práci na exteriéru unavili a na vnitřek jim nezbyl dostatek sil. Lacině působící plasty, zastaralá grafika přístrojů nebo komplikované menu multimediálního systému je něco, co je bohužel typické pro mnohé dnešní fordy a focus není výjimkou. Alespoň že ty přidružené přístroje, ukazatel tlaku turba, teploty oleje a jeho tlak jsou na vrchu palubní desky slušně zakomponovány a nepůsobí jako narychlo vymyšlené řešení, které předvedlo Mini JCW Cabrio.

obrázek [600 x 403]  

Důležitou vlastností sportovních a vůbec sportovně laděných aut je ideální posaz za volantem, což je bohužel něco, v čem Focus ST kombi také zklame. Na úzký věnec volantu bych si ještě byl schopen zvyknout, stejně jako na vysoko uloženou sedačku, jenže to by samotné sedadlo nesmělo být takové, jaké je. Naprosto kvituji, jak výrazné má boční vedení, a to v oblasti stehen i zad, jenže je příliš úzké. Přestože nejsem rozložité postavy, neseděl jsem v sedačce, jako spíš na ní. Prostorově náročnější nebo ramenatější osoby pak už nemají vůbec šanci se vejít. Rozměrné skořepiny navíc znamenají, že ukrajují i životní prostor cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadelník pak udávaným objemem 490 litrů v rámci kategorie nijak neohromí, nemůžeme ale o něm říct, že by nestačil. Díky pravidelným tvarům je do posledního místečka využitelný, a tak se nám jeho velikost jeví jako dostatečná. A co víc, při nakládání zavazadel potěší rozměrné víko nebo nízká nakládací hrana ležící jen 59 centimetrů nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 787 990 Kč Cena v testované výbavě: 994 190 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, sedadla Recaro v kombinaci látka/kůže, sportovní odpružení, přídavné ukazatele na přístrojové desce, šest airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s šesti reproduktory, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, hliníkové pedály, elektricky ovládaná přední a zadní okna, přední mlhovky, palubní počítač, černé střešní ližiny.

Výbava testovaného vozu:Sada Xenon – adaptivní natáčecí bi-xenonové světlomety, diody denního svícení, koncová diodová světla (+32.300,-), sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozidly při couvání, asistent pro jízdu v pruzích, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, 4,2“ barevný displej palubního počítače (+24.900,-), sada Audio 15 – rádio Sony s 10 reproduktory, CD přehrávačem a příjmem DAB, multimediální systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným displejem, navigace (+65.700,-), sada Design – 18palcová kola z lehkých slitin v barvě Rock Metallic, červeně lakované brzdové třmeny, podsvícené ozdobné lišty prahů předních dveří (+11.100,-), zatmavená zadní skla (+4.000,-), zadní parkovací senzory (+7.900,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), vyhřívaný volant (+3.900,-), systém KeyFree (+10.500,-), chránič hran dveří (+3.000,-), ocelová minirezerva (+1.500,-), čtyřvrstvý metalický lak (+35.900,-).

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 136 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1516
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1488 / 537
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4563
b) šířka (mm): 1823
c) výška (mm): 1486
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 







 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…