reklama


Test Auto.cz

Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu!

18.5. 2016
Verdikt
 

Kompaktní SUV od Fordu již brzy čeká modernizace. Měla by hodně zapracovat na kabině, protože zde má kuga největší mezery.

Ford ve čtvrtém čtvrtletí roku uvede na evropské trhy modernizovanou kugu, která se vedle inovovaného vzhledu se šestiúhelníkovou maskou chladiče nebo nového turbodieselu 1.5 TDCi (88 kW) dočká i luxusní verze Vignale. Než však inovovaná Kuga vstoupí do prodeje, vyzkoušeli jsme ještě jednou stávající provedení. Přitom jsme zjišťovali, jaké oblasti by modernizace měla vylepšit a co by naopak mělo být zachováno.

Aktuální druhá generace Kugy se na českém trhu prodává od ledna 2013, světu se však poprvé představila již na podzim 2011. Tehdy debutovala americká verze, která se nabízí pod jménem Escape. Také modernizované verze se dočkáme až po Američanech, v USA se totiž vylepšené Escape začíná prodávat tento měsíc. Jeho designérské změny jsou přitom stejné jako u Kugy.

Kabina potřebuje změny

Modernizovanou kugu bude možné poznat podle nové přídě. Auto přeskočí „astonovskou“ fázi fordů a vsadí na šestiúhelníkovou masku ve stylu většího Edge. Právě v tomto ohledu ale kompaktní SUV tolik změnit nepotřebuje. Současný design sice není nijak výrazný, nadále ale dokáže oslovit. Jen otázkou vkusu je zvolený lak testovaného kousku, oranžová metalíza Tiger. Zatímco mně se naživo líbí, z mnoha stran jsem na její adresu slyšel nepříliš lichotivé poznámky.

Naopak interiér by si nějaký větší zásah zasloužil, v rámci faceliftu se přitom změní jen nepatrně. Dominantou palubní desky je nevzhledný „satelit“ s výdechy klimatizace a obrazovkou multimediálního systému, který výrazně zasahuje do kabiny. Ještěže se tu už objevuje velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou osmi palců, která nahradila dřívější pětipalcové řešení. Jen škoda, že ovládání systému SYNC 2 Ford lépe nevyladil.

Ovládání je sice přehledné, obrazovka ale pomaleji reaguje na dotyk, navíc je nutné ji pro pokyn silně stlačit. Dolní tlačítka pak kvůli tvaru okolního panelu nejsou příliš přístupná, navíc ovládání omezuje jejich velikost, hlavně při jízdě je složité se do nich trefit. Mnohým bude vadit i fakt, že systém stále neumí česky. V této souvislosti je potřeba zmínit i palubní počítač. Ten sice česky umí, nepotěší ale složitým ovládáním. Jeho výhodou je však množství zobrazovaných informací, třeba o aktuálním rozdělení točivého momentu mezi nápravy.

obrázek [600 x 403]  

Tuto partii níže doplňuje panel ovládání klimatizace s miniaturními tlačítky. Kuga příliš nenadchne ani použitými materiály, lesklé plasty rozhodně nevypadají jak z auta za milion korun. Vůz v testované specifikaci totiž přišel na nemalých 1,11 milionu, a to mu třeba chyběla navigace. Naštěstí je zpracování na slušné úrovni, uvnitř nic nevrže ani neskřípe.

Milovníky nízkého posazu potěší, že na poměry SUV se ve fordu sedí spíše níže. Výhled do stran však omezují silné sloupky A, které opět vyvrací názory, že je z SUV perfektně vidět. Také výhled dozadu není právě skvělý, a to kvůli malým vnějším zpětným zrcátkům.

Na zadních sedadlech je dostatek prostoru, a to v oblasti kolenou i nad hlavou, čemuž pomáhá poněkud nízko uložený sedák. Komfort pak zvyšují polohovatelná opěradla. Zavazadelník nabízí objem 406 litrů, což je v dané kategorii značně podprůměrná hodnota. Při nakládání zavazadel nicméně pomůže na poměry SUV nízká nákladová hrana ve výšce 70 centimetrů nebo příplatkové bezdotykové ovládání víka kufru za 17.000 Kč. To pracuje spolehlivě, jen je potřeba si zvyknout na ten správný grif (ono známé mávání nohou).

Jestliže základní objem zavazadelníku není právě velkorysý, po sklopení zadních sedadel však vznikne velký přepravní prostor o objemu 1603 litrů. Mezi sedadly a dnem zavazadlového prostoru nicméně zůstane asi osmicentimetrový schůdek, a to navzdory tomu, že sedáky zadních sedaček po jejich sklopení zajíždějí do podlahy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Kuga 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 995 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 116 690 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, multimediální systém SYNC, hudební systém Sony s devíti reproduktory, bi-xenonové světlomety, kožený volant, diody denního svícení, aktivní parkovací asistent, sada sportovních doplňků Individual – upravené nárazníky, nástavce prahů a blatníků, čalounění kůže/látka, dešťový a světelný senzor, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhovky, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Sada Style – zadní zatmavená skla, hliníkové střešní ližiny (+8.400,-), Sada Assist Plus – systém prevence nárazu v nízké rychlosti, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání značek omezujících rychlost, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, elektricky sklopná zrcátka (+29.000,-), Sada Power – elektrická zásuvka na 230 V vzadu a elektrické dětské pojistky dveří a oken (+2.500,-), Sada Winter – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů a čelní sklo (+11.000,-), systém KeyFree Plus – elektrické, bezdotykové ovládání pátých dveří, bezklíčový vstup a startování (+17.000,-), nezávislé přídavné topení (+24.900,-), metalický lak (+19.900 Kč), čalounění sedadel kůže/látka s elektricky ovládaným sedadel řidiče (+8.000,-)

Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

 
Technické údaje
Motor Ford Kuga 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.9 / 5.2
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1603
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 514
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4524
b) šířka (mm): 1838
c) výška (mm): 1689
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu!



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné

Kuga po faceliftu zamířila na český trh. Stojí minimálně…

Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou

Sportovně laděné verze kugy se dočkáme v rámci příchodu…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu, prezident prý porušuje ústavu

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu,…

Skupina amerických právníků a vědců se chystá podat žalobu na Donalda Trumpa. Podle jejich názoru totiž nový…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama