Test Auto.cz

Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu!

18.5. 2016
Verdikt
 

Kompaktní SUV od Fordu již brzy čeká modernizace. Měla by hodně zapracovat na kabině, protože zde má kuga největší mezery.

Ford ve čtvrtém čtvrtletí roku uvede na evropské trhy modernizovanou kugu, která se vedle inovovaného vzhledu se šestiúhelníkovou maskou chladiče nebo nového turbodieselu 1.5 TDCi (88 kW) dočká i luxusní verze Vignale. Než však inovovaná Kuga vstoupí do prodeje, vyzkoušeli jsme ještě jednou stávající provedení. Přitom jsme zjišťovali, jaké oblasti by modernizace měla vylepšit a co by naopak mělo být zachováno.

Aktuální druhá generace Kugy se na českém trhu prodává od ledna 2013, světu se však poprvé představila již na podzim 2011. Tehdy debutovala americká verze, která se nabízí pod jménem Escape. Také modernizované verze se dočkáme až po Američanech, v USA se totiž vylepšené Escape začíná prodávat tento měsíc. Jeho designérské změny jsou přitom stejné jako u Kugy.

Kabina potřebuje změny

Modernizovanou kugu bude možné poznat podle nové přídě. Auto přeskočí „astonovskou“ fázi fordů a vsadí na šestiúhelníkovou masku ve stylu většího Edge. Právě v tomto ohledu ale kompaktní SUV tolik změnit nepotřebuje. Současný design sice není nijak výrazný, nadále ale dokáže oslovit. Jen otázkou vkusu je zvolený lak testovaného kousku, oranžová metalíza Tiger. Zatímco mně se naživo líbí, z mnoha stran jsem na její adresu slyšel nepříliš lichotivé poznámky.

Naopak interiér by si nějaký větší zásah zasloužil, v rámci faceliftu se přitom změní jen nepatrně. Dominantou palubní desky je nevzhledný „satelit“ s výdechy klimatizace a obrazovkou multimediálního systému, který výrazně zasahuje do kabiny. Ještěže se tu už objevuje velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou osmi palců, která nahradila dřívější pětipalcové řešení. Jen škoda, že ovládání systému SYNC 2 Ford lépe nevyladil.

Ovládání je sice přehledné, obrazovka ale pomaleji reaguje na dotyk, navíc je nutné ji pro pokyn silně stlačit. Dolní tlačítka pak kvůli tvaru okolního panelu nejsou příliš přístupná, navíc ovládání omezuje jejich velikost, hlavně při jízdě je složité se do nich trefit. Mnohým bude vadit i fakt, že systém stále neumí česky. V této souvislosti je potřeba zmínit i palubní počítač. Ten sice česky umí, nepotěší ale složitým ovládáním. Jeho výhodou je však množství zobrazovaných informací, třeba o aktuálním rozdělení točivého momentu mezi nápravy.

obrázek [600 x 403]  

Tuto partii níže doplňuje panel ovládání klimatizace s miniaturními tlačítky. Kuga příliš nenadchne ani použitými materiály, lesklé plasty rozhodně nevypadají jak z auta za milion korun. Vůz v testované specifikaci totiž přišel na nemalých 1,11 milionu, a to mu třeba chyběla navigace. Naštěstí je zpracování na slušné úrovni, uvnitř nic nevrže ani neskřípe.

Milovníky nízkého posazu potěší, že na poměry SUV se ve fordu sedí spíše níže. Výhled do stran však omezují silné sloupky A, které opět vyvrací názory, že je z SUV perfektně vidět. Také výhled dozadu není právě skvělý, a to kvůli malým vnějším zpětným zrcátkům.

Na zadních sedadlech je dostatek prostoru, a to v oblasti kolenou i nad hlavou, čemuž pomáhá poněkud nízko uložený sedák. Komfort pak zvyšují polohovatelná opěradla. Zavazadelník nabízí objem 406 litrů, což je v dané kategorii značně podprůměrná hodnota. Při nakládání zavazadel nicméně pomůže na poměry SUV nízká nákladová hrana ve výšce 70 centimetrů nebo příplatkové bezdotykové ovládání víka kufru za 17.000 Kč. To pracuje spolehlivě, jen je potřeba si zvyknout na ten správný grif (ono známé mávání nohou).

Jestliže základní objem zavazadelníku není právě velkorysý, po sklopení zadních sedadel však vznikne velký přepravní prostor o objemu 1603 litrů. Mezi sedadly a dnem zavazadlového prostoru nicméně zůstane asi osmicentimetrový schůdek, a to navzdory tomu, že sedáky zadních sedaček po jejich sklopení zajíždějí do podlahy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Kuga 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 995 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 116 690 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, multimediální systém SYNC, hudební systém Sony s devíti reproduktory, bi-xenonové světlomety, kožený volant, diody denního svícení, aktivní parkovací asistent, sada sportovních doplňků Individual – upravené nárazníky, nástavce prahů a blatníků, čalounění kůže/látka, dešťový a světelný senzor, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhovky, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Sada Style – zadní zatmavená skla, hliníkové střešní ližiny (+8.400,-), Sada Assist Plus – systém prevence nárazu v nízké rychlosti, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání značek omezujících rychlost, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, elektricky sklopná zrcátka (+29.000,-), Sada Power – elektrická zásuvka na 230 V vzadu a elektrické dětské pojistky dveří a oken (+2.500,-), Sada Winter – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů a čelní sklo (+11.000,-), systém KeyFree Plus – elektrické, bezdotykové ovládání pátých dveří, bezklíčový vstup a startování (+17.000,-), nezávislé přídavné topení (+24.900,-), metalický lak (+19.900 Kč), čalounění sedadel kůže/látka s elektricky ovládaným sedadel řidiče (+8.000,-)

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 

Štítky SUV Ford Testy

Technické údaje
Motor Ford Kuga 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.9 / 5.2
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1603
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 514
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4524
b) šířka (mm): 1838
c) výška (mm): 1689
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné

Kuga po faceliftu zamířila na český trh. Stojí minimálně…

Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou

Sportovně laděné verze kugy se dočkáme v rámci příchodu…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli Starostům a mají klip Renče

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…