Test Auto.cz

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT – Městský pohodář

28.9. 2016
Verdikt
 

HR-V s atmosférickým motorem a CVT převodovkou ocení hlavně zájemci o městské přibližovadlo. Mimo město je auto příliš líné.

Honda HR-V je jedním z modelů, které v posledních letech zamířily do stále oblíbenějšího segmentu malých SUV. Automobil už jsme vyzkoušeli s turbodieselem i se zážehovým motorem, v obou případech v kombinaci s manuálem. Co když se ale zájemce ptá po samočinné převodovce? Odpovíme mu tímto testem.

Nebývá zvykem, aby naším redakčním testem prošly všechny nabízené motorizace daného modelu (tedy pokud se nebavíme o sporťácích s jediným motorem v nabídce), v případě Hondy HR-V se to ale právě povedlo. Toto SUV segmentu B jsme už vyzkoušeli s 1.5 i-VTEC (96 kW) v kombinaci s manuálem a turbodiesel 1.6 i-DTEC (88 kW) s manuálem jsme porovnali s konkurenčním Renaultem Captur. Nyní došlo i na vyzkoušení poslední nabízené kombinace, zážehové patnáctistovky s bezstupňovou převodovkou.

Miluje město

Opravdu, HR-V je na českém trhu skutečně nabízeno jen v těchto třech kombinacích pohonného ústrojí. Turbodiesel se samočinnou převodovkou dostupný není, stejně tak musíme zapomenout na hybrid a zážehovou osmnáctistovku (103 kW), které jsou dostupné v ostatních koutech světa. Také pohon všech kol v české nabídce chybí. A v případě nějakého silnějšího benzinového motoru je to nepochybně škoda, protože ten by určitě pár zájemců přilákal. Testovaná zážehová patnáctistovka totiž působí jako takové nedochůdče.

Už při testování kombinace tohoto motoru s manuálem jsme si povšimli, že udávaný výkon 96 kW sice na papíře vzbuzuje úctu, jenže kvůli pouze atmosférickému plnění motoru jej doprovází jen točivý moment 155 N.m. A ten se s vysokým autem zkrátka pere, což je v případě spolupráce s převodovkou CVT ještě zřetelnější než u manuální převodovky.

Honda HR-V – srovnání s konkurencí
ModelHonda HR-VMazda CX-3Opel Mokka XŠkoda Yeti
Motor1.5 i-VTEC2.0 Skyactiv-G1.4 Turbo1.4 TSI
Pohon4x24x24x24x2
3]"}'>Zdvihový objem [cm3]1498199813641395
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660088/6000103/4900-600092/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]155/4600204/2800200/1850-4900200/1400-4000
PřevodovkaCVT6A6A7DS
Max. rychlost [km/h]187187191186
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,29,910,710,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,86,25,8
Základní cena [Kč]574.900529.900485.900492.900

Jestliže ve městě není dané kombinaci moc co vyčítat, mimo město a hlavně na dálnici se její nevýhody projeví v celé své kráse. Převodovka s plynule měnitelným převodem sice nabízí sedm virtuálních stupňů podobně jako ústrojí Lineartronic od Subaru, vysavačovému efektu se ale tahle honda při akceleraci nevyhne. Po silném sešlápnutí plynu otáčky vyletí k hranici 5000 otáček, kde už je agregát notně hlučný. V tomto pásmu by se mohlo zdát, že už se něco u slabého motoru bude dít, jenže dynamika i v takových výšinách zůstává průměrná, výkon negraduje, spíše tu vůbec není. Rád bych upozornil na to, že to není zapnutým ekologickým módem, který oproti tomu výchozímu vlastně není poznat. Reakce už tolik neotupí.

obrázek [600 x 403]  

Převodovka přitom nabízí i možnost manuálního řazení mezi virtuálními stupni. Výhodou je, že řadicí páčky se prakticky otáčí spolu s volantem. Jenže když se motor vytočí moc, převodovka si kvalt sama změní.

Při dálničním tempu se sice otáčky při 130 km/h ustálí na hodnotě 3000, v nichž je motor příjemně odhlučněn. Jenže stačí narazit na jakékoliv převýšení a převodovka nechá kvůli udržení rychlosti jednotku opět vytočit, což posádka kvůli doprovodnému hluku příliš neocení.

Honda HR-V tak skvěle naplňuje charakter městského SUV, ve městě se totiž cítí nejlépe. V městských ulicích je výkon dostatečný, variátor navíc znamená hladkou jízdu bez jakéhokoliv cukání. Otáčky se navíc během klidné jízdy drží nízko, kolem 2000 otáček, což ve výsledku prospívá spotřebě. HR-V si tak při popojíždění Prahou řeklo o 6,5 l/100 kilometrů, zatímco jízda po dálnici znamenala 6,7 l/100 kilometrů.

Mdlý charakter motoru navíc zamrzí s ohledem na podvozek HR-V. Na něm je totiž znát, že by silnější agregát v útrobách rozhodně zvládl. Jízda je na 17palcových kolech plavná, automobil výtečně filtruje jednotlivé nerovnosti. Auto znervózní až na opravdu rozbitých cestách, kde poněkud poskakuje. Od podvozku se ale neozývají žádné hlasité rány, jen jemný dusot, což s ohledem na použití jednoduché zadní nápravy příjemně překvapí.

HR-V navíc účinně brzdí a s jistotou drží směr, jen škoda toho nekomunikativního řízení. Přesto by se řidič mohl za volantem bavit, jen kdyby nebylo znát, že ten motor při rychlé jízdě příliš týrá.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT

Cena v základní výbavě: 664 900 Kč Cena v testované výbavě: 678 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, automatické přepínání dálkových světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, čalounění kombinující kůži s látkou, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, kožený multifunkční volant, elektrické ovládání oken, multimediální systém, navigace, panoramatická střecha, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety, přední mlhovky, 17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900,-)

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.2
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 448 / 1533
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 545
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4294
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT –…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…