18.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault Captur vs. Honda HR-V – Gal proti samurajovi

 

Do segmentu malých SUV zamířil nový zástupce. Jak si Honda HR-V vede proti zavedenému modelu v podobě Renaultu Captur?

Malá SUV patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě. Od ledna do září se na evropských trzích prodalo přes 800.000 těchto vozů, což je o polovinu více než ve stejném období loňského roku. Automobilky na tento zájem reagují a nabídku takových aut postupně rozšiřují. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli postavit jednu z letošních novinek proti zavedenému soupeři. Nové modely zastupuje Honda HR-V, zatímco na straně starých známých stojí Renault Captur, který se na českém trhu prodává od jara 2013.

Captur si za více než dva roky prodeje vybudoval silnou pozici, loni i letos je v Evropě nejprodávanějším malým SUV. Jeho prodeje v prvních devíti měsících roku meziročně rostly o 22 %, podle mnohých názorů i na úkor malého hatchbacku Renaultu Clio, který si meziročně polepšil jen o procento.

Video

Ani Honda však není úplnou novinkou, na starém kontinentě se sice začala prodávat až letos, v Japonsku je ale nabízena s označením Vezel už od konce roku 2013. Na domácí půdě navíc slavila výrazný úspěch, loni se v zemi vycházejícího slunce Vezel stal vůbec nejprodávanějším SUV na trhu. HR-V a Captur jsou proto zajímavými soupeři – na jedné straně stojí úspěch podle vkusu japonských zákazníků, na druhé straně prodejně úspěšný evropský styl.

Proti sobě jsme postavili vozy s naftovým motorem pod kapotou. Benzinové jednotky jsou sice v případě obou modelů na českém trhu oblíbenější, v případě testovaných turbodieselů ale k sobě mají obě auta parametrově nejblíže. Rozdíl mezi 1.5 dCi (81 kW) Renaultu a 1.6 i-DTEC (88 kW) Hondy činí jen 7 kW a 40 N.m.

Oba vozy řadíme do segmentu malých SUV, přesto je třeba zmínit, že Honda HR-V má blízko k těm kompaktním. Na délku měří 4.294 mm, což je o 172 mm více než v případě Capturu. Tento rozdíl je znát hlavně na vnitřním prostoru.

Francouz láká cenou

Hondu HR-V je možné pořídit ve třech výbavových stupních, Renault Captur dokonce v pěti. Pokud však výběr omezíme na zkoušené turbodiesely, nabídka se u francouzského SUV rázem omezí na dvě nejvyšší verze. Přesto Captur stojí méně – základní cena testovaného 1.5 dCi (81 kW) činí 464.900 Kč, zatímco HR-V s motorem 1.6 i-DTEC (88 kW) pořídíte od 539.990 Kč.

obrázek [600 x 232]

Oba vozy za zmíněnou částku nabízejí slušnou výbavu. Nechybí klimatizace, tempomat nebo litá kola. Honda sice dokáže nalákat na standardně dodávaná vyhřívaná sedadla, to je ale její jediná konkurenční výhoda. Captur ve verzi Intens proti tomu kontruje mlhovkami, navigací nebo dešťovým a světelným senzorem. HR-V tyto prvky také umí nabídnout, ale až ve vyšších stupních výbavy, individuálně si za ně není možné připlatit. To je zkrátka nevýhoda pevně stanovených verzí, které jsou pro auta ze země vycházejícího slunce typické.

Pořizovací nákladyHonda HR-VRenault Captur
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.6 i-DTEC/529.900 Kč (Comfort)1.5 dCi/464.900 Kč (Intens)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Denní svícení [Kč]halogenovédiodové
Litá kola [Kč]16"17"
Rezervní kolo [Kč]-2.000
Metalíza [Kč]13.90012.500
Klimatizace [Kč]automatickáautomatická
Zadní parkovací kamera [Kč]-4.000
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]S5.000
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]--/S
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka [Kč]SS
Kožený volant [Kč]-S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]16 504/10 5607393/2319
Přední/zadní nárazník [Kč]12 669/50347409/6659
Přední blatník [Kč]75384430
Čelní sklo [Kč]10 0586009
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2419 + 19352054 + 551
Hodinová sazba v servisu [Kč]742787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]14 82923 251
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/125/3/12
Prodloužená zárukaNe5/200 000 km

Honda je dražší také v oblasti náhradních dílů, Renault však poráží v nižší hodinové sazbě servisu (742 Kč vs. 787 Kč) a nižšími náklady na předepsané servisní prohlídky. Captur však standardně nabízí pětiletou záruku, zatímco HR-V tříletou. Výhodou Japonce je osmiletý věrnostní program, který kryje náklady v případě poruchy některých dílů, prodloužená záruka ale k dispozici není. U Francouze se může zvýšit celkový nájezd. Standardně je pětiletá záruka omezena na ujetí 100.000 km, za 9.190 Kč může být tento maximální nájezd dvojnásobný. Verdikt v otázce ceny je tak jasný, Captur je v této oblasti prostě o třídu lepší.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮHonda HR-VRenault Captur
Základní cena58
Standardní výbava a příplatky68
Servis58
Záruky78
Průměr5,758,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina

Společnost Synot Tip v těchto dnech získala povolení pro…

Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním…

O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP

Do tendru na výběr strategického partnera, se kterým by…

 
Technické údaje
Motor Honda HR-V 1.6 i-DTECRenault Captur 1.5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15971491
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 400081 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 1011.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.2 / 3.8 / 44 / 3.6 / 3.7
Emise CO2:10498
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1103377 / 1235
Objem nádrže (l):5045
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 4751288 / 475
Rozměr pneu:215/55 R17205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42944122
b) šířka (mm): 17721778
c) výška (mm): 16051566
d) rozvor (mm): 26102606
e) rozchod vpředu (mm): 15351531
f) rozchod vzadu (mm): 15401516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940890
k) šířka vpředu (mm): 14901380
l) šířka vzadu (mm): 14201380
délka sedáku vpředu (mm): 470470
délka sedáku vzadu (mm): 450500
výška opěradla vpředu (mm): 600650
výška opěradla vzadu (mm): 570560
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur vs. Honda HR-V – Gal proti…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 



Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem? Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

Losí test ukázal, že Mazda CX-3 a Renault Captur se při…

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus! Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v…

 



 
BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci oficiálně! A poprvé se čtyřkolkou

Dnes 21:38

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.




Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Protest španělského plavce. Nepovolili mu uctít oběti teroru, zůstal minutu na startu

Protest španělského plavce. Nepovolili mu uctít…

Uctít oběti teroristického útoku v Barceloně? Na řadě sportovišť o víkendu jasná samozřejmost. Na mistrovství…

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…