18.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault Captur vs. Honda HR-V – Gal proti samurajovi

 

Do segmentu malých SUV zamířil nový zástupce. Jak si Honda HR-V vede proti zavedenému modelu v podobě Renaultu Captur?

Malá SUV patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě. Od ledna do září se na evropských trzích prodalo přes 800.000 těchto vozů, což je o polovinu více než ve stejném období loňského roku. Automobilky na tento zájem reagují a nabídku takových aut postupně rozšiřují. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli postavit jednu z letošních novinek proti zavedenému soupeři. Nové modely zastupuje Honda HR-V, zatímco na straně starých známých stojí Renault Captur, který se na českém trhu prodává od jara 2013.

Captur si za více než dva roky prodeje vybudoval silnou pozici, loni i letos je v Evropě nejprodávanějším malým SUV. Jeho prodeje v prvních devíti měsících roku meziročně rostly o 22 %, podle mnohých názorů i na úkor malého hatchbacku Renaultu Clio, který si meziročně polepšil jen o procento.

Video

Ani Honda však není úplnou novinkou, na starém kontinentě se sice začala prodávat až letos, v Japonsku je ale nabízena s označením Vezel už od konce roku 2013. Na domácí půdě navíc slavila výrazný úspěch, loni se v zemi vycházejícího slunce Vezel stal vůbec nejprodávanějším SUV na trhu. HR-V a Captur jsou proto zajímavými soupeři – na jedné straně stojí úspěch podle vkusu japonských zákazníků, na druhé straně prodejně úspěšný evropský styl.

Proti sobě jsme postavili vozy s naftovým motorem pod kapotou. Benzinové jednotky jsou sice v případě obou modelů na českém trhu oblíbenější, v případě testovaných turbodieselů ale k sobě mají obě auta parametrově nejblíže. Rozdíl mezi 1.5 dCi (81 kW) Renaultu a 1.6 i-DTEC (88 kW) Hondy činí jen 7 kW a 40 N.m.

Oba vozy řadíme do segmentu malých SUV, přesto je třeba zmínit, že Honda HR-V má blízko k těm kompaktním. Na délku měří 4.294 mm, což je o 172 mm více než v případě Capturu. Tento rozdíl je znát hlavně na vnitřním prostoru.

Francouz láká cenou

Hondu HR-V je možné pořídit ve třech výbavových stupních, Renault Captur dokonce v pěti. Pokud však výběr omezíme na zkoušené turbodiesely, nabídka se u francouzského SUV rázem omezí na dvě nejvyšší verze. Přesto Captur stojí méně – základní cena testovaného 1.5 dCi (81 kW) činí 464.900 Kč, zatímco HR-V s motorem 1.6 i-DTEC (88 kW) pořídíte od 539.990 Kč.

obrázek [600 x 232]

Oba vozy za zmíněnou částku nabízejí slušnou výbavu. Nechybí klimatizace, tempomat nebo litá kola. Honda sice dokáže nalákat na standardně dodávaná vyhřívaná sedadla, to je ale její jediná konkurenční výhoda. Captur ve verzi Intens proti tomu kontruje mlhovkami, navigací nebo dešťovým a světelným senzorem. HR-V tyto prvky také umí nabídnout, ale až ve vyšších stupních výbavy, individuálně si za ně není možné připlatit. To je zkrátka nevýhoda pevně stanovených verzí, které jsou pro auta ze země vycházejícího slunce typické.

Pořizovací nákladyHonda HR-VRenault Captur
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.6 i-DTEC/529.900 Kč (Comfort)1.5 dCi/464.900 Kč (Intens)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Denní svícení [Kč]halogenovédiodové
Litá kola [Kč]16"17"
Rezervní kolo [Kč]-2.000
Metalíza [Kč]13.90012.500
Klimatizace [Kč]automatickáautomatická
Zadní parkovací kamera [Kč]-4.000
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]S5.000
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]--/S
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka [Kč]SS
Kožený volant [Kč]-S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]16 504/10 5607393/2319
Přední/zadní nárazník [Kč]12 669/50347409/6659
Přední blatník [Kč]75384430
Čelní sklo [Kč]10 0586009
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2419 + 19352054 + 551
Hodinová sazba v servisu [Kč]742787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]14 82923 251
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/125/3/12
Prodloužená zárukaNe5/200 000 km

Honda je dražší také v oblasti náhradních dílů, Renault však poráží v nižší hodinové sazbě servisu (742 Kč vs. 787 Kč) a nižšími náklady na předepsané servisní prohlídky. Captur však standardně nabízí pětiletou záruku, zatímco HR-V tříletou. Výhodou Japonce je osmiletý věrnostní program, který kryje náklady v případě poruchy některých dílů, prodloužená záruka ale k dispozici není. U Francouze se může zvýšit celkový nájezd. Standardně je pětiletá záruka omezena na ujetí 100.000 km, za 9.190 Kč může být tento maximální nájezd dvojnásobný. Verdikt v otázce ceny je tak jasný, Captur je v této oblasti prostě o třídu lepší.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮHonda HR-VRenault Captur
Základní cena58
Standardní výbava a příplatky68
Servis58
Záruky78
Průměr5,758,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU

Violeta Bulcová, eurokomisařka pro dopravu, vyzvala k…

Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké…

V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec

Podle staronového předsedy budou sněmovní volby střetem s…

 
Technické údaje
Motor Honda HR-V 1.6 i-DTECRenault Captur 1.5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15971491
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 400081 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 1011.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.2 / 3.8 / 44 / 3.6 / 3.7
Emise CO2:10498
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1103377 / 1235
Objem nádrže (l):5045
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 4751288 / 475
Rozměr pneu:215/55 R17205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42944122
b) šířka (mm): 17721778
c) výška (mm): 16051566
d) rozvor (mm): 26102606
e) rozchod vpředu (mm): 15351531
f) rozchod vzadu (mm): 15401516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940890
k) šířka vpředu (mm): 14901380
l) šířka vzadu (mm): 14201380
délka sedáku vpředu (mm): 470470
délka sedáku vzadu (mm): 450500
výška opěradla vpředu (mm): 600650
výška opěradla vzadu (mm): 570560
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur vs. Honda HR-V – Gal proti…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Facelift Renaultu Captur: Jen pár maličkostí Facelift Renaultu Captur: Jen pár maličkostí

Jednou z novinek blížícího se ženevského autosalonu bude…

Renault Kaptur oficiálně představen: Je to nafouklý Captur pro Rusko Renault Kaptur oficiálně představen: Je to nafouklý Captur pro Rusko

Nabídku Renaultu na ruském trhu rozšíří crossover Kaptur.…

 



 
Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá…

Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tacho nestíhá…

Dnes 13:19

Na internetu se začínají objevovat první recenze Bugatti Chiron. A v souvislosti s nimi i některá velmi zajímavá videa…




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál v rekordním čase

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál…

Z prvního místa do nedělní Velké ceny Austrálie, úvodního závodu sezony formule 1, odstartuje britský favorit…

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a Buffonův nástupce

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a…

Jsou mladí, ale už zatraceně dobří. Prahnou po nich velkokluby nebo za ně dokonce už hrají. Britský deník Daily…

 

Reflex.cz

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem: Anča a Papík souborně!

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem:…

Nebýt Anči a Pepíka, neměl by dnes asi český komiks svou první dámu – Lucii Lomovou. Právě na nich se doslova a…

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa ohlašuje návrat

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa…

Na co Damon Albarn šáhne, to funguje: Blur!, Good, Bad and The Queen a samozřejmě Gorillaz. A právě Gorillaz…