Test Auto.cz

Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW) – Malá, ale krásná

30.9. 2015
Verdikt
 

Dražší verze nemusí být vždy lepší než ta levnější, toto tvrzení bezesporu platí pro Mazdu CX-3.

Mazda CX-3 je automobilem, který nabízenými verzemi cílí především na ty náročnější zákazníky, čemuž odpovídá i její vyšší cena. Zatímco v minulosti jsme otestovali levnější verze, tentokrát jsme sáhli po nejvýkonnějším provedení. To je poháněno benzinovým dvoulitrem o výkonu 110 kW, který jsme vyzkoušeli v kombinaci s pohonem všech kol a automatem.

Testovaná verze není zrovna levným autem, její ceny začínají na částce 610.900 Kč. Dražší nabízenou kombinací je už jen turbodiesel 1.5 Skyactiv-D (77 kW) s 4x4 a automatem za 639.900 korun.

Na druhou stranu málokterý soupeř nabízí souhru tak silného benzinového motoru s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou. Pohon obou náprav je v případě motoru 2.0 Skyactiv-G v silnější verzi se 110 kW dodáván standardně, za šestistupňovou automatickou převodovku se připlácí 45.000 korun.

Krásná, ale malá

Jestliže kolegové v předchozích testech CX-3 tvrdili, že byli ze vzhledu auta zpočátku rozpačití, já jsem jiný případ. Křivky malého japonského SUV mně do oka padly prakticky okamžitě poté, co jsem jej poprvé spatřil. Pravdou ale je, že exempláři v bílé perleti to sluší více než třeba červenému. V takovém případě je totiž zvýrazněn kontrast mezi bílými panely karoserie a černými ochrannými doplňky.

obrázek [600 x 357]

Také pohled dovnitř lahodí oku, jednoduše řešená palubní deska s minimem tlačítek se zkrátka povedla – i kvůli tomu byla kompletně převzata z modelu 2. Druhý pohled a jízda však ukazuje jisté mezery v kvalitě zpracování. Středový tunel se i při jemnějším dotyku výrazně prohýbá, dveřní panely v testovaném voze na nerovnostech skřípaly.

Otestovali jsme: Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D – Kapesní vydání

Skvělý je posaz za volantem. Na poměry SUV (nebo crossoverů, chcete-li) se sedí velice nízko, řidič prakticky ihned nalezne ideální polohu, přičemž všechny ovladače má ideálně po ruce. Boční vedení sedaček je na úrovni, snad jen krátké sedáky na dlouhých cestách neposkytnou oporu stehnům. Výrazně vadí chybějící loketní opěrka – ta se dá dokoupit jen dodatečně v rámci originálního příslušenství.

Jedničku s hvězdičkou zaslouží intuitivní ovládání multimediálního systému Mazda Connect. Ten je možné ovládat pomocí tlačítek na středové konzoli mezi předními sedačkami, a pokud vůz stojí na místě, tak i prostřednictvím dotykového sedmipalcového displeje umístěného krásně na očích na vrchu palubní desky. Systém funguje rychle a spolehlivě, navigace dokonce upozorňuje na stacionární radary, některým řidičům však mohou vadit pokyny navigace pouze v anglickém jazyce. Samotné menu přitom v češtině je.

Přehledná je i jednoduše řešená kaplička s přístroji. V našem případě tvořil centrální ciferník rozměrný otáčkoměr doplněný o digitální rychloměr. Údaje o rychlosti se prakticky zobrazují na head-up displej, který je standardně dodáván od stupně Revolution. Průhledový displej zobrazuje data na sklíčko nad přístrojovým štítem, toto levnější řešení ale funguje spolehlivě – číslice jsou dobře čitelné. Výhled ven je však pouze průměrný – přece jen menší prosklení dělá své, konec zádě je ale možné odhadnout i bez parkovacího asistenta.

Omezený prostor na zadních sedadlech jasně dokazuje, že je CX-3 odvozena od malého hatchbacku 2, s nímž sdílí rozvor dlouhý (spíše krátký) 2.570 mm. Místa je tu poskrovnu jak v podélném prostoru, tak na výšku. Sportovně střižená svažující se linie karoserie zkrátka udělá své.

Psali jsme: O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity

Také zavazadelník neohromí svojí velikostí – jeho udávaný objem činí jen 350 litrů, což je stejně jako v případě konkurenčního Fiatu 500X nebo Mini Countryman. Využitelnost alespoň zvyšuje dvojité dno, díky němuž vznikne po sklopení zadních sedadel rovná plocha. Víko zavazadelníku se otevírá dostatečně vysoko, nakládací plocha ale leží ve vysokých 78 centimetrech.

obrázek [600 x 353]

Úsporná, ale slabá

Benzinový čtyřválec 2.0 Skyactiv-G se 110 kW je nejvýkonnějším motorem v nabídce Mazdy CX-3. Svým točivým momentem 204 N.m ale poměrně ztrácí na mnohem slabší turbodiesel 1.5 Skyactiv-D, který v obou nabízených verzích poskytuje 270 N.m. A právě nižší točivý moment je v kombinaci s pohonem všech kol a automatem znát, v táhlých stoupáních Mazda ztrácí dech. To je vyčísleno i v hodnotě zrychlení z 0-100 km/h. Na stovce je testovaná Mazda za 9,6 sekundy, což je o bezmála sekundu déle než v případě kombinace s manuálem.

Vysokootáčkový atmosférický dvoulitr se milovníkům starých časů bude jistě líbit. Síla motoru lineárně roste od nízkých otáček, v případě potřeby pořádné dynamiky je ale motor nutné hodně vytáčet. Člověka navyklého na současné přeplňované jednotky takový charakter až překvapí. I proto si řidič uvědomí, že soudobé turbomotory jsou zkrátka uživatelsky příjemnější – není potřeba je tolik týrat.

Reakce motoru také otupuje použitá šestistupňová automatická převodovka Skyactiv-Drive, která není zrovna zázrak moderní techniky. Automat mnohdy váhá, jaký převod zařadit, samotná změna převodu není dvakrát hladká. Při snaze o mírné zrychlení (např. z 50 na 70 km/h) pak převodovka až zbytečně podřazuje o několik stupňů.

Nepřehlédněte: Mazda CX-3 si zahrála na bicí (reklama, která stojí za to)

Při poklidné jízdě automat volí kvůli snížení spotřeby co nejvyšší převod. Při jízdě městem se tak motor často převaluje jen lehce nad 1000 otáčkami. Tento charakter změní přepnutí do sportovního módu – v tomto případě si ale agregát zase drží až moc vysoké otáčky. Řešením je používání řadicích páček pod volantem.

Přestože nás kombinace dvoulitru s automatem příliš nezaujala, v otázce spotřeby paliva nemáme žádných výtek, ba naopak. Ve městě se dá vejít do osmi litrů, jízda po dálnici v rámci povolených limitů si vzala 7,2 litru na 100 kilometrů. Na okresní silnici jsme se snadno dostávali pod sedm litrů, v případě hodně defenzivního tempa se odběr klidně sníží pod šest. S ohledem na kombinaci benzinového motoru, pohonu 4x4 a automatu to jsou skvělé hodnoty.

obrázek [600 x 364]

Hbitá, ale tvrdá

Pohon všech kol je u CX-3 řešen stejně jako u větších modelů, což znamená elektronicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou, která určuje množství točivého momentu putujícího k zadním kolům. Oproti větším modelům je však systém kompaktnější, ve srovnání s CX-5 je také o 20% lehčí. Zadní nápravu stejně jako u běžných verzí tvoří vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou, zatímco vpředu jsou vzpěry McPherson.

Mazda CX-3 patří mezi nejlépe jezdící malé crossovery na trhu. I díky pohonu všech kol automobil perfektně drží stopu. V obloucích se však výrazně naklání – zkrátka je to crossover a ne malý hatchback.
Mazda CX-3 – srovnání s konkurencí
ModelMazda CX-3Fiat 500XHonda HR-VMini CountrymanŠkoda Yeti
Motor2.0 Skyactiv-G1.4 MultiAir1.5 i-VTECCooper1.4 TSI
Pohon4x44x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]19981368149815981395
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/6000125/550096/660090/6000110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]204/2800250/2500155/4600190/4250250/1500–3500
Převodovka6A9ACVT6A6DS
Max. rychlost [km/h]195200187184191
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,68,611,211,68,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,75,27,06,4
Základní cena [Kč]610.900681.900554.900681.200593.900

Testovaná vrcholná verze obouvající 18palcová kola však ukázala jisté mezery v komfortu odpružení. Velká kola spolu s tužším naladěním a jednoduchou zadní nápravou jsou zkrátka na rozbitých českých silnicích znát. Dříve zkoušené exempláře s 16palcovými koly byly znatelně komfortnější.

Snaha konstruktérů o co nejmenší hmotnost CX-3 je na silnici znatelná nejen hbitými jízdními vlastnostmi, ale také horším odhlučněním. Šetření na těsnících materiálech se projevuje hlavně aerodynamickým šumem ve vyšších rychlostech nebo hlukem od podběhů kol. Také motor dá ve vyšších otáčkách najevo svůj zvuk. Ten je navíc trochu „dieselový,“ kvůli vysokému kompresnímu poměru (14:1).

obrázek [600 x 279]

Závěr

Mazda CX-3 má některé chyby, ať už horší odhlučnění, pomalu řadicí automat nebo stísněný interiér. Rozhodně však toto malé SUV nemůžeme kritizovat za to, že by mu chyběla duše. Stačí krátké seznámení a do CX-3 se zamilujete tak, že na její slabé stránky rychle zapomenete. CX-3 navíc zaujme nejen líbivým vzhledem, ale také úsporným motorem, skvělým posazem nebo intuitivním ovládáním multimediálního systému. V případě zájmu o CX-3 bych ale jistě doporučil zauvažovat nad jinou verzí, než je vrcholný 2.0 Skyactiv-G kombinovaný s automatem a čtyřkolkou. Automatická převodovka totiž není nějaký zázrak techniky, 18palcová kola pak výrazně snižují komfort.

Nejlevnější verze modelu379.990 Kč (2.0 Skyactiv-G/88 kW Emotion)
Základ s testovaným motorem565.900 Kč (2.0 Skyactiv-G/110 kW 4x4 Revolution)
Testovaný vůz s výbavou637.300 Kč (2.0 Skyactiv-G/110 kW 4x4 AT Revolution)

Plusy

  • Skvělý posaz za volantem
  • Intuitivní ovládání multimediálního systému
  • Bohatá výbava
  • Možnost kombinace automatu a pohonu 4x4

Minusy

  • Loketní opěrka jen v rámci příslušenství
  • Vlažně reagující řadicí automat
  • Podélný prostor na zadních sedadlech
  • Tužší odpružení
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW)

Cena v základní výbavě: 565 900 Kč Cena v testované výbavě: 637 300 Kč

Základní výbava:Litá 18“ kola, zadní parkovací kamera, bezklíčové zamykání, čalounění kombinující látku s kůží, head-up displej, diodové světlomety, vyhřívané přední sedačky, zadní parkovací asistent, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, systém SCBS pro prevenci čelního nárazu, tempomat, hands-free sada s rozhraním bluetooth, kožený multifunkční volant, multimediální systém Mazda Connect se sedmipalcovým displejem, automatická klimatizace, šest airbagů, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+12.500,-), perleťový lak (+13.900,-).

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

 

Štítky Mazda Testy Crossover

Technické údaje
Motor Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:150
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1260
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 520
Rozměr pneu:215/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4275
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1535
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW) – Malá,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější? Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější?

Mazda CX-3 i Renault Captur letos prošly větším či menším…

Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku

Dva vozy z posledního vydání nárazových testů Euro NCAP…

 



 
Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Bramboračka, česnečka i kulajda. Pražané na festivalu polévek vypili hektolitry horké pochoutky

Bramboračka, česnečka i kulajda. Pražané na…

Podzimní den si mohli Pražané zpříjemnit u teplé polévky na smíchovské náplavce. V sobotu 21. října se tady…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje zastavil Chelsea i Inter

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje…

Češi toto místo během letních prázdnin obsazují pro své dovolené, talentovaní fotbalisté do 16 let napříč…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Vítězství Andreje Baiše: Národ zvolil nesvobodu

Vítězství Andreje Baiše: Národ zvolil nesvobodu

Tušené se stalo realitou. Antisystémové strany dostaly víc jak polovinu hlasů voličů. Vítězem voleb se stává…

Zůstane stávající koalice? Většinu 107 poslanců by měla i koalice ANO s ODS

Zůstane stávající koalice? Většinu 107 poslanců by…

107. Z průběžných výsledků plyne, že většinu se 107 křesly ve sněmovně by mohly mít dvě koaliční vlády.…