Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style – Hvězdná sestava

Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style – Hvězdná sestava

 
 

Je třída C s jedním z nejslabších motorů a prakticky bez příplatkové výbavy správnou volbou?

Za zapůjčení tohoto Mercedes-Benzu C 200 CDI BlueEfficiency zaslouží český dovozce uznání hned z několika důvodů. Především proto, že nám (zdaleka ne poprvé) poskytl auto téměř v základní výbavě, jen s jedním příplatkovým paketem. Zajímavá je i volba „pouze“ 100kilowattového motoru a vzhledem k tuhé zimě i nabídnutá manuální převodovka.

Testované Céčko má akční paket AMG Style. Za příplatek 108 tisíc korun k základní výbavě přidává sportovní AMG paket, multifunkční volant, 18palcová kola (tento konkrétní kus ale měl 17palcová kola AMG a zimní pneumatiky) a Intelligent Light System – natáčecí bi-xenonové světlomety a diody pro denní svícení. Společně s maskou chladiče Avantgarde a červeným lakem Feueropal vzniká z takto vybavené třídy C vskutku atraktivní auto.

A atraktivní je ve skutečnosti i zkoušená motorizace. C 200 CDI jsme už před časem testovali, dnešní vůz ale disponuje pod stejným označením novým motorem OM651, který se do třídy C dodává teprve poslední rok. Hlavním rozlišujícím znakem je přívlastek BlueEfficiency.

obrázek [600 x 351]  

Nový motor, špičkový projev

C 200 CDI klame názvem – za tímto obchodním názvem se ukrývá čtyřválec 2,15 litru. Vyšší zdvihový objem mu přirozeně dává proti dvoulitrovým turbodieselům určitou výhodu, další náskok proti běžné i prémiové konkurenci spočívá v technické pokročilosti motoru. Nový agregát OM651 disponuje kromě konstrukčních změn několika podstatnými inovacemi – nižším kompresním poměrem, novou generací vstřikování common-rail s vyšším tlakem nebo odpojitelnou vodní pumpou a proměnlivou teplotou chladicí kapaliny. Změnila se i základní konfigurace, místo čtvercového turbodieselu (vrtání 88 mm, zdvih 88,3 mm) je nový motor výrazně nadčtvercový (vrtání 83 mm a zdvih 99 mm).

K papírově skromnému výkonu 100 kW (ovšem v extrémně širokém pásmu 2800 až 4600 min-1) díky tomu přidává ve verzi s manuální převodovkou mamutích 360 Nm při 1600-2600 min-1, o 90 Nm více než dřívější C 200 CDI.

Už z uvedených charakteristik jasně vyplývá, jaký je projev motoru. Čtyřválcový turbodiesel na horním konci hravě a s radostí dosahuje až k 5000 min-1 a přitom dokáže kultivovaně a s dostatkem síly pracovat i hluboko pod 2000 min-1. Nulový turboefekt a turbodíra společně s postupnou gradací výkonu napříč celým spektrem otáček dělá z tohoto základního čtyřválce velmi charismatický motor.

obrázek [600 x 391]  

Společně s novým motorem se prodloužil stálý převod o 7 %. Jízdní dynamika se ale nezhoršila, ba naopak – nárůst točivého momentu dokáže tuto změnu více než kompenzovat. Oficiální údaj akcelerace z 0 na 100 km/h se dostal pod hranici 10 sekund, 9,2 s představuje zlepšení o výrazných 1,2 s. Pružné zrychlení je překvapující, C 200 CDI dokáže okamžitě akcelerovat v libovolném jízdním režimu a i zrychlení v rychlostech daleko za českým dálničním limitem je působivé. 200 km/h překoná tento motor hravě i do kopce, takže čistě z praktického hlediska není ani pro dálniční přesuny nutné volit některý ze silnějších motorů.

Prodloužení stálého převodu (stejně jako zlepšení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26) sleduje hlavní cíl – snížení spotřeby paliva. Dle normovaných údajů došlo v kombinovaném cyklu k poklesu z 5,7 na 4,8 l/100 km, tedy skoro o šestinu. Praxe potvrdila, že C 200 CDI v tomto nezklame. Tak jako starší čtyřválec, i nová generace 100kilowattového turbodieselu bez problémů dosahuje udávané spotřeby.

Ve 130 km/h motor na šestý převod točí jen 2300 min-1 a dosahuje průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, což je jedna z vůbec nejlepších hodnot ve střední třídě. Tempo 100 km/h srazí otáčky na 1800 min-1 a motor si řekne o 4,7 l/100 km. Samozřejmě při použití zimních pneumatik.

obrázek [600 x 349]  

Reálný provoz potvrzuje příslib normovaného cyklu. Spotřeba paliva zřídkakdy překračuje 6 l/100 km, prakticky jen v hustém městském provozu nebo při dynamické jízdě. Mimo město se lze naopak dostat i na 4,5 l/100 km – stačí dodržovat rychlostní limity a plně využívat pružnosti a hospodárnosti motoru v nízkých otáčkách.

Z uživatelského hlediska je velmi příjemné, že motor zvládá velmi úspornou jízdu i dravý styl s vytáčením do vysokých otáček – obojí komfortně a zcela přirozeně.

TEST Mercedes-Benz C 250 CDI BE - Dobrý motor pro skvělé auto

Střídmý luxus, dynamický charakter

Uvnitř verze AMG Style na řidiče čekají sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením a standardně v kombinaci čalounění umělou kůží Artico a látkou. Auto mělo v době testu najeto přes 25 tisíc km a přesto nejevil ani jeden z materiálů žádné známky opotřebení. Sportovní styl podtrhuje černé čalounění stropu, hliníkové pedály a především krátká a velmi dobře tvarovaná hliníková řadicí páka.

Základní výbava není zdaleka tak bohatá, jako srovnatelně naceněné verze mainstreamových modelů střední třídy. Faktem ale je, že už ve standardním provedení získává zákazník Mercedesu třídy C úplné auto. Nechybí rádio s Bluetooth, dvouzónová klimatizace a kompletní elektrická výbava. Když provedení AMG Style přidá multifunkční volant a Intelligent Light System (diody pro denní svícení a natáčecí bi-xenony), je na seznamu vše, co řidič potřebuje k životu. Vlastně opravdu chybí jen tempomat (pro čtyřválce +6.900,- Kč, jinak standard), naopak díky hutnému látkovému čalounění není ani v zimě potřeba vyhřívání sedadel. I bez parkovacích senzorů se dá s třídou C vcelku snadno parkovat – karoserie patří s délkou necelých 4,6 metru k nejmenším ve střední třídě a její plynulé rozšiřování směrem vzad usnadňuje odhad.

Praktickou využitelnost dále zlepšuje navigační systém z nabídky originálního příslušenství. Výhodou tohoto řešení je, že nemusíte připlácet za lepší rádio, navigace je softwarovým rozšířením základního systému Audio 20 CD. Na první pohled není nic poznat – navigace využívá displej rádia ukrytý pod výklopným krytem a k její aktivaci a ovládání slouží trojice ovládacích prvků na středové konzole. Přítomnost navigačního systému tedy neprozradí žádné tlačítko na panelu rádia, případný zloděj nemá šanci jeho přítomnost odhalit.

Asi nepřekvapí, že navigace fungovala spolehlivě a bez zmatků. Samozřejmostí je zobrazování pokynů na displeji palubního počítače. Jedinou nevýhodou tak zůstává relativně menší displej pro zobrazení mapy.

obrázek [600 x 388]  

Naopak překvapením byl (opět) jízdní projev třídy C. Měkkou a houpavou jízdu od aktuální generace nelze čekat, Céčko si ale navzdory sníženému sportovnímu podvozku a nízkoprofilovým pneumatikám zachovalo velmi slušný jízdní komfort. Odpružení je tuhé, avšak posádku neobtěžuje rázy nebo přenosy vibrací do karoserie – mimo těch největších výtluků na českých cestách.

Souvisejícím přínosem je rychlost a přesnost reakcí společně s jistotou, jakou třída C se sportovním podvozkem vede stopu. S ESP se auto díky citlivým zásahům elektroniky chová zcela neutrálně a zadní pohon nemůže ani méně zkušeným řidičům činit obtíže, dokonce ani na sněhu. Bez pomoci stabilizačního systému se pak Céčko stává přirozeně přetáčivým. Jak jsme se ale mohli na zasněžených silnicích opakovaně přesvědčit, je to přetáčivost dokonale čitelná, dobře kontrolovatelná a protipohyb volantu nikdy nehrozí nečekanými hodinami.

TEST Mercedes-Benz C 350 - manažerovo pokušení

Jednoduše řečeno, třída C je snadno ovladatelné a řidičsky zábavné auto. Jedinou pihou na kráse v tomto smyslu je méně citlivé řízení a lehký chod volant. Pouze tím Mercedes citelněji ztrácí na BMW řady 3 (bez aktivního řízení), jinak je mu dynamikou jízdy ve všech kategoriích přinejmenším vyrovnaným soupeřem. Navíc z globálního pohledu je právě poněkud netečné řízení to, co dělá z jinak velmi agilního řidičského auta všestranný cestovní stroj schopný vyhovět různým preferencím potenciálních majitelů.

Svůj podíl na zábavnosti a snadné využitelnosti vlastností podvozku má také manuální převodovka. Mercedes jednoduše svého hlavního německého konkurenta i v kvalitě řazení dávno dohnal. Hliníková páka z paketu AMG dobře padne do ruky. K tomu přidává krátké a relativně přesné dráhy a tuhou spojku. Spojkový pedál zabírá až v horní části a na relativně krátkém úseku, ale právě díky tomu je možné spojku ovládat přesně a rychle.

Předchozí zkušenosti s automatem 5G-Tronic, který je u čtyřválcových turbodieselů nabízenou alternativou, ukázaly, že pětistupňové ústrojí je čistě komfortní volbou, která ubírá motoru na pružnosti. Pokud tedy jednoznačně nepreferujete automaty, manuální převodovka umožní lépe využít potenciál motoru a udržet nízkou spotřebu paliva. Krátce po letošním faceliftu se ovšem i čtyřválce v řadě C dočkají modernějšího sedmistupňového 7G-Tronic a tento krok jistě odmaže některé z hlavních nevýhod současného automatu.

obrázek [600 x 294]  

Závěr

Test C 200 CDI ukázal, že Mercedes-Benz dnes ani v případě základních motorizací nedělá kompromisy. I přes papírově nízký výkon je této čtyřválec živý a díky své pružnosti je schopen s manuální převodovkou překvapivě živé jízdy. Přitom mu nechybí, od čtyřválcového turbodieselu jaksi samozřejmě očekávaná, střídmost – dosáhnout výrobcem deklarovaných hodnot spotřeby paliva není problém. V praxi tak dojezd na jedno natankování při běžném tempu jízdy přesahuje 1000 km.

Prezentovaná motorizace je pod kapotou třídy C v prvé řadě racionální volbou. Dvojitě přeplňované C 220 CDI a C 250 CDI jsou sice výkonnější, ale také dražší a pokud rádi občas polechtáte plynový pedál, pak i žíznivější.

Paket AMG Style podtrhuje atraktivní design, obzvlášť v kombinaci s červeným lakem. Zároveň už relativně bohatou základní výbavu rozšiřuje o důležité funkční prvky, takže volbu dalších příplatkových prvků lze snadno omezit na jednotlivé položky.

Zkrátka a jasně řečeno – jestli uvažujete nad podobným autem, investovat šestimístnou částku do pořízení tohoto Mercedesu se vyplatí. Pro jeho volbu hovoří čistá fakta, subjektivní dojmy i kvalitní a komplexní pojetí auta.

JAKE.AUTO.CZ: MERCEDES-BENZ třídy C (přehled testů a dalších článků)

První cena vozu774.000,- Kč (C 180 CDI BlueEfficiency, 88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací816.000,- Kč (C 200 CDI BlueEfficiency, 100 kW)
Základní cena testovaného vozu816.000,- Kč (C 200 CDI BlueEfficiency, 100 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků922.800,- Kč (C 200 CDI BE AMG Style)

Plusy

  • Úsporný, kultivovaný a živý motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Komfort odpružení
  • Přesné řazení
  • Atraktivní a elegantní design
  • Kvalita zpracování
  • Rozsah základní výbavy
  • Velký zavazadlový prostor bez náhradního kola

Mínusy

  • Dlouhý převod řízení
  • Méně místa vzadu v podélném směru
  • Malý úhel otevření zadních dveří
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style

Cena v základní výbavě: 816 000 Kč Cena v testované výbavě: 922 800 Kč

Základní výbava:Provedení Classic: 7x airbag, dvouzónová automatická klimatizace Thermatic, elektrické ovládání bočních oken, multifunkční volant, palubní počítač, rádio Audio 20 CD včetně Bluetooth, 5‘‘ barevný displej, přední sedadla s elektrickým nastavením výšky a sklonu, Adaptive Brake, Agility Control, projektorové světlomety s čirou optikou, centrální zamykání, ESP, asistent pro rozjezd do kopce a další.

Výbava testovaného vozu:AMG Style (106.000,- Kč) – sportovní sada AMG, AMG styling a 18palcová kola AMG (testovaný vůz 17palcová), Intelligent Light System, komfortní multifunkční volant; akční model Classic (0,- Kč) – maska chladiče Avantgarde, chromovaná lišta na víku zavazadlového prostoru a chromová koncovka výfuku; navigační systém z nabídky originálního příslušenství.

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 2800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.1 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1565 / 515
Rozměr pneu:225/45 R17, 245/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4581
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,88
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…