Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style – Hvězdná sestava

Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style – Hvězdná sestava

 
 

Je třída C s jedním z nejslabších motorů a prakticky bez příplatkové výbavy správnou volbou?

Za zapůjčení tohoto Mercedes-Benzu C 200 CDI BlueEfficiency zaslouží český dovozce uznání hned z několika důvodů. Především proto, že nám (zdaleka ne poprvé) poskytl auto téměř v základní výbavě, jen s jedním příplatkovým paketem. Zajímavá je i volba „pouze“ 100kilowattového motoru a vzhledem k tuhé zimě i nabídnutá manuální převodovka.

Testované Céčko má akční paket AMG Style. Za příplatek 108 tisíc korun k základní výbavě přidává sportovní AMG paket, multifunkční volant, 18palcová kola (tento konkrétní kus ale měl 17palcová kola AMG a zimní pneumatiky) a Intelligent Light System – natáčecí bi-xenonové světlomety a diody pro denní svícení. Společně s maskou chladiče Avantgarde a červeným lakem Feueropal vzniká z takto vybavené třídy C vskutku atraktivní auto.

A atraktivní je ve skutečnosti i zkoušená motorizace. C 200 CDI jsme už před časem testovali, dnešní vůz ale disponuje pod stejným označením novým motorem OM651, který se do třídy C dodává teprve poslední rok. Hlavním rozlišujícím znakem je přívlastek BlueEfficiency.

obrázek [600 x 351]  

Nový motor, špičkový projev

C 200 CDI klame názvem – za tímto obchodním názvem se ukrývá čtyřválec 2,15 litru. Vyšší zdvihový objem mu přirozeně dává proti dvoulitrovým turbodieselům určitou výhodu, další náskok proti běžné i prémiové konkurenci spočívá v technické pokročilosti motoru. Nový agregát OM651 disponuje kromě konstrukčních změn několika podstatnými inovacemi – nižším kompresním poměrem, novou generací vstřikování common-rail s vyšším tlakem nebo odpojitelnou vodní pumpou a proměnlivou teplotou chladicí kapaliny. Změnila se i základní konfigurace, místo čtvercového turbodieselu (vrtání 88 mm, zdvih 88,3 mm) je nový motor výrazně nadčtvercový (vrtání 83 mm a zdvih 99 mm).

K papírově skromnému výkonu 100 kW (ovšem v extrémně širokém pásmu 2800 až 4600 min-1) díky tomu přidává ve verzi s manuální převodovkou mamutích 360 Nm při 1600-2600 min-1, o 90 Nm více než dřívější C 200 CDI.

Už z uvedených charakteristik jasně vyplývá, jaký je projev motoru. Čtyřválcový turbodiesel na horním konci hravě a s radostí dosahuje až k 5000 min-1 a přitom dokáže kultivovaně a s dostatkem síly pracovat i hluboko pod 2000 min-1. Nulový turboefekt a turbodíra společně s postupnou gradací výkonu napříč celým spektrem otáček dělá z tohoto základního čtyřválce velmi charismatický motor.

obrázek [600 x 391]  

Společně s novým motorem se prodloužil stálý převod o 7 %. Jízdní dynamika se ale nezhoršila, ba naopak – nárůst točivého momentu dokáže tuto změnu více než kompenzovat. Oficiální údaj akcelerace z 0 na 100 km/h se dostal pod hranici 10 sekund, 9,2 s představuje zlepšení o výrazných 1,2 s. Pružné zrychlení je překvapující, C 200 CDI dokáže okamžitě akcelerovat v libovolném jízdním režimu a i zrychlení v rychlostech daleko za českým dálničním limitem je působivé. 200 km/h překoná tento motor hravě i do kopce, takže čistě z praktického hlediska není ani pro dálniční přesuny nutné volit některý ze silnějších motorů.

Prodloužení stálého převodu (stejně jako zlepšení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26) sleduje hlavní cíl – snížení spotřeby paliva. Dle normovaných údajů došlo v kombinovaném cyklu k poklesu z 5,7 na 4,8 l/100 km, tedy skoro o šestinu. Praxe potvrdila, že C 200 CDI v tomto nezklame. Tak jako starší čtyřválec, i nová generace 100kilowattového turbodieselu bez problémů dosahuje udávané spotřeby.

Ve 130 km/h motor na šestý převod točí jen 2300 min-1 a dosahuje průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, což je jedna z vůbec nejlepších hodnot ve střední třídě. Tempo 100 km/h srazí otáčky na 1800 min-1 a motor si řekne o 4,7 l/100 km. Samozřejmě při použití zimních pneumatik.

obrázek [600 x 349]  

Reálný provoz potvrzuje příslib normovaného cyklu. Spotřeba paliva zřídkakdy překračuje 6 l/100 km, prakticky jen v hustém městském provozu nebo při dynamické jízdě. Mimo město se lze naopak dostat i na 4,5 l/100 km – stačí dodržovat rychlostní limity a plně využívat pružnosti a hospodárnosti motoru v nízkých otáčkách.

Z uživatelského hlediska je velmi příjemné, že motor zvládá velmi úspornou jízdu i dravý styl s vytáčením do vysokých otáček – obojí komfortně a zcela přirozeně.

TEST Mercedes-Benz C 250 CDI BE - Dobrý motor pro skvělé auto

Střídmý luxus, dynamický charakter

Uvnitř verze AMG Style na řidiče čekají sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením a standardně v kombinaci čalounění umělou kůží Artico a látkou. Auto mělo v době testu najeto přes 25 tisíc km a přesto nejevil ani jeden z materiálů žádné známky opotřebení. Sportovní styl podtrhuje černé čalounění stropu, hliníkové pedály a především krátká a velmi dobře tvarovaná hliníková řadicí páka.

Základní výbava není zdaleka tak bohatá, jako srovnatelně naceněné verze mainstreamových modelů střední třídy. Faktem ale je, že už ve standardním provedení získává zákazník Mercedesu třídy C úplné auto. Nechybí rádio s Bluetooth, dvouzónová klimatizace a kompletní elektrická výbava. Když provedení AMG Style přidá multifunkční volant a Intelligent Light System (diody pro denní svícení a natáčecí bi-xenony), je na seznamu vše, co řidič potřebuje k životu. Vlastně opravdu chybí jen tempomat (pro čtyřválce +6.900,- Kč, jinak standard), naopak díky hutnému látkovému čalounění není ani v zimě potřeba vyhřívání sedadel. I bez parkovacích senzorů se dá s třídou C vcelku snadno parkovat – karoserie patří s délkou necelých 4,6 metru k nejmenším ve střední třídě a její plynulé rozšiřování směrem vzad usnadňuje odhad.

Praktickou využitelnost dále zlepšuje navigační systém z nabídky originálního příslušenství. Výhodou tohoto řešení je, že nemusíte připlácet za lepší rádio, navigace je softwarovým rozšířením základního systému Audio 20 CD. Na první pohled není nic poznat – navigace využívá displej rádia ukrytý pod výklopným krytem a k její aktivaci a ovládání slouží trojice ovládacích prvků na středové konzole. Přítomnost navigačního systému tedy neprozradí žádné tlačítko na panelu rádia, případný zloděj nemá šanci jeho přítomnost odhalit.

Asi nepřekvapí, že navigace fungovala spolehlivě a bez zmatků. Samozřejmostí je zobrazování pokynů na displeji palubního počítače. Jedinou nevýhodou tak zůstává relativně menší displej pro zobrazení mapy.

obrázek [600 x 388]  

Naopak překvapením byl (opět) jízdní projev třídy C. Měkkou a houpavou jízdu od aktuální generace nelze čekat, Céčko si ale navzdory sníženému sportovnímu podvozku a nízkoprofilovým pneumatikám zachovalo velmi slušný jízdní komfort. Odpružení je tuhé, avšak posádku neobtěžuje rázy nebo přenosy vibrací do karoserie – mimo těch největších výtluků na českých cestách.

Souvisejícím přínosem je rychlost a přesnost reakcí společně s jistotou, jakou třída C se sportovním podvozkem vede stopu. S ESP se auto díky citlivým zásahům elektroniky chová zcela neutrálně a zadní pohon nemůže ani méně zkušeným řidičům činit obtíže, dokonce ani na sněhu. Bez pomoci stabilizačního systému se pak Céčko stává přirozeně přetáčivým. Jak jsme se ale mohli na zasněžených silnicích opakovaně přesvědčit, je to přetáčivost dokonale čitelná, dobře kontrolovatelná a protipohyb volantu nikdy nehrozí nečekanými hodinami.

TEST Mercedes-Benz C 350 - manažerovo pokušení

Jednoduše řečeno, třída C je snadno ovladatelné a řidičsky zábavné auto. Jedinou pihou na kráse v tomto smyslu je méně citlivé řízení a lehký chod volant. Pouze tím Mercedes citelněji ztrácí na BMW řady 3 (bez aktivního řízení), jinak je mu dynamikou jízdy ve všech kategoriích přinejmenším vyrovnaným soupeřem. Navíc z globálního pohledu je právě poněkud netečné řízení to, co dělá z jinak velmi agilního řidičského auta všestranný cestovní stroj schopný vyhovět různým preferencím potenciálních majitelů.

Svůj podíl na zábavnosti a snadné využitelnosti vlastností podvozku má také manuální převodovka. Mercedes jednoduše svého hlavního německého konkurenta i v kvalitě řazení dávno dohnal. Hliníková páka z paketu AMG dobře padne do ruky. K tomu přidává krátké a relativně přesné dráhy a tuhou spojku. Spojkový pedál zabírá až v horní části a na relativně krátkém úseku, ale právě díky tomu je možné spojku ovládat přesně a rychle.

Předchozí zkušenosti s automatem 5G-Tronic, který je u čtyřválcových turbodieselů nabízenou alternativou, ukázaly, že pětistupňové ústrojí je čistě komfortní volbou, která ubírá motoru na pružnosti. Pokud tedy jednoznačně nepreferujete automaty, manuální převodovka umožní lépe využít potenciál motoru a udržet nízkou spotřebu paliva. Krátce po letošním faceliftu se ovšem i čtyřválce v řadě C dočkají modernějšího sedmistupňového 7G-Tronic a tento krok jistě odmaže některé z hlavních nevýhod současného automatu.

obrázek [600 x 294]  

Závěr

Test C 200 CDI ukázal, že Mercedes-Benz dnes ani v případě základních motorizací nedělá kompromisy. I přes papírově nízký výkon je této čtyřválec živý a díky své pružnosti je schopen s manuální převodovkou překvapivě živé jízdy. Přitom mu nechybí, od čtyřválcového turbodieselu jaksi samozřejmě očekávaná, střídmost – dosáhnout výrobcem deklarovaných hodnot spotřeby paliva není problém. V praxi tak dojezd na jedno natankování při běžném tempu jízdy přesahuje 1000 km.

Prezentovaná motorizace je pod kapotou třídy C v prvé řadě racionální volbou. Dvojitě přeplňované C 220 CDI a C 250 CDI jsou sice výkonnější, ale také dražší a pokud rádi občas polechtáte plynový pedál, pak i žíznivější.

Paket AMG Style podtrhuje atraktivní design, obzvlášť v kombinaci s červeným lakem. Zároveň už relativně bohatou základní výbavu rozšiřuje o důležité funkční prvky, takže volbu dalších příplatkových prvků lze snadno omezit na jednotlivé položky.

Zkrátka a jasně řečeno – jestli uvažujete nad podobným autem, investovat šestimístnou částku do pořízení tohoto Mercedesu se vyplatí. Pro jeho volbu hovoří čistá fakta, subjektivní dojmy i kvalitní a komplexní pojetí auta.

JAKE.AUTO.CZ: MERCEDES-BENZ třídy C (přehled testů a dalších článků)

První cena vozu774.000,- Kč (C 180 CDI BlueEfficiency, 88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací816.000,- Kč (C 200 CDI BlueEfficiency, 100 kW)
Základní cena testovaného vozu816.000,- Kč (C 200 CDI BlueEfficiency, 100 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků922.800,- Kč (C 200 CDI BE AMG Style)

Plusy

  • Úsporný, kultivovaný a živý motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Komfort odpružení
  • Přesné řazení
  • Atraktivní a elegantní design
  • Kvalita zpracování
  • Rozsah základní výbavy
  • Velký zavazadlový prostor bez náhradního kola

Mínusy

  • Dlouhý převod řízení
  • Méně místa vzadu v podélném směru
  • Malý úhel otevření zadních dveří
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style

Cena v základní výbavě: 816 000 Kč Cena v testované výbavě: 922 800 Kč

Základní výbava:Provedení Classic: 7x airbag, dvouzónová automatická klimatizace Thermatic, elektrické ovládání bočních oken, multifunkční volant, palubní počítač, rádio Audio 20 CD včetně Bluetooth, 5‘‘ barevný displej, přední sedadla s elektrickým nastavením výšky a sklonu, Adaptive Brake, Agility Control, projektorové světlomety s čirou optikou, centrální zamykání, ESP, asistent pro rozjezd do kopce a další.

Výbava testovaného vozu:AMG Style (106.000,- Kč) – sportovní sada AMG, AMG styling a 18palcová kola AMG (testovaný vůz 17palcová), Intelligent Light System, komfortní multifunkční volant; akční model Classic (0,- Kč) – maska chladiče Avantgarde, chromovaná lišta na víku zavazadlového prostoru a chromová koncovka výfuku; navigační systém z nabídky originálního příslušenství.

OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají…

Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 2800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.1 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1565 / 515
Rozměr pneu:225/45 R17, 245/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4581
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,88
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna otevřel skóre

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…