Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?

6.6. 2016
Verdikt
 

Novou generaci modelu E (W213) si snadno spletete s třídou C, moderní technikou však předčí i vlajkovou loď S. V rámci prvního testu jsme vyzkoušeli také nový dvoulitrový turbodiesel řady OM654.

Když jsem se v dubnu roku 2014 poprvé naživo setkal s novým Mercedesem třídy C, napadlo mě jediné – „Esko“. Takhle v přítmí redakční garáže, kde stíny a problikávající zářivky umějí zakrýt i zjevné designové odlišnosti, se to dalo pochopit. Nemyslel jsem si však, že se s touto zkušeností setkám ještě jednou, natož na denním světle. Stalo se tak přesně před týdnem a v ruce jsem tisknul klíček od zbrusu nového sedanu třídy E (W213).

Na novou generaci Mercedesu třídy E můžete nahlížet ze dvou úhlů pohledu – buď jako na „přifouknutou“ třídu C, nebo naopak „ufouknutou“ třídu S. Vlajková loď je ale celkově o dost mohutnější. Je to škoda, protože model jako takový se vždycky vymykal nastoleným konvencím a byl okamžitě rozpoznatelný. Jenom si vzpomeňte na minulou generaci s dělenými světlomety a budete vědět, o čem mluvím. Nyní, kdybyste ze zádi sloupli písmeno E, místo něj nalepili C a na konec přidali L, mohli byste vůz propagovat jako prodlouženou verzi „céčka“ prodávanou v Číně a nikdo by si toho nevšimnul.

obrázek [600 x 319]  

Pojďme si to ostatně podpořit čísly. Nový Mercedes-Benz E na délku měří 4.923, což je o 43 milimetrů více než předchůdce, šířka 1852 milimetrů zůstala téměř beze změny a rozvor se natáhnul na 2939 milimetrů (+ 65 mm), což ale v segmentu ani zdaleka není největší hodnota (kraluje mu Jaguar XF s rozvorem 2960 milimetrů). Současná generace „céčka“ je téměř o čtvrt metru kratší a na rozvoru ztrácí skoro deset centimetrů, čínská verze ale mezi nápravy přidala osm centimetrů materiálu a rozdíly se tak téměř vytrácejí.

Ať už na auto nahlížíte jakoukoliv optikou, jedno mu upřít nelze – je neskutečně majestátní. Tváří se trochu povýšeně, obzvláště v zeleném laku kallait za skoro 28.000 korun a se „zaměřovačem“ na kapotě vyhrazeném základní výbavě a zkoušené linii Exclusive (Avantgarde a AMG line mají velké logo v masce chladiče). Osmnáctipalcová kola nejsou ani velká, ani malá a nově obouvají dojezdové pneumatiky MOE (stojí 8.910 Kč, ještě se jim budu věnovat). Celkově vzato to není vůz, který na první pohled výrazněji uchvátí, a vy měli potřebu se jeho filozofií prokousávat pěkně pomalu. Vypadá hezky, ale vzhledem k rozšíření třídy C na českých ulicích už nemá čím překvapit. Na parkovišti jej přehlédnete a to je z mého pohledu škoda…

Tu to ještě nebylo!

Jestliže si „éčko“ zvenku snadno spletete se třídami C a S, uvnitř najdete od každé trochu a ještě něco navíc. Tohle je opravdová business class se základem ve zdánlivě masivní přístrojové desce obdařené pořádným kusem dřeva, v duchu současného trendu byste ale u testovaného kousku hledali klasické analogové přístroje marně. Před řidičem je digitální přístrojový štít Widescreen Cockpit za 27.050 korun, který plynule přechází v obrazovku multimediálního systému Comand Online (stojí 87.513 Kč). Každý z displejů má úhlopříčku 12,3 palce a jejich ovládání už nemohlo být snazší.

Na středovém tunelu samozřejmě najdete otočný ovladač a dotykovou plochu, na kterou můžete při zadávání dat do navigace jednoduše psát prstem, touchpad ale v drtivé většině případů není potřeba. Mercedes totiž přepracoval multifunkční volant a místo zastaralých šipek vsadil na dotyková tlačítka. Levým ovládáte displej před řidičem, pravým obrazovku infotainmentu, přičemž citlivost reakcí na doteky palců lze nastavit ve třech úrovních. Na tohle se zvyká opravdu velmi rychle, stejně jako na zjednodušené prostřední infotainmentu. Jednotlivé ikony jsou seřazeny hezky v řadě a podnabídkami se propracováváte opět pouze „šoupáním“ a tlakem palce. Chytré, elegantní, moderní!

V dnešní době je kladen také velký důraz na individualitu a nyní nehovořím pouze o nastavitelných jízdních režimech. I digitální mercedes proto nabízí možnost měnit zobrazení displejů ve třech úrovních (sportovní, klasická, progresivní) nebo nahradit otáčkoměr například mapou navigace. Osobně mi nejvíce vyhovoval klasický mód, který vidíte na fotografiích, sympatické nicméně je, že i po změně jízdního režimu (například z komfortního na Sport či Sport+) zůstávají „budíky“ stále stejné, čehož se například u BMW nedočkáte.

obrázek [600 x 403]  

Minulou generaci třídy E jsem vždycky považoval spíše za „parník“ než auto. Dovnitř se nastupovalo obrovskými vstupními otvory bez jediného zaškobrtnutí, uchopili jste volant velkého průměru a vyrazili. I přes takřka stejnou šířku karoserie jsme vpředu naměřili o dvacet milimetrů více místa v loktech a nad hlavou mi zůstala téměř deseticentimetrová rezerva, pocit vzdušnosti se tedy posunul na ještě vyšší úroveň. Každý detail – kruhovými výdechy ventilace počínaje, startovacím tlačítkem konče – je navrhován s řemeslnou pečlivostí, nic zde vyloženě nebije do očí, a například reproduktory příplatkového audio systému Burmester (základ stojí 27.050 Kč, za High End 3D zaplatíte téměř 156.000 Kč) by klidně mohly brát prestižní ceny za design. Zkoušený exemplář vyšel se všemi příplatky na necelé dva miliony korun, bez legrace jsem si však uvnitř připadal jako na palubě luxusní jachty.

Perfektní pocit za volantem je dán zejména citlivou kombinací hnědého koženého čalounění a dekoru přístrojové desky „designo“. Vpředu se sedí relativně nízko, všude kolem je obrovské množství prostoru a někdo si dal zatraceně velkou práci s tím, aby řidiče během jízdy nic neomezovalo a cítil se jako v bavlnce. S tím ostatně souvisí také ortopedická sedadla s tužším sedákem a pevnými bočnicemi, do kterých se sice nezaboříte jako ve třídě S, ani po dlouhé jízdě jsem však necítil známky únavy. A přesně takhle to má také vypadat!

Škoda, že podobný pocit nenacházím i na zadních sedadlech. Prodloužení rozhovoru náprav o 65 milimetrů je před koleny okamžitě znát, sedáky jsou však krátké, hůře podepírají stehna a nutí vysoké pasažéry více vystrkovat kolena. Při vzpřímené pozici zad se hlavou téměř dotýkám stropu a trochu jsem bojoval také s nástupním prostorem. Opěradla jsou totiž schovaná až za úrovní zadních podběhů a vystupování proto bylo složitější.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220d

Cena v základní výbavě: 1 270 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 984 132 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17“ kola, Mercedes me connect – vzdálené služby online, dekory interiéru – broušený hliník, diodové světlomety High performance, příprava pro navigaci Garmin, sada na opravu pneumatik, parkovací asistent Park pilot, vyhřívání předních sedadel, rádio Audio 20 USB, automatická devítistupňová převodovka a páčkami pod volantem, nouzové volání Mercedes e-call, automatická dvouzónová klimatizace, asistent adaptivních dálkových světel a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza – zelené kallait (+22.881 Kč), kožené čalounění nut/černá (+45.499 Kč), ozdobné dekory interiéru designo (+26.037 Kč), sada akustického komfortu (+28.930 Kč), linie Avantgarde interiér (+22.618 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+63.120 Kč), linie Exclusive exteriér (+14.465 Kč), sada Multibeam LED (+51.285 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (+38.135 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.465 Kč), sada ochrany proti odcizení (+11.572 Kč), sada komfortních nastavení sedadel (+6.049 Kč), pneumatiky MOE – dojezdové (+7.364 Kč), litá 18“ kola (+28.930 Kč), Easy pack – sklopná zadní opěradla (+11.441 Kč), digitální sdružený přístroj Windscreen Cockpit (+22.355 Kč), multimediální systém Comand online (+72.325 Kč), DAB (+10.783 Kč), prostorové audio Burmester (+22.355 Kč), vyhřívaná nádržka ostřikovačů (+4.471 Kč), dálkové otevírání zavazadelníku (+13.808 Kč), alarm (+18.410 Kč), palivová nádrž s větším objemem (+1.315 Kč). Uvedené ceny příplatkové výbavy jsou bez DPH.

Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.1 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 640
Rozměr pneu:245/45 R18, 275/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

 




Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky

České zastoupení značky Mercedes-Benz zveřejnilo ceny…

Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka

Nový éčkový kabriolet se představil v předstihu před…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad přišel klíčový svědek, odhalila právnička

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad…

Slíbil Václav Havel Jiřímu Kajínkovi milost, jak propuštěný vězeň tvrdí, nebo ne?! Právnička Lenka Marečková,…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…