reklama


Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?

6.6. 2016
Verdikt
 

Novou generaci modelu E (W213) si snadno spletete s třídou C, moderní technikou však předčí i vlajkovou loď S. V rámci prvního testu jsme vyzkoušeli také nový dvoulitrový turbodiesel řady OM654.

Když jsem se v dubnu roku 2014 poprvé naživo setkal s novým Mercedesem třídy C, napadlo mě jediné – „Esko“. Takhle v přítmí redakční garáže, kde stíny a problikávající zářivky umějí zakrýt i zjevné designové odlišnosti, se to dalo pochopit. Nemyslel jsem si však, že se s touto zkušeností setkám ještě jednou, natož na denním světle. Stalo se tak přesně před týdnem a v ruce jsem tisknul klíček od zbrusu nového sedanu třídy E (W213).

Na novou generaci Mercedesu třídy E můžete nahlížet ze dvou úhlů pohledu – buď jako na „přifouknutou“ třídu C, nebo naopak „ufouknutou“ třídu S. Vlajková loď je ale celkově o dost mohutnější. Je to škoda, protože model jako takový se vždycky vymykal nastoleným konvencím a byl okamžitě rozpoznatelný. Jenom si vzpomeňte na minulou generaci s dělenými světlomety a budete vědět, o čem mluvím. Nyní, kdybyste ze zádi sloupli písmeno E, místo něj nalepili C a na konec přidali L, mohli byste vůz propagovat jako prodlouženou verzi „céčka“ prodávanou v Číně a nikdo by si toho nevšimnul.

obrázek [600 x 319]  

Pojďme si to ostatně podpořit čísly. Nový Mercedes-Benz E na délku měří 4.923, což je o 43 milimetrů více než předchůdce, šířka 1852 milimetrů zůstala téměř beze změny a rozvor se natáhnul na 2939 milimetrů (+ 65 mm), což ale v segmentu ani zdaleka není největší hodnota (kraluje mu Jaguar XF s rozvorem 2960 milimetrů). Současná generace „céčka“ je téměř o čtvrt metru kratší a na rozvoru ztrácí skoro deset centimetrů, čínská verze ale mezi nápravy přidala osm centimetrů materiálu a rozdíly se tak téměř vytrácejí.

Ať už na auto nahlížíte jakoukoliv optikou, jedno mu upřít nelze – je neskutečně majestátní. Tváří se trochu povýšeně, obzvláště v zeleném laku kallait za skoro 28.000 korun a se „zaměřovačem“ na kapotě vyhrazeném základní výbavě a zkoušené linii Exclusive (Avantgarde a AMG line mají velké logo v masce chladiče). Osmnáctipalcová kola nejsou ani velká, ani malá a nově obouvají dojezdové pneumatiky MOE (stojí 8.910 Kč, ještě se jim budu věnovat). Celkově vzato to není vůz, který na první pohled výrazněji uchvátí, a vy měli potřebu se jeho filozofií prokousávat pěkně pomalu. Vypadá hezky, ale vzhledem k rozšíření třídy C na českých ulicích už nemá čím překvapit. Na parkovišti jej přehlédnete a to je z mého pohledu škoda…

Tu to ještě nebylo!

Jestliže si „éčko“ zvenku snadno spletete se třídami C a S, uvnitř najdete od každé trochu a ještě něco navíc. Tohle je opravdová business class se základem ve zdánlivě masivní přístrojové desce obdařené pořádným kusem dřeva, v duchu současného trendu byste ale u testovaného kousku hledali klasické analogové přístroje marně. Před řidičem je digitální přístrojový štít Widescreen Cockpit za 27.050 korun, který plynule přechází v obrazovku multimediálního systému Comand Online (stojí 87.513 Kč). Každý z displejů má úhlopříčku 12,3 palce a jejich ovládání už nemohlo být snazší.

Na středovém tunelu samozřejmě najdete otočný ovladač a dotykovou plochu, na kterou můžete při zadávání dat do navigace jednoduše psát prstem, touchpad ale v drtivé většině případů není potřeba. Mercedes totiž přepracoval multifunkční volant a místo zastaralých šipek vsadil na dotyková tlačítka. Levým ovládáte displej před řidičem, pravým obrazovku infotainmentu, přičemž citlivost reakcí na doteky palců lze nastavit ve třech úrovních. Na tohle se zvyká opravdu velmi rychle, stejně jako na zjednodušené prostřední infotainmentu. Jednotlivé ikony jsou seřazeny hezky v řadě a podnabídkami se propracováváte opět pouze „šoupáním“ a tlakem palce. Chytré, elegantní, moderní!

V dnešní době je kladen také velký důraz na individualitu a nyní nehovořím pouze o nastavitelných jízdních režimech. I digitální mercedes proto nabízí možnost měnit zobrazení displejů ve třech úrovních (sportovní, klasická, progresivní) nebo nahradit otáčkoměr například mapou navigace. Osobně mi nejvíce vyhovoval klasický mód, který vidíte na fotografiích, sympatické nicméně je, že i po změně jízdního režimu (například z komfortního na Sport či Sport+) zůstávají „budíky“ stále stejné, čehož se například u BMW nedočkáte.

obrázek [600 x 403]  

Minulou generaci třídy E jsem vždycky považoval spíše za „parník“ než auto. Dovnitř se nastupovalo obrovskými vstupními otvory bez jediného zaškobrtnutí, uchopili jste volant velkého průměru a vyrazili. I přes takřka stejnou šířku karoserie jsme vpředu naměřili o dvacet milimetrů více místa v loktech a nad hlavou mi zůstala téměř deseticentimetrová rezerva, pocit vzdušnosti se tedy posunul na ještě vyšší úroveň. Každý detail – kruhovými výdechy ventilace počínaje, startovacím tlačítkem konče – je navrhován s řemeslnou pečlivostí, nic zde vyloženě nebije do očí, a například reproduktory příplatkového audio systému Burmester (základ stojí 27.050 Kč, za High End 3D zaplatíte téměř 156.000 Kč) by klidně mohly brát prestižní ceny za design. Zkoušený exemplář vyšel se všemi příplatky na necelé dva miliony korun, bez legrace jsem si však uvnitř připadal jako na palubě luxusní jachty.

Perfektní pocit za volantem je dán zejména citlivou kombinací hnědého koženého čalounění a dekoru přístrojové desky „designo“. Vpředu se sedí relativně nízko, všude kolem je obrovské množství prostoru a někdo si dal zatraceně velkou práci s tím, aby řidiče během jízdy nic neomezovalo a cítil se jako v bavlnce. S tím ostatně souvisí také ortopedická sedadla s tužším sedákem a pevnými bočnicemi, do kterých se sice nezaboříte jako ve třídě S, ani po dlouhé jízdě jsem však necítil známky únavy. A přesně takhle to má také vypadat!

Škoda, že podobný pocit nenacházím i na zadních sedadlech. Prodloužení rozhovoru náprav o 65 milimetrů je před koleny okamžitě znát, sedáky jsou však krátké, hůře podepírají stehna a nutí vysoké pasažéry více vystrkovat kolena. Při vzpřímené pozici zad se hlavou téměř dotýkám stropu a trochu jsem bojoval také s nástupním prostorem. Opěradla jsou totiž schovaná až za úrovní zadních podběhů a vystupování proto bylo složitější.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220d

Cena v základní výbavě: 1 270 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 984 132 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17“ kola, Mercedes me connect – vzdálené služby online, dekory interiéru – broušený hliník, diodové světlomety High performance, příprava pro navigaci Garmin, sada na opravu pneumatik, parkovací asistent Park pilot, vyhřívání předních sedadel, rádio Audio 20 USB, automatická devítistupňová převodovka a páčkami pod volantem, nouzové volání Mercedes e-call, automatická dvouzónová klimatizace, asistent adaptivních dálkových světel a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza – zelené kallait (+22.881 Kč), kožené čalounění nut/černá (+45.499 Kč), ozdobné dekory interiéru designo (+26.037 Kč), sada akustického komfortu (+28.930 Kč), linie Avantgarde interiér (+22.618 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+63.120 Kč), linie Exclusive exteriér (+14.465 Kč), sada Multibeam LED (+51.285 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (+38.135 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.465 Kč), sada ochrany proti odcizení (+11.572 Kč), sada komfortních nastavení sedadel (+6.049 Kč), pneumatiky MOE – dojezdové (+7.364 Kč), litá 18“ kola (+28.930 Kč), Easy pack – sklopná zadní opěradla (+11.441 Kč), digitální sdružený přístroj Windscreen Cockpit (+22.355 Kč), multimediální systém Comand online (+72.325 Kč), DAB (+10.783 Kč), prostorové audio Burmester (+22.355 Kč), vyhřívaná nádržka ostřikovačů (+4.471 Kč), dálkové otevírání zavazadelníku (+13.808 Kč), alarm (+18.410 Kč), palivová nádrž s větším objemem (+1.315 Kč). Uvedené ceny příplatkové výbavy jsou bez DPH.

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.1 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 640
Rozměr pneu:245/45 R18, 275/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem! Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem!

Sportovní verze nového kupé vyšší střední třídy dostane…

Kvíz: Dokážete rozeznat kupé od Mercedesu? Zkuste si to! Kvíz: Dokážete rozeznat kupé od Mercedesu? Zkuste si to!

Aktuální trio stuttgartských kupé se liší jen v…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama