Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?

6.6. 2016
Verdikt
 

Novou generaci modelu E (W213) si snadno spletete s třídou C, moderní technikou však předčí i vlajkovou loď S. V rámci prvního testu jsme vyzkoušeli také nový dvoulitrový turbodiesel řady OM654.

Když jsem se v dubnu roku 2014 poprvé naživo setkal s novým Mercedesem třídy C, napadlo mě jediné – „Esko“. Takhle v přítmí redakční garáže, kde stíny a problikávající zářivky umějí zakrýt i zjevné designové odlišnosti, se to dalo pochopit. Nemyslel jsem si však, že se s touto zkušeností setkám ještě jednou, natož na denním světle. Stalo se tak přesně před týdnem a v ruce jsem tisknul klíček od zbrusu nového sedanu třídy E (W213).

Na novou generaci Mercedesu třídy E můžete nahlížet ze dvou úhlů pohledu – buď jako na „přifouknutou“ třídu C, nebo naopak „ufouknutou“ třídu S. Vlajková loď je ale celkově o dost mohutnější. Je to škoda, protože model jako takový se vždycky vymykal nastoleným konvencím a byl okamžitě rozpoznatelný. Jenom si vzpomeňte na minulou generaci s dělenými světlomety a budete vědět, o čem mluvím. Nyní, kdybyste ze zádi sloupli písmeno E, místo něj nalepili C a na konec přidali L, mohli byste vůz propagovat jako prodlouženou verzi „céčka“ prodávanou v Číně a nikdo by si toho nevšimnul.

obrázek [600 x 319]  

Pojďme si to ostatně podpořit čísly. Nový Mercedes-Benz E na délku měří 4.923, což je o 43 milimetrů více než předchůdce, šířka 1852 milimetrů zůstala téměř beze změny a rozvor se natáhnul na 2939 milimetrů (+ 65 mm), což ale v segmentu ani zdaleka není největší hodnota (kraluje mu Jaguar XF s rozvorem 2960 milimetrů). Současná generace „céčka“ je téměř o čtvrt metru kratší a na rozvoru ztrácí skoro deset centimetrů, čínská verze ale mezi nápravy přidala osm centimetrů materiálu a rozdíly se tak téměř vytrácejí.

Ať už na auto nahlížíte jakoukoliv optikou, jedno mu upřít nelze – je neskutečně majestátní. Tváří se trochu povýšeně, obzvláště v zeleném laku kallait za skoro 28.000 korun a se „zaměřovačem“ na kapotě vyhrazeném základní výbavě a zkoušené linii Exclusive (Avantgarde a AMG line mají velké logo v masce chladiče). Osmnáctipalcová kola nejsou ani velká, ani malá a nově obouvají dojezdové pneumatiky MOE (stojí 8.910 Kč, ještě se jim budu věnovat). Celkově vzato to není vůz, který na první pohled výrazněji uchvátí, a vy měli potřebu se jeho filozofií prokousávat pěkně pomalu. Vypadá hezky, ale vzhledem k rozšíření třídy C na českých ulicích už nemá čím překvapit. Na parkovišti jej přehlédnete a to je z mého pohledu škoda…

Tu to ještě nebylo!

Jestliže si „éčko“ zvenku snadno spletete se třídami C a S, uvnitř najdete od každé trochu a ještě něco navíc. Tohle je opravdová business class se základem ve zdánlivě masivní přístrojové desce obdařené pořádným kusem dřeva, v duchu současného trendu byste ale u testovaného kousku hledali klasické analogové přístroje marně. Před řidičem je digitální přístrojový štít Widescreen Cockpit za 27.050 korun, který plynule přechází v obrazovku multimediálního systému Comand Online (stojí 87.513 Kč). Každý z displejů má úhlopříčku 12,3 palce a jejich ovládání už nemohlo být snazší.

Na středovém tunelu samozřejmě najdete otočný ovladač a dotykovou plochu, na kterou můžete při zadávání dat do navigace jednoduše psát prstem, touchpad ale v drtivé většině případů není potřeba. Mercedes totiž přepracoval multifunkční volant a místo zastaralých šipek vsadil na dotyková tlačítka. Levým ovládáte displej před řidičem, pravým obrazovku infotainmentu, přičemž citlivost reakcí na doteky palců lze nastavit ve třech úrovních. Na tohle se zvyká opravdu velmi rychle, stejně jako na zjednodušené prostřední infotainmentu. Jednotlivé ikony jsou seřazeny hezky v řadě a podnabídkami se propracováváte opět pouze „šoupáním“ a tlakem palce. Chytré, elegantní, moderní!

V dnešní době je kladen také velký důraz na individualitu a nyní nehovořím pouze o nastavitelných jízdních režimech. I digitální mercedes proto nabízí možnost měnit zobrazení displejů ve třech úrovních (sportovní, klasická, progresivní) nebo nahradit otáčkoměr například mapou navigace. Osobně mi nejvíce vyhovoval klasický mód, který vidíte na fotografiích, sympatické nicméně je, že i po změně jízdního režimu (například z komfortního na Sport či Sport+) zůstávají „budíky“ stále stejné, čehož se například u BMW nedočkáte.

obrázek [600 x 403]  

Minulou generaci třídy E jsem vždycky považoval spíše za „parník“ než auto. Dovnitř se nastupovalo obrovskými vstupními otvory bez jediného zaškobrtnutí, uchopili jste volant velkého průměru a vyrazili. I přes takřka stejnou šířku karoserie jsme vpředu naměřili o dvacet milimetrů více místa v loktech a nad hlavou mi zůstala téměř deseticentimetrová rezerva, pocit vzdušnosti se tedy posunul na ještě vyšší úroveň. Každý detail – kruhovými výdechy ventilace počínaje, startovacím tlačítkem konče – je navrhován s řemeslnou pečlivostí, nic zde vyloženě nebije do očí, a například reproduktory příplatkového audio systému Burmester (základ stojí 27.050 Kč, za High End 3D zaplatíte téměř 156.000 Kč) by klidně mohly brát prestižní ceny za design. Zkoušený exemplář vyšel se všemi příplatky na necelé dva miliony korun, bez legrace jsem si však uvnitř připadal jako na palubě luxusní jachty.

Perfektní pocit za volantem je dán zejména citlivou kombinací hnědého koženého čalounění a dekoru přístrojové desky „designo“. Vpředu se sedí relativně nízko, všude kolem je obrovské množství prostoru a někdo si dal zatraceně velkou práci s tím, aby řidiče během jízdy nic neomezovalo a cítil se jako v bavlnce. S tím ostatně souvisí také ortopedická sedadla s tužším sedákem a pevnými bočnicemi, do kterých se sice nezaboříte jako ve třídě S, ani po dlouhé jízdě jsem však necítil známky únavy. A přesně takhle to má také vypadat!

Škoda, že podobný pocit nenacházím i na zadních sedadlech. Prodloužení rozhovoru náprav o 65 milimetrů je před koleny okamžitě znát, sedáky jsou však krátké, hůře podepírají stehna a nutí vysoké pasažéry více vystrkovat kolena. Při vzpřímené pozici zad se hlavou téměř dotýkám stropu a trochu jsem bojoval také s nástupním prostorem. Opěradla jsou totiž schovaná až za úrovní zadních podběhů a vystupování proto bylo složitější.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220d

Cena v základní výbavě: 1 270 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 984 132 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17“ kola, Mercedes me connect – vzdálené služby online, dekory interiéru – broušený hliník, diodové světlomety High performance, příprava pro navigaci Garmin, sada na opravu pneumatik, parkovací asistent Park pilot, vyhřívání předních sedadel, rádio Audio 20 USB, automatická devítistupňová převodovka a páčkami pod volantem, nouzové volání Mercedes e-call, automatická dvouzónová klimatizace, asistent adaptivních dálkových světel a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza – zelené kallait (+22.881 Kč), kožené čalounění nut/černá (+45.499 Kč), ozdobné dekory interiéru designo (+26.037 Kč), sada akustického komfortu (+28.930 Kč), linie Avantgarde interiér (+22.618 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+63.120 Kč), linie Exclusive exteriér (+14.465 Kč), sada Multibeam LED (+51.285 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (+38.135 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.465 Kč), sada ochrany proti odcizení (+11.572 Kč), sada komfortních nastavení sedadel (+6.049 Kč), pneumatiky MOE – dojezdové (+7.364 Kč), litá 18“ kola (+28.930 Kč), Easy pack – sklopná zadní opěradla (+11.441 Kč), digitální sdružený přístroj Windscreen Cockpit (+22.355 Kč), multimediální systém Comand online (+72.325 Kč), DAB (+10.783 Kč), prostorové audio Burmester (+22.355 Kč), vyhřívaná nádržka ostřikovačů (+4.471 Kč), dálkové otevírání zavazadelníku (+13.808 Kč), alarm (+18.410 Kč), palivová nádrž s větším objemem (+1.315 Kč). Uvedené ceny příplatkové výbavy jsou bez DPH.

Na rané brambory vyjela těžká technika. Podívejte se Na rané brambory vyjela těžká technika. Podívejte se

Se sklizní raných brambor začaly kombajny v Přerově nad…

Čistý zisk bank klesl letos o 400 milionů korun, uvedla ČNB Čistý zisk bank klesl letos o 400 milionů korun, uvedla ČNB

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním čtvrtletí meziročně…

Ruská letadla zaútočila na syrskou opozici Ruská letadla zaútočila na syrskou opozici

Ruské letouny v neděli časně ráno zaútočily v Sýrii na…

Vláda Spojených států navrátila migrantům 522 odebraných dětí Vláda Spojených států navrátila migrantům 522 odebraných dětí

Vláda USA oznámila, že do rodin migrantů vrátila 522…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.1 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 640
Rozměr pneu:245/45 R18, 275/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d – Příště už bez řidiče?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Mercedes E přijíždí v nové verzi od AMG. Kolik stojí hybridní sportovec E 53? Mercedes E přijíždí v nové verzi od AMG. Kolik stojí hybridní sportovec E 53?

Mercedes-AMG E 53 4Matic+ pohání třílitrový šestiválec…

Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

 



 
Jízdní dojmy s Jaguarem I-Pace: Elektrizující šelma

Jízdní dojmy s Jaguarem I-Pace: Elektrizující šelma

Dnes 08:00

První vážný konkurent plně elektrické Tesly X přijíždí možná trochu překvapivě z Velké Británie, ze stáje Jaguaru.




Blesk.cz

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim povolil auta, kamiony i motorky

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim…

Od neděle mohou ženy v Saúdské Arábii nově řídit osobní a nákladní automobily a motocykly. Země zavedla od…

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Podrazil s Helešicem zazářili. Poprvé ovládli závod SP ve veslování

Podrazil s Helešicem zazářili. Poprvé ovládli závod…

Jakub Podrazil a Lukáš Helešic na dvojce bez kormidelníka poprvé v kariéře vyhráli závod Světového poháru ve…

 

Reflex.cz

Téměř polovina Němců chce, aby Angela Merkelová odstoupila z funkce kancléřky

Téměř polovina Němců chce, aby Angela Merkelová…

Na pozadí sporu o migraci, který zasáhl německou vládu, zveřejnila agentura YouGov průzkum, který přinesl pro…

Grilujte jako praví Argentinci. Asado má svá jasná pravidla

Grilujte jako praví Argentinci. Asado má svá jasná pravidla

Tím, jak se zvyšuje počet teplých dnů v roce, prodlužuje se i čas, kdy jíme venku. Grilujeme stále víc.…