TEST Nissan Note 1.4 – Citystar
Po více než třech letech na českém trhu nabízí Nissan své miniMPV s několika změnami a v našem portfoliu testů tohoto modelu dosud chyběla základní motorizace – takže jsme byli dost zvědaví.
První, vnější pohled rozhodně potěší – atraktivněji tvarovaná příď s modifikovanou mřížkou chladiče, novým nárazníkem i světlomety působí sympaticky a přece jen odpoutává pozornost od jisté krabicovitosti zbytku vozu. „Hrb“ v zadní části střechy pochopitelně zůstal, jen moderně bumerangovité sdružené zadní svítilny ztmavly.
nissan testy nizsistredni V interiéru byl zcela přepracován středový panel a nové ukazatele jsou o řád přehlednější a lépe čitelné. I zde vládnou tvrdé plasty, ovšem dobře slícované, nevrzající a chválabohu černé. Volant lze nastavit pouze výškově a adekvátní úkryt pro 1.5litrovou lahev zde nenajdete, potěší ale klimatizovaná schránka před spolujezdcem.
Zdaleka největší devizou vozu je nicméně stále vnitřní prostor a to především v podélném směru. Přední i zadní sedáky jsou relativně vysoko, což posádce vepředu zlepšuje výhled a vzadu šetří kolena. Dělené zadní sedadlo lze podélně posouvat, takže při minimálním objemu zavazadlového prostoru 280 litrů se vzadu usadí málem dva basketbaloví reprezentanti a ještě si přehodí nohu přes nohu. Obvyklá variabilita zavazadelníku tak nespočívá pouze ve sklápění zadních opěradel, ale i v posouvání obou zadních sedadel. Praktické je také dvojité dno, jehož kryt lze ukrýt těsně za opěradlo.
nissan testy nizsistredni A abychom byli poctiví – přední sedačky jsou sice pohodlné, slušelo by jim ale aspoň nějaké boční vedení těla. Jejich výškové nastavení pak znamená, že se zvedá jen polovina sedáku – jde tak tedy pouze o nastavení úhlu, nikoli výšky sezení.
Základní zážehová čtrnáctistovka pod kapotou klame tělem. Maximální výkon 65 kW je solidní hodnota, daleko více jsme však ocenili její naprosto nezáludný tah, sice přiměřeně slabý, ale plynulý. Jakkoli to zní v této kategorii netypicky, opravdu jen málo motorů podobného objemu jde za plynem tak ochotně. Ve spojení s přesným, i když trochu drhnoucím řazením je tak opravdu dobrou volbou pro nezávodníky. Deklarované spotřeby pod šest litrů jsme při defenzivní jízdě dosáhli naprosto bez problémů, a to za minimálního hluku. Dálniční přesuny vůz pochopitelně zvládne také, spotřeba ale vzroste k sedmilitrové hranici a hluk se lehce zvýší.
Omlazení také znamenalo jisté zkomfortnění podvozku: jízda už nepůsobí tak plechově a kdejaký výmol na vozovce zůstane posádce zatajen v odpružení. Naopak krátké příčné nerovnosti odskáče, a to téměř doslova, celá posádka. Skvělé je přesné řízení a díky relativně lehlému motoru i malý sklon k nedotáčivosti, měkčí podvozek ale dovolí náklony v zatáčkách.
nissan testy nizsistredni Specifický je parkovací senzor, který, podobně jako u amerických vozů, disponuje jen krátkým reakčním časem. Zná navíc jen jednu frekvenci přerušovaného tónu, která je vzápětí vystřídána varovným nepřerušovaným tónem. Což nebereme jako výtku, ale jako upozornění pro všechny, kdo se nechali zhýčkat konkurencí, která varovný tón mění plynule a umožňuje tak parkovací manévr ukončit v menším stresu.
Překvapivě vyvážený vůz, kterému chybí k bezchybnosti jen pár drobností – takový je Nissan Note se základní zážehovou motorizací. Aktuální cenová politika jej navíc přiblížila českému trhu poněkud více, takže zbývá jen čekat reakce zákazníků. K obavám není důvod.
Plusy
- Živý, úsporný a tichý motor
- Odstupňování převodovky
- Podélný vnitřní prostor, zvláště na zadních sedadlech
- Variabilita prostoru pro posádku a zavazadla
- Výhled všemi směry
- Poměr výbavy a ceny
- Rozumný příplatek za navigaci
- Přesné řízení
Minusy
- Menší základní objem zavazadlového prostoru
- Pouze výškově stavitelný volant
- Boční vedení sedadel
- Náklony v zatáčkách
První cena vozu | 239.900,- (1.4 65 kW Visia) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 239.900,- (1.4 65 kW Visia) |
Základní cena testovaného vozu | 283.900,- (1.4 65 kW Acenta) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 342.400,- (1.4 65 kW Acenta) |