TEST Nissan Note 1.4 – Citystar
Po více než třech letech na českém trhu nabízí Nissan své miniMPV s několika změnami a v našem portfoliu testů tohoto modelu dosud chyběla základní motorizace – takže jsme byli dost zvědaví.
První, vnější pohled rozhodně potěší – atraktivněji tvarovaná příď s modifikovanou mřížkou chladiče, novým nárazníkem i světlomety působí sympaticky a přece jen odpoutává pozornost od jisté krabicovitosti zbytku vozu. „Hrb“ v zadní části střechy pochopitelně zůstal, jen moderně bumerangovité sdružené zadní svítilny ztmavly.
Zdaleka největší devizou vozu je nicméně stále vnitřní prostor a to především v podélném směru. Přední i zadní sedáky jsou relativně vysoko, což posádce vepředu zlepšuje výhled a vzadu šetří kolena. Dělené zadní sedadlo lze podélně posouvat, takže při minimálním objemu zavazadlového prostoru 280 litrů se vzadu usadí málem dva basketbaloví reprezentanti a ještě si přehodí nohu přes nohu. Obvyklá variabilita zavazadelníku tak nespočívá pouze ve sklápění zadních opěradel, ale i v posouvání obou zadních sedadel. Praktické je také dvojité dno, jehož kryt lze ukrýt těsně za opěradlo.
Základní zážehová čtrnáctistovka pod kapotou klame tělem. Maximální výkon 65 kW je solidní hodnota, daleko více jsme však ocenili její naprosto nezáludný tah, sice přiměřeně slabý, ale plynulý. Jakkoli to zní v této kategorii netypicky, opravdu jen málo motorů podobného objemu jde za plynem tak ochotně. Ve spojení s přesným, i když trochu drhnoucím řazením je tak opravdu dobrou volbou pro nezávodníky. Deklarované spotřeby pod šest litrů jsme při defenzivní jízdě dosáhli naprosto bez problémů, a to za minimálního hluku. Dálniční přesuny vůz pochopitelně zvládne také, spotřeba ale vzroste k sedmilitrové hranici a hluk se lehce zvýší.
Omlazení také znamenalo jisté zkomfortnění podvozku: jízda už nepůsobí tak plechově a kdejaký výmol na vozovce zůstane posádce zatajen v odpružení. Naopak krátké příčné nerovnosti odskáče, a to téměř doslova, celá posádka. Skvělé je přesné řízení a díky relativně lehlému motoru i malý sklon k nedotáčivosti, měkčí podvozek ale dovolí náklony v zatáčkách.
Překvapivě vyvážený vůz, kterému chybí k bezchybnosti jen pár drobností – takový je Nissan Note se základní zážehovou motorizací. Aktuální cenová politika jej navíc přiblížila českému trhu poněkud více, takže zbývá jen čekat reakce zákazníků. K obavám není důvod.
Plusy
- Živý, úsporný a tichý motor
- Odstupňování převodovky
- Podélný vnitřní prostor, zvláště na zadních sedadlech
- Variabilita prostoru pro posádku a zavazadla
- Výhled všemi směry
- Poměr výbavy a ceny
- Rozumný příplatek za navigaci
- Přesné řízení
Minusy
- Menší základní objem zavazadlového prostoru
- Pouze výškově stavitelný volant
- Boční vedení sedadel
- Náklony v zatáčkách
První cena vozu | 239.900,- (1.4 65 kW Visia) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 239.900,- (1.4 65 kW Visia) |
Základní cena testovaného vozu | 283.900,- (1.4 65 kW Acenta) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 342.400,- (1.4 65 kW Acenta) |