Nissan Note 1.4 – Citystar

Nissan Note 1.4 – Citystar

 
 

Konkurent Roomsteru prošel lehkým omlazením. Má co nabídnout i v základní motorizaci?

Po více než třech letech na českém trhu nabízí Nissan své miniMPV s několika změnami a v našem portfoliu testů tohoto modelu dosud chyběla základní motorizace – takže jsme byli dost zvědaví.

První, vnější pohled rozhodně potěší – atraktivněji tvarovaná příď s modifikovanou mřížkou chladiče, novým nárazníkem i světlomety působí sympaticky a přece jen odpoutává pozornost od jisté krabicovitosti zbytku vozu. „Hrb“ v zadní části střechy pochopitelně zůstal, jen moderně bumerangovité sdružené zadní svítilny ztmavly.

obrázek [300 x 216] V interiéru byl zcela přepracován středový panel a nové ukazatele jsou o řád přehlednější a lépe čitelné. I zde vládnou tvrdé plasty, ovšem dobře slícované, nevrzající a chválabohu černé. Volant lze nastavit pouze výškově a adekvátní úkryt pro 1.5litrovou lahev zde nenajdete, potěší ale klimatizovaná schránka před spolujezdcem.

Zdaleka největší devizou vozu je nicméně stále vnitřní prostor a to především v podélném směru. Přední i zadní sedáky jsou relativně vysoko, což posádce vepředu zlepšuje výhled a vzadu šetří kolena. Dělené zadní sedadlo lze podélně posouvat, takže při minimálním objemu zavazadlového prostoru 280 litrů se vzadu usadí málem dva basketbaloví reprezentanti a ještě si přehodí nohu přes nohu. Obvyklá variabilita zavazadelníku tak nespočívá pouze ve sklápění zadních opěradel, ale i v posouvání obou zadních sedadel. Praktické je také dvojité dno, jehož kryt lze ukrýt těsně za opěradlo.

obrázek [300 x 183] A abychom byli poctiví – přední sedačky jsou sice pohodlné, slušelo by jim ale aspoň nějaké boční vedení těla. Jejich výškové nastavení pak znamená, že se zvedá jen polovina sedáku – jde tak tedy pouze o nastavení úhlu, nikoli výšky sezení.

Základní zážehová čtrnáctistovka pod kapotou klame tělem. Maximální výkon 65 kW je solidní hodnota, daleko více jsme však ocenili její naprosto nezáludný tah, sice přiměřeně slabý, ale plynulý. Jakkoli to zní v této kategorii netypicky, opravdu jen málo motorů podobného objemu jde za plynem tak ochotně. Ve spojení s přesným, i když trochu drhnoucím řazením je tak opravdu dobrou volbou pro nezávodníky. Deklarované spotřeby pod šest litrů jsme při defenzivní jízdě dosáhli naprosto bez problémů, a to za minimálního hluku. Dálniční přesuny vůz pochopitelně zvládne také, spotřeba ale vzroste k sedmilitrové hranici a hluk se lehce zvýší.

obrázek [555 x 336]
 

Omlazení také znamenalo jisté zkomfortnění podvozku: jízda už nepůsobí tak plechově a kdejaký výmol na vozovce zůstane posádce zatajen v odpružení. Naopak krátké příčné nerovnosti odskáče, a to téměř doslova, celá posádka. Skvělé je přesné řízení a díky relativně lehlému motoru i malý sklon k nedotáčivosti, měkčí podvozek ale dovolí náklony v zatáčkách.

obrázek [300 x 270] Specifický je parkovací senzor, který, podobně jako u amerických vozů, disponuje jen krátkým reakčním časem. Zná navíc jen jednu frekvenci přerušovaného tónu, která je vzápětí vystřídána varovným nepřerušovaným tónem. Což nebereme jako výtku, ale jako upozornění pro všechny, kdo se nechali zhýčkat konkurencí, která varovný tón mění plynule a umožňuje tak parkovací manévr ukončit v menším stresu.

Překvapivě vyvážený vůz, kterému chybí k bezchybnosti jen pár drobností – takový je Nissan Note se základní zážehovou motorizací. Aktuální cenová politika jej navíc přiblížila českému trhu poněkud více, takže zbývá jen čekat reakce zákazníků. K obavám není důvod.

Plusy

  • Živý, úsporný a tichý motor
  • Odstupňování převodovky
  • Podélný vnitřní prostor, zvláště na zadních sedadlech
  • Variabilita prostoru pro posádku a zavazadla
  • Výhled všemi směry
  • Poměr výbavy a ceny
  • Rozumný příplatek za navigaci
  • Přesné řízení

Minusy

  • Menší základní objem zavazadlového prostoru
  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Boční vedení sedadel
  • Náklony v zatáčkách
První cena vozu239.900,- (1.4 65 kW Visia)
První cena vozu s testovanou motorizací239.900,- (1.4 65 kW Visia)
Základní cena testovaného vozu283.900,- (1.4 65 kW Acenta)
Cena testovaného vozu vč. příplatků342.400,- (1.4 65 kW Acenta)
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Note 1.4

Cena v základní výbavě: 283 900 Kč Cena v testované výbavě: 342 400 Kč

Základní výbava:4 airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ABS + EBD + BA, ESP, ISOFIX na zadních sedadlech, aktivní opěrky hlavy vpředu, 15“ ocelová kola, dojezdové náhradní kolo, elektricky ovládaná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, zatmavená zadní boční okna, automatické spouštění zadního stěrače při zařazení zpátečky, boční ochranné lišty v barvě karoserie, vnější kliky v barvě karoserie, manuální klimatizace, dělená a individuálně sklopná zadní opěradla 60:40, posuvná zadní lavice, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu a vzadu, výklopné stolky na zadní straně předních opěradel, schránka pod sedákem spolujezdce, 3x zásuvka na 12 voltů, kožený potah volantu a řadící páky, čalounění látka, rádio s CD + 6 repro a ovládání na volantu, elektrické ovládání všech oken, degresivní elektrický posilovač řízení, centrální zamykání na DO, palubní počítač, oboustranně použitelná vyjímatelná police v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:paket Premium - Automatická klimatizace, zadní parkovací čidla, 15" 6-paprsková kola z lehkých slitin, dešťový senzor sterače čelního skla + automatické spouštění světel + stěrač, zadního skla (+34.500,-), Navigační systém Niccan Connect+ (13.000,-), metalíza (+11.000,-)

Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Technické údaje
Motor Nissan Note 1.4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1386
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 65 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 128 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 163
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.1 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 437
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1092 / 396
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4100
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Note 1.4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Nissan Note se umí sám umýt (+video) Nissan Note se umí sám umýt (+video)

Japonská automobilka chce usnadnit mytí aut. Karoserie…

Nissan Note přichází s přeplňovaným tříválcem a sportovním paketem Nissan Note přichází s přeplňovaným tříválcem a sportovním paketem

Nissan připravil pro Ženevu přeplňovanou verzi hatchbacku…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…