Test Auto.cz

Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi udělalo radost 77 kW

17.12. 2018
Verdikt
 

Asi by mě nenapadlo, jak moc budu za volantem tříválcové litrové astry spokojený. Byť výtky by byly.

Na začátek mi prosím dovolte nostalgickou vsuvku. Opel Astra Classic, ta nejpůvodnější, „pokadettová“, byla naším prvním novým rodinným autem. Psal se rok 1999, já zrovna nastupoval na gympl a byla to pro mě takřka životní událost. Myslím to auto, samozřejmě. Z vůně úplně nového auta jsem byl nadšený, řídit jsem ještě oficiálně nesměl, rodiče jsem ale snad hned druhý den uprosil, abychom se vydali na jedno tradiční olomoucké autoškolní parkoviště. Tehdejší Astra Classic neměla snad žádnou výbavu, funkci posilovače řízení se snažil alespoň částečně suplovat obrovský volant, elektricky se neovládalo vůbec nic, z druhovýroby jsme dokupovali i dálkové ovládání centrálního zamykání. Vtipné bylo výškové nastavování sedačky řidiče prostřednictvím kličky – žádné „pumpování“, ale točení „švihadlem“ jako u bočního okénka. Pro mě to však bylo naše první nové auto, a kdybych mohl, tak bych v něm i spal. Rodiče jsou od té doby s jedním odskočením k Fiatu blesku věrní, ke značce mám tedy trochu osobnější vztah.

TEST 2016: Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Snad jste moje nostalgování přežili. I kvůli výše zmíněnému mě tedy lehce mrzí, že astra alespoň u nás prodejní rekordy zrovna netrhá. Vždyť třeba za listopad není ani v top ten nejprodávanějších modelů nižší střední třídy. Ani v nejlepší desítce! Přiznám se, vztah nevztah, že až takhle malý zájem prostě nechápu. Astra je dobré auto, v čemž mě utvrdil i aktuálně testovaný tříválec s výkonem 77 kW. Bylo to vlastně jedno z nejpříjemnějších aut za poslední dobu.

Nápadná není, hezká ano

Těžko říct, jestli třeba někomu nevadí, že nová astra jako nová úplně nevypadá. Že se hlavně designem předních partií velmi podobá předchůdci. Na druhou stranu, u golfu se návaznost jednotlivých řad bere jako záruka kvalitní genetické výbavy, proč by tedy optická spřízněnost měla u opelu nižší střední třídy pohoršovat. Na začátku, tedy už před třemi lety, jsem si zvykal na zvláštně zalomený sloupek C, nejdřív mi to celé přišlo jako podivný průsečík různých hran a linek, teď se mi bok vlastně už líbí a díky němu poslední generaci spolehlivě odliším. A i když mi obě astry trošku splývají, novější mi přijde od pohledu o něco subtilnější, taková nějaká opticky lehčí. Možná je to autosugesce, když od začátku Opel zdůrazňuje, jak novinka zhubla.

Interiér je… Příjemný. Tohle slovo se mi bude v průběhu testu asi dost opakovat, sedí totiž na astru tak nějak obecně, vnitřek nevyjímaje. Základní tvar, uspořádání ovládacích prvků, výběr materiálů, to všechno je… Příjemné. Opravdu, uvnitř se cítíte dobře, přístrojovka vypadá hodnotně, zorientujete se rychle. S faceliftem by ale mohl přijít modernější přístrojový štít, klasické budíky neměnit, ale displej palubního počítače mezi nimi s kostička-grafikou už trochu přesluhuje. Modernou nekřičí ani centrální displej, který je od druhé výbavy Enjoy sedmipalcový. Navigace přijde na deset tisíc, za dvacet (od druhé výbavy Enjoy výš) dostanete větší osmipalcový displej, já bych asi nejspíš sáhl po sadě „Inovace“, která sice stojí 47.000 Kč, obsahuje však kromě osmipalcové navigace taky LED Matrix světlomety a ty jsou prostě parádní. S takto svítící astrou se mi ještě nestalo, že by mě v automatickém režimu dálkových světel někdo problikával. Jednotlivé LED segmenty osvětlují vždy jen to, co osvětlovat mají, třeba před vámi jedoucí auto krásně „obkreslí“. Doporučuju vyzkoušet, je to docela zážitek a příjemná a dobře fungující fičura. Zase to slovo, příjemná…

obrázek [600 x 403]  

Ještě když zůstanu u jednotlivých výbav, trochu mě zarazilo, že automatická klimatizace je v základu až u nejvyšší verze Innovation (s motorem 1.0 Turbo 77 kW za 458.900 Kč). Ale vzhledem k tomu, že od předcházejícího Dynamicu dělí Innovation jen deset tisíc, nemá cenu o předstupni přemýšlet. To bych spíš zapřemýšlel, jestli by mi náhodou nestačil druhý stupínek Enjoy, sice bez automatické klimošky (příplatek patnáct tisíc), ale jinak slušně vybavený a s testovaným litrem o výkonu 77 kW se ještě vejde pod čtyři sta.

Naprosto parádní jsou přední sedačky s takovým tím doktorským certifikátem AGR, na nichž jsem si tradičně jen vrněl, mimo jiné také díky nastavitelné délce sedáku. Šoupacích směrů je celkem osm, pohodlnou polohu tedy najdou různě vysocí řidiči/řidičky. S Innovation sedíte na AGR standardně, v Enjoy se devět tisíc připlácí. Takže to máme patnáct za automatickou klimatizaci, devět za sedačky… Innovation se asi nakonec jeví jako nejlepší a nejvýhodnější volba.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 1.0 Turbo Innovation

Cena v základní výbavě: 458 900 Kč Cena v testované výbavě: 560 900 Kč

Základní výbava:Asistent pro rozjezd do kopce, palubní počítač, dálkový centrál, tempomat, elektricky ovládaná boční okna, ergonomické sedadlo řidiče AGR, mlhovky, dešťový senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické přepínání dálkových světlometů, ambientní osvětlení interiéru, automatická dvouzónová klimatizace, bezklíčkové otevírání a startování, elektrická parkovací brzda, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, šestnáctipalcová litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+20.000 Kč), zimní sada I – vyhřívání předních sedadel a kůží potaženého volantu, tempomat, výdechy ventilace pro zadní sedadla (+14.000 Kč), sada Inovace – audiosystém Navi 900 IntelliLink, adaptivní LED Matrix světlomety, LED zadní světla (+47.000 Kč), automatický parkovací asistent (+16.000 Kč), sedmnáctipalcová litá kola (+5000 Kč).

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 

Štítky Opel Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Opel Astra 1.0 Turbo Innovation
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1800 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1198 / 507
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 






 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…