29.4. 2016 Martin Machala Martin Machala

Opel Astra ST vs. Škoda Octavia Combi – Česká, nebo evropská jednička?

 

Škodovácký kombík je nejprodávanějším autem českého trhu, Opel Astra zase čerstvým evropským Autem roku. Kdo jiný by českou suverénku měl vyzvat?

Jak říkám ve videu, se Škodou Octavia Combi to mají soupeři těžké – český kombík už tradičně sbírá body za nadprůměrný vnitřní prostor, obrovský kufr, to už je taková mladoboleslavská ochranná známka, postupem času se také výrazně zlepšuje komfort podvozku, jízdní stabilita byla vždy na vysoké úrovni… Hodně silné zbraně!

Teď je tady ale soupeř, který má zatím největší předpoklady domácí přebornici zatopit (samozřejmě vyjma koncernových sourozenců VW Golf a Seat Leon ST). Je ověnčena titulem evropského Auta roku, ve verzi hatchback se jí dařilo vyhrávat srovnávací testy (na našich stránkách souboj s modernizovaným cee´dem, u kolegů ze Světa motorů uspěla proti novému Méganu). A aktuální novinku, kombi pojmenované Sports Tourer, minulý pátek velmi chválil David Bureš.

I můj první kontakt s novou kombíkovou Astrou dopadl výborně. Znáte to, sednete do auta a nemusíte nic řešit – sedačku s volantem si během chvilky nastavíte a sedí se vám zkrátka dobře. V přístrojové desce a základních ovládacích prvních se okamžitě zorientujete, nemusíte si zvykat na chod spojky nebo brzdového pedálu. Všechno je povědomé, přirozené… Nebyl to snad ani kilometr, jenom jsem Astru vyvezl z podzemních garáží na dvůr k natáčení. A hned se mi zalíbila. Jednoduše tím, že mě ničím neštvala a fungovala tak, jak jsem si představoval. A červená Octavia Combi, na trhu už od roku 2013 a vyhlížející facelift, se najednou cítila trochu nesvá…

První body pro Astru ST

A jak jsem tak před natáčením videa přemítal o šancích Astry, procházel jsem si ještě ceníky, které jsem si jako tahák a „zábavu“ při čekání na slunce přinesl s sebou. A Octavia Combi ještě víc znervóznila.

Ona se totiž v testované verzi se vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW prodává od 598.900 Kč, což opravdu není málo. Takto motorizovaná začíná sice až od druhé verze Ambition, že by to ale vynahradila nějak zvlášť bohatou výbavou, to úplně ne. V porovnání s Astrou ST chybí Octavii Combi například tempomat nebo elektricky ovládaná zadní okna. U českého kombíku bychom určitě doporučili připlatit si minimálně za paket Ambition Plus, který za 12.000 Kč obsahuje právě tempomat a dále malý kožený paket, šestnáctipalcová litá kola a vyhřívané přední sedačky (díky paketu tak ušetříte necelých šestadvacet tisíc).

obrázek [600 x 222]

Zmíněný tempomat a litá kola (ovšem sedmnáctipalcová) nabídne Astra ST už v základu, s motorem 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW je totiž k dispozici až od třetí specifikace Dynamic, přičemž nad touto verzí už je jen vrcholná Innovation. I proto bych čekal, že se za automatickou klimatizaci nebude muset připlácet, v základních prvních (viz tabulka) má ale i tak Opel nižší střední třídy náskok. A navíc je levnější – Astru Sports Tourer 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Dynamic koupíte za 554.900 Kč. Připravit se však musíte na vyšší ceny náhradních dílů a servisu obecně.

Pořizovací nákladyOpel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW DynamicŠkoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW Ambition
ZÁKLADNÍ CENA554.900 Kč598.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Hlavové airbagy [Kč]SS
Kolenní airbag [Kč]-S
Manuální klimatizace [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]15.00018.100
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]SS
Vyhřívané přední sedačky [Kč]14.000*6200
Elektricky ovládaná přední/zadní okna [Kč]S/SS/5000
Palubní počítač [Kč]SS
Tempomat [Kč]S11.000
MlhovkySS
Navigace [Kč]15.00013.000
Parkovací senzory vpředu i vzadu [Kč]17.20017.400
Plnohodnotná rezerva [Kč]25001600
Metalíza [Kč]14.40014.100
 * součástí Zimní sady 1 (vyhřívané sedačky i volant, tempomat s omezovačem rychlosti) 
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]39.417 (LED)/43235297/2713
Přední/zadní nárazník [Kč]17.678/17.0508660/7409
Přední blatník [Kč]61134995
Čelní sklo [Kč]14.4073920
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4541 + 4002584 + 310
Hodinová sazba v servisu [Kč]780620
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.44215.269
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka 5 let [Kč]zdarma (150.000 km) 1)2000 (100.000 km)
 1) záruka na motor, převodovku a rozvodovku  

A ještě jednu věc si musíme vysvětlit. V záhlaví ceníku nové Astry figuruje pětiletá záruka. Jak se ale dozvíte na poslední straně ceníku, záruka se vztahuje jen na motor, převodovku a rozvodovku. Škodovka nabízí pětiletou záruku za dvoutisícový příplatek, je však komplexní, tedy kryje to samé co zákonná dvouletá lhůta (vyjma uplatnění běžného opotřebení, např. brzdových destiček). Škodovácká pětiletka je ale omezena stotisícovým kilometrovým nájezdem, Opel je o padesát tisíc štědřejší. Proto nakonec o něco lepší „záruční“ známka pro německý kombík.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮOpel Astra Sports TourerŠkoda Octavia Combi
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky86
Servis68
Záruky98
Průměr7.757.00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra STŠkoda Octavia Combi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15981968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 2250340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.6 / 4.14.8 / 3.6 / 4
Emise CO2:109105
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1630610 / 1740
Objem nádrže (l):4850
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 5501354 / 645
Rozměr pneu:225/45 R17225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47024659
b) šířka (mm): 18091814
c) výška (mm): 15101465
d) rozvor (mm): 26622686
e) rozchod vpředu (mm): 15441543
f) rozchod vzadu (mm): 15581514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980980
k) šířka vpředu (mm): 14601470
l) šířka vzadu (mm): 14601470
délka sedáku vpředu (mm): 480480
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 620625
výška opěradla vzadu (mm): 660650
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra ST vs. Škoda Octavia Combi –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…