TEST Opel Astra ST vs. Škoda Octavia Combi – Česká, nebo evropská jednička?
Úvod, pořizovací náklady
Jak říkám ve videu, se Škodou Octavia Combi to mají soupeři těžké – český kombík už tradičně sbírá body za nadprůměrný vnitřní prostor, obrovský kufr, to už je taková mladoboleslavská ochranná známka, postupem času se také výrazně zlepšuje komfort podvozku, jízdní stabilita byla vždy na vysoké úrovni… Hodně silné zbraně!
Teď je tady ale soupeř, který má zatím největší předpoklady domácí přebornici zatopit (samozřejmě vyjma koncernových sourozenců VW Golf a Seat Leon ST). Je ověnčena titulem evropského Auta roku, ve verzi hatchback se jí dařilo vyhrávat srovnávací testy (na našich stránkách souboj s modernizovaným cee´dem, u kolegů ze Světa motorů uspěla proti novému Méganu). A aktuální novinku, kombi pojmenované Sports Tourer, minulý pátek velmi chválil David Bureš.
I můj první kontakt s novou kombíkovou Astrou dopadl výborně. Znáte to, sednete do auta a nemusíte nic řešit – sedačku s volantem si během chvilky nastavíte a sedí se vám zkrátka dobře. V přístrojové desce a základních ovládacích prvních se okamžitě zorientujete, nemusíte si zvykat na chod spojky nebo brzdového pedálu. Všechno je povědomé, přirozené… Nebyl to snad ani kilometr, jenom jsem Astru vyvezl z podzemních garáží na dvůr k natáčení. A hned se mi zalíbila. Jednoduše tím, že mě ničím neštvala a fungovala tak, jak jsem si představoval. A červená Octavia Combi, na trhu už od roku 2013 a vyhlížející facelift, se najednou cítila trochu nesvá…
První body pro Astru ST
A jak jsem tak před natáčením videa přemítal o šancích Astry, procházel jsem si ještě ceníky, které jsem si jako tahák a „zábavu“ při čekání na slunce přinesl s sebou. A Octavia Combi ještě víc znervóznila.
Ona se totiž v testované verzi se vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW prodává od 598.900 Kč, což opravdu není málo. Takto motorizovaná začíná sice až od druhé verze Ambition, že by to ale vynahradila nějak zvlášť bohatou výbavou, to úplně ne. V porovnání s Astrou ST chybí Octavii Combi například tempomat nebo elektricky ovládaná zadní okna. U českého kombíku bychom určitě doporučili připlatit si minimálně za paket Ambition Plus, který za 12.000 Kč obsahuje právě tempomat a dále malý kožený paket, šestnáctipalcová litá kola a vyhřívané přední sedačky (díky paketu tak ušetříte necelých šestadvacet tisíc).
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
Zmíněný tempomat a litá kola (ovšem sedmnáctipalcová) nabídne Astra ST už v základu, s motorem 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW je totiž k dispozici až od třetí specifikace Dynamic, přičemž nad touto verzí už je jen vrcholná Innovation. I proto bych čekal, že se za automatickou klimatizaci nebude muset připlácet, v základních prvních (viz tabulka) má ale i tak Opel nižší střední třídy náskok. A navíc je levnější – Astru Sports Tourer 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Dynamic koupíte za 554.900 Kč. Připravit se však musíte na vyšší ceny náhradních dílů a servisu obecně.
Pořizovací náklady | Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Dynamic | Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW Ambition |
ZÁKLADNÍ CENA | 554.900 Kč | 598.900 Kč |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Hlavové airbagy [Kč] | S | S |
Kolenní airbag [Kč] | - | S |
Manuální klimatizace [Kč] | S | S |
Automatická klimatizace [Kč] | 15.000 | 18.100 |
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč] | S | S |
Vyhřívané přední sedačky [Kč] | 14.000* | 6200 |
Elektricky ovládaná přední/zadní okna [Kč] | S/S | S/5000 |
Palubní počítač [Kč] | S | S |
Tempomat [Kč] | S | 11.000 |
Mlhovky | S | S |
Navigace [Kč] | 15.000 | 13.000 |
Parkovací senzory vpředu i vzadu [Kč] | 17.200 | 17.400 |
Plnohodnotná rezerva [Kč] | 2500 | 1600 |
Metalíza [Kč] | 14.400 | 14.100 |
* součástí Zimní sady 1 (vyhřívané sedačky i volant, tempomat s omezovačem rychlosti) | ||
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 39.417 (LED)/4323 | 5297/2713 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 17.678/17.050 | 8660/7409 |
Přední blatník [Kč] | 6113 | 4995 |
Čelní sklo [Kč] | 14.407 | 3920 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 4541 + 400 | 2584 + 310 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 780 | 620 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] | 17.442 | 15.269 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 2/3/12 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka 5 let [Kč] | zdarma (150.000 km) 1) | 2000 (100.000 km) |
1) záruka na motor, převodovku a rozvodovku |
A ještě jednu věc si musíme vysvětlit. V záhlaví ceníku nové Astry figuruje pětiletá záruka. Jak se ale dozvíte na poslední straně ceníku, záruka se vztahuje jen na motor, převodovku a rozvodovku. Škodovka nabízí pětiletou záruku za dvoutisícový příplatek, je však komplexní, tedy kryje to samé co zákonná dvouletá lhůta (vyjma uplatnění běžného opotřebení, např. brzdových destiček). Škodovácká pětiletka je ale omezena stotisícovým kilometrovým nájezdem, Opel je o padesát tisíc štědřejší. Proto nakonec o něco lepší „záruční“ známka pro německý kombík.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Základní cena | 8 | 6 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 6 |
Servis | 6 | 8 |
Záruky | 9 | 8 |
Průměr | 7.75 | 7.00 |
Design, interiér
Chromovaná hokejka. Proč?
S aktuální Astrou jsem jezdil ještě v době, kdy nebyl znám její design. Ochutnávku nejnovější generace jsem tehdy absolvoval v zamaskovaném prototypu (včetně přístrojové desky), pro srovnání nechybělo tehdy ještě stávající (dnes již minulé) provedení. A když tak stály obě Astry vedle sebe, přišly mi siluety obou vozů v zásadě identické, jakoby se pod šusťákem skrývala minulá Astra. A když jsme se pak na tiskovce bavili s pány od Opelu o designu, opatrně tvrdili, že šli cestou mírné evoluce. Za pár měsíců ve Frankfurtu jsem jim musel dát zapravdu.
Hlavně zepředu mi Astra přišla skoro až zaměnitelná, novou generaci jsem se naučil poznávat zejména podle zadního sloupku. V zásadě nic proti, Golf si na evolučním přístupu postavil kariéru, tak proč by největší konkurentka měla být s každou novou generací nutně revoluční? A zvlášť tehdy, když se předchůdce designově povedl.
O kombíku, pojmenovaném dnes už tradičně Sports Toureru, bych byl s obdobně pozitivním hodnocením přece jenom opatrnější. Už z prvních fotek na mě zadní partie dělaly dost těžkopádný dojem. I na živo pak zadek Astry vypadá daleko mohutnější, než ve skutečnosti je. A ta podivná chromovaná hokejka… Kdyby alespoň zůstala konstantně úzká jako nad bočními okny, ona se ale směrem k pátým dveřím značně rozšiřuje. Opravdu jak hokejka.
Uvnitř se samozřejmě v plném rozsahu opakují dojmy nabyté z hatchbacku. Tedy v prvé řadě chvályhodná redukce počtu tlačítek, i když třeba ty na ovládání ventilace by klidně mohly být větší. A jak tak Opel tlačítka redukoval a redukoval, u infotainmentu to přeredukoval. Chybí totiž tlačítko pro přímý vstup do navigace, pro navádění musíte přes menu. Zbytečná chyba. A držák externího zařízení nechápu vlastně od začátku. Vzpomínám si, jak jsem se do domnělé odkládací schránky v prostoru před řadicí pákou snažil dobývat. Pak jsem při vracení vozu na Opelu hlásil závadu (schránku nelze otevřít ani silou), aby mi bylo vysvětleno, že jde o držák.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
Jinak je přístrojová deska velmi pohledná, kvalitní na pohled i dotek, její jednoduché a přehledné členění (až na výše uvedené drobnosti) hodně přispělo k příjemnému prvnímu pocitu zmíněnému v úvodu. Ten pokračoval i později, když jsem se snažil spárovat telefon. Rozhraní 4.0 IntelliLink (Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth handsfree nebo prohlížení fotek přes USB) se sedmipalcovým dotykovým displejem se navíc dodává už od druhého stupně Enjoy ve standardu. Za celkem příznivý patnáctitisícový příplatek (u základu Selection potřebujete 30.000 Kč) pak koupíte vyspělejší verzi systému s hlasovým ovládáním, osmipalcovým displejem a hlavně navigací.
HODNOCENÍ DESIGNU | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Vnější vzhled | 8 | 9 |
Vnitřní vzhled | 8 | 5 |
Zpracování | 8 | 9 |
Ergonomie | 8 | 10 |
Konektivita | 8 | 5 |
Průměr | 8.00 | 7.60 |
Klasik v červené
Trojkovou Octavii Combi zná samozřejmě každý český motorista víc než dobře, v červené barvě ovšem mladoboleslavský kombík zase tak často nepotkávám. Je to škoda, ve výraznějším odstínu vypadají ostře řezané tvary skvěle. A musím rovněž konstatovat, že na mě záď Octavie Combi působí harmoničtěji a méně odule. Skoro mi přijde dynamičtější než liftback.
Po několikáté jsem si při pohledu na fotky interiéru říkal, že by v rámci faceliftu měli Škodováci přístrojovou desku opravdu alespoň něčím oživit. Realita sice o něco „živější“ je (hlavně v testované specifikaci Style s nějakým tím chromem a ozdobnými lištami navíc), v Astře jsem se ale cítil útulněji. Naprosto dokonale přehledná přístrojovka a ovládání úplně všeho je však vyloženě návykové, v aktuální Octavii si pravidelně užívám také účelné a perfektně vymyšlené odkládací prostory. Od pohledu je zkrátka interiér Octavie Combi studený jak ten čumák, praktickou stránku věci a kvalitu ale zvládá jako málokdo.
S výchozím stupněm výbavy Ambition (pro naftu 2.0 TDI/110 kW) se standardně pojí infotainment Swing s pětipalcovým dotykovým displejem, který kromě Apple konektivity nabídne ještě třeba USB, slot pro SD kartu nebo digitální rádio. Za bluetooth handsfree však musíte připlácet (3500 Kč), navigace pak přijde na rozumných třináct tisíc. Octavia Combi umožňuje také připojení k LTE prostřednictvím samostatné SIM karty nebo bezdrátové dobíjení telefonu (za 17.300 Kč), podmínkou je však infotainment Columbus a ten přijde u výbavy Ambition na 43.300 Kč.
Stačí, ale…
Jak jste si přečetli minulý pátek v testu Davida Bureše a také poslechli z videa, prostorná je Astra ST ve všech směrech dostatečně. Přesednutí do Octavie ale přinese takový ten „kus auta navíc“, jak to od Škodováků často slyšíme. Místa je o něco víc prakticky všude (viz naše měření), mírný náskok českého kombíku je nejvíc patrný vzadu. V Astře je všechno v pořádku, ani já se 180 cm nikde nestrádám, v Octavii je však zkrátka volněji, hlavně v oblasti kolen. A dost místa zbylo rovněž nad hlavou, i přes panoramatickou střechu. Jenom pro stehna bych poprosil víc podpory, sedí se dost nízko, Astra je pohodlnější.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
V obou případech jsem si vepředu hověl na příplatkových sedačkách, v Octavii sportovních, v Astře pak tzv. ergonomických. Ve Škodovce potřebujete desetitisícový příplatek, v Astře pak dvojice sedaček přijde na patnáct tisíc. Hlavně u Opelu vůbec nepřemýšlejte a kolonku rovnou zaškrtněte! Sedačky nastavitelné v osmi směrech a s možností prodloužit si sedák jsou fantastické! Osobně jsem byl nadšený i z výraznějšího bočního vedení, které navíc neomezuje tak jako sevřené sedačky z dvojkové Octavie. Zde se Škodovka velice poučila a i sportovní sedačky jsou v jejím podání pro jistotu připraveny také na rozměrnější sportovce. Výraznějším sportovním prvkem tak je pouze integrovaná opěrka hlavy, u které mě pokaždé napadá, proč vlastně integrovat, když nastavování všude jinde dobře funguje? Třeba proto, že se Škodovce povedla komfortní a většině postav vyhovující integrace. Ať už ale „ergonomie“, nebo „sport“, v obou případech se sedí úžasně pohodlně.
Srovnání rozměrů zavazadlových prostorů | ||
Model | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 540/1630 | 610/1740 |
Výška nákladové hrany [mm] | 610 | 660 |
Šířka kufru v nejužším místě [mm] | 1060 | 1020 |
Délka kufru [mm] | 1060 | 1060 |
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] | 1650 | 1730 |
Výška pod plato [mm] | 450 | 580 |
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm] | 1860 | 1940 |
A pak je tu kolonka zavazadlový prostor, tedy disciplína, v níž Octavia Combi většinu soupeřů terorizuje. A Astra ST není výjimkou. Může si za to sama, 540 litrů (navíc se započteným prostorem pro rezervu) stačí v nižší střední stěží na průměr, sedmdesátilitrový litrový rozdíl ve prospěch Škodovky (znovu s prostorem pro náhradní kolo) je nejen změřitelný, ale také viditelný – těžko naplnitelná obrdíra vs. takový normální, standardní kufr. Ovšem nebývale pravidelný a tedy dokonale využitelný. Velká pochvala směřuje také k nízko položené nakládací hraně (o 5cm níž než u Octavie) nebo chytrým elektricky ovládaným pátým dveřím (15.700 Kč), které lze otevírat ve dvou polohách (to abyste je třeba v garáži nepodřeli). Ale co ta příšerná roletka jak z Dacie? Jakási plachtovina vypadá absolutně lacině, Octavia Combi navíc nabízí známé samozajíždění. Zmáčknete a je to. Úžasně šikovná věc! U Astry si zase můžete za šest tisíc přikoupit zadní opěradla rozdělená na třetinky… Popravdě trochu přemýšlím, k čemu by to mohlo být dobré. Napadá vás něco?
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Prostornost | 9 | 10 |
Přední sedačky | 10 | 10 |
Zadní sedačky | 8 | 7 |
Kufr | 7 | 10 |
Variabilita | 8 | 8 |
Průměr | 8.40 | 9.00 |
Motor, jízdní vlastnosti
Když šestnáctka šeptá… A jede!
Dostáváme se k největšímu rozdílu mezi testovanými kombíky, k motoru. Dvojitě přeplňovaná vznětová šestnáctistovka se totiž Opelu povedla natolik, že bleskům snad i odpustím to marketingové šeptání. A navíc, ona je to pravda. Čtyřválec 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW z rodiny „šeptajících dieselů“ je totiž skutečně pozoruhodně tichý, a to hned po startu. Slyšitelnější je jen od 3500 otáček výš, tam se ale stejně nemá cenu pouštět. A jak úžasně motor jede! Zátah biturba je neskutečný, síla pro rodinný kombík nižší střední třídy snad až přemrštěná. Tady mě prosím neberte za slovo, Astře její výkonový potenciál samozřejmě nevyčítám. Jen se snažím vysvětlit, že v rodinném praktikovi tak mohutnou dynamickou vlnu nepředpokládáte.
Možná jsem vzhledem k dvojitému přeplňování čekal o něco větší spolupráci v nejnižších otáčkách, i pod patnácti sty, ale to bych si už vymýšlel. Nad touto spodní hranicí využitelnosti je šestnáctistovka úchvatně pružná a díky dvěma turbodmychadlům zatahuje plynule, bez newtonmeterových přeskoků (i když je fakt, že lehce pod dvěma tisíci přeci jen o něco citelněji zabere). A poslední trumf – i bez močoviny je čtyřválec 1.6 CDTI BiTurbo nebývale úsporný. Ani svižnější tempo nepřinese víc než průměry okolo 5,5 litru, i pod pět lze s Astrou ST opravdu reálně jezdit. Pro mě jeden z nejlepších motorů poslední doby.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
Dynamické měření na letišti | ||
Model | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Pneumatiky | 225/45 R17 | 225/40 R18 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5., 6. RS (80-120 km/h) [s] | 5,7/7,6, 9,9 | 7,1/9,6, 12,1 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2300 min-1 | 2100 min-1 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 46,1/85,2/124,4 | 48,4/86,8/125,4 |
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m] | 4,8/35,7 | 4,7/33,5 |
Dvoulitr TDI v Octavii Combi je horší prakticky ve všem, i když to podle výrobcem udávaných hodnot nevypadá (110 vs. 118 kW, točivý moment 340 N.m je jen o deset newtonmeterů horší než u 1.6 CDTI BiTurbo, zrychlení na stovku má Škoda dokonce o čtyři desetiny lepší). Reálná zkušenost a také naše měření však svědčí o opaku – při pružném zrychlení z 60 na 100 km/h zaostává Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW o 1,4 s, 80 až 120 km/h pak znamená dvousekundový rozdíl (na pětku i šestku).
Abyste došli ke stejnému závěru, tedy že je Astra ST výrazně dynamičtější než Octavia Combi, racelogic nepotřebujete. Stačí dát plný plyn třeba na trojku v Opelu a pak přesednout do Octavie. Trochu jak se zataženou ruční brzdou… Octavii brzdí také delší převody, na šestku při tachometrové stotřicítce točí 2100, Astra pak 2300.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
Ani to však mladoboleslavskému kombíku k nižší spotřebě nepomohlo (i zde bez močoviny), většinou byla Škodovka zhruba o půl litru žíznivější.
HODNOCENÍ MOTORU | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Zrychlení | 7 | 8 |
Pružnost | 10 | 7 |
Spotřeba udávaná | 9 | 9 |
Spotřeba v testu | 10 | 8 |
Odhlučnění motoru | 10 | 8 |
Průměr | 9.20 | 8.00 |
Na osmnáctkách a komfortní?
Liftback a poté i Octavia Combi měly svorně hlavně v počátcích produkce problémy s utlumením zadní nápravy. Na odstranění bolavého místo Škodovka průběžně pracovala a podvozek (zejména komfort) se opravdu po krůčkách zlepšoval. A teď, po mojí poslední zkušenosti s Octavií Combi, si dovolím tvrdit, že už prakticky není co zlepšovat. Tlumení nerovností je i na osmnáctipalcových kolech naprosto vzorné, od zadní nápravy se žádné pazvuky neozývají. Octavia Combi se natolik zklidnila, až si říkám, že by podobnou cestou měl jít i Superb. Z červené Octavie jsem přesedl přímo do největšího škodováckého liftbacku a rozdíl to byl značný. Ve prospěch menší Škodovky s klasickými pružinami, novinářský Superb byl jako obvykle vybaven elektronicky nastavitelnými tlumiči. Ty si můžete nově pořídit také v Octavii (za pětadvacet tisíc). Podmínkou je minimální výkon 110 kW a výbava Style. Vzhledem k tomu, jak suverénně zvládá nerovnosti obyčejný podvozek a jaké jsou všeobecně zkušenosti s adaptivními tlumiči (nejen u Superbu), doporučím pětadvacet tisíc ušetřit.
S jízdní stabilitou neměla trojková Octavia problém nikdy, od začátku jsme velmi chválili také nastavení stabilizace. Ta se citlivě ozve až tehdy, kdy se její pomoc už opravdu hodí. A v módu „omezená jízdní stabilita“ nechá Octavii i sympaticky sklouznout. Dá se říct, že Octavia Combi může být vlastně i zábavná, do zatáček si ji i díky výbornému řízení hezky narovnáte a ona se dlouho drží zvoleného směru. A ani se nijak zvlášť nenaklání.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
To Astra si občas zaklekne, podvozek je celkově daleko poddajnější, kombík od Opelu se na zvlněné silnici často pohupuje. Ve vyšších dálničních rychlostech možná až moc… V zatáčkách stopu drží, to se samozřejmě bát nemusíte, jen je potřeba počítat s větším náklonem karoserie. A rovněž s faktem, že se řízení s přenosem informací od předních kol skoro neobtěžuje. Astra si zkrátka splní svou povinnost, nic víc. Nadprůměrným komfortem ale zahrne celou posádku, a to je u rodinného kombíku určitě podstatnější. Octavia Combi však jednotlivé nerovnosti izoluje ještě lépe (a to Astra ST přijela na sedmnáctkách…) a je agilnější. A také lépe řadí. Jak už psal David Bureš, páka šestistupňové převodovky má delší chod a některé rychlosti zapadají hůř (hlavně pětce se nějak nechtělo).
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
Ovladatelnost | 7 | 9 |
Komfort odpružení | 9 | 10 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 9 |
Řízení | 6 | 9 |
Řazení | 7 | 10 |
Brzdy | 8 | 9 |
Průměr | 7.67 | 9.33 |
Závěr
Čekal jsem vyrovnaný boj, byl to vyrovnaný boj. Jak vidno na známkovací tabulce, výsledek už nemohl být těsnější, nakonec o prsa vyhrálo evropské Auto roku, nový Opel Astra Sports Tourer. Hlavně díky famóznímu čtyřválci 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW, který patří k tomu nejlepšímu vznětovému nejen ve své objemové kategorii. Astra je ale celkově povedená a vyrovnaná automobilová osobnost. Chyb je pomálu, nelíbila se mi laciná roletka v kufru, řazení s dlouhými drahami není úplně přesné, průměrný objem 540 litrů dohání zavazadlový prostor skvělou využitelností. Komfort je znamenitý nejen díky skvěle odhlučněnému motoru, ale také pohodlnému podvozku, vadí jen necitlivé řízení, agilita je standardní. V porovnání se Škodovkou potěší také příznivější cena a bohatší výbava, servis je však dražší.
A Octavia Combi? Český kombík dokázal, že i v polovině životního cyklu patří k nejsilnějším hráčům v nižší střední třídě, stále nedostižná je hlavně prostornost interiéru a obrovský kufr. Z pohledu praktičnosti opravdu nic lepšího nekoupíte. Velice chválím také o několik tříd zlepšený komfort podvozku, je pozoruhodné, jak se zadní náprava dokázala proti prvním exemplářům uklidnit. V přímém porovnání s Astrou ST nestíhalo dvoulitrové TDI se 110 kW, které jede jen průměrně, je hlučnější a má zhruba o půllitru vyšší spotřebu. Vyšší základní cenovku a naopak levnější servis jsem už zmínil. Stříhat metr do faceliftu ale Octavia Combi určitě nemusí, jak jsem už napsal, i po třech letech pořád okupuje špičku céčkového segmentu.
opel skoda octavia testy srovnavacitesty nizsistredni
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | ||
MODEL | Opel Astra Sports Tourer | Škoda Octavia Combi |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7.75 | 7.00 |
DESIGN | 8.00 | 7.60 |
INTERIÉR | 8.40 | 9.00 |
MOTOR | 9.20 | 8.00 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7.67 | 9.33 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8.2 | 8.19 |
CELKEM | **** | **** |
Opel Astra ST
Plusy
- Silný, tichý a úsporný motor
- Komfortní podvozek
- Příznivější cena, lepší výbava
Minusy
- Průměrně objemný kufr
- Méně přesné řazení
Nejlevnější verze modelu | 344.900 Kč (Astra ST 1.4/74 kW Selection) |
Základ s testovaným motorem | 554.900 Kč (Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Dynamic) |
Testovaný vůz bez příplatků | 564.900 Kč (Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Innovation) |
Testovaný vůz s výbavou | 755.400 Kč (Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo/118 kW Innovation) |
Škoda Octavia Combi
Plusy
- Prostorný a praktický interiér
- Obrovský kufr, chytré detaily
- Agilita a komfort podovzku
Minusy
- Vyšší spotřeba motoru, horší dynamika
- Chudší základní výbava
Nejlevnější verze modelu | 384.900 Kč (Octavia Combi 1.2 TSI/63 kW Active) |
Základ s testovaným motorem | 598.900 Kč (Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW Ambitio) |
Testovaný vůz bez příplatků | 648.900 Kč (Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW Style) |
Testovaný vůz s výbavou | 787.400 Kč (Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW Style) |
Foto: Petr Homolka