Peugeot 206+ 1,4 (55 kW) - Vitální kmet

Peugeot 206+ 1,4 (55 kW) - Vitální kmet

 
 
19.4. 2010 Michal Fokt

Dnes už překvapeně zdviháme obočí, když je nějaké auto v nabídce šest nebo sedm let. Co potom říci na Peugeot 206+, jenž v extrémně konkurenčním segmentu B operuje už dvanáctý rok? Čím ještě dnes může oslovit?

Není pochyb o tom, že je dvěstěšestka nejúspěšnějším modelem své značky v dosavadní historii. To znamená, že překonala i model 205 a to už je opravdu co říct. Zlí jazykové by sice mohli prohlásit něco o tom, že s dvanácti křížky na krku není divu, ale určitě si sami vzpomenete, jakou hysterii zejména mezi ženskou částí populace vyvolaly jeho krásné tvary hned od počátku. Takže zatímco se vedle tohoto bestselleru pral o své místo na výsluní jeho nástupce 207, dvěstěšestka se stále těšila značnému zájmu.

obrázek [555 x 313]  

Vloni došlo k jejímu poměrně výraznému faceliftu, jenž sjednotil vzhled s ostatními modely řady, autíčku to ale po vizuální stránce rozhodně neprospělo. Jenže modernizace se dotkla i ostatních oblastí, a tak se 206 dostal zase do celkem slušné formy, což jste mohli zjistit v našem loňském testu Peugeot 206+ - Druhá míza. Tehdy byla ale modelová nabídka 206+ dost očesaná.

V mezičase se na českém trhu objevil náš zasloužilý hatchback se silnější motorizací v podobě čtrnáctistovky o výkonu 55 kW, tak jsme se rozhodli ji znovu podrobit redakčnímu testu, a to především proto, že je vzhledem k modernější 207 za překvapivě sebevědomou cenu.

Pětapadesátikilowattový motor v kombinaci s pětidveřovou karoserií přijde na 269.900 korun, tedy nachlup stejně, co stojí 207 se stejnou motorizací. Ve prospěch 207 přitom mluví 15“ kola a dvouose stavitelný volant oproti 14“ ráfkům a pouze výškové seřiditelnému volantu dvěstěšestky, ta má naopak navíc mlhovky, rádio se čtyřmi reproduktory a manuální klimatizaci. Takže i zde se potvrzuje, že se 206+ nijak zvlášť nepodbízí a kupující tedy nebude mít jednoduché rozhodování.

Co u Peugeotu 206 nenadchne ani po letech, je posaz. Tento vůz byl vytvořen pro útlé a křehké Francouzky typu Sophie Marceau, které se snad dokáží za výrazně šikmo umístěným volantem pohodlně uvelebit tak, aby neměly kolena pod bradou, pokud chtějí držet volant správným způsobem. My, potomci hřmotných Keltů a Slovanů, s tím trošku problémy máme. Typicky francouzská je i měkkost sedadel a s ní související slušný komfort sezení (avšak s příjemnou boční oporou), jenž se ale u řady cestujících může časem změnit v bolest zad (můj případ). Typickým „evergreenem“ jsou i titěrné ovladače rádia a ovládání oken utopené na středovém tunelu, po designové stránce naopak vůbec špatně nepůsobí modernizovaná palubní deska.

Kde naopak zasloužilý Peugeot dokáže překvapit, je v případě pohonné jednotky. Téměř dvousetkilogramová výhoda oproti 207 (a drtivé většině ostatních současných malých vozů) dává dvěstěšestce doslova křídla. Zřejmě se hned tak nestane, aby byl atmosférický 55kW béčkový hatchback takhle svižný. Podíl na tom má i klasické, lankové spojení plynového pedálu a škrticí klapky a trochu menší svázání emisními limity.

Prostě a jednoduše – takhle svižný a bryskně reagující maloobjemový motor s výkonem kolem 55 kW už budete v téhle kategorii hledat hodně špatně, pokud se vám to vůbec povede, připomíná svou dynamikou spíše dnešní čtyřválce o 11 kW výkonnější. A aby té radosti nebylo málo, z výfuku se ozývá docela spokojené, řidiče mírně provokující brblání. Příjemným překvapením je i chod řadicí páky pětistupňového manuálu, jenž nemá takové vůle, na jaké jsme u koncernu PSA běžně zvyklí.

obrázek [555 x 313]  

Nelze si nevšimnout ani v rámci faceliftu provedené změny nastavení podvozku. Pérování je citelně tužší, současně se ale zlepšilo tlumení rázů od nerovností, které dnes patří stále mezi slušný průměr kategorie. Nezměnilo se naopak nepřesné a odtažité řízení s velkým účinkem posilovače, které v kombinaci s přetrvávající ochotou zadní partie vybočovat při každém výraznějším ubrání plynu nebo prudším pohybu volantu činí jízdu na dnešní poměry překvapivě zábavnou. Tím spíš, když v zatáčce narazíte na nerovnosti a nepřevýkonované auto získá vlastní názor na další směr jízdy.

Proč o tom píši v případě auta, které dokáže nalákat zřejmě pouze důchodce nebo mladé rodiny, co mají permanentně hluboko do kapsy? Ne, není to deformace testy na www.autofun.cz, ale tohle je prostě po delší době zase jedno úplně obyčejné auto, s nímž mě ježdění docela bavilo. Chápu ovšem, že cílovka pro tento model má své priority jinde.

obrázek [300 x 210] Takže jak jsem uvedl: masy Peugeot 206+ potěší svižným motorem a na poměry značky slušným řazením, radost udělá i dobrý jízdní komfort a pohodlná sedadla. Do kolonky negativ lze zařadit dnes už poměrně skromné prostorové poměry v kabině a kufru, pro vyšší osoby nepřirozený posaz a občas trošku záludný přechod nedotáčivosti v přetáčivost. V kabině je také více hluku, než dnes bývá běžné.

Resumé tedy je, že na to, co 206+ nabízí, stojí docela dost peněz. Pokud nehledáte asi posledního pamětníka „syrovějšího“ svezení v B segmentu a spíš než zatáčkovité okresky vás oslovují slevové letáky supermarketů, doporučuji ze lví nabídky spíše Peugeot 207.

První cena vozu217.900,- Kč (206+ Urban 3D, 1.1, 44 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací269.900,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu269.900,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků278.700,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)

Plusy

  • Svižná a rychle reagující pohonná jednotka
  • Slušný jízdní komfort
  • Pohodlná sedadla
  • Poměrně přesné řazení

Minusy

  • Nemožnost podélného seřízení sloupku volantu
  • Nejisté jízdní chování na nerovnostech a při změně zatížení v zatáčce
  • Méně místa na zadních sedadlech
  • Dlouhé dráhy řazení
  • Tlačítka stahování oken mezi sedadly
  • Relativně vysoká cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 206+ 1,4

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 278 700 Kč

Základní výbava:Antiblokovací systém ABS, funkce podpory brzdění v kritických situacích EVA, elektronický rozdělovač brzdného účinku REF, čelní airbag řidiče a (vypínatelný) spolujezdce, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, posilovač řízení, centrální zamykání, imobilizér, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), sklopná zadní sedadla, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna, nárazníky, boční lišty, kliky a kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, ocelové disky kol s pneu 175/65 R14 s celoplošnými plastovými kryty, manuální klimatizace, mlhová světla, autorádio s CD a 4 reproduktory

Výbava testovaného vozu:Metalíza (8800,-)

Ruský Rolls-Royce pro Putina je za dveřmi. Má vzpomenout na sovětské ZiLy Ruský Rolls-Royce pro Putina je za dveřmi. Má vzpomenout na sovětské ZiLy

Projekt nové ruské státnické limuzíny spěje do finále.…

Aukce v Německu: soláry zválcovaly vítr Aukce v Německu: soláry zválcovaly vítr

Solární a větrné asociace v Německu označují experiment…

Výroba aut v Česku klesá, produkce Škody Auto ale navzdory trendu roste Výroba aut v Česku klesá, produkce Škody Auto ale navzdory trendu roste

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí meziročně…

Vítek kupuje pět obchodních center v Polsku Vítek kupuje pět obchodních center v Polsku

CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka kupuje pět…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 206+ 1,4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 4.8 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1130
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1027 / 394
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3872
b) šířka (mm): 1655
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1445
f) rozchod vzadu (mm): 1433
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 206+ 1,4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 6,81
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Peugeot 206+ skončí, bude 207+? Peugeot 206+ skončí, bude 207+?

Kariéra velmi úspěšného Peugeotu 206+ je v Evropě u…

Peugeot 206+: Dvěstěšestka zmizí z evropských trhů příští rok Peugeot 206+: Dvěstěšestka zmizí z evropských trhů příští rok

Kariéra velmi úspěšného Peugeotu 206 se chýlí pomalu ke…

 



 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto, či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Kontroverzní BDSM výstava: Nahé modelky se hlásí samy, doteky cizích mužů je baví

Kontroverzní BDSM výstava: Nahé modelky se hlásí…

Každý den jiná třináctka žen, které se návštěvníkům výstavy v Tančícím domě představují tak, jak je pánbůh…

Formanova exmanželka Křesadlová: Strach o majetek kvůli chybě při rozvodu!

Formanova exmanželka Křesadlová: Strach o majetek…

Strach o majetek má exmanželka Miloše Formana (†86). Až do jeho smrti totiž Věra Křesadlová (74) žila v domnění,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně zranili mladou policistku

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně…

Čtyři desítky fanoušků fotbalového klubu Levski Sofia byly zatčeny při středečním obávaném městském derby s CSKA…

 

Reflex.cz

Podivná cenzura: Ortelova píseň Mešita je na Youtube částečně blokována. Protižidovská skladba Sionismus nikoli

Podivná cenzura: Ortelova píseň Mešita je na Youtube…

Zpěvák, hudebník a skladatel Tomáš Hnídek, který je známý pod jménem Ortel, je pro mnohé lidi veřejným…

Pediatrička Cabrnochová: Povinné očkování je potřeba, za alergie ani autismus nemůže

Pediatrička Cabrnochová: Povinné očkování je…

„Nikdy mě ani nenapadlo, že bych nedala své děti očkovat“. Pediatrička Hana Cabrnochová má o užitečnosti…