Peugeot 206+ 1,4 (55 kW) - Vitální kmet

Peugeot 206+ 1,4 (55 kW) - Vitální kmet

 
 

Dnes už překvapeně zdviháme obočí, když je nějaké auto v nabídce šest nebo sedm let. Co potom říci na Peugeot 206+, jenž v extrémně konkurenčním segmentu B operuje už dvanáctý rok? Čím ještě dnes může oslovit?

Není pochyb o tom, že je dvěstěšestka nejúspěšnějším modelem své značky v dosavadní historii. To znamená, že překonala i model 205 a to už je opravdu co říct. Zlí jazykové by sice mohli prohlásit něco o tom, že s dvanácti křížky na krku není divu, ale určitě si sami vzpomenete, jakou hysterii zejména mezi ženskou částí populace vyvolaly jeho krásné tvary hned od počátku. Takže zatímco se vedle tohoto bestselleru pral o své místo na výsluní jeho nástupce 207, dvěstěšestka se stále těšila značnému zájmu.

obrázek [555 x 313]  

Vloni došlo k jejímu poměrně výraznému faceliftu, jenž sjednotil vzhled s ostatními modely řady, autíčku to ale po vizuální stránce rozhodně neprospělo. Jenže modernizace se dotkla i ostatních oblastí, a tak se 206 dostal zase do celkem slušné formy, což jste mohli zjistit v našem loňském testu Peugeot 206+ - Druhá míza. Tehdy byla ale modelová nabídka 206+ dost očesaná.

V mezičase se na českém trhu objevil náš zasloužilý hatchback se silnější motorizací v podobě čtrnáctistovky o výkonu 55 kW, tak jsme se rozhodli ji znovu podrobit redakčnímu testu, a to především proto, že je vzhledem k modernější 207 za překvapivě sebevědomou cenu.

Pětapadesátikilowattový motor v kombinaci s pětidveřovou karoserií přijde na 269.900 korun, tedy nachlup stejně, co stojí 207 se stejnou motorizací. Ve prospěch 207 přitom mluví 15“ kola a dvouose stavitelný volant oproti 14“ ráfkům a pouze výškové seřiditelnému volantu dvěstěšestky, ta má naopak navíc mlhovky, rádio se čtyřmi reproduktory a manuální klimatizaci. Takže i zde se potvrzuje, že se 206+ nijak zvlášť nepodbízí a kupující tedy nebude mít jednoduché rozhodování.

Co u Peugeotu 206 nenadchne ani po letech, je posaz. Tento vůz byl vytvořen pro útlé a křehké Francouzky typu Sophie Marceau, které se snad dokáží za výrazně šikmo umístěným volantem pohodlně uvelebit tak, aby neměly kolena pod bradou, pokud chtějí držet volant správným způsobem. My, potomci hřmotných Keltů a Slovanů, s tím trošku problémy máme. Typicky francouzská je i měkkost sedadel a s ní související slušný komfort sezení (avšak s příjemnou boční oporou), jenž se ale u řady cestujících může časem změnit v bolest zad (můj případ). Typickým „evergreenem“ jsou i titěrné ovladače rádia a ovládání oken utopené na středovém tunelu, po designové stránce naopak vůbec špatně nepůsobí modernizovaná palubní deska.

Kde naopak zasloužilý Peugeot dokáže překvapit, je v případě pohonné jednotky. Téměř dvousetkilogramová výhoda oproti 207 (a drtivé většině ostatních současných malých vozů) dává dvěstěšestce doslova křídla. Zřejmě se hned tak nestane, aby byl atmosférický 55kW béčkový hatchback takhle svižný. Podíl na tom má i klasické, lankové spojení plynového pedálu a škrticí klapky a trochu menší svázání emisními limity.

Prostě a jednoduše – takhle svižný a bryskně reagující maloobjemový motor s výkonem kolem 55 kW už budete v téhle kategorii hledat hodně špatně, pokud se vám to vůbec povede, připomíná svou dynamikou spíše dnešní čtyřválce o 11 kW výkonnější. A aby té radosti nebylo málo, z výfuku se ozývá docela spokojené, řidiče mírně provokující brblání. Příjemným překvapením je i chod řadicí páky pětistupňového manuálu, jenž nemá takové vůle, na jaké jsme u koncernu PSA běžně zvyklí.

obrázek [555 x 313]  

Nelze si nevšimnout ani v rámci faceliftu provedené změny nastavení podvozku. Pérování je citelně tužší, současně se ale zlepšilo tlumení rázů od nerovností, které dnes patří stále mezi slušný průměr kategorie. Nezměnilo se naopak nepřesné a odtažité řízení s velkým účinkem posilovače, které v kombinaci s přetrvávající ochotou zadní partie vybočovat při každém výraznějším ubrání plynu nebo prudším pohybu volantu činí jízdu na dnešní poměry překvapivě zábavnou. Tím spíš, když v zatáčce narazíte na nerovnosti a nepřevýkonované auto získá vlastní názor na další směr jízdy.

Proč o tom píši v případě auta, které dokáže nalákat zřejmě pouze důchodce nebo mladé rodiny, co mají permanentně hluboko do kapsy? Ne, není to deformace testy na www.autofun.cz, ale tohle je prostě po delší době zase jedno úplně obyčejné auto, s nímž mě ježdění docela bavilo. Chápu ovšem, že cílovka pro tento model má své priority jinde.

obrázek [300 x 210] Takže jak jsem uvedl: masy Peugeot 206+ potěší svižným motorem a na poměry značky slušným řazením, radost udělá i dobrý jízdní komfort a pohodlná sedadla. Do kolonky negativ lze zařadit dnes už poměrně skromné prostorové poměry v kabině a kufru, pro vyšší osoby nepřirozený posaz a občas trošku záludný přechod nedotáčivosti v přetáčivost. V kabině je také více hluku, než dnes bývá běžné.

Resumé tedy je, že na to, co 206+ nabízí, stojí docela dost peněz. Pokud nehledáte asi posledního pamětníka „syrovějšího“ svezení v B segmentu a spíš než zatáčkovité okresky vás oslovují slevové letáky supermarketů, doporučuji ze lví nabídky spíše Peugeot 207.

První cena vozu217.900,- Kč (206+ Urban 3D, 1.1, 44 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací269.900,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu269.900,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků278.700,- Kč (206+ Trendy 5D, 1.4, 55 kW)

Plusy

  • Svižná a rychle reagující pohonná jednotka
  • Slušný jízdní komfort
  • Pohodlná sedadla
  • Poměrně přesné řazení

Minusy

  • Nemožnost podélného seřízení sloupku volantu
  • Nejisté jízdní chování na nerovnostech a při změně zatížení v zatáčce
  • Méně místa na zadních sedadlech
  • Dlouhé dráhy řazení
  • Tlačítka stahování oken mezi sedadly
  • Relativně vysoká cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 206+ 1,4

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 278 700 Kč

Základní výbava:Antiblokovací systém ABS, funkce podpory brzdění v kritických situacích EVA, elektronický rozdělovač brzdného účinku REF, čelní airbag řidiče a (vypínatelný) spolujezdce, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, posilovač řízení, centrální zamykání, imobilizér, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), sklopná zadní sedadla, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna, nárazníky, boční lišty, kliky a kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, ocelové disky kol s pneu 175/65 R14 s celoplošnými plastovými kryty, manuální klimatizace, mlhová světla, autorádio s CD a 4 reproduktory

Výbava testovaného vozu:Metalíza (8800,-)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 206+ 1,4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 4.8 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1130
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1027 / 394
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3872
b) šířka (mm): 1655
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1445
f) rozchod vzadu (mm): 1433
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 206+ 1,4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 6,81
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Peugeot 206+ skončí, bude 207+? Peugeot 206+ skončí, bude 207+?

Kariéra velmi úspěšného Peugeotu 206+ je v Evropě u…

Peugeot 206+: Dvěstěšestka zmizí z evropských trhů příští rok Peugeot 206+: Dvěstěšestka zmizí z evropských trhů příští rok

Kariéra velmi úspěšného Peugeotu 206 se chýlí pomalu ke…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…