Test Auto.cz

Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!

9.10. 2017
Verdikt
 

Spojení „Peugeot a GTi“ znají snad všichni, kdo se zajímají o auta. Těm, co na opravdu ostrou 308 GTi nemají, nebo ji nechtějí, nabízí francouzská značka méně sportovní variantu GT. V čem spočívá a čím se liší od slavnějšího sourozence?

Před čtyřmi lety jsme byli u Peugeotu svědky zajímavého paradoxu. Na trhu se objevila zcela nová generace zástupce kompaktní třídy, který se však jmenuje stejně, jako jeho technicky o generaci starší předchůdce – 308. Až dosud se novinka se lvem ve znaku vždy pyšnila novým označení, kdy první číslice udává řadu, nula uprostřed je věcí tradice (kdysi se o ni Peugeot dokonce soudil s Porsche, když to se mělo jmenovat místo 911 901) no a třetí číslovka udává generaci v dané řadě.

Současná 308 ale již není osmou, nýbrž devátou. Jenže pojmenovat vůz 309 by věc také neřešilo, neboť takový model už tu byl v letech 1985 až 1993 coby auto, které se původně mělo jmenovat Talbot Arizona. Jenže značka Talbot pod křídly PSA zkrachovala, a protože byl celý projet už v pokročilém stádiu rozpracování, rozhodli se nakonec Francouzi auto uvést pod značkou Peugeot. A ta „devítka“ byla zvolena patrně proto, aby za žádných okolností nemohla vzniknout asociace s jiným tehdy vyráběnými modely, když v té době byla na trhu 305 coby derivát od slavné 205.

Změny abyste pohledali

V letošním roce prodělala 308 modernizaci. Navenek se toho však změnilo jen málo, neboť auto se za tři roky moc nestihlo okoukat. Rozdíly mezi starou a novou verzí jsou asi nejvíce patrné na přední části, kde se nachází nový přední nárazník, maska chladiče a také kapota motoru. Vítanou změnou je přesunutí loga výrobce a z místa v přední části kapoty na masku chladiče. Je tudíž lépe vidět a současně tím ctí tradice, neboť i starší modely značky jej tady měly umístěný. Dále se změnila pozice svítilen pro denní svícení typu LED z nárazníku poněkud výše do horní části hlavních světlometů, které jsou jimi tudíž shora lemovány.

V kabině pak lze mít nově navigaci od TomTomu, a součástí změn je rovněž upravený dotykový 9,7palcový monitor. Ten je nyní standardem u všech verzí nabízených na českém trhu v rámci takzvaného i-Cockpitu. To ale znamená, že u všech u nás nabízených 308 ovládáte ventilační a topnou soustavu výhradně s pomocí dotykové obrazovky. Vedlejším efektem je nabídka samočinné dvouzonové klimatizace, která se s tímto automaticky pojí. Do modernizace byla u nás nabízena také základní verze vozu s konvenčním ovládáním topení/klimatizace samostatnými ovladači na středovém panelu.

obrázek [600 x 404]  

S modernizací posílila také bezpečnost. Paket safety nyní zahrnuje pokročilé bezpečnostní systémy od varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, přes čtení dopravních značek až po systém sledování únavy řidiče. Ten nepracuje pouze se snímačem pohybu volantu, ale také se záznamem z kamery, umístěné na čelním skle. Při dlouhé cestě z Prahy na Moravu se mi tento bezpečnostní prvek ozval a hláškou na displeji přístrojového štítu mě vyzval, abych si dal přestávku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!

Cena v základní výbavě: 660 000 Kč Cena v testované výbavě: 739 000 Kč

Základní výbava:18palcová litá kola, chromované okenní lišty, hliníkové pedály a opěrka pro levou nohu, audio systém s navigaci 3D a mapovými podklady pro Evropu, čalounění sedadle v kombinaci koženka a Alcantara, automatická dvouzónová klimatizace, Peugeot i-Cockpit, dvousměrně stavitelný volant, elektricky ovládaná skla všech dveří, zatmavená skla zadních oken, sportovní sedadla vpředu, šest airbagů, pack Safety (zahrnuje aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování únavy řidiče, automatické přepínání dálkových světel), snížený sportovní podvozek, diodové hlavní světlomety, přední a zadní parkovací asistent, barevný dotykový 9,7 palcový monitor, atd.

Výbava testovaného vozu:Speciální perleťový lak červená Ultimate (+ 18.000,-), sedadlo řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou a masážní funkcí (+ 12.000,-), Visiopark - couvací kamera 180 stupňů (+ 8.000,-), Park assist - automatické příčné a podélné parkování plus sledování mrtvého úhlu (+ 13.000,-), Pack Drive assist plus - zahrnuje adaptivní tempomat, systém automatického nouzového brzdění (+ 28.000,-).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.6 / 5.6
Emise CO2:130
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1228
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 515
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4253
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…