Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení

 

Peugeot odhalil modernizovanou třistaosmičku už před měsícem, 5. května. Nyní přidává další várku informací a nové fotky.

Peugeot 308 druhé generace T9, který se honosí titulem evropského Automobilu roku 2014, prodělal v polovině výrobního cyklu opravdu diskrétní facelift. Decentně se změnily hlavně standardní diodové pásky v automatických předních světlech, kapota, maska chladiče dostala žebrování z nedávných studií místo dvojice vodorovných lamel a nápis se přesunul do chromovaného rámečku. Přední nárazník s mlhovkami pak získal optické svaly, úpravy bezpečně poznají hlavně „lví“ fanoušci. Zezadu se neudálo prakticky nic nového a zásadního, vyvážené proporce s krátkými převisy i dynamická silueta zůstaly a trochu „divoké vykousnuté“ světlomety rovněž.

Video

Francouzi se soustředili na to, co není pouhým okem vidět. Kompaktní řada nedostala ani nejnovější hi-tech verzi i-Cockpitu, kterou má třeba crossover 3008 (pro změnu poslední Vůz roku), zůstává u první generace, nicméně je možné využít zrcadlení mobilu, podpory Apple CarPlay i Android Auto a nové trojrozměrné navigace TomTom s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase. Dotyková obrazovka je také nová, pomocí ní se nastavuje i klimatizace. Na malém volantu a vyvýšených přístrojích Peugeot nijak nezapracoval, zlepšil ale kvalitu materiálů. 308 může mít také head-up displej.

Benzinový tříválec a malý diesel

Zážehový přímovstřikový tříválec 1.2 PureTech se 130 k (96 kW) dostal úpravy, které snižují spotřebu paliva o 4 %: katalyzátor, redukovanou teplotu výfukových plynů při recirkulaci a filtr pevných částic. Kromě toho k nim napomáhá i šestistupňová, kompletně digitálně navržená manuální skříň BVM6, která nahradila dřívější „pětikvalt“. Motor se těší také z modifikovaného turba, vstřikovače pracují s tlakem 250 barů.

Nový čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi s totožným výkonem jako benzinový „tříhrnek“ se také pyšní čistšími emisemi, SCR a patentovaným designem spalovacích prostorů, Peugeot si nechal ostatně při jeho vývoji zaregistrovat patentů na dvě stovky. Nahrazuje starší 120k (88kW) jednotku s větším zaokrouhleným objemem 1,6 litru, oproti které spálí o 6 % méně nafty, samozřejmě hlavně papírově. Jízdní výkony se přitom vyrovnají dvoulitru, čtyřventilová jednotka má nově navrženou hlavu a geometrii pístů ze závodního prototypu 908 z Le Mans.

GT

Naftová verze 308 GT s dvoulitrem BlueHDi o 180 koních (132 kW) se chlubí osmistupňovým automatem EAT8 vyvinutým ve spolupráci s japonským Aisinem, ten nahrazuje dřívější šestistupňový, je o dvě kila lehčí, má jiný volič, řadí rychleji a plynuleji a spotřebu redukuje o 7 %. Umožňuje manuální změnu rychlostních stupňů páčkami a samočinnou aktivaci parkovací brzdy. „Lev“ je připraven na standard Euro 6 c, který vstoupí v platnost letos v září.

Rozšíření se dočkala armáda asistenčních systémů převzatých z kříženců 3008 a 5008, je jich celkem osm včetně hlídání jízdního pruhu. Modely s automaty mají tempomat, který dokáže vůz zcela zastavit, s přímo řazenými převodovkami je tato funkce omezena nad 30 km/h. Samozřejmostí je i dodržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, hlídač mrtvého úhlu, detekce chodců, přidává se sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek. Visiopark 1 s kamerou a parkovacím asistentem včetně senzorů najde volné místo a sám jej obsadí, na řidiči je jen obsluha pedálů. Do nabídky litých kol přibyla trojice provedení o průměru 16 a 18 palců.

GTi

Peugeot nabídne své zástupce segmentu C, pětidveřové hatchbacky a kombi SW, celkem v šesti výbavách: Access, Active, Allure, GT Line, GT a nejostřejší GTi. Její motor 1.6 THP má stále výkon 270 koní (199 kW) a vůz s ním z klidu na stovku zrychluje za 6 s. Kilometr s pevným startem hot-hatchi trvá 25,3 s i díky výkonové hmotnosti 4,46 kg/k. Je o 11 mm snížený, jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a ve standardu najdeme kromě sedadel s výraznějším bočním vedením a sportovního volantu samosvorný diferenciál Torsen, kotoučové brzdy s průměry 380, respektive 268 mm a rudými brzdovými třmeny. Šestilitrová spotřeba benzinu je pochopitelně jen tabulkovou hodnotou. Výbavy, jejichž označení začíná písmeny GT, mají v základu také přední full-LED světlomety.

Laky pro GTi rozšířila dvoubarevná kombinace Coupe Franche s modrou (Magnetic Blue) přídí a černou (Perla Nera) zádí. Doplňuje typickou červeno-černou, kterou Peugeot používá už několik let na konceptech. Béžová Pyrite mezi desítkou barev vystřídala hliníkovou šeď. Nové modely vyjíždějí z hlavní továrny v Sochaux. Dosud zde vzniklo 760.000 aut řady T9.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Zdroj: Peugeot

Štítky Peugeot Video

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 






 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…