Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení

 

Peugeot odhalil modernizovanou třistaosmičku už před měsícem, 5. května. Nyní přidává další várku informací a nové fotky.

Peugeot 308 druhé generace T9, který se honosí titulem evropského Automobilu roku 2014, prodělal v polovině výrobního cyklu opravdu diskrétní facelift. Decentně se změnily hlavně standardní diodové pásky v automatických předních světlech, kapota, maska chladiče dostala žebrování z nedávných studií místo dvojice vodorovných lamel a nápis se přesunul do chromovaného rámečku. Přední nárazník s mlhovkami pak získal optické svaly, úpravy bezpečně poznají hlavně „lví“ fanoušci. Zezadu se neudálo prakticky nic nového a zásadního, vyvážené proporce s krátkými převisy i dynamická silueta zůstaly a trochu „divoké vykousnuté“ světlomety rovněž.

Video

Francouzi se soustředili na to, co není pouhým okem vidět. Kompaktní řada nedostala ani nejnovější hi-tech verzi i-Cockpitu, kterou má třeba crossover 3008 (pro změnu poslední Vůz roku), zůstává u první generace, nicméně je možné využít zrcadlení mobilu, podpory Apple CarPlay i Android Auto a nové trojrozměrné navigace TomTom s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase. Dotyková obrazovka je také nová, pomocí ní se nastavuje i klimatizace. Na malém volantu a vyvýšených přístrojích Peugeot nijak nezapracoval, zlepšil ale kvalitu materiálů. 308 může mít také head-up displej.

Benzinový tříválec a malý diesel

Zážehový přímovstřikový tříválec 1.2 PureTech se 130 k (96 kW) dostal úpravy, které snižují spotřebu paliva o 4 %: katalyzátor, redukovanou teplotu výfukových plynů při recirkulaci a filtr pevných částic. Kromě toho k nim napomáhá i šestistupňová, kompletně digitálně navržená manuální skříň BVM6, která nahradila dřívější „pětikvalt“. Motor se těší také z modifikovaného turba, vstřikovače pracují s tlakem 250 barů.

Nový čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi s totožným výkonem jako benzinový „tříhrnek“ se také pyšní čistšími emisemi, SCR a patentovaným designem spalovacích prostorů, Peugeot si nechal ostatně při jeho vývoji zaregistrovat patentů na dvě stovky. Nahrazuje starší 120k (88kW) jednotku s větším zaokrouhleným objemem 1,6 litru, oproti které spálí o 6 % méně nafty, samozřejmě hlavně papírově. Jízdní výkony se přitom vyrovnají dvoulitru, čtyřventilová jednotka má nově navrženou hlavu a geometrii pístů ze závodního prototypu 908 z Le Mans.

GT

Naftová verze 308 GT s dvoulitrem BlueHDi o 180 koních (132 kW) se chlubí osmistupňovým automatem EAT8 vyvinutým ve spolupráci s japonským Aisinem, ten nahrazuje dřívější šestistupňový, je o dvě kila lehčí, má jiný volič, řadí rychleji a plynuleji a spotřebu redukuje o 7 %. Umožňuje manuální změnu rychlostních stupňů páčkami a samočinnou aktivaci parkovací brzdy. „Lev“ je připraven na standard Euro 6 c, který vstoupí v platnost letos v září.

Rozšíření se dočkala armáda asistenčních systémů převzatých z kříženců 3008 a 5008, je jich celkem osm včetně hlídání jízdního pruhu. Modely s automaty mají tempomat, který dokáže vůz zcela zastavit, s přímo řazenými převodovkami je tato funkce omezena nad 30 km/h. Samozřejmostí je i dodržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, hlídač mrtvého úhlu, detekce chodců, přidává se sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek. Visiopark 1 s kamerou a parkovacím asistentem včetně senzorů najde volné místo a sám jej obsadí, na řidiči je jen obsluha pedálů. Do nabídky litých kol přibyla trojice provedení o průměru 16 a 18 palců.

GTi

Peugeot nabídne své zástupce segmentu C, pětidveřové hatchbacky a kombi SW, celkem v šesti výbavách: Access, Active, Allure, GT Line, GT a nejostřejší GTi. Její motor 1.6 THP má stále výkon 270 koní (199 kW) a vůz s ním z klidu na stovku zrychluje za 6 s. Kilometr s pevným startem hot-hatchi trvá 25,3 s i díky výkonové hmotnosti 4,46 kg/k. Je o 11 mm snížený, jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a ve standardu najdeme kromě sedadel s výraznějším bočním vedením a sportovního volantu samosvorný diferenciál Torsen, kotoučové brzdy s průměry 380, respektive 268 mm a rudými brzdovými třmeny. Šestilitrová spotřeba benzinu je pochopitelně jen tabulkovou hodnotou. Výbavy, jejichž označení začíná písmeny GT, mají v základu také přední full-LED světlomety.

Laky pro GTi rozšířila dvoubarevná kombinace Coupe Franche s modrou (Magnetic Blue) přídí a černou (Perla Nera) zádí. Doplňuje typickou červeno-černou, kterou Peugeot používá už několik let na konceptech. Béžová Pyrite mezi desítkou barev vystřídala hliníkovou šeď. Nové modely vyjíždějí z hlavní továrny v Sochaux. Dosud zde vzniklo 760.000 aut řady T9.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života? Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života?

Osobní automobily české výroby mají ve světě pověst…

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

 
Zdroj: Peugeot

Štítky Peugeot Video

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…