Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení

 

Peugeot odhalil modernizovanou třistaosmičku už před měsícem, 5. května. Nyní přidává další várku informací a nové fotky.

Peugeot 308 druhé generace T9, který se honosí titulem evropského Automobilu roku 2014, prodělal v polovině výrobního cyklu opravdu diskrétní facelift. Decentně se změnily hlavně standardní diodové pásky v automatických předních světlech, kapota, maska chladiče dostala žebrování z nedávných studií místo dvojice vodorovných lamel a nápis se přesunul do chromovaného rámečku. Přední nárazník s mlhovkami pak získal optické svaly, úpravy bezpečně poznají hlavně „lví“ fanoušci. Zezadu se neudálo prakticky nic nového a zásadního, vyvážené proporce s krátkými převisy i dynamická silueta zůstaly a trochu „divoké vykousnuté“ světlomety rovněž.

Video

Francouzi se soustředili na to, co není pouhým okem vidět. Kompaktní řada nedostala ani nejnovější hi-tech verzi i-Cockpitu, kterou má třeba crossover 3008 (pro změnu poslední Vůz roku), zůstává u první generace, nicméně je možné využít zrcadlení mobilu, podpory Apple CarPlay i Android Auto a nové trojrozměrné navigace TomTom s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase. Dotyková obrazovka je také nová, pomocí ní se nastavuje i klimatizace. Na malém volantu a vyvýšených přístrojích Peugeot nijak nezapracoval, zlepšil ale kvalitu materiálů. 308 může mít také head-up displej.

Benzinový tříválec a malý diesel

Zážehový přímovstřikový tříválec 1.2 PureTech se 130 k (96 kW) dostal úpravy, které snižují spotřebu paliva o 4 %: katalyzátor, redukovanou teplotu výfukových plynů při recirkulaci a filtr pevných částic. Kromě toho k nim napomáhá i šestistupňová, kompletně digitálně navržená manuální skříň BVM6, která nahradila dřívější „pětikvalt“. Motor se těší také z modifikovaného turba, vstřikovače pracují s tlakem 250 barů.

Nový čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi s totožným výkonem jako benzinový „tříhrnek“ se také pyšní čistšími emisemi, SCR a patentovaným designem spalovacích prostorů, Peugeot si nechal ostatně při jeho vývoji zaregistrovat patentů na dvě stovky. Nahrazuje starší 120k (88kW) jednotku s větším zaokrouhleným objemem 1,6 litru, oproti které spálí o 6 % méně nafty, samozřejmě hlavně papírově. Jízdní výkony se přitom vyrovnají dvoulitru, čtyřventilová jednotka má nově navrženou hlavu a geometrii pístů ze závodního prototypu 908 z Le Mans.

GT

Naftová verze 308 GT s dvoulitrem BlueHDi o 180 koních (132 kW) se chlubí osmistupňovým automatem EAT8 vyvinutým ve spolupráci s japonským Aisinem, ten nahrazuje dřívější šestistupňový, je o dvě kila lehčí, má jiný volič, řadí rychleji a plynuleji a spotřebu redukuje o 7 %. Umožňuje manuální změnu rychlostních stupňů páčkami a samočinnou aktivaci parkovací brzdy. „Lev“ je připraven na standard Euro 6 c, který vstoupí v platnost letos v září.

Rozšíření se dočkala armáda asistenčních systémů převzatých z kříženců 3008 a 5008, je jich celkem osm včetně hlídání jízdního pruhu. Modely s automaty mají tempomat, který dokáže vůz zcela zastavit, s přímo řazenými převodovkami je tato funkce omezena nad 30 km/h. Samozřejmostí je i dodržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, hlídač mrtvého úhlu, detekce chodců, přidává se sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek. Visiopark 1 s kamerou a parkovacím asistentem včetně senzorů najde volné místo a sám jej obsadí, na řidiči je jen obsluha pedálů. Do nabídky litých kol přibyla trojice provedení o průměru 16 a 18 palců.

GTi

Peugeot nabídne své zástupce segmentu C, pětidveřové hatchbacky a kombi SW, celkem v šesti výbavách: Access, Active, Allure, GT Line, GT a nejostřejší GTi. Její motor 1.6 THP má stále výkon 270 koní (199 kW) a vůz s ním z klidu na stovku zrychluje za 6 s. Kilometr s pevným startem hot-hatchi trvá 25,3 s i díky výkonové hmotnosti 4,46 kg/k. Je o 11 mm snížený, jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a ve standardu najdeme kromě sedadel s výraznějším bočním vedením a sportovního volantu samosvorný diferenciál Torsen, kotoučové brzdy s průměry 380, respektive 268 mm a rudými brzdovými třmeny. Šestilitrová spotřeba benzinu je pochopitelně jen tabulkovou hodnotou. Výbavy, jejichž označení začíná písmeny GT, mají v základu také přední full-LED světlomety.

Laky pro GTi rozšířila dvoubarevná kombinace Coupe Franche s modrou (Magnetic Blue) přídí a černou (Perla Nera) zádí. Doplňuje typickou červeno-černou, kterou Peugeot používá už několik let na konceptech. Béžová Pyrite mezi desítkou barev vystřídala hliníkovou šeď. Nové modely vyjíždějí z hlavní továrny v Sochaux. Dosud zde vzniklo 760.000 aut řady T9.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba automobilů v Česku slaví rekord Výroba automobilů v Česku slaví rekord

Tuzemská výroba osobních aut loni stoupla o pět procent…

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

 
Zdroj: Peugeot

Štítky Peugeot Video

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ojetý Peugeot 308 (T7): Mnohem lepší! Až na jednu výjimku… Ojetý Peugeot 308 (T7): Mnohem lepší! Až na jednu výjimku…

Původní Peugeot 308 vyjel na zdokonalené technice…

Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu

Peugeot 308TCR vychází z modelu 308 Racing Cup a jak…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou soutěž nepamatuju

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou…

V Liberci se zase naplno baví hokejem. Vlna srandovních gólů ustala, naopak Tygři pálí ostrými ve velkém stylu.…

 

Reflex.cz

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…