Test Auto.cz

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6 Allure – K praktičnosti přidává styl

26.12. 2018
Verdikt
 

Model Rifter je od letošního roku osobní verzí nové generace známého Partnera. Jméno Rifter zvolil Peugeot ve snaze povýšit osobní dodávku do kategorie MPV.

Jednou ze dvou hlavních letošních novinek Peugeotu je třetí generace Partnera (tou druhou je model 508). Až dosud se jeho osobní verze, která měla suplovat roli rodinného MPV za příznivější cenu, označovala doplňkovým slovem Tepee. Nyní již jméno Tepee v nabídce Peugeotu nenajdete. Místo něj přišla francouzská automobilka se zcela nový jménem Rifter. Nové pojmenování má zdůrazňovat fakt, že se novinka posunula od „pouhé“ osobní dodávky k plnohodnotnému cestovnímu automobilu, jehož úkolem je znepříjemňovat život také vozům kategorie MPV.

Že je Rifter posazen výše než předchozí Partner Tepee, dokazuje už svým vzhledem. Ten je na poměry osobních verzí malých užitkových vozů nebývale atraktivní. Toto zvláště vynikne v nejvyšší výbavě GT Line, kterou jsme měli možnost vyzkoušet v rámci světové premiéry vozu. Ani v testované prostřední výbavě Allure však auto nevypadá špatně. Z trojlístku bratrského tria „Berlingo, Combo Life, Rifter“ je Peugeot vzhledově asi nejzajímavější. Současně jako jediný nabízí odlišné pojmenování pro osobní verzi.

Jenže vzhled je subjektivní záležitostí. Mnohem větší roli hraje v případě vozů této třídy jejich užitná hodnota. Peugeot nabízí Rifter od začátku ve dvou verzích karoserie - jako Rifter s rozvorem náprav 2785 mm a délkou 4403 mm, který jsme testovali, a dále jako Rifter Long s rozvorem prodlouženým na 2975 mm a s celkovou délkou karoserie 4753 mm. Prodloužená verze je v odpovídajících výbavách a motorizacích dražší o 20.000 korun.

Video

Sedm lidí, ale kam s kufry?

Hlavním smyslem prodloužené verze je nabídka sedmi míst v kabině, které lze mít ale v obou karosářských variantách. Vždy to ale znamená připlatit si 20.000 korun, přičemž řešení dvou „křesílek“ ve třetí řadě je u obou verzí vozu odlišné. V prodloužené variantě Long jsou posuvná v rozsahu 130 mm, čímž lze měnit délku ložné plochy zavazadelníku od 418 do 566 mm, přičemž objem činí 209 až 322 litrů. V krátké testované variantě jsou sedadla pevná, délka plochy za nimi je pouhých 236 mm a objem pro zavazadla připomíná s 65 litry úschovnu na Hlavním nádraží v Praze.

Pokud ale sedm míst oželíte, nabídne vám i kratší verze Riftera velmi dobrou kapacitu pro zavazadla. V základním uspořádání, tedy bez sklopených sedadel druhé řady, jsme naměřili u zavazadelníku nejmenší šířku 1185 mm a délku 960 mm. Zavazadelník má navíc veskrze pravidelný tvar, který neomezuje zasahování zadních podběhů. Při nakládání musíte předměty zvedat do výšky pouhých 660 mm a nejspodnější část otevřeného víka kufru je ve výšce 1940 mm. To je plně dostačující i pro nadprůměrně vzrostlé jedince. Jediné omezení tak vidíme v otevírání víka. Při zajíždění s vozidlem zadní částí k jinému autu či ke stěně je třeba pamatovat na patřičný odstup. Jinak můžete mít s otevřením víka kufru problémy. Toto však můžeme konstatovat i o jiných autech této kategorie. Samotný kufr je opravdu obří, když nabízí v základu 775 litrů, ovšem měřeno metodou objemu tekutiny. Pokud máte raději metodu VDA, tedy normalizované krychličky, pak udávaný základní objem činí stále vynikajících 597 litrů.

I tady najdeš i-Cockpit

Peugeot Rifter se od svých sourozenců Citroën Berlingo a Opel Combo Life neliší pouze vnějším vzhledem, samozřejmě v rámci možností shodné techniky, ale také kabinou. Navíc tady jsou odlišnosti snad ještě výraznější. Zatímco Berlingo a Combo řídíte běžným volantem a na budíky koukáte skrz něj, u Peugeotu použili i v případě Rifteru (a tedy i Partnera) koncept kabiny i-Cockpit. To znamená, že i v tomto případě je hlavní pracovní nástroj řidiče nezvykle malý a poněkud šišatého tvaru a naopak přístrojový štít situovaný výše tak, abyste na něj mohli koukat přes volant.

Peugeot Rifter: Nový partner pro život?

Zatímco v menších modelech (například v 208 či 2008) to shledáváme zajímavým řešením, v Rifteru by se nám asi více líbilo běžné uspořádání palubní desky. Je to však věcí vkusu. Možná spíše než toto, na což si lze zvyknout, trochu vadí mohutná středová konzola. Ano, kabina díky tomu získala zajímavý nádech, avšak trochu na úkor prostornosti nebo spíše vzdušnosti.

Prostřední výbava Allure nabízí již v základní ceně třeba zadní parkovací asistent. Zkoušený vůz měl v rámci příplatku 6.000 korun navíc přední parkovací asistent a dále přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček.

Kupodivu, vnější osvětlení se omezuje pouze na halogenové světlomety. Populární LED technologie je zastoupena jen v případě denního svícení, přičemž se jedná o standard od výbavy Allure. Standardem je dále manuální klimatizace (proč ji Peugeot v ceníku označuje za poloautomatickou, netušíme). My jsme však mohli využívat výhod samočinné dvouzónové klimatizace, která vyjde na 8.000 korun. Na rozdíl třeba od nového Peugeotu 508 nebo stávající řady 308 má v Rifteru vlastní ovládací panel s tlačítky a displejem.

Přesuňme se z první řady do druhé. Tady běžně najdete klasickou lavici dělenou v poměru 60:40. Pokud si připlatíte 5.000 korun tak jako v našem případě, budou místo lavice tři samostatná sedadla, která lze v případě potřeby velmi efektivně složit „do podlahy“. Pouze verze GT Line je má v rámci základní ceny vozu. Tímto způsobem lze docílit délky ložné plochy až 1880 mm. Pokud potřebujete přepravovat ještě delší předměty, patrně oceníte položku „Pack Comfort“, která je od výbavy Allure standardem a nabízí mimo jiné možnost položit opěradlo pravého předního sedadla na sedák. Tím vznikne jakýsi „stoleček“, hlavně se však prodlouží ložná délka až na 2700 mm. Nutno dodat, že sklápění není zase tak jednoduché. Nejprve totiž musíte demontovat sklopnou loketní opěrku uchycenou k opěradlu a pak teprve jej lze položit vpřed.

Komfort sezení ve druhé řadě odpovídá úrovni dobrým MPV. Pro osoby menšího vzrůstu je bez výhrad, ti větší ale rychle odhalí kratší zadní sedáky (konkrétně 430 mm) stejně jako opěradla dlouhá 580 mm. Prostě ani ty nejlepší velkoprostorové vozy nezajistí ve druhé řadě úroveň sezení, jakou známe třeba z limuzín vyšší třídy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Rifter

Cena v základní výbavě: 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 542 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, pack Safety, manuální klimatizace, podélné střešní nosiče, elektrická parkovací brzda, zadní parkovací asistent, paket Comfort, barevný kapacitní dotykový 8palcový displej, multifunkční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, Peugeot Connect radio, integrované LED pro denní svícení, paket viditelnost, atd.

Výbava testovaného vozu:Tři samostatná sedadla ve druhé řadě (+ 5.000,-), hliníková 16palcová kola (+ 12.000,-), elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+ 3.000,-), externí přehrávač CD (+ 4.000,-), náhradní ocelové kolo 16 palců (+ 3.000,-), metalický lak (+ 14.000,-), automatická dvouzonová klimatizace (+ 8.000,-), přední a zadní parkovací asistent (+ 6.000,-), paket Safety Plus – zahrnuje třeba rozšířený systém rozpoznávání dopravního značení (+ 7.000,-).

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 
Technické údaje
Motor Peugeot RifterCitroën Berlingo
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 14991499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 375096 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.410.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4 / 4.34.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:114114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 597 / 2126597 / 2126
Objem nádrže (l):5050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 6301430 / 615
Rozměr pneu:215/65 R16205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44034403
b) šířka (mm): 18481848
c) výška (mm): 18781844
d) rozvor (mm): 27852785
e) rozchod vpředu (mm): 15531553
f) rozchod vzadu (mm): 15671567
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1020 / 12301020 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850590 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10901090
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10701070
k) šířka vpředu (mm): 16101610
l) šířka vzadu (mm): 15801580
délka sedáku vpředu (mm): 480480
délka sedáku vzadu (mm): 430430
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 580580
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 






 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…