reklama


Test Auto.cz

Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?

10.2. 2016
Verdikt
 

Turbo bylo odpradávna jednou z nabízených verzí Porsche 911. Od loňské modernizace ale turbodmychadlo nechybí ani v základní verzi.

Porsche 911 je legenda automobilového světa, která si od premiéry v roce 1963 našla tisíce fanoušků po celém světě. Prakticky s každou nastupující generací se ale ozývaly hlasy, že 911 už není taková jako kdysi – u generace 996 vadil přechod na kapalinou chlazené motory a netradiční design, u aktuální 991 zase elektronický posilovač řízení. Po loňské modernizaci má navíc série 991 u svých fanoušků další pořádný vroubek – atmosférické agregáty nahradily nové přeplňované jednotky.

Přeplňovaný agregát je samozřejmě součástí řady 911 již dlouhá desetiletí. Jeho použití se ale vždy omezovalo jen na verzi Turbo a případně další speciální varianty (GT2). Základní varianty Carrera a Carrera S naopak vždy měly atmosférické jednotky a co víc, až dosud se lišily objemem. I to se však po faceliftu mění, Carrera i Carrera S nově používají stejný třílitrový šestiválec bi-turbo, což bude jistě některými hlasy kritizováno jako snaha o snížení nákladů. Pravdou ale je, že mezi motory obou verzí se najde hned několik rozdílů.

Video

Automobilka přiznává, že důvodem příchodu přeplňování i do Carrer je snaha o snížení flotilových emisí značky. Samotní zákazníci se o spotřebu paliva v případě sportovního auta nezajímají (navíc v případě sporťáků je snížení reálné spotřeby pomocí turba sporné), a tak jim Porsche chtělo alespoň nabídnout lepší parametry. A to se rozhodně povedlo, díky přeplňování se zlepšil především točivý moment, který se u Carrery i Carrery zvýšil o 60 N.m.

Modernizace přicházející čtyři roky po představení 911 série 991 se ale neomezila jen na novou pohonnou jednotku, došlo i k dalším technickým změnám. Standardem je nově aktivní podvozek PASM, za příplatek je pak natáčení zadní nápravy. Úpravy měly za cíl ještě vylepšit jízdní vlastnosti 991, a tak si pojďme říci, zda se to povedlo.

Nejhezčí 911 všech dob

Jeremy Clarkson kdysi označil designéry Porsche za nejlínější osoby na světě. Na jeho prohlášení možná něco pravdy je, vždyť každá nová 911 byla svými tvary vždy jen evolucí. V případě modernizované série 991 se však stylisté značky opravdu vytáhli. I tentokrát došlo jen k lehkým korekcím křivek, výsledek se ale nadmíru povedl. Jistě nebudu jediný, kdo aktuální model bude považovat za nejhezčí 911 všech dob.

S klasickou bachratou siluetou nešlo nic moc co dělat, jednotlivé detaily karoserie ale prošly výrazným přiostřením. Hlavně baculatá záď s úzkými koncovými svítilnami se vydařila. Žiletkově ostrá svítilny ale nejsou jedinou změnou, hlavní novinkou je otvor v krytu motoru, který je potřeba pro uchlazení přeplňovaného agregátu. Testovaná Carrera S má vzadu dvě zdvojené koncovky výfuku, v našem případě se tu ale objevily „jen“ dvě roury. Důvodem je použití sportovního výfukového systému za 60 tisíc korun.

Specialitou je i systém aktivní aerodynamiky inspirovaný 918 Spyder. Tři mřížky v předním nárazníku jsou mezi rychlostmi 15 až 160 km/h pomocí speciálních klapek uzavřené pro lepší proudění vzduchu. V závislosti na pozici těchto klapek se mění také úhel spoileru na zádi, a to pro vyvážený vztlak na obou nápravách. Spoiler navíc upravuje proudění vzduchu tak, aby lépe vedl do motorového prostoru.

Ideální posaz

Porsche 911 je známé svojí každodenní použitelností, což je patrné i na relativně snadném nástupu, slušném zavazadelníku (145 litrů v přídi na víkendový výlet stačí) nebo možnosti jet hned ve čtyřech lidech. Na zadních sedadlech je sice omezený prostor pro hlavu, místa pro kolena je tam ale na poměry sporťáků dostatek, a tak v případě nouze uvnitř svezete i kamarády.

obrázek [600 x 317]

Perfektní posaz je v případě sportovního vozu nutností a v tomto ohledu 911 naprosto exceluje. Pozice za volantem je skvělá, sedí se nízko, volant je přesně na dosah, přičemž jeho věnec má nejen ideální průměr, ale také vzornou tloušťku. Navíc se jedná o takové malé umělecké dílo, však si na fotkách prohlédněte „proděravěná“ ramena ve stylu 918 Spyder. Výtečná jsou i sedadla, která perfektně podrží i v těch nejprudších obloucích. Až na tlustší sloupky A je z auta na poměry sporťáků slušně vidět – pohled do zpětných zrcátek pak díky rýsujícím se svalnatým blatníkům stojí opravdu za to!

Před řidičem samozřejmě nemůže chybět pro 911 typická pětice kruhových přístrojů s velkým otáčkoměrem uprostřed, na kterém je ale znát přechod k přeplňování. Zatímco u předchůdce byl cejchován k 9 tisícům, tentokrát si musíme vystačit s osmičkou. Červené pole i nadále začíná na 7500 otáčkách. Analogové ukazatele doplňuje kruhový digitální displej, na němž je možné zobrazit data z různých systémů vozu. Při cestování tak aktivujete třeba mapu navigace, při předvádění se před kamarády zase ukazatel přetížení.

Porsche 911 (991) se v rámci modernizace dočkalo rovněž inovovaného multimediálního systému, ale co vám budu nalhávat, při testování takové sportovní legendy jsem na jeho pořádné vyzkoušení vůbec nepomyslel a raději se věnoval jiným oblastem, které jsou podle mého názoru u sporťáku důležitější. Tak jen v krátkosti zmíním, že reakce sytému na pokyn byly poněkud pomalejší, navigace mě ale vždy dovedla spolehlivě do cíle. Přestože je použitá sedmipalcová obrazovka dotyková, na středovém panelu prodlouženém mezi přední sedadla zůstává přehršel tlačítek. Věřím, že se v nich majitel časem zorientuje, já osobně měl občas trochu problém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Porsche 911 Carrera S

Cena v základní výbavě: 3 185 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 356 357 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 20palcová litá kola, aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém s navigací, hudební systém s osmi reproduktory o výkonu 150 W, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení, světelný senzor, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, kožený volant.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.227,-), zvedání přední nápravy (+52.268,-), bezklíčový vstup (+25.314,-), parkovací asistent a parkovací kamera (+36.861,-), tmavý pás proti oslnění v čelním skle (+2.597,-), elektricky ovládané střešní okno (+51.960,-), zatmavená skla (+12.640,-), zpětná zrcátka Sport Design (12.367,-), posilovač řízení Plus (+6.047,-), adaptivní tlumiče PDCC (+74.238,-), sportovní výfuková soustava (+60.227,-), paket Sport Chrono (+38.227,-), lesklé ozdobné lišty (+10.864,-), tempomat (+7.414,-), elektrochromatická zpětná zrcátka (+12.640,-), dvoubarevné kožené čalounění (+88.547,-), volant GT SportDesign (+6.320,-), vyhřívání sedadel (+10.864,-), adaptivní sportovní sedadla Plus, elektricky nastavitelná, s pamětí polohy (+83.894,-), odvětrávání sedadel (+24.460,-), kůží potažení středový tunel vzadu s ozdobným stehováním (+18.960,-), interiérový paket s obložením z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny (+36.861,-), hudební systém Bose (+32.727,-), natáčení zadní nápravy (+51.675,-), multifunkční vyhřívaný volant (+10.725,-), adaptivní diodové světlomety (+74.097,-), lakovaná krytka ostřikovače (+4.675,-), lakovaný klíček (+8.386,-) atd.

Převzetí LinkedInu Microsoftem schválila Evropská komise Převzetí LinkedInu Microsoftem schválila Evropská komise

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti…

Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů

Angela Merkelová povede německé křesťanské demokraty i v…

Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř

"Ministr pro dlužníky" chystá další hřebík do rakve…

Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu

Prezident Miloš Zeman dnes telefonicky hovořil…

 
Technické údaje
Motor Porsche 911 Carrera S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2981
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 309 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1700 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 306
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:174
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 500
Rozměr pneu:245/30 R20, 305/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4499
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1296
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1050
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed! Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů…

TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo

Nový TechArt GTstreet R je pokračovatelem dlouhé linie…

 



 
Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Dnes 18:50

Písty představují nejnamáhavější součást spalovacího motoru. Čím se písty liší, z čeho jsou vyrobeny a proč jsou tolik namáhány?




Blesk.cz

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska: Může být nebezpečná

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska:…

Německá policie před blížícími se oslavami konce roku varuje před dovozem nelegálních petard a ohňostrojů z…

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Nedávno vás zaujal tip na službu Clickclickclick.click, která názorně předvádí, co se o vás dozví internetová…

 

iSport.cz

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká je Estonsko, či Kanada

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká…

Čeští florbalisté prohráli na mistrovství světa v Rize s favorizovaným Švédskem 4:8, skončili druzí v základní…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama