Test Auto.cz

Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?

10.2. 2016
Verdikt
 

Turbo bylo odpradávna jednou z nabízených verzí Porsche 911. Od loňské modernizace ale turbodmychadlo nechybí ani v základní verzi.

Porsche 911 je legenda automobilového světa, která si od premiéry v roce 1963 našla tisíce fanoušků po celém světě. Prakticky s každou nastupující generací se ale ozývaly hlasy, že 911 už není taková jako kdysi – u generace 996 vadil přechod na kapalinou chlazené motory a netradiční design, u aktuální 991 zase elektronický posilovač řízení. Po loňské modernizaci má navíc série 991 u svých fanoušků další pořádný vroubek – atmosférické agregáty nahradily nové přeplňované jednotky.

Přeplňovaný agregát je samozřejmě součástí řady 911 již dlouhá desetiletí. Jeho použití se ale vždy omezovalo jen na verzi Turbo a případně další speciální varianty (GT2). Základní varianty Carrera a Carrera S naopak vždy měly atmosférické jednotky a co víc, až dosud se lišily objemem. I to se však po faceliftu mění, Carrera i Carrera S nově používají stejný třílitrový šestiválec bi-turbo, což bude jistě některými hlasy kritizováno jako snaha o snížení nákladů. Pravdou ale je, že mezi motory obou verzí se najde hned několik rozdílů.

Video

Automobilka přiznává, že důvodem příchodu přeplňování i do Carrer je snaha o snížení flotilových emisí značky. Samotní zákazníci se o spotřebu paliva v případě sportovního auta nezajímají (navíc v případě sporťáků je snížení reálné spotřeby pomocí turba sporné), a tak jim Porsche chtělo alespoň nabídnout lepší parametry. A to se rozhodně povedlo, díky přeplňování se zlepšil především točivý moment, který se u Carrery i Carrery zvýšil o 60 N.m.

Modernizace přicházející čtyři roky po představení 911 série 991 se ale neomezila jen na novou pohonnou jednotku, došlo i k dalším technickým změnám. Standardem je nově aktivní podvozek PASM, za příplatek je pak natáčení zadní nápravy. Úpravy měly za cíl ještě vylepšit jízdní vlastnosti 991, a tak si pojďme říci, zda se to povedlo.

Nejhezčí 911 všech dob

Jeremy Clarkson kdysi označil designéry Porsche za nejlínější osoby na světě. Na jeho prohlášení možná něco pravdy je, vždyť každá nová 911 byla svými tvary vždy jen evolucí. V případě modernizované série 991 se však stylisté značky opravdu vytáhli. I tentokrát došlo jen k lehkým korekcím křivek, výsledek se ale nadmíru povedl. Jistě nebudu jediný, kdo aktuální model bude považovat za nejhezčí 911 všech dob.

S klasickou bachratou siluetou nešlo nic moc co dělat, jednotlivé detaily karoserie ale prošly výrazným přiostřením. Hlavně baculatá záď s úzkými koncovými svítilnami se vydařila. Žiletkově ostrá svítilny ale nejsou jedinou změnou, hlavní novinkou je otvor v krytu motoru, který je potřeba pro uchlazení přeplňovaného agregátu. Testovaná Carrera S má vzadu dvě zdvojené koncovky výfuku, v našem případě se tu ale objevily „jen“ dvě roury. Důvodem je použití sportovního výfukového systému za 60 tisíc korun.

Specialitou je i systém aktivní aerodynamiky inspirovaný 918 Spyder. Tři mřížky v předním nárazníku jsou mezi rychlostmi 15 až 160 km/h pomocí speciálních klapek uzavřené pro lepší proudění vzduchu. V závislosti na pozici těchto klapek se mění také úhel spoileru na zádi, a to pro vyvážený vztlak na obou nápravách. Spoiler navíc upravuje proudění vzduchu tak, aby lépe vedl do motorového prostoru.

Ideální posaz

Porsche 911 je známé svojí každodenní použitelností, což je patrné i na relativně snadném nástupu, slušném zavazadelníku (145 litrů v přídi na víkendový výlet stačí) nebo možnosti jet hned ve čtyřech lidech. Na zadních sedadlech je sice omezený prostor pro hlavu, místa pro kolena je tam ale na poměry sporťáků dostatek, a tak v případě nouze uvnitř svezete i kamarády.

obrázek [600 x 317]

Perfektní posaz je v případě sportovního vozu nutností a v tomto ohledu 911 naprosto exceluje. Pozice za volantem je skvělá, sedí se nízko, volant je přesně na dosah, přičemž jeho věnec má nejen ideální průměr, ale také vzornou tloušťku. Navíc se jedná o takové malé umělecké dílo, však si na fotkách prohlédněte „proděravěná“ ramena ve stylu 918 Spyder. Výtečná jsou i sedadla, která perfektně podrží i v těch nejprudších obloucích. Až na tlustší sloupky A je z auta na poměry sporťáků slušně vidět – pohled do zpětných zrcátek pak díky rýsujícím se svalnatým blatníkům stojí opravdu za to!

Před řidičem samozřejmě nemůže chybět pro 911 typická pětice kruhových přístrojů s velkým otáčkoměrem uprostřed, na kterém je ale znát přechod k přeplňování. Zatímco u předchůdce byl cejchován k 9 tisícům, tentokrát si musíme vystačit s osmičkou. Červené pole i nadále začíná na 7500 otáčkách. Analogové ukazatele doplňuje kruhový digitální displej, na němž je možné zobrazit data z různých systémů vozu. Při cestování tak aktivujete třeba mapu navigace, při předvádění se před kamarády zase ukazatel přetížení.

Porsche 911 (991) se v rámci modernizace dočkalo rovněž inovovaného multimediálního systému, ale co vám budu nalhávat, při testování takové sportovní legendy jsem na jeho pořádné vyzkoušení vůbec nepomyslel a raději se věnoval jiným oblastem, které jsou podle mého názoru u sporťáku důležitější. Tak jen v krátkosti zmíním, že reakce sytému na pokyn byly poněkud pomalejší, navigace mě ale vždy dovedla spolehlivě do cíle. Přestože je použitá sedmipalcová obrazovka dotyková, na středovém panelu prodlouženém mezi přední sedadla zůstává přehršel tlačítek. Věřím, že se v nich majitel časem zorientuje, já osobně měl občas trochu problém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Porsche 911 Carrera S

Cena v základní výbavě: 3 185 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 356 357 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 20palcová litá kola, aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém s navigací, hudební systém s osmi reproduktory o výkonu 150 W, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení, světelný senzor, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, kožený volant.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.227,-), zvedání přední nápravy (+52.268,-), bezklíčový vstup (+25.314,-), parkovací asistent a parkovací kamera (+36.861,-), tmavý pás proti oslnění v čelním skle (+2.597,-), elektricky ovládané střešní okno (+51.960,-), zatmavená skla (+12.640,-), zpětná zrcátka Sport Design (12.367,-), posilovač řízení Plus (+6.047,-), adaptivní tlumiče PDCC (+74.238,-), sportovní výfuková soustava (+60.227,-), paket Sport Chrono (+38.227,-), lesklé ozdobné lišty (+10.864,-), tempomat (+7.414,-), elektrochromatická zpětná zrcátka (+12.640,-), dvoubarevné kožené čalounění (+88.547,-), volant GT SportDesign (+6.320,-), vyhřívání sedadel (+10.864,-), adaptivní sportovní sedadla Plus, elektricky nastavitelná, s pamětí polohy (+83.894,-), odvětrávání sedadel (+24.460,-), kůží potažení středový tunel vzadu s ozdobným stehováním (+18.960,-), interiérový paket s obložením z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny (+36.861,-), hudební systém Bose (+32.727,-), natáčení zadní nápravy (+51.675,-), multifunkční vyhřívaný volant (+10.725,-), adaptivní diodové světlomety (+74.097,-), lakovaná krytka ostřikovače (+4.675,-), lakovaný klíček (+8.386,-) atd.

Technické údaje
Motor Porsche 911 Carrera S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2981
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 309 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1700 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 306
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:174
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 500
Rozměr pneu:245/30 R20, 305/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4499
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1296
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1050
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?










Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Porsche již pilně testuje model, jímž v sezóně 2017…

Video: Výroba Porsche 911 ve dvou minutách. Víte, jak dlouho trvá ve skutečnosti? Video: Výroba Porsche 911 ve dvou minutách. Víte, jak dlouho trvá ve skutečnosti?

Nejnovější video ze závodu Porsche ve Stuttgartu odhaluje…

 

Související články
Video: Nehody a trapné chvilky s Porsche Video: Nehody a trapné chvilky s Porsche

Sportovním vozům německé značky se již jen díky jejich…

Video: Nejhorší jízda na Ringu všech dob! Video: Nejhorší jízda na Ringu všech dob!

Řidič bílého Porsche Cayman musel na nejslavnější závodní…

 



 
Novinky Škoda: Facelift Octavie v Ženevě, Yeti II ve Frankfurtu

Novinky Škoda: Facelift Octavie v Ženevě, Yeti II ve Frankfurtu

Dnes 12:50

Modernizovaná Škoda Octavia zaujme zejména dělenými předními světlomety. Druhá generace SUV Yeti se zase bude výrazně podobat sesterskému Seatu Ateca.




Blesk.cz

Erdogan přikládá EU „nůž na krk“: Zrušte víza, nebo uprchlíky nepřijmeme

Erdogan přikládá EU „nůž na krk“: Zrušte víza, nebo…

Turecký parlament zablokuje ratifikaci migrační dohody s Evropskou unií, pokud Brusel neumožní Turkům slíbené…

„Přihnojoval strach z uprchlíků a prohrál.“ Stropnického těší zelený prezident

„Přihnojoval strach z uprchlíků a prohrál.“…

Byl to pořádně těsný boj, prezidentem Rakouska se ale nakonec nestane protiuprchlický štváč Norbert Hofer.…

 

iSport.cz

Murrayho vytáčely Štěpánkovy kraťasy. Brit nadával i házel čepicí

Murrayho vytáčely Štěpánkovy kraťasy. Brit nadával i…

Na tenhle zápas britský tenista Andy Murray jen tak nezapomene. V prvním kole grandslamového French Open byl jen…

Pokud se Rosický na EURO zraní, bude to můj prů*er, říká Vrba

Pokud se Rosický na EURO zraní, bude to můj prů*er,…

Trenér fotbalové reprezentace Pavel Vrba zatím nemá vážnější starosti. Jeho tým se chystá na EURO bez větších…

 

Reflex.cz

Jak ministr Babiš vysvětlí panu T., proč musí mít elektronickou pokladničku?

Jak ministr Babiš vysvětlí panu T., proč musí mít…

Babišovi úředníci oznámili, že v červnu zahájí ministerstvo financí osvětovou kampaň za bratru 28 miliónů, v níž…

Přešlap médií: Udělala z mladé muslimky odvážnou hvězdu. Pak se ale ukázalo, že nenávidí Židy

Přešlap médií: Udělala z mladé muslimky odvážnou…

Média po celém světě, včetně britské BBC, představila jako hrdinku a příklad občanské statečnosti belgickou…