Test Auto.cz

Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?

10.2. 2016
Verdikt
 

Turbo bylo odpradávna jednou z nabízených verzí Porsche 911. Od loňské modernizace ale turbodmychadlo nechybí ani v základní verzi.

Porsche 911 je legenda automobilového světa, která si od premiéry v roce 1963 našla tisíce fanoušků po celém světě. Prakticky s každou nastupující generací se ale ozývaly hlasy, že 911 už není taková jako kdysi – u generace 996 vadil přechod na kapalinou chlazené motory a netradiční design, u aktuální 991 zase elektronický posilovač řízení. Po loňské modernizaci má navíc série 991 u svých fanoušků další pořádný vroubek – atmosférické agregáty nahradily nové přeplňované jednotky.

Přeplňovaný agregát je samozřejmě součástí řady 911 již dlouhá desetiletí. Jeho použití se ale vždy omezovalo jen na verzi Turbo a případně další speciální varianty (GT2). Základní varianty Carrera a Carrera S naopak vždy měly atmosférické jednotky a co víc, až dosud se lišily objemem. I to se však po faceliftu mění, Carrera i Carrera S nově používají stejný třílitrový šestiválec bi-turbo, což bude jistě některými hlasy kritizováno jako snaha o snížení nákladů. Pravdou ale je, že mezi motory obou verzí se najde hned několik rozdílů.

Video

Automobilka přiznává, že důvodem příchodu přeplňování i do Carrer je snaha o snížení flotilových emisí značky. Samotní zákazníci se o spotřebu paliva v případě sportovního auta nezajímají (navíc v případě sporťáků je snížení reálné spotřeby pomocí turba sporné), a tak jim Porsche chtělo alespoň nabídnout lepší parametry. A to se rozhodně povedlo, díky přeplňování se zlepšil především točivý moment, který se u Carrery i Carrery zvýšil o 60 N.m.

Modernizace přicházející čtyři roky po představení 911 série 991 se ale neomezila jen na novou pohonnou jednotku, došlo i k dalším technickým změnám. Standardem je nově aktivní podvozek PASM, za příplatek je pak natáčení zadní nápravy. Úpravy měly za cíl ještě vylepšit jízdní vlastnosti 991, a tak si pojďme říci, zda se to povedlo.

Nejhezčí 911 všech dob

Jeremy Clarkson kdysi označil designéry Porsche za nejlínější osoby na světě. Na jeho prohlášení možná něco pravdy je, vždyť každá nová 911 byla svými tvary vždy jen evolucí. V případě modernizované série 991 se však stylisté značky opravdu vytáhli. I tentokrát došlo jen k lehkým korekcím křivek, výsledek se ale nadmíru povedl. Jistě nebudu jediný, kdo aktuální model bude považovat za nejhezčí 911 všech dob.

S klasickou bachratou siluetou nešlo nic moc co dělat, jednotlivé detaily karoserie ale prošly výrazným přiostřením. Hlavně baculatá záď s úzkými koncovými svítilnami se vydařila. Žiletkově ostrá svítilny ale nejsou jedinou změnou, hlavní novinkou je otvor v krytu motoru, který je potřeba pro uchlazení přeplňovaného agregátu. Testovaná Carrera S má vzadu dvě zdvojené koncovky výfuku, v našem případě se tu ale objevily „jen“ dvě roury. Důvodem je použití sportovního výfukového systému za 60 tisíc korun.

Specialitou je i systém aktivní aerodynamiky inspirovaný 918 Spyder. Tři mřížky v předním nárazníku jsou mezi rychlostmi 15 až 160 km/h pomocí speciálních klapek uzavřené pro lepší proudění vzduchu. V závislosti na pozici těchto klapek se mění také úhel spoileru na zádi, a to pro vyvážený vztlak na obou nápravách. Spoiler navíc upravuje proudění vzduchu tak, aby lépe vedl do motorového prostoru.

Ideální posaz

Porsche 911 je známé svojí každodenní použitelností, což je patrné i na relativně snadném nástupu, slušném zavazadelníku (145 litrů v přídi na víkendový výlet stačí) nebo možnosti jet hned ve čtyřech lidech. Na zadních sedadlech je sice omezený prostor pro hlavu, místa pro kolena je tam ale na poměry sporťáků dostatek, a tak v případě nouze uvnitř svezete i kamarády.

obrázek [600 x 317]

Perfektní posaz je v případě sportovního vozu nutností a v tomto ohledu 911 naprosto exceluje. Pozice za volantem je skvělá, sedí se nízko, volant je přesně na dosah, přičemž jeho věnec má nejen ideální průměr, ale také vzornou tloušťku. Navíc se jedná o takové malé umělecké dílo, však si na fotkách prohlédněte „proděravěná“ ramena ve stylu 918 Spyder. Výtečná jsou i sedadla, která perfektně podrží i v těch nejprudších obloucích. Až na tlustší sloupky A je z auta na poměry sporťáků slušně vidět – pohled do zpětných zrcátek pak díky rýsujícím se svalnatým blatníkům stojí opravdu za to!

Před řidičem samozřejmě nemůže chybět pro 911 typická pětice kruhových přístrojů s velkým otáčkoměrem uprostřed, na kterém je ale znát přechod k přeplňování. Zatímco u předchůdce byl cejchován k 9 tisícům, tentokrát si musíme vystačit s osmičkou. Červené pole i nadále začíná na 7500 otáčkách. Analogové ukazatele doplňuje kruhový digitální displej, na němž je možné zobrazit data z různých systémů vozu. Při cestování tak aktivujete třeba mapu navigace, při předvádění se před kamarády zase ukazatel přetížení.

Porsche 911 (991) se v rámci modernizace dočkalo rovněž inovovaného multimediálního systému, ale co vám budu nalhávat, při testování takové sportovní legendy jsem na jeho pořádné vyzkoušení vůbec nepomyslel a raději se věnoval jiným oblastem, které jsou podle mého názoru u sporťáku důležitější. Tak jen v krátkosti zmíním, že reakce sytému na pokyn byly poněkud pomalejší, navigace mě ale vždy dovedla spolehlivě do cíle. Přestože je použitá sedmipalcová obrazovka dotyková, na středovém panelu prodlouženém mezi přední sedadla zůstává přehršel tlačítek. Věřím, že se v nich majitel časem zorientuje, já osobně měl občas trochu problém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Porsche 911 Carrera S

Cena v základní výbavě: 3 185 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 356 357 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 20palcová litá kola, aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém s navigací, hudební systém s osmi reproduktory o výkonu 150 W, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení, světelný senzor, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, kožený volant.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.227,-), zvedání přední nápravy (+52.268,-), bezklíčový vstup (+25.314,-), parkovací asistent a parkovací kamera (+36.861,-), tmavý pás proti oslnění v čelním skle (+2.597,-), elektricky ovládané střešní okno (+51.960,-), zatmavená skla (+12.640,-), zpětná zrcátka Sport Design (12.367,-), posilovač řízení Plus (+6.047,-), adaptivní tlumiče PDCC (+74.238,-), sportovní výfuková soustava (+60.227,-), paket Sport Chrono (+38.227,-), lesklé ozdobné lišty (+10.864,-), tempomat (+7.414,-), elektrochromatická zpětná zrcátka (+12.640,-), dvoubarevné kožené čalounění (+88.547,-), volant GT SportDesign (+6.320,-), vyhřívání sedadel (+10.864,-), adaptivní sportovní sedadla Plus, elektricky nastavitelná, s pamětí polohy (+83.894,-), odvětrávání sedadel (+24.460,-), kůží potažení středový tunel vzadu s ozdobným stehováním (+18.960,-), interiérový paket s obložením z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny (+36.861,-), hudební systém Bose (+32.727,-), natáčení zadní nápravy (+51.675,-), multifunkční vyhřívaný volant (+10.725,-), adaptivní diodové světlomety (+74.097,-), lakovaná krytka ostřikovače (+4.675,-), lakovaný klíček (+8.386,-) atd.

Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě

Státní podnik Vojenský opravárenský podnik (VOP CZ)…

Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů

Soud zamítl žalobu někdejšího šéfa fotbalové Sparty Petra…

Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky

Nejvyšší soud (NS) vrátil spor o omluvu za výroky…

 
Technické údaje
Motor Porsche 911 Carrera S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2981
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 309 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1700 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 306
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:174
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 500
Rozměr pneu:245/30 R20, 305/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4499
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1296
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1050
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy

Porsche představilo evoluční závoďák GT3 R. Není určen…

Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent

Porsche dosáhlo 16. dubna s 911 GT3 RS na Severní smyčce…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu, odhaduje jeho otec

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu,…

Nejlepší slovenský fotbalista posledních let Marek Hamšík by mohl odejít do Číny. Podle otce Richarda o…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…