Renault Grand Scénic 2.0 dCi (118 kW) – Stylová rodina

Renault Grand Scénic 2.0 dCi (118 kW) – Stylová rodina

 
 

Méně okázalého designu, více místa a pohodlí a menší cena – tak vypadá nová generace kompaktního MPV v podání Renaultu. Zatím v sedmimístném provedení verze Grand.

Renault modelem Espace kdysi pro Evropu objevil třídu velkoprostorových aut, modelem Scénic rozšířil tento segment i do nižší střední třídy. Nyní uváděná už třetí generace zahajuje útok na zájemce prodlouženým provedením Grand, které přidává posádce oproti kratší variantě k dobru 70 mm délky a třetí řadu sedadel.

Méně designu, vice pohodlí

Oproti předchůdci vozu výrazně ubylo z pocitů hranatosti, auto působí kompaktněji, lehčeji a zvláště v kombinaci s červenou metalízou testovaného provedení i sympaticky. Podobně jako Nissan Qashqai skrývá svůj SUV charakter, působí Grand Scénic z určitých úhlů spíše jako kombi než sedmimístné MPV. Rozměrné kryty světlometů v kombinaci s úzkou maskou chladiče připomínají úsměv, profil i záď vozu pak odlehčují sdružené svítilny ve tvaru bumerangu.

Standardem testované vrcholné verze Privilege je karta odemykající vůz samočinně po stisknutí vnější kliky. Pro zamčení pak stačí odejít s kartou v kapse jen pár metrů od vozu, zámky se samy slyšitelně zaklapnou.

obrázek [555 x 407]  

Uvnitř se dříve okázale designové prostředí změnilo směrem k pohodlí, palubní deska je dvoubarevná a plasty v horní tmavé části jsou příjemné na pohled i dotek. Dominantou je centrálně umístěný, téměř šestipalcový displej, který lze nastavit do šesti režimů, přičemž kromě změny barev umožňuje například i skrytí otáčkoměru. Ještě lepší je pak vestavěná navigace TomTom (vše v češtině) s výbornou grafikou ovládáním na středové konzole. Tu, spojenou s devítilitrovým boxem, lze podélně posouvat v rozsahu 200 mm. Ovladače autorádia a klimatizace jsou sice poněkud malé, v praxi ale velmi dobře dosažitelné.

Volant se silným věncem padne velmi dobře do ruky i proto, že oproti předchozí generaci ztratil další část ze svého, dříve poněkud autobusového sklonu. Zaměření na pocity řidiče je ostatně znát z celého vozu a i sympatická poloha na řadicí páce a využití poloautomatické parkovací brzdy posouvají tento model k pocitům, které míváme v kokpitu Ford S-Max.

Prostorová matematika

Pocit méně dodávkového a více osobního svezení podporují i samotná sedadla. Řidič a spolujezdec si užívají dostatečného pohodlí i účinných bočních opěr, vynikající jsou stranově výklopné hlavové opěrky v prvních dvou řadách. Trojice zadních sedaček zaujme podélným posuvem o 170 mm, a v pětimístném uspořádání tak cestující ve druhé řadě získají až 260 mm pro kolena. Vyjímání jednotlivých sedadel je možné, manipulace s nimi ale vyžaduje trochu více síly. Sedačky ve třetí řadě se vyklápí z jinak zcela rovné podlahy a při kompromisním posunutí předních sedadel umožňují přepravu osob až 175 cm vysokých. V praxi nejde o tak nepohodlné svezení, jak by se mohlo zdát, problémem je spíše výška stropu než prostor pro kolena.

obrázek [555 x 371]  

V sedmimístném uspořádání se do vozu vejde ještě 208 litrů zavazadel, K tomu je ovšem potřeba připočítat čtyřicítku různých menších odkládacích prostor o celkovém objemu 92 litrů. Pětimístné uspořádání znamená vynikajících 752 litrů pro zavazadla a po vyjmutí druhé řady sedadel lze do vozu natěsnat až 2063 litrů všeho možného. Víko zavazadlového prostoru se vyklápí do dostatečné výše, při dovírání ale vyžaduje o trochu více síly. Oceňujeme také schránku na krycí roletu zavazadelníku – spolu s ukrytelnými sedadly třetí řadě je variabilita konečně dokonalá.

Rychlá rodina

Vrcholem nabídky motorizaci je námi testovaný vznětový čtyřválec s maximálním výkonem 118 kW a točivým momentem 380 Nm. Moderní common-rail s variabilní geometrií lopatek turba dělá čest svým ladičům: po jen málo brumlavém startu již běží nestandardně tiše, znatelný zátah je znát od 1200 otáček, přičemž maximum točivého momentu leží na dvoutisícové hranici. Motor nemá smysl hnát do vysokých otáček – touha po výkonu je vykoupena zvýšeným hlukem i spotřebou a pro svižnou jízdu zcela stačí „virtuální omezovač“ na hodnotě 3000 min-1. Řazení šestistupňové manuální převodovky je dostatečně přesné, i když poněkud tuhé, řízení podpořené elektrickým posilovačem pak dostatečně komunikativní. Plavnost jízdy je příkladná a nesklouzává přitom k houpavosti. V zatáčkách se i přes těžký motor a logický sklon k nedotáčivosti naklání jen málo a výmoly podvozek téměř žehlí. Na třídu a koneckonců i značku je i díky motoru uloženém v pomocném rámu ve voze opravdu nadstandardní ticho, a to i při rychlých dálničních přesunech.

obrázek [555 x 368]  

Úspory jako mantra

Zatímco městské přesuny lze zvládat s osmilitrovou spotřebou, při výletech mimo pomalý provoz není problém srazit tuto hodnotu i pod šest litrů. Modelovou cestu 500 km s plným zatížením jsme absolvovali se skvělým výsledkem 6,9 l /100 km.

Také pořizovací náklady nevypadají nereálně – základní ceny jsou o 30.000 Kč nižší než u předchozí generace a rozumnou kombinací výbavy a motorizace lze udržet výslednou cenu hodně nízko. Plusem je bohatá základní výbava, z příplatkových položek si zaslouží pozornost zejména již zmíněná vestavěná navigace za příznivých 13.700,- Kč.

Renault má k návratu k postavení hvězdy MPV velmi blízko. Počkejme na nový Espace.

obrázek [555 x 377]  
První cena vozu384.900,-Kč (1.6 16V 81 kW Authentique 5 míst)
První cena vozu s testovanou motorizací589.900,-Kč (2.0 dCi 118 kW Dynamique 5 míst)
Základní cena testovaného vozu634.900,-Kč (2.0 dCi 118 kW Privilége 7 míst)
Cena testovaného vozu vč. příplatků698.200,-Kč (2.0 dCi 118 kW Privilége 7 míst)

Plusy

  • Design
  • Skrývání skutečných rozměrů
  • Základní výbava
  • Pohodlí
  • Prostornost
  • Podvozek
  • Tichý a úsporný motor

Minusy

  • Absence vnitřního kontrolního zrcátka
  • Zakrývání horní části displeje jeho slunečním krytem, případně věncem volantu
  • Delší dráhy řazení
  • Manipulace se sedadly ve druhé řadě
obrázek [555 x 200]  
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Grand Scénic 2.0 dCi (118 kW)

Cena v základní výbavě: 634 900 Kč Cena v testované výbavě: 698 200 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, vnější kliky dveří matně chromované (v kombinaci s Hands-free kartou Renault), disky kol z lehké slitiny 17" „SARI“, odstín interiéru tmavě hnědá nebo béžová, volant a hlavice řadicí páky v kůži, ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránicí hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy, zadní bezpečnostní pásy a signalizace nezapnutého pásu spolujezdce a cestujících vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, tříbodové bezpečnostní pásy pro 7 míst (pouze 7místný model), ISOFIX – příprava pro upevnění dětské sedačky na všech sedadlech ve 2. řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech místech, hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, barevná multifunkční obrazovka s možností perzonalizace (TFT), poloautomatická ruční brzda, ukazatel venkovní teploty, dojezdová rezerva, tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhové světlomety, bi-xenonové světlomety s funkcí MBL a s ostřikovači světlometů, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, elektrochromatické vnitřní zrcátko, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, výdechy klimatizace pro zadní sedadla, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládaní předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, zásuvka na 12 V v 3. řadě sedadel, parkovací senzor vzadu, protisluneční záclonky na zadních oknech ve 2. řadě sedadel, protisluneční záclonky na zadních oknech ve 3. řadě sedadel, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, sedadlo spolujezdce sklopné (umožňující položení dlouhých předmětů), sedadla ve 2. řadě - sklopná, výklopná a vyjímatelná, sklopné stolečky na opěradlech předních sedadel, sedadla ve 3. řadě sklopná do podlahy, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, kapsy na zadní straně předních sedadel

Výbava testovaného vozu:Hlavové opěrky Comfort (5.600,-), navigační systém Carminat TOMTOM (13.700,-), Panoramatické střešní okno otevíratelné (25.000,-), vyhřívaná přední sedadla s nastavitelnou intenzitou (5.500,-), metalický lak (13.500,-), senzory (23.457,-)

Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše? Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše?

Možná vám přijde, že vašich posledních pár dnů nestálo za…

Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana

Polsko podporovalo a podporuje snahy Turecka o vstup do…

Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany

K požadavku volebního lídra ČSSD a ministra zahraničí…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Grand Scénic 2.0 dCi (118 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.6 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 208 / 2063
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 630
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4560
b) šířka (mm): 2077
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1539
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1080
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Grand Scénic 2.0 dCi (118 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,76
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i…

Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Pobyl s námi v redakci přesně rok, urazil 43 210…

 



 
Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz. Výkonné hybridní kupé!

Dnes 13:59

Dnes představuje nová samostatná značka svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.




Blesk.cz

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro: Ukázkově kyselý obličej!

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro:…

Její kolegyně se vozí luxusními auty s řidičem, Katie Holmes (38) se nebojí a klidně se vmísí mezi „obyčejné“…

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé úvodní stránky

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé…

Zakladatelé Googlu Sergey Brin a Larry Page odpočátku tvrdí, že úvodní stránka jejich vyhledávače má být…

 

iSport.cz

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho apartmán kousek od Mourinha

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho…

Má se jako v bavlnce. Trenér Manchestru City Pep Guardiola si ročně vydělá 15 milionů liber (43,5 mil. Kč) a na…

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně platí už čtvrtou pokutu

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně…

A je to tady znovu! Plzeň dostala od disciplinární komise hokejové extraligy pokutu 10 tisíc korun za chování…

 

Reflex.cz

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…