reklama


Test Auto.cz

Renault Mégane Coupé 1.2 TCe – Parádní stylovka

10.2. 2014
Verdikt
 

Kompaktní kupé s dynamickými tvary je nejčastějším snem mladých řidičů. Renault Mégane Coupé GT Style s turbomotorem 1.2 TCe o výkonu 85 kW může být v tomto ohledu zajímavou volbou.

Přestože modelová řada Mégane nabízí od všeho něco, volba mladých řidičů by zcela určitě padla na karoserii kupé. Ta prošla stejně jako kombi a pětidveřový hatchback koncem loňského roku modernizací, která se v přední části projevila radikálněji než kdy jindy. Zpátky je konvenční maska chladiče s horizontální lištou a velkým logem výrobce, dynamicky vyhlížející nárazník má nyní šikovně zakomponované diody pro denní svícení. Vzadu byste ale změny hledali marně, což je trochu škoda.

Mégane Coupé však může být ještě atraktivnější. Za příplatek 15.000 korun lze přikoupit optický paket GT Style, který vůz vyzdobí ocelově šedými kryty vnějších zpětných zrcátek, klikami dveří v tomtéž provedení a především rozměrným zadním difuzorem. Na atraktivní litá 16“ kola si připravte 7.500 korun, ty se ale v podbězích vozu trochu ztrácí. O palec větší disky samozřejmě pořídíte, ovšem pouze s nejvyšší výbavou Zen za 30.000 korun, která však přidá také turbomotor 1.2 TCe posílený na 97 kW.

Interiér

Zatímco zvenku jsou modifikace spojené s faceliftem patrné na první pohled, uvnitř je vyjma nových dekorů všechno při starém. Minimálně u předních sedadel s měkčím polstrováním a výraznějším bočním vedením to ničemu nevadí, středová konzola už má ale nejlepší roky za sebou. Z ergonomického hlediska by neškodila změna pozic panelů autorádia a klimatizace, klasické otočné ovladače pro nastavení teploty by také odvedly daleko lepší službu než stávající kolébkové řešení.

obrázek [600 x 402]  

Posaz za volantem není optimální. Sedí se poměrně vysoko a palubní deska je pod spodní hranou čelního skla dost utopená, takže na kapličku přístrojů musíte trochu shlížet. Řešení s centrálně umístěným rychloměrem vypadá efektně, vzhledem k jeho výraznému naklonění však počítejte s odrazy slunečních paprsků a horší čitelností.

Renault Mégane Coupé má proti klasickému pětidveřovému provedení o milimetr kratší rozvor náprav. To by samo o sobě ničemu nevadilo, silně se svažující linie střechy však omezuje využitelnost zadních sedadel. Za průměrně vzrostlého řidiče se v reálu pohodlně usadí snad jenom dítě, s výhledem vzad při couvání to také není žádná sláva. Zavazadelník o základním objemu 344 litrů je pro běžné denní použití plně dostačující, nepotěší pouze menší vstupní otvor a vysoká nákladová hrana.

Motor

Přeplňovaná zážehová dvanáctistovka TCe se v Renaultu Mégane objevila již před faceliftem a v rámci výbavové linie Life je dostupná pouze ve slabším provedení s 85 kilowatty. Maximální točivý moment 190 N.m nastupuje ve 2000 min-1, vytáčet motor výrazně přes 3500 otáček už ale nemá většího smyslu. To je samozřejmě trochu škoda, protože všech 115 koní se podle hodnot výrobce projevuje ještě o tisíc otáček výše.

obrázek [600 x 402]  

Při klidném stylu nelze motoru upřít elán a vysokou míru kultivovanosti. Standardem a zároveň jedinou možností je jeho spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, dvouspojkovou skříň EDC dostanete pouze se silnější variantou o výkonu 97 kW turbodieselem 1.5 dCi (81 kW). Ten nám také z dlouhodobého hlediska připadá jako daleko zajímavější volba. Příplatek za něj činí dalších 30.000 korun (s výbavou Life jsme již na 365.000 Kč), spotřeba paliva je však v tomto ohledu rozhodující. Výrobce sice uvádí, že by neměl maloobjemový turbomotor kombinovaně spotřebovat více než 5,3 l na 100 kilometrů, reálně však počítejte spíše se sedmi litry a lepší to nebude ani na dálnici, kde motor při 130 km/h točí obvyklých 2.800 otáček a nestydí se říct o 7,5 l na 100 km.

Jízda

Ačkoliv se Renault Mégane Coupé tváří jako sportovní auto, vyhovovat bude spíše nenáročnějším řidičům. Ve většině případů je jízda na 16“ kolech plavná a příjemná, ovšem do chvíle, kdy narazíte na ostré příčné nerovnosti. Auto znervózní, zezadu se začnou ozývat dunivé zvuky a tlumiče mají spoustu práce s udržením kol v co nejdokonalejším kontaktu s vozovkou. V zatáčkách se toto nastavení projevuje uskakováním zádě a na limitu počítejte spíše s přetáčivým charakterem, který krotí benevolentní stabilizační systém.

obrázek [600 x 316]  

Mírná přetáčivost však nemusí být vždycky na škodu. Vůz totiž na kvalitním povrchu působí velmi lehkým dojmem a snadno se nechá zlákat k ostřejšímu projetí zatáček. V tu chvíli je ale dobré bedlivěji sledovat práci řízení. To totiž rozhodně není z nejpřesnějších a především okolo středové polohy může snadno nastat situace, že zkrátka neodhadnete správný úhel natočení volantu. Nebýt pocitově gumových dorazů řadicí páky, zcela by vymizely výhrady vůči manuální šestistupňové převodovce.

Závěr

Zvažujete-li koupi Renaultu Mégane Coupé, rozhodně se poohlédněte po jednom z moderních přeplňovaných agregátů. Mimořádně kultivovaná dvanáctistovka je pro běžné ježdění jako dělaná, pokud jí však povolíte uzdu, očekávejte vyšší spotřebu. Přípatek 15.000 korun za optický paket GT Style je na zvážení, finance lépe vynaložíte koupí úspornějšího vznětového agregátu.

Video

Nejlevnější verze modelu304.900 Kč (1.6 / 81 kW Life)
Základ s testovaným motorem334.900 Kč (1.2 TCe / 85 kW Life
Testovaný vůz s výbavou381.700 Kč (1.2 TCe / 85 kW Life)

Plusy

  • Nízká základní cena
  • Velká palivová nádrž
  • Tichý a kultivovaný motor
  • Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením

Minusy

  • Nízko umístěná palubní deska
  • Nepřesné řízení
  • Špatný výhled vzad
  • Vyšší spotřeba paliva
  • Ergonomie středové konzoly
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Coupé 1.2 TCe

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 381 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizace a další.

Výbava testovaného vozu:Paket GT Style (+15.000 Kč), metalický lak (+14.200 Kč), litá 16“ kola (+ 7.500 Kč), uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou (+ 10.100 Kč).

Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Coupé 1.2 TCe
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.6 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 344 / 991
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 466
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4312
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 140
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Coupé 1.2 TCe – Parádní stylovka



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama