SEAT Ibiza 1,4 16V vs. Ford Fiesta 1,4 Duratec – Bitva Španělek

SEAT Ibiza 1,4 16V vs. Ford Fiesta 1,4 Duratec – Bitva Španělek

 
 

Že je Ibiza doma ve Španělsku je všeobecně známý fakt, ale Fiesta se v této zemi vyrábí taky už několik desetiletí. Kdo tedy dnes dělá lepší jižanský hatchback? Ford nebo SEAT?

Temperament, dravost v jízdním chování a lehkost v ovládání – právě to se dnes čeká od auta z jihu Evropy. Jenže obecně vzato se dnes od malého auta očekává hlavně prostor, funkční, ale originální design, bezpečnost, nízká spotřeba, a to vše za rozumnou cenu. Obtížně slučitelné vlastnosti se každá automobilka snaží převést do kompromisních řešení. Dvě taková jsme postavili proti sobě s populárními zážehovými čtrnáctistovkami.

Pohled zvenku

Karoserie obou vozu patří k tomu nejlepšímu, co můžete v této třídě při listovaní katalogem osobních vozů spatřit. Designéři obou automobilek přistupovali k podobnému zadaní odlišnými cestami ale pokaždé svým způsobem originálně.

Výsledkem je SEAT Ibiza, jehož karoserie působí dojmem o třídu většího vozu, zatímco Ford Fiesta se z většiny úhlů nejvíce podobá zmenšenému MPV a někomu může dokonce připomínat vajíčko na kolech.

obrázek [555 x 350]
 

Při pohledu na přídě obou vozu zaujme Ibiza netypickými světlomety a charakteristickou maskou chladiče, přičemž trojice otvorů v nárazníku dokresluje výraz sportovce. Ford na to jde trochu jinak. I když jeho hlavní světlomety nejsou nevýrazné, největší pozornost upoutá rozměrný vstup vzduchu v nárazníku, jakoby šlo o továrně vyladěnou verzi. Nejde!

Z boku se může na první pohled zdát, že neexistují rozdílnější dva malé pětidveřové hatchbacky, ale na druhý pohled začnou vystupovat společné rysy. Boky Fiesty působí promyšleným dojmem a jejich stoupající linie vytváří dynamický vzhled. SEAT Ibiza má na bocích poněkud neučesaně působící zlomy a hrany, ale rváči už tak někdy působí. Nejen na obrázcích působí styl Ibizy jako jednolitější, méně vyumělkovaný.

Zádě obou vozů jsou podobně rozdílné jako přídě. Design Ibizy a především tvar i umístění zadních svítilen vyvolávají dojem, že je tento španělský hatchback širší než jeho konkurent, ale při pohledu do tabulky vnějších rozměrů je jasné, že skutečnost je přesně opačná. Ford Fiesta má vnější šířku 1722 mm, zatímco SEAT Ibiza je široký 1693 mm. U SEATu zkrátka vsadili na více rozkročený design, tedy cosi zcela opačného, než u sesterské Škody.

Exteriérový závěr: Téměř jednoprostorový Ford dělá skvělý první dojem, ale je možné, že se jeho místy dost komplikované tvary dříve okoukají. Ibiza má rysy rváče, ale její design přesto působí jednodušeji a nadčasověji.

V interiéru

Po otevření dveří nás v obou případech čeká dobře slícovaný a bytelně postavený interiér, kde mají hlavní roli poměrně kvalitní plasty. Vrcholná výbava Fiesty proti lidovému provedení Ibizy vypadá pochopitelně mnohem urozeněji, ale od pozlátka drahého provedení Fordu se budeme snažit oprostit.

obrázek [300 x 370] Ibiza sází na jednoduché nezáludné linie a u provedení Reference i na decentní kombinaci šedých barev. Fiesta se naopak může pochlubit dramatickými tvary své palubní desky i kontrastními barevnými kombinacemi použitými u verze Titanium. Provedení obou přístrojových štítů se až na design příliš neliší. Doba tubusová je zkrátka tady. Řidič má v obou vozech před sebou vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr a mezi nimi sdružený ukazatel. Čitelnost displeje ve Fordu je lepší, jeho prvky jsou preciznější. Rozdělení výšečí v tubusech Ibizy by zasloužilo při nejbližší příležitosti redesign. Zorientovat se chvíli trvá, za zbytečné považujeme zdvojení stupnic.

Přístrojové desky obou vozů mají zajímavou konstrukci, která uvolňuje místo v oblasti nohou do šířky. Středový panel ve Fiestě ve spodní části výrazně ustupuje dopředu a v Ibize zcela schází. Nežádoucí kontakt kolen s přístrojovou deskou je tak prakticky vyloučen. Skvělé!

Fiesta má díky výbavě Titanium středový panel s množstvím telefonních tlačítek, jejichž uspořádání je na pohled efektní, ale ne zcela intuitivní. Ibiza v základním provedení Reference disponovala poměrně jednoduše ovládnutelným příplatkovým autorádiem.

Úroveň ergonomie ovládání v SEATu je o něco lepší a není to dáno pouze jednoduchostí výbavy! Všimněte si například panelů klimatizace. Ten v SEATu je podstatně výše a navíc orientován k řidiči, u Fiesty se vyšší postavy musí dokonce trochu sehnout, aby správně odečetly údaj z displeje. Černá tečka směřuje do SEATu za nevhodně umístěné tlačítko varovných světel před řadicí pákou. Každý jej čeká na vrcholu přístrojové desky, kde však zřejmě z nákladových důvodů být nemůže.

Předním sedadlům obou vozů není prakticky co vytknout. Najít si za volantem tu svou pozici není problém ani v jednom případě. V SEATu jsou opěradla a hlavně sedáky přeci jen o něco delší, což se hlavně nadprůměrně rostlým hlavám domácností může líbit více.

Řidič Ibizy má vzhledem k větší zasklené ploše a nižší spodní linii bočních oken příjemný dojem z řízení většího vozu. Ford Fiesta naopak díky vysoké spodní linii bočních oken působí trochu stísněným dojmem, hlavně na zadních místech, k čemuž může přispět i zatmavení zadních bočních oken testovaného vozu. Dojmy jsou jedna věc, realita pak druhá. Ani jeden z vozů interiérové velikostní průměry evropské třídy malých vozů nezhorší. Domácí Fabia umí v podélném a vertikálním směru nabídnout více, ale Ibiza i Fiesta ji o třídu překonávají ve vnitřní šířce.

obrázek [555 x 480]
 

Zavazadlové prostory obou vozů si nemají prakticky co závidět. A to jak v základním uspořádání, tak i po sklopení sedadel. SEAT Ibiza nabízí základní objem 284 litrů a po dvoustupňovém (nejprve sedák vpřed, pak opěradlo) složení zadních sedadel poskytuje prostor o objemu 800 litrů. Ford Fiesta má v základním uspořádání objem 281 litrů a po sklopení zadních opěradel nabídne prostor o objemu 865 litrů. Asi žádnou maminku nepotěší minimální rozdíl u výšky nakládací hrany testovaných vozů. (Ibiza 700 mm, Fiesta 710 mm nad zemí u nezatíženého vozu). Oba prahy jsou dost vysoko, a tak manipulace s těžšími zavazadly není právě snadná.

Vstupní otvor zavazadlového prostoru má u obou vozu podobný tvar, pouze u Ibizy je trochu zarážející vykrojení pro zadní svítilny. O zásadní překážku při nakládání rozměrných předmětů však nejde.

Interiérový závěr: Každému podle chuti. Fiesta omračuje designem, tvary, barvami, ale to jsme v interiéru nejvyšší specifikace. Když pomineme luxus odpovídající stupni Titanium, máme před sebou prostornou přední část a poněkud klaustrofobicky působící zadní oddíl. Ibiza je na tom s místem podobně, ale má konzervativnější přístrojovou desku. Ergonomie musela v obou vozech ustoupit designu. U Fordu na středové konzole, u SEATu na přístrojovém štítu.

Pod kapotou

Oba malé hatchbacky dorazily k srovnávacímu testu s atmosférickými zážehovými čtyřválci o objemu 1,4 litru a pětistupňovými manuálními převodovkami, jejichž prostřednictvím mají pohaněna přední kola.

SEAT Ibiza má pod kapotou čtyřválec o objemu 1390 cm3 poskytující výkon 63 kW ( k) při 5000 min-1 a točivý moment 132 Nm při 3800 min-1. S takto výkonnou pohonnou jednotkou dosahuje Ibiza podle údajů výrobce maximální rychlost 177 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 s. Spotřeba paliva je podle firemních údajů 8,2 litru na 100 km ve městě, 5,1 litru na 100 km mimo město a 6,2 litru na 100 km v kombinovaném provozu.

SEAT nabízí sebejisté jízdní vlastnosti a nastavení jeho podvozku plně odpovídá výkonům pohonné jednotky, což znamená, že pětidveřový hatchback dokáže nabídnout zábavu za volantem, ale i dostatečný komfort při delších cestách, k němuž přispívá i kvalitní odhlučnění, propouštějící do interiéru hluk motoru pouze při vysokých otáčkách. Díky zpřevodování nižších rychlostních stupňů se motor milující spíše nízké a střední otáčky dobře popasuje i s dravější jízdou. V běžném provozu oceníte dostatek síly už kolem 2000 min-1, momentové maximum bylo zřejmě prioritou motorářů, takže nahoře už čtrnáctistovka velké divadlo nepředvádí.

Ford Fiesta je poháněn čtyřválcem o objemu 1388 cm3 s výkonem 71 kW ( k) při 5750 min-1 a s točivým momentem 128 Nm při 4200 min-1. Maximální rychlost Fiesty je 175 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 12,2 s. Spotřeba paliva je podle údajů výrobce 7,5 litru na 100 km ve městě, 4,6 litru na 100 km mimo město a 5,7 litru na 100 km v kombinovaném provozu.

Fiesta je na tom s jízdními vlastnostmi velmi podobně jako španělský konkurent, ale jak je u vozů značky Ford již zvykem, nabízí ještě o trochu větší dávku radosti z řízení a ještě o něco málo lepší komfort jízdy i lepší odhlučnění. Podvozek skvěle tlumí nerovnosti i když se rozhodnete pro už poněkud extrémní rozměr pneumatik 195/45 R16. Motor se ochotněji žene do otáček, které jsou ale pro udržení kontaktu s Fiestou vlastně nutností. Odměnou za to je dravý projev s příjemnější zvuk motoru v horní polovině otáčkového spektra.

Motorový závěr: Točivější čtyřválec Fordu si přímo říká o otáčky a také za ně odměňuje dynamikou a zvukovým projevem. Ibiza Ford dohání (a ve sprintu dokonce předjíždí) díky vhodnému zpřevodování. Běžná jízda jde oběma podobně, Ibiza je možná o něco snazší v ovládání – motor má více síly v nižších otáčkách.

Na váze

Hodnoty pohotovostní hmotnosti uváděné výrobci v technických datech nebo technických průkazech jsou orientační, zejména je-li automobil vybaven příplatkovými položkami, tak jako v našem případě. Co ukázaly vozidlové váhy?

Ford dle technického průkazu nabízí lehčí automobil než SEAT, ale po našem měření je situace opačná. Ibiza je o 24 kg lehčí než Fiesta. Zároveň španělský hatchback nabízí o 55 kg vyšší užitečnou hmotnost. Poněkud zarážející je rozdíl mezi udávanou pohotovostní Fordu a naměřenou hodnotou, který je 134 kg. Z toho se odvíjí ne právě lichotivý údaj o užitečném zatížení – 382 kg.

Oba automobily mají shodný poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu 60/40.

HmotnostiIbiza 1,4 16VFiesta 1,4 Duratec
Pohotovostní hmotnost dle TP [kg]1025979
Celková hmotnost dle TP [kg]15261495
Užitečná hmotnost [kg]401516
Naměřená pohotovostní hmotnost [kg]10891113
Naměřené zatížení přední nápravy [kg]658668
Naměřené zatížení zadní nápravy [kg]431445
Rozložení hmotn. mezi př./zad. nápr. [%]60/4060/40
Nadváha (rozdíl skutečné a udávané poh. hm. [kg])64134
Skutečná užitečná hmotnost [kg]437382

Spotřeba paliva

Při pohledu do tabulky na hodnoty orientačního měření spotřeby je jasné, že pohonné jednotky obou vozu se k sobě přibližují otáčkami, při nichž se automobily pohybují rychlostmi 100 km/h a 130 km/h, ale poněkud se rozcházejí ve spotřebě paliva. Čtrnáctistovka SEATu Ibiza je v praxi o něco méně žíznivá, ale špatně si nevede ani Fiesta, které svou měrou k vyšší spotřebě přispěly široké letní pneumatiky.

Naměřená spotřeba palivaIbiza 1,4 16VFiesta 1,4 Duratec
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]4,95,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,88
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]38003700

Závěr testu spotřeby: Od atmosférických zážehových čtrnáctistovek nečekejte zázraky. Ani jeden z vozů nepřekvapil, dá se s nimi jezdit za 5, ale i za 8 l/100 km. Ibiza je stavěná na klidnější jízdu a v našem testu dosáhla nižší spotřeby. Rozdíly by ale mohly být rychle smazány, kdyby měly oba vozy shodné pneumatiky.

Za kolik?

Malá auta se u nás obvykle nenakupují s kompletní výbavou a ani těch co překročí metu 300.000,-Kč není mnoho, ale výhody, které toto rozhodnutí má, jsou dobře vidět z následující tabulky.

Orientace dle základních ceníků prakticky postrádá smysl. Obě značky, o které nám dnes jde, fungují v režimu akčních modelů, resp. ceníků.

Jen málokdo by se rozhodl pro první čtyřválec Ibizy s jinou výbavou než Style, která je nyní nabízena za částku 299.900,-Kč. Takřka kompletní sada výbavy postrádá hlavové airbagy a stabilizační systém, ale oba prvky výbavy dostanete u SEATu za rozumné peníze navíc. Milým překvapením je možnost objednání adaptivních bi-xenonových světlometů (navíc za přijatelnou cenu).

Zájemci o Fiestu se musí smířit se skutečnosti, že čtrnáctistovka se v ceníku za nižší cenu v rozumné výbavě neobjevuje. Výbava Titanium je u Fordu maximem, ale čemuž odpovídá bezpečnostní standard. Několik mezer jsme v komfortní výbavě ale přeci jen našli. V ceně sice dostanete přední, boční i hlavové airbagy a kolenní airbag pro řidiče k tomu, ale za automatickou klimatizaci je třeba připlácet navíc, podobně jako za elektrické ovládání zadních oken.

Závěr cenového srovnání: Aktuální akční nabídka SEATu dokáže lépe uspokojit zájemce o dobře vybavené zážehové čtyřválce. Zájemcům o Ford nezbývá než doufat, že se vyplatí dále smlouvat.

Srovnání aktuálních cen (listopad 2009)
Ceny a výbava [Kč]Ibiza 1,4 16V StyleFiesta 1,4 Duratec Titanium
Základní cena299.900,-339.990,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagy5.500,-S#
ABSSS
Stabilizační systém10.500,- *19.900,-
Manuálně regulovaná klimatizace-S
Automaticky regulovaná klimatizaceS10.000,-
Autorádio s CDS**S**
Metalický lak10.900,-10.500,-
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduS5.000,-
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitin 15´´11.500,-8.500,-
Mlhové světlometyS***S
Vyhřívání předních sedadel5.500,-8.000,-
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzadu8.900,-****12.000,-
Bi-xenonové světlomety16.900,-*****-
Vnější zpětná zrcátka v barvě vozuSS
TempomatS10.800,-
* v sadě s asistentem pro rozjezd do kopce a nepřímou kontrolou tlaku v pneumatikách
** autorádio s CD a MP3 přehrávačem, Aux-in portem, ovládání pod volantem
*** včetně integrované funkce odbočovacích světel
**** v sadě s funkcí Coming home a dešťovým senzorem
***** jen při objednání ESP
# včetně kolenního airbagu řidiče

Závěr

Srovnáním SEATu Ibiza s Fordem Fiesta jsme si potvrdili, že zástupci nové generace malých evropských vozů se posunuli opět o kus blíž k automobilům o nižší střední třídy.

obrázek [300 x 370] Interiéry obou vozů nabízejí dostatek prostoru svým cestujícím, kvalitní dílenské zpracovaní i nápaditý design. Jízdní výkony testované dvojice jsou na vrcholu současné nabídky malých automobilů – ochotně zatáčejí, dobře tlumí nerovnosti, jen přiměřeně se naklánějí a zachovávají při tom všem přijatelnou dávku jízdního pohodlí.

Souboj Ibizy i Fiesty by klidně mohl skončit remízou, ale skutečnost je přeci jen trochu jiná. Po týdnu střídání volantů Ibizy a Fiesty považujeme Fiestu za lepší hatchback, zejména kvůli vyspělejšímu projevu podvozku (sladění ovladatelnosti a komfortu), živému motoru a vzdušnějšímu interiéru vpředu. Ibiza má podobně agilní jízdní vlastnosti, úspornější motor, nabízí velmi dobrý posaz za volantem a nadprůměrně velká sedadla.

Jenže, je zde ještě jeden faktor, který velmi často rozhoduje. Ano, je to cena. Při zohlednění aktuálních akčních nabídek dovozců vychází Ibiza s nejslabším čtyřválcem a výbavou Style jako výhodnější koupě.

SEAT Ibiza 1,4 16V Reference

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Přesné řazení a řízení, optimální nastavení posilovače řízení
  • Nadprůměrná bezpečnost, dobré zpracování
  • Velká přední sedadla
  • Dobrá poloha za volantem
  • Pocit jízdy s větším autem
  • Lepší výsledek v testu Euro NCAP

Minusy

  • Horší přístup do zavazadlového prostoru
  • Menší vertikální prostor nad sedadly vzadu
  • Horší čitelnost přístrojů
  • Nevhodné umístění spínače varovných světel
  • Bezpečnostní pásy vpředu nelze výškově nastavit

Ford Fiesta 1,4 Duratec Titanium

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností
  • Zvuk a dynamika motoru
  • Komfort pérování
  • Přesné a ostré řízení

Minusy

  • Ještě méně místa nad sedadlem vzadu než u Ibizy
  • Diskutabilní tvarování volantu
  • Nevýrazné boční vedení sedadel
  • Odpor neutrálu při rychlém řazení
  • Zhoršený přístup do kufru
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy

Česko vydává na zdravotní péči menší podíl hrubého…

Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky

Praha nakoupí pozemky nutné pro vybudování cyklostezky z…

Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz začne v…

Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace

Fotbalová asociace české Republiky se může i přes…

 
Technické údaje
Motor Fiesta 1,4 DuratecIbiza 1,4 16V
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 13881390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 5750630 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 128 / 4200132 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.211.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.6 / 5.78.2 / 5.1 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 281 / 965284 / 900
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1113 / 3821089 / 437
Rozměr pneu:195/45 R16185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39504034
b) šířka (mm): 17221693
c) výška (mm): 14811428
d) rozvor (mm): 24892460
e) rozchod vpředu (mm): 14731465
f) rozchod vzadu (mm): 14601457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 880590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 14501430
l) šířka vzadu (mm): 14001430
délka sedáku vpředu (mm): 510530
délka sedáku vzadu (mm): 460460
výška opěradla vpředu (mm): 600630
výška opěradla vzadu (mm): 580580
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Fiesta 1,4 Duratec Ibiza 1,4 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6 6
Odkládací plochy: 7 7
Dojem z řízení: 10 9
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 6 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 9
Tah v nižších otáčkách: 8 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 10 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9 8
Spotřeba: 7 8
Odstupňování převodovky: 10 9
Snadnost řazení: 9 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 7
Účinnost brzd: 9 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27 8,08
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Dnes 12:56

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě kompaktních MPV. Zapomeňte na první generaci. Ta třetí je zcela současným autem, a pokud zvolíte správný motor, může i s léty fungovat vcelku bez problémů.




Blesk.cz

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj sundali kalendárium

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj…

Dělníci ze Staroměstské radnice sundali kalendárium orloje. V rámci právě probíhající rozsáhlé rekonstrukce…

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Samsung na vybrané trhy již brzy uvede repasovanou verzi Galaxy Note 7, která se bude lišit zejména baterií s…

 

iSport.cz

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to vyřeší, řekl Jarolím

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to…

Za jedinou sezonu vystřelil svou kariéru vstříc velmi zajímavé budoucnosti. Patrik Schick se z nadějného hráče…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje podnikatele a nerespektuje soud

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje…

Jan Rambousek má případ, ve kterém se s finanční správou soudí už 15 let. Mluví o něm v rozhovoru v novém…

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Řeka Ewaso Ngiro líně plyne severokeňskou krajinou. Břehy, které ještě nedávno skrývala nahnědlá voda plná…