reklama


Škoda Fabia 1,2 TSI vs. Nissan Micra 1,2 DIG-S – Turbo proti kompresoru

Škoda Fabia 1,2 TSI vs. Nissan Micra 1,2 DIG-S – Turbo proti kompresoru

 
 

Odvěké dilema: je lepší kompresor, nebo turbodmychadlo? V posledních letech to turbo začíná vyhrávat na celé čáře, jenže jak to bude u dvanáctistovek?

Je lepší Fabia, nebo Micra? Na tuhle otázku není lehké odpovědět, protože malý Nissan dorazil ke srovnávacímu testu vybaven hodně zajímavou technikou: kompresorem dopujícím 1,2 litru velký tříválec. Z našich samostatných redakčních testů to vypadá na jasné statické vítězství škodovky, Micra si však na silnici hodlá na Fabii vyšlápnout ve velkém stylu.

Serióznost proti oblinám

Nová Micra v nové generaci zvážněla, stále si však získá zejména ženskou část populace na svou stranu. Její design je takový nenásilný, líbivý a, když se zadíváte do kulatých halogenových očí, objevíte duši nekonfliktního pracanta. To se mi líbí, malé auto se nemá mračit nebo vystrkovat tlamu na všechny kolem. Dámy budou jistě souhlasit.

Na druhou stranu nejsou její linky rozhodně prvoplánové, oči mají stále co objevovat a výraz masky jakoby se při focení s každým dalším úhlem trochu měnil. Záď stoprocentně koresponduje se zbytkem vozu; celek bezpochyby navazuje na bublinu, tedy starou Micru, ale zároveň posouvá její design o velký kus dál.

obrázek [600 x 292]  

Fabia je proti Micře o poznání serióznější a působí dospělejším dojmem. Také ona si zachovává přívětivou tvář, záď se zešikmenými svítilnami však jasně říká: jsem sice malá, ale umím kousat, což například ve verzi RS platí bezezbytku. Design nemá cenu hodnotit, tam více než kde jinde platí „sto lidí, sto chutí“, takže se na oba vozy podívejme více technicky. Ostatně, Fabia zde má docela unfér výhodu díky výbavě Monte Carlo – ano, není to ideální srovnání, ale nám jde stejně hlavně o duši (rozumějte...o motor). A navíc jak na konci uvidíme, zase tak „unfér“ to vlastně není.

Interiér

Na v podstatě totožném rozvoru 2450, resp. 2451 mm postavily obě dvě automobilky vozy schopné v relativním pohodlí odvézt čtyři dospělé osoby. Fabia je díky větším převisům o 22 centimetrů delší, Micra je zase o zhruba tři centimetry širší a vyšší, s čímž souvisí i větší rozchod kol.

Fabii známe velmi dobře – kvalitně slícovaný interiér, výborně čitelné přístroje, vystouplá hrana rádia utlačující pravou nohu a úzký interiér. Jenže počkat – v Micře jsme naměřili na šířku dokonce ještě méně! Navíc sedadla Fabie se svými rozměry i pohodlím po delší cestě řadí jasně výše než ty z Nissanu a to i bez pomoci příplatkových položek.

obrázek [300 x 359] Jestliže jsem Nissan chválil za velmi povedený designérský přerod Micry, rozhodně to neplatí o interiéru. Tvrdé plasty s nikterak pěknou povrchovou úpravou, uprostřed lehce kýčovitý stříbrný shluk tlačítek a syrové, oranžové podsvícení. Když si srovnám vedle tohoto interiéru vnitřek z minulé generace, říkám si, že automobilka měla možná své peníze ušetřit a původní interiér jen drobně vylepšit. Naopak povedený je multifunkční tříramenný volant.

Interiér Fabie sice už něco pamatuje, stále dokola jej však chválíme za jednoduchost ovládání, kvalitní materiály i slícování. Navíc designéři Škody nevystavují na odiv velké plochy plastu tak jako jejich kolegové v Nissanu, takže vnitřek Fabie vypadá hodnotněji. Škoda onoho vystouplého rohu rádia, to Micra ví, že v této oblasti je lépe řidičovo kolenu uhnout z cesty. Posaz za volantem je podobně vysoký v obou autech, o něco příjemnější pozici jsem nalezl v Micře.

V zavazadlovém prostoru vítězí na litry i v praktičnosti (nakládací hrana je o zhruba centimetr níže, po sklopení sedadel vznikne ve Škodě menší schod) Fabia.

Na silnici

obrázek [300 x 396] Konečně se dostáváme k samotné podstatě testu. Jízdní vlastnosti Fabie se sportovním podvozkem na větších a širších kolech nejsou překvapivě až o tolik lepší než v případě Micry, ta byla díky úzkým kolům (zde 175/60 R15) pocitově mrštnější a předvedla nám své citlivější řízení. Nedotáčivá rezignace předních kol však přichází až příliš brzo, což by normálně nevadilo, kdyby...

...kdyby pod kapotou nepracoval tak špičkový motor. Přeplňovaný tříválec se oproti poněkud laxnímu TSI chová jako čertík vypuštěný z krabičky. Má rovnoměrnější nástup ve velmi nízkých otáčkách, kolem středních otáček se sice potřebuje trochu nadýchnout (okolo 3 tisíc má TSI jasně navrch), ale už o tisíc otáček výše opět přebírá žezlo a žene se s rykem vpřed.

Točivý moment 142 Nm vrcholí při 4.400 min-1, ve Fabii je maximum 160 Nm dostupné v rozmezí 1.500 až 3.500 min-1. Na kilowatty vítězí Nissan, nabízí 72 kW při 5.600 min-1, Škoda 63 kW při 4.800 min-1. Otáčkoměry se však shodně červenají od šesti tisíc.

obrázek [300 x 353] Z tříválce čiší radost ze života, jeho až závoďácký zvukový projev by však nemusel každému vyhovovat: Nissan totiž (schválně?) pozapomněl na utlumení motoru a malého siláka tak neustále slyšíte pracovat. Fabia z výrobní linky sjíždí o poznání lépe odhlučněna a ve vyšších rychlostech (například na dálnici) se zdá být stabilnější a méně náchylná na boční vítr, což ale bylo při testovaných konfiguracích pramálo překvapivé.

Co však už překvapivé je, a hodně, je spotřeba paliva. V tabulce níže jsou námi naměřené hodnoty, hodně zajímavá je například spotřeba při dálniční stotřicítce. Fabia má těžší pětku a točí o nezanedbatelných 400 otáček méně, i tak si však Micra dokázala (byť o pár desetin) uhájit vítězství. Při stovce bylo vítězství jasné a nezpochybnitelné; rozdíl mezi oběma soky byl nakonec skoro jeden litr.

Odečtená spotřeba palivaŠkoda Fabia 1,2 TSINissan Micra 1,2 DIG-S
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]5,2 / 24004,3 / 2700
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]7,1 / 31006,7 / 3500

Ve městě umí oba vozy jezdit za šest až sedm litrů, zde se spotřeba lišila jen málo. Nástrahy pražských ulic lépe filtroval Nissan, avšak posádka o spárách a kanálech věděla tak jako tak – a to díky hůře utlumenému podvozku.

Co se řazení týče, Nissan má ještě co dohánět. Pětistupňová převodovka ve Fabii je lépe vyladěná, rychlosti zapadají s lehkostí a bez drhnutí. Delší páku v Nissanu je potřeba vést o něco precizněji. Brzdy jsou bez připomínek, oba lehké hatchbacky si v pohodě vystačí se zadními bubnovými brzdami.

obrázek [600 x 574]  

Ceny

K tradičnímu srovnání ceníků pozvěme cenově srovnatelné verze. Vida, najednou se ukazuje šéfredaktorova prozíravost: Fabia 1,2 TSI 63 kW ve výbavě Monte Carlo stojí 329.900,- Kč, Nissan Micra s přeplňovaným tříválcem pak (ve výbavě Visia) 289.900,- Kč. V době testování obou vozů byl však rozdíl ještě menší, Micra ve stupni Visia přišla na bezmála 340 tisíc!

Cenové zvýhodnění Micry díky akčním cenám proto otevírá možnost postavit ji proti Monte Carlu v nejlepší nabízené výbavě Tekna za 342.900,- Kč. Podrobněji v tabulce.

Ceny a výbava [Kč]MicraFabia
VýbavaTeknaMonte Carlo
Základní cena342.900,-329.900,-
Čelní, boční, hlavové airbagySS
TempomatS9.200,-
Volant stavitelný ve dvou osách-S
MlhovkySS
Stabilizační systémSS
Automaticky regulovaná klimatizaceS12.200,-
Autorádio s CDS (6 repro, USB, iPod, MP3)S (MP3, 1DIN)
Multifunkční volantS9.400,-
Elektricky ovládaná okna vpředu i vzaduS5.100,-
Volant a řadicí páka v kůžiSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitinS (175/60 R15)S (205/45 R16)
Vyhřívání předních sedadel20.000,- (jako součást paketu)5.100,-
Palubní počítačSS (Maxi DOT za 4.100,- )
Parkovací senzory vzaduS9.200,-
Metalický lak11.000,-10.000,-

Závěr

Dlouho, velmi dlouho jsem přemýšlel, zda díky výbornému motoru nenechat vyhrát Micru. Ona by si to zasloužila, nad jejími nedokonalostmi bychom rádi zavřeli obě oči... jenže je jich moc. Utlumení, řazení, interiér...ne, nejde to.

Fabia nabízí dobře vyvážený mix praktičnosti, sportovnosti a dlouhověkosti. Drží si totiž svou cenu (ostatně, podívejte do tabulky na cenové srovnání s novou Microu: sebevědomí mladoboleslavským nechybí) a při následném prodeji tak zkrátka dostanete za Fabii Monte Carlo mnohem více než za Micru, byť v nejvyšší výbavě.

Škoda Fabia se však bazarovou aurou zaklínat nemusí, v přímém porovnání je i tak lepším vozem než Nissan Micra. Vítězem plnícího souboje se sice na plné čáře stal kompresor, ale ani to nepomohlo Nissanu k prvnímu místu.

Nissan Micra 1,2 DIG-S
+Skvělý motor
Spotřeba paliva
Citlivé, vyvážené řízení
-V nabídce chybí nafta
Neútulný interiér, jen výškově stavitelný volant
Nepřesné řazení
Utlumení interiéru

JAKE.AUTO.CZ Nissan Micra – všechny testy a další články


Škoda Fabia 1,2 TSI
+ Utlumení motoru
Řazení
Kvalitní zpracování
Větší prostor na sedadlech
-Zvuk a výkon motoru ve vysokých otáčkách
Horší výbava
Rádio překáží pravé noze
Vyšší spotřeba než u Nissanu

JAKE.AUTO.CZ Škoda Fabia – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký dolar padá, Trump zklamal trhy Americký dolar padá, Trump zklamal trhy

Dokonce i britská libra sužovaná nejistotou z brexitu…

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1,2 TSINissan Micra 1,2 DIG-S
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 23 / 4
Zdvihový objem (ccm): 11971198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 480072 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500142 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.711.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.4 / 5.25 / 3.6 / 4.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 315 / 1180265 / 605
Objem nádrže (l):4541
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1041 / 5301045 / 465
Rozměr pneu:205/40 R17175/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 40003780
b) šířka (mm): 16421675
c) výška (mm): 14981525
d) rozvor (mm): 24512450
e) rozchod vpředu (mm): 14171470
f) rozchod vzadu (mm): 14101475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970960
k) šířka vpředu (mm): 13701360
l) šířka vzadu (mm): 13701360
délka sedáku vpředu (mm): 510470
délka sedáku vzadu (mm): 470470
výška opěradla vpředu (mm): 620570
výška opěradla vzadu (mm): 590560
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,2 TSI vs. Nissan Micra 1,2…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama