Test Auto.cz

Škoda Superb Combi 2.0 TDI – Vážení přátelé, ano

19.8. 2015
Verdikt
 

Žádný pohon všech kol, automat ani vstřikování močoviny tentokrát nečekejte. Otestovali jsme Škodu Superb Combi, která by mohla být dlouhodobě nejlevnější na provoz.

Pro vůbec první novou Škodu Superb Combi v našem redakčním testu jsme schválně vybrali specifikaci, která slibuje nejméně finančně náročný provoz. Automobil má totiž pod kapotou poměrně osvědčený turbodiesel 2.0 TDI se 110 kW, který je spojený s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Kdyby se jednalo o čtyřkolku, muselo by emise krotit vstřikování močoviny AdBlue, což znamená mnoho dalšího příslušenství zabudovaného do vozu (nádobka v zadní části vozu, ze které vedou vyhřívané trubky). A hlavně nutnost močovinu doplňovat, což stojí peníze a pokud to neuděláte, vůz dále nepojede. Jestli tedy chcete Superb, který vám bude levně sloužit po mnoho let, tohle by mohla být ideální volba.

Varianta Combi oproti liftbacku přináší i některé novinky. Vůz například dostal střešní ližiny, které může doplňovat velká otevíratelná panoramatická střecha, běžný Superb má jenom střešní okno. Automobil je také o několik milimetrů kratší, má však větší zavazadelník, a to v základu objemu 660 litrů, po sklopení zadních sedadel (ne zcela do roviny) dokonce 1950 litrů. V neposlední řadě je jiné naladění podvozku DCC.

Záď automobilu má na takto praktické kombi překvapivě skloněné okno, na jehož vrchních rozích jsou navíc zvláštní černé aerodynamické prvky. Mnoha lidem se předchozí Superb Combi líbil více než liftback, my jsme u novinky nerozhodní, obě verze jsou totiž vzhledově na poměry střední třídy velmi přitažlivé.

obrázek [600 x 316]  

Pro mě je tento konkrétní Superb druhý, ve kterém jsem jezdil, a je třeba říci, že v interiéru působil subjektivně lépe. Jak to? Mohlo za to zejména světlé čalounění z alcantary a rovněž světlé výplně dveří, které se zdály být z lepších materiálů. Paradoxně automobil působil i lepším zpracováním, každopádně ve srovnání s konkurencí je interiér trochu fádní a nedosahuje těch nejlepších. Ocenit je však třeba přehlednost a snadné ovládání systémů uvnitř.

Z hlediska prostornosti se toho mnoho nezměnilo, vůz je v tomto ohledu na špici třídy, přičemž u kombi přibylo trochu místa nad hlavou. V zavazadelníku pak najdete mnoho různých háčků, panelů na suchý zip a dalších prvků pro uchycení nákladu, tohle Škodovce vždycky šlo. Zajímavá je ještě parkovací kamera, která sice nemá moc dobrou grafiku, ale na rozdíl od většiny jiných vozů se aktivuje nejen po zařazení zpátečky, ale i po samovolném rozjetí vozu vzad na neutral.

Solidní za všech okolností

Jak už jsme říkali, dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW a točivým momentem 340 N.m je vyloženě rozumná volba, zejména když se bojíte benzinových jednotek TSI s pošramocenou pověstí. Naftový agregát sice srdce zrovna dvakrát neosloví, reálně mu však není téměř co vyčítat.

Při jízdě po městě vyniknou tradičně hlubší tóny, které diesely koncernu Volkswagen vydávají. Při zátahu z nízkých otáček jednotka trochu duní a pořádně se rozjede až za hranicí 1800 otáček, při ustálené jízdě je však dobře odhlučněná i kdekoliv nad 1200 otáček za minutu a když vyjedete mimo město, ustoupí zvuk jednotky do pozadí úplně. Kultivovanost na delších cestách je tedy příkladná.

Motor se rovněž slušně vytáčí, přesně a v režimu Sport i ostře reaguje na povely pedálem plynu, takže se s ním příjemně spolupracuje. Výraznější zátah nastupuje od dvou do tří tisíc otáček, kde se jednotka zároveň cítí nejlépe. Ve vyšším pásmu již zátah příliš negraduje, zároveň však za hranicí čtyř tisíc ani nijak náhle neopadá, takže vás „nevypeče“ při předjíždění.

Škoda Superb Combi vs. Volkswagen Passat Variant
ModelŠkoda Superb CombiVolkswagen Passat Variant
Motor2.0 TDI2.0 TDI
Parametry motoru [kW/N.m]110/340110/340
Max. rychlost [km/h]218218
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,1
Délka [mm]48564882
Šířka [mm]18641832
Výška [mm]14771477
Rozvor [mm]28412791
Zavazadlový prostor [l]660/1950650/1780
Cena [Kč]670.900765.900

Oceňujeme přívětivý charakter jednotky, umí poslouchat na slovo a celkem rychle se vytáčí. Turboefekt není nikterak velký, je to prostě příjemný motor na běžně jezdění. Sice existují i zajímavější čtyřválcové turbodiesely, ale čím více s ním jedete, tím více je jasné, že tahle jednotka nemá žádné výraznější slabiny a jízda s ní je velmi harmonická.

Ostatně to platí i pro manuální převodovku, kdy hlavice řadicí páky je výše, než jsme i Škodovek zvyklí, takže je lépe po ruce. Řazení je standard koncernu Volkswagen – rychlé, hladké a přesné, tedy uživatelsky maximálně přívětivé. Celý vůz navíc působí velmi sladěným dojmem, snad až na rozjezdy, kdy je třeba přidat více plynu, zejména se zapnutým systémem Start/stop, který řidiče brzdí v náhlých rozjezdech.

obrázek [600 x 324]  

Z hlediska spotřeby dává tato varianta rovněž smysl. Po městě jsme se pohybovali s apetitem mezi 5,5 a 6,5 litru na 100 km, mimo město je velmi snadné dostat se k 4,5 litrům. Na dálnici si Superb vezme okolo šesti litrů, při těžší noze s naloženým vozem očekávejte každých sto kilometrů odběr 7,5 litru, což jsou příjemné hodnoty.

Co se týče výkonu, motor na automobil v této konfiguraci bez problémů stačí, a to i při plném obsazení. Zpřevodování odpovídá naladění čtyřválce, byť obecně je spíše delší, na dálnici při 130 km/h jednotka točí 2100 otáček. Převody však na sebe slušně navazují.

Rodinné ladění

Již zvěsti z prvních jízdních dojmů říkaly, že naladění Superbu Combi je jiné než u liftbacku, a to se při testu naplno potvrdilo. Stejně jako u nejsilnější varianty Superbu z minulého týdne mělo i toto kombi adaptivní tlumiče DCC, v režimu Comfort však vůz nebyl tak houpavý. U liftbacku to za určitých okolností bylo jednoduše příliš, o to více vyniklo kombi, které se chovalo o chlup méně houpavě a lépe kontrolovalo pohyby karoserie, ale komfort zůstal na stejné úrovni a vůz byl stále příjemně plavný.

Až při naložení automobilu a vyjetí za město bylo lepší přepnout na některý z jiných režimů. I tak se zdálo, že Superb Combi se chová jistěji, to vše při zachování patřičného pohodlí pro posádku. Ba co více, při překonávání velkých výmolů podvozek nedělal takové rázy a v režimu Sport se projevovalo i dunění od zadní nápravy menší než u liftbacku. Možná za to může skutečnost, že vývojově se jedná o novější model.

obrázek [600 x 379]  

Když už jsme u režimu Sport, v něm je auto stále poddajné, ale tuhé a kopírující silnici, podobně jako liftback. Z hlediska běžného jezdění se nám tedy kombi líbilo ještě více, než běžný Superb. Třeba za to mohlo jiné naladění zádi, které by mělo zvládat větší a těžší náklady.

Daní za přeladění podvozku je méně nadšení v zatáčkách, nicméně to u podobného kombi vážně není prioritní. Auto reaguje hůře na povely řidiče, chování v oblouku je však maximálně jisté a s nadbytkem přilnavosti, takže celá rodina je v naprostém bezpečí. Méně hravosti možná ovlivňuje i skutečnost, že Superb bez pohonu všech kol nemá režim ESP Sport. Maximálně můžete v palubním počítači vypnout kontrolu trakce, takže stabilizace reaguje poměrně brzy.

V alcantarových sedadlech se sedí mírně výše než v látkových, které má výbava Style ve standardu, na delší cestu jsou však ještě o trochu pohodlnější. Celkově nemá vůz s polykáním kilometrů žádný problém a udržuje posádku v pohodě. U kombi jsme zaznamenali o trochu větší hluk od zadních kol, ale to není nic překvapivého.

Závěr

Po testu vrcholné varianty liftbacku jsme si nebyli jisti, zda dokáže svou pozici obhájit i běžný Superb Combi s turbodieselem a manuálem. Rozhodně se však nejedná o horší auto, byť rozdíly zejména v ladění podvozku jsou znát. V něčem je tahle novinka lepší (kontrola pohybů karoserie v režimu Comfort), v něčem zase horší (ovladatelnost). Celkově se však jedná o velmi povedenou variantu.

Pokud se vám tedy Superb Combi líbí, ale při výběru verze přemýšlíte hlavně hlavou a zaujala vás tato kombinace, určitě ji doporučíme. Jedná se o prostorný a úsporný rodinný vůz, který dobře jezdí a v žádném ohledu zásadně nezklame.

obrázek [600 x 344]  

Nejlevnější verze modelu629.900 Kč (Active 1.4 TSI ACT/110 kW)
Základ s testovaným motorem670.900 Kč (Active 2.0 TDI/110 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.069.000 Kč (Style 2.0 TDI/110 kW)

Plusy

  • Kultivovaný a úsporný motor
  • Sladění motoru, pedálů a převodovky
  • Komfort podvozku
  • Prostornost kabiny
  • Chytré detaily ve voze

Minusy

  • Levnější materiály v interiéru
  • Pomalejší systém Start/stop
Foto: Josef Dvořák
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Superb Combi 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 670 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 069 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, elektronická parkovací brzda, Front Assist, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 18“ kola, bixenonové světlomety s diodovým denním svícením, diodové svítilny, výsuvné ostřikovače světlometů, tónovaná skla, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, paket diodového vnějšího osvětlení, vyhřívání předních a zadních sedadel, elektricky nastavitelná přední sedadla, dělené zadní opěradlo, zadní loketní opěrka, průvlak na lyže, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, dešťový senzor, parkovací čidla vpředu a vzadu, barevný palubní počítač Maxi DOT, audiosystém Canton s deseti reproduktory a subwooferem atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Advance – rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat, volba jízdních režimů, kontrola slepého úhlu (+22.000 Kč), paket Comfort – virtuální pedál, zadní parkovací kamera, přípojky USB a AUX, zásuvka na 230 V (+15.000 Kč), paket Multimedia – infotainment Columbus s osmipalcovou obrazovkou, navigace wi-fi, Apple konektivita, Smart Gate, bluetooth handsfree, DAB, rozpoznání dopravních značek (+35.000 Kč), elektricky ovládané panoramatické střešní okno (+32.500 Kč), boční airbagy vzadu (+7.000,-), Smart Light Assist s multifunkční kamerou (+10.000,-), televizní tuner (+15.000,-), metalíza (+16.900,-), diodový paket (+3.500,-), plechová rezerva (+2.100,-), adaptivní podvozek DCC (25.000,-), třízónová klimatizace (+7.000,-), adaptivní tempomat (+17.200,-), bezklíčový vstup Kessy (+7.500,-), fondpaket (+6.300,-), paket Style plus (+20.000,-), parkovací asistent (+14.300,-), media command (+1.800,-), asistent rozjezdu do kopce (+2.100,-), crew protect assist (+3.300,-), dvojitá podlaha (+4.500,-), dělící síť (+5.700,-), vkládané tkané koberce (+1.700,-).

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Superb Combi 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.8 / 4.2
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1950
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 640
Rozměr pneu:235/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4856
b) šířka (mm): 1864
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2841
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Combi 2.0 TDI – Vážení přátelé, ano

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 19.8.2015 tuto diskuzi







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Inovovaná Škoda Superb: Víme, kdy dorazí a co přiveze Inovovaná Škoda Superb: Víme, kdy dorazí a co přiveze

V nadcházejícím modelovém roce Škoda vylepší výbavu své…

Rodí se nová závodní Škoda? Tuhle bestii by klidně mohl pohánět osmiválec! Rodí se nová závodní Škoda? Tuhle bestii by klidně mohl pohánět osmiválec!

Automobily Škoda mají skutečně bohatou závodní historii.…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase. Hanzal asistoval

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase.…

SOUHRN | Český souboj nabídl sobotní večerní program NHL, v němž na sebe narazil Columbus a Philadelphia. Český…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…