Test Auto.cz

Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj

17.7. 2013
Verdikt
 

Narazit na nový japonský hot-hatch je hodně velká náhoda. Tradiční výrobci vyklidili pole, Suzuki však se svým Swiftem dál vzdoruje. Jak dlouho ještě?

Některá auta se snaží až moc. Jejich výrobci nasazují do boje komplikované dvouspojky, vypiplané turbomotory a palubní zábavní systém se 156 různými informacemi, přičemž ani jednu z nich nepotřebujete. Je to přece moderní, ne? O to větší zklamání pak člověk zažije, když zjistí, že auto nefunguje.

Swift Sport na to jde úplně jinak. Nesnaží se vás ohromit brožurou plnou technických zajímavostí a místo toho se spoléhá na osvědčený recept: lehké auto (Sport má jen 1060 kg), točivý atmosférický motor, jistý sportovní podvozek a manuální převodovka spolu tvoří neuvěřitelně zábavný mix.

Dříve byla Swiftu Sport vyčítána absence šestistupňové převodovky, nová generace však šestku, vhodnou pro pohodlné dálniční přesuny, nyní standardně nabízí. Při stovce točí Swift 2.800 min-1 a na palubě je docela příjemné ticho, navíc díky hustěji poskládaným rychlostem můžete mnohem lépe trefovat požadované otáčky. V praxi to funguje tak, že co stupeň, to zhruba tisíc otáček dolů.

obrázek [600 x 375]  

Dobrá, to vše už tady ale bylo – co nového je na testovaném Swiftu Sport? Že by třeba denní svícení, jehož absence trápí zapomnětlivé majitele? Ale ne, to jen nyní už můžete před manželkou či přítelkyní koupi Swiftu Sport mnohem lépe obhájit: má totiž pět dveří! Na zadní sedadla se lépe nastupuje, k připevnění dětské sedačky teď už nepotřebujete stáž u pana Berouska... no a tak podobně. Víte co, pojďme si zajezdit!

Toč, toč toč!

Říci o autu, že jezdí, jako by se vrátilo deset let nazpět, většinou není moc pochvalné. V případě malého hot-hatche je však opak pravdou: jistá oldschoolovost je jeho silnou stránkou. Malé, lehké auto není pro atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 100 kW problém rozhýbat a nedostatkem výkonu netrpíte ani v nižších otáčkách. Pokud to však s prázdnou okreskou před čelním sklem myslíte opravdu vážně, musíte si podřadit. Doporučuji držet otáčky určitě nad čtyřmi tisíci, protože právě v pásmu od zhruba pěti tisíc otáček se pod kapotou sympatického hatchbacku probouzí malá motorová pila.

TEST Suzuki Swift Sport - Dokonale nedokonalý (08/2009)

Na pokácení sekvoje to není, ale na hezké povození rozhodně ano. Jednotlivé rychlosti jsou, jak už bylo řečeno, dobře poskládané za sebe, takže člověk má pocit, že z auta opravdu dokáže vyždímat i tu poslední kapičku výkonu. Zvuk vytočeného motoru, atakujícího 7 tisíc otáček, není uměle generovaným představením pro důvěřivou posádku: on tak opravdu zní. Řadový šestiválec od BMW to, pravda, není, i tak se mi ale charakter malého čtyřválce zamlouval. Rozhodně nebyl otravný, jako některá sportovní auta s turbomotory a uhučenými výfuky (aby se přebil ten často nijaký zvuk motoru).

Řazení by klidně mohlo být o něco preciznější, o něco hůře je na tom však řízení. Zde by vůbec nevadil menší účinek posilovače, který by dovolil preciznější vedení auta v zatáčce. Podvozek je totiž velmi dobrý, Swiftík se zakousne do oblouku a drží, co to dá; přicházející nedotáčivost jasně ohlásí kvíknutí pneumatik. Čitelnost podvozku i jeho použitelnost pro každý den (ano, je tvrdší, ale nikoliv prkenný) mě velmi mile překvapila. Stejně dobrá jsou sedadla, která asi padnou jen útlejším postavám: ti prostorově náročnější si budou stěžovat na nedostatek místa mezi výraznými bočnicemi sedáku i opěradla.

obrázek [600 x 342]  

Tím se dostáváme k výšce sedáku vzhledem ke zbytku auta, která je stále zbytečně velká. Po čase si zvyknete, za příjemně tlustým volantem si příjemnou polohu najdete, ale u sportovního modelu mohli inženýři nějaký ten centimetr ubrat.

Tak ale dost hledání chyb. Swift Sport je, celkově vzato, řidičsky velmi dobrým autem, jedním z posledních, ve kterých si rychlost musíte opravdu zasloužit. Hlavně zato dostává pětidveřová verze čtyři hvězdičky.

Video

JAKE.auto.cz: vše o Suzuki Swift

První cena vozu199.900 Kč (1.2 GA 3d. 69 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací379.900 (Sport 3d. 100 kW)
Základní cena testovaného vozu389.900 Kč (Sport 5d 100 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků389.900 Kč (Sport 5d. 100 kW)

Plusy

  • Sympaticky dravý vzhled
  • Výkonný motor s nízkou spotřebou a dobrým zvukem
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Zábavný charakter podvozku, ovladatelnost

Minusy

  • Vyšší posaz za volantem
  • Úzká sedadla
  • Přeposilované řízení
  • Nemá denní svícení
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Swift Sport

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 389 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, Kolenní airbag, ABS + EBD, ESP (stabilizační systém) + TCS, ISOFIX, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, automatická klimatizace, startování motoru tlačítkem, systém bezklíčkového odemykání vozidla, vyhřívání předních sedaček, CD tuner + MP3, WMA přehrávač + ovládání na volantu (6 reproduktorů), USB port pro připojení iPodu + USB memory, bluetooth, zadní parkovací senzory, sportovní sedačky, pedály z nerez oceli, Přední A a B sloupky v černém provedení, světlomety xenonové HID, mlhovky, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná, výškově a podélně nastavitelný multifunkční kožený volant, tempomat, 195/45R17+ disky z lehké slitiny, opravná sada pneu (bez rezervního kola), metalíza

Výbava testovaného vozu:základní

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Swift Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.2 / 6.4
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 211 / 902
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1060 / 420
Rozměr pneu:195/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3890
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 495
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…