Test Auto.cz

Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj

17.7. 2013
Verdikt
 

Narazit na nový japonský hot-hatch je hodně velká náhoda. Tradiční výrobci vyklidili pole, Suzuki však se svým Swiftem dál vzdoruje. Jak dlouho ještě?

Některá auta se snaží až moc. Jejich výrobci nasazují do boje komplikované dvouspojky, vypiplané turbomotory a palubní zábavní systém se 156 různými informacemi, přičemž ani jednu z nich nepotřebujete. Je to přece moderní, ne? O to větší zklamání pak člověk zažije, když zjistí, že auto nefunguje.

Swift Sport na to jde úplně jinak. Nesnaží se vás ohromit brožurou plnou technických zajímavostí a místo toho se spoléhá na osvědčený recept: lehké auto (Sport má jen 1060 kg), točivý atmosférický motor, jistý sportovní podvozek a manuální převodovka spolu tvoří neuvěřitelně zábavný mix.

Dříve byla Swiftu Sport vyčítána absence šestistupňové převodovky, nová generace však šestku, vhodnou pro pohodlné dálniční přesuny, nyní standardně nabízí. Při stovce točí Swift 2.800 min-1 a na palubě je docela příjemné ticho, navíc díky hustěji poskládaným rychlostem můžete mnohem lépe trefovat požadované otáčky. V praxi to funguje tak, že co stupeň, to zhruba tisíc otáček dolů.

obrázek [600 x 375]  

Dobrá, to vše už tady ale bylo – co nového je na testovaném Swiftu Sport? Že by třeba denní svícení, jehož absence trápí zapomnětlivé majitele? Ale ne, to jen nyní už můžete před manželkou či přítelkyní koupi Swiftu Sport mnohem lépe obhájit: má totiž pět dveří! Na zadní sedadla se lépe nastupuje, k připevnění dětské sedačky teď už nepotřebujete stáž u pana Berouska... no a tak podobně. Víte co, pojďme si zajezdit!

Toč, toč toč!

Říci o autu, že jezdí, jako by se vrátilo deset let nazpět, většinou není moc pochvalné. V případě malého hot-hatche je však opak pravdou: jistá oldschoolovost je jeho silnou stránkou. Malé, lehké auto není pro atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 100 kW problém rozhýbat a nedostatkem výkonu netrpíte ani v nižších otáčkách. Pokud to však s prázdnou okreskou před čelním sklem myslíte opravdu vážně, musíte si podřadit. Doporučuji držet otáčky určitě nad čtyřmi tisíci, protože právě v pásmu od zhruba pěti tisíc otáček se pod kapotou sympatického hatchbacku probouzí malá motorová pila.

TEST Suzuki Swift Sport - Dokonale nedokonalý (08/2009)

Na pokácení sekvoje to není, ale na hezké povození rozhodně ano. Jednotlivé rychlosti jsou, jak už bylo řečeno, dobře poskládané za sebe, takže člověk má pocit, že z auta opravdu dokáže vyždímat i tu poslední kapičku výkonu. Zvuk vytočeného motoru, atakujícího 7 tisíc otáček, není uměle generovaným představením pro důvěřivou posádku: on tak opravdu zní. Řadový šestiválec od BMW to, pravda, není, i tak se mi ale charakter malého čtyřválce zamlouval. Rozhodně nebyl otravný, jako některá sportovní auta s turbomotory a uhučenými výfuky (aby se přebil ten často nijaký zvuk motoru).

Řazení by klidně mohlo být o něco preciznější, o něco hůře je na tom však řízení. Zde by vůbec nevadil menší účinek posilovače, který by dovolil preciznější vedení auta v zatáčce. Podvozek je totiž velmi dobrý, Swiftík se zakousne do oblouku a drží, co to dá; přicházející nedotáčivost jasně ohlásí kvíknutí pneumatik. Čitelnost podvozku i jeho použitelnost pro každý den (ano, je tvrdší, ale nikoliv prkenný) mě velmi mile překvapila. Stejně dobrá jsou sedadla, která asi padnou jen útlejším postavám: ti prostorově náročnější si budou stěžovat na nedostatek místa mezi výraznými bočnicemi sedáku i opěradla.

obrázek [600 x 342]  

Tím se dostáváme k výšce sedáku vzhledem ke zbytku auta, která je stále zbytečně velká. Po čase si zvyknete, za příjemně tlustým volantem si příjemnou polohu najdete, ale u sportovního modelu mohli inženýři nějaký ten centimetr ubrat.

Tak ale dost hledání chyb. Swift Sport je, celkově vzato, řidičsky velmi dobrým autem, jedním z posledních, ve kterých si rychlost musíte opravdu zasloužit. Hlavně zato dostává pětidveřová verze čtyři hvězdičky.

Video

JAKE.auto.cz: vše o Suzuki Swift

První cena vozu199.900 Kč (1.2 GA 3d. 69 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací379.900 (Sport 3d. 100 kW)
Základní cena testovaného vozu389.900 Kč (Sport 5d 100 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků389.900 Kč (Sport 5d. 100 kW)

Plusy

  • Sympaticky dravý vzhled
  • Výkonný motor s nízkou spotřebou a dobrým zvukem
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Zábavný charakter podvozku, ovladatelnost

Minusy

  • Vyšší posaz za volantem
  • Úzká sedadla
  • Přeposilované řízení
  • Nemá denní svícení
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Swift Sport

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 389 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, Kolenní airbag, ABS + EBD, ESP (stabilizační systém) + TCS, ISOFIX, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, automatická klimatizace, startování motoru tlačítkem, systém bezklíčkového odemykání vozidla, vyhřívání předních sedaček, CD tuner + MP3, WMA přehrávač + ovládání na volantu (6 reproduktorů), USB port pro připojení iPodu + USB memory, bluetooth, zadní parkovací senzory, sportovní sedačky, pedály z nerez oceli, Přední A a B sloupky v černém provedení, světlomety xenonové HID, mlhovky, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná, výškově a podélně nastavitelný multifunkční kožený volant, tempomat, 195/45R17+ disky z lehké slitiny, opravná sada pneu (bez rezervního kola), metalíza

Výbava testovaného vozu:základní

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Swift Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.2 / 6.4
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 211 / 902
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1060 / 420
Rozměr pneu:195/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3890
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 495
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…