Test Auto.cz

Suzuki Vitara S – Nečekaně Sportovní

7.3. 2016
Verdikt
 

Písmeno S v označení modelu je skutečně na místě. Vitara s přeplňovanou čtrnáctistovkou je znamenité sportovně laděné SUV na každý den.

Design Suzuki Vitara je poněkud konzervativní a nemusí se líbit každému, na mě ale funguje přesně naopak – hranatý design japonských aut mám rád a tak považuji tenhle subkompakt za jeden z nejhezčích současných crossoverů, přičemž rozhodně není na škodu, že se od běžné konfekce poměrně výrazně odlišuje. V případě Vitary S tu ale máme navíc ještě tmavá kola, jinou masku chladiče, červené doplňky v interiéru a kovové pedály.

Jenže se Suzuki obecně mám určitý problém. Ačkoli nepatřím k vášnivým olizovačům měkkých plastů, přístup téhle automobilky k materiálům mi na dnešní dobu přijde už poněkud hardcore. Kamenné plasty s nepříliš vydařenou texturou prostě dávají už příliš okatě najevo, že na majiteli automobilka ušetřila. U puristického Swiftu Sport se to dá přehlédnout, ale u crossoveru za skoro 550 tisíc korun už moc ne.

Záhy ale možná zjistíte, že když se budete dívat pouze ven, bude Vitara překvapivě příjemné místo pro cestování. Začíná to už sedadly – jsou ukotvena hodně vysoko, takže sedák podpírá stehna v celé své délce, což je opravdu příjemné, čalounění je spíše tužší, opěradla mají lehké boční vedení a pro urostlejší postavu optimální rozměry. Navíc z nich nebolí záda ani po delší jízdě.

obrázek [600 x 403]  

Totéž platí překvapivě i o těch zadních. Za sebe se bez problémů posadím, před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá, ale holeně jsou nepříjemně v kontaktu s jen látkou čalouněnou kostrou sedáku.

Volant se dobře drží, řadicí páka je pěkně po ruce a má přesné a krátké dráhy, jak se na japonské auto sluší, chod je ale takový „volkswageňácký“ s odpory na neutrálu. U malého crossoveru by to mohlo být jedno, ale jak se dočtete dále, není…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Vitara S

Cena v základní výbavě: 537 900 Kč Cena v testované výbavě: 537 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, diody denního svícení, automatické nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, parkovací čidla vpředu a vzadu, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, Smartphone audio s funkcí MirrorLink, zadní parkovací kamera, projektorové světlomety, systém Start/stop, litá 17“ kola, lepicí sada na opravu pneumatik, hodiny uprostřed palubní desky, zatmavená zadní skla a další

Výbava testovaného vozu:základní

To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší…

Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu

Automobilová elektronika, palivové jednotky, senzory či…

Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě

S rostoucí hodnotou kryptoměn rychle přibývá i tuzemských…

Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu

V budově bývalého Federálního shromáždění debatovali…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Vitara S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1373
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5 / 5.4
Emise CO2:127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 710
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 445
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4175
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Vitara S – Nečekaně Sportovní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 



Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara…

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě…

 



 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Dnes 18:50

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v sobotu byl Martin Smolík na obrazovce

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v…

Při ranní sobotní kávě si pánové vychutnávali pořad Autosalon s moderátorem Martinem Smolíkem (†46), o den…

 

iSport.cz

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit do Havířova

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit…

Střihl si další roli před kamerou. Bývalý hokejový brankář Dominik Hašek hrál před lety ve filmové komedii…

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na Partizan Bělehrad

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na…

Fotbalisté Plzně se ve vyřazovací fázi Evropské ligy utkají se srbským mistrem Partizanem Bělehrad. První zápas…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…