Test Auto.cz

Suzuki Vitara S – Nečekaně Sportovní

7.3. 2016
Verdikt
 

Písmeno S v označení modelu je skutečně na místě. Vitara s přeplňovanou čtrnáctistovkou je znamenité sportovně laděné SUV na každý den.

Design Suzuki Vitara je poněkud konzervativní a nemusí se líbit každému, na mě ale funguje přesně naopak – hranatý design japonských aut mám rád a tak považuji tenhle subkompakt za jeden z nejhezčích současných crossoverů, přičemž rozhodně není na škodu, že se od běžné konfekce poměrně výrazně odlišuje. V případě Vitary S tu ale máme navíc ještě tmavá kola, jinou masku chladiče, červené doplňky v interiéru a kovové pedály.

Jenže se Suzuki obecně mám určitý problém. Ačkoli nepatřím k vášnivým olizovačům měkkých plastů, přístup téhle automobilky k materiálům mi na dnešní dobu přijde už poněkud hardcore. Kamenné plasty s nepříliš vydařenou texturou prostě dávají už příliš okatě najevo, že na majiteli automobilka ušetřila. U puristického Swiftu Sport se to dá přehlédnout, ale u crossoveru za skoro 550 tisíc korun už moc ne.

Záhy ale možná zjistíte, že když se budete dívat pouze ven, bude Vitara překvapivě příjemné místo pro cestování. Začíná to už sedadly – jsou ukotvena hodně vysoko, takže sedák podpírá stehna v celé své délce, což je opravdu příjemné, čalounění je spíše tužší, opěradla mají lehké boční vedení a pro urostlejší postavu optimální rozměry. Navíc z nich nebolí záda ani po delší jízdě.

obrázek [600 x 403]  

Totéž platí překvapivě i o těch zadních. Za sebe se bez problémů posadím, před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá, ale holeně jsou nepříjemně v kontaktu s jen látkou čalouněnou kostrou sedáku.

Volant se dobře drží, řadicí páka je pěkně po ruce a má přesné a krátké dráhy, jak se na japonské auto sluší, chod je ale takový „volkswageňácký“ s odpory na neutrálu. U malého crossoveru by to mohlo být jedno, ale jak se dočtete dále, není…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Vitara S

Cena v základní výbavě: 537 900 Kč Cena v testované výbavě: 537 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, diody denního svícení, automatické nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, parkovací čidla vpředu a vzadu, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, Smartphone audio s funkcí MirrorLink, zadní parkovací kamera, projektorové světlomety, systém Start/stop, litá 17“ kola, lepicí sada na opravu pneumatik, hodiny uprostřed palubní desky, zatmavená zadní skla a další

Výbava testovaného vozu:základní

Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru

Euro se během dnešního obchodování vyšplhalo k dolaru až…

Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu

Evropě navzdory. Poslanci schválili návrh novely…

Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní

Připojení státu k žalobě nájemníků z bytů v pražské…

Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš má mezi…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Vitara S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1373
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5 / 5.4
Emise CO2:127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 710
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 445
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4175
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Vitara S – Nečekaně Sportovní







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Opel nám ukázal Grandland X.  Známe i skoro všechna technická data Opel nám ukázal Grandland X. Známe i skoro všechna technická data

Novinka značky s bleskem ve znaku bude mít sice oficiální…

Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem.. Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem..

Oblíbená automobilová show Top Gear se dostala do potíží…

 




Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara…

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě…

 



 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Včera

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první měsíc zákazu kouření?

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první…

Zákaz kouření v restauracích, který platí v Česku od konce května, přidělal práci zejména strážníkům, kteří…

Babiši, zatlač! Chce Zaorálek kvůli bytům v pražské Písnici

Babiši, zatlač! Chce Zaorálek kvůli bytům v pražské Písnici

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek dnes vystoupil tvrdě proti šéfovi hnutí ANO a bývalému ministru financí…

 

iSport.cz

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový rekord na 300 m

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový…

Vítězné loučení fenomenálního sprintera Usaina Bolta, který v Ostravě zaběhl na 100 m čas 10,06 s a ani při svém…

Nezmar o posilách pražských

Nezmar o posilách pražských "S": Jako fanoušek i…

Ceny na českém trhu s hráči vyletěly nahoru, říká sportovní ředitel Liberce Jan Nezmar. Přestupové částky…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…