Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

 
 

Modernizovaný Avensis přijíždí na český trh a my k prvnímu testu volíme sedan v nejvyšší výbavě.

Před měsícem jste si mohli přečíst dojmy z oficiálního představení faceliftované Toyoty Avensis. Na prezentaci v Nice jsem vyzkoušel turbodiesel 2,2 D-CAT (110 kW) ve spojení s automatickou převodovkou a benzinový 1,8 Valvematic (108 kW) s manuální převodovkou.

Na hlavní novinku – modernizovaný turbodiesel 2,0 D-4D (91 kW), který se pyšní velmi nízkou hodnotou kombinované spotřeby – nedojde ani v prvním redakčním testu. Dali jsme přednost opět silnějšímu dieselu s automatem. Výměnou za to si můžete na stránkách Auto.cz přečíst první test faceliftovaného Avensisu na českém internetu.obrázek [210 x 57]

Tip: test faceliftované Toyoty Avensis s motorem 2,0 D-4D si můžete přečíst v aktuálním čísle Auto Tipu (01/2012), které je právě v prodeji.

O kapku víc emocí

Nový design řádně přiostřil tvar předních světel. Místo neurčitě deformovaných obdélníků přídi vévodí složitější útvar, v případě xenonových světel doplněný o atraktivní a moderní diodovou optiku a tmavé pozadí. S novými světly koresponduje agresivněji střižený nárazník a maska chladiče.

Ostřejší výraz Avensisu jednoznačně prospěl, dojem kazí jen zakončení spodního okraje světel ostrým rohem. V kontrastu s rovným prolisem v nárazníku působí poněkud nepatřičně.

obrázek [600 x 337]

Až na tento detail odvedli u Toyoty skvělou práci. Body sbírá Avensis za moderní grafiku zadních světel s trubicovými diodami i za geniálně jednoduchý nápad nabídnout litá kola v šedém nebo dvoubarevném laku.

Lexus inkognito

Uvnitř čeká civilně vyhlížející interiér čalouněný kvalitní perforovanou kůží, za kterou by se nemusel stydět ani luxusnější Lexus. Avensis se může pochlubit dostatkem prostoru do všech směrů (cestující vzadu navíc ocení podlahu s téměř zarovnaným středovým tunelem) a nadstandardně velkou prosklenou plochou.

Středobodem faceliftu je v interiéru multimediální systém Toyota Touch&Go, poprvé představený v novém Yarisu. Testovaný Avensis Premium má standardně nejvyšší verzi Touch&Go Plus, která se pyšní vylepšenými mapovými podklady a navíc možností připojení na internet, synchronizací e-mailů a prácí s SMS. Bohužel poslední (a velmi lákavou) možnost se nám nepovedlo zprovoznit ani s Nokií E66, ani s iPhonem. Mimochodem, touto cestou by se mohl elegantně obejít zákaz posílání SMS za jízdy…

obrázek [300 x 253] Pro nižší výbavy je Touch&Go Plus za příplatek 21.500,- Kč, Touch&Go bez výše uvedených vylepšení za 15.000,- Kč. Základem je pak systém Toyota Touch, dodávaný vždy mimo nejnižší výbavu Terra, který spojuje mimo jiné Bluetooth a zadní parkovací kameru.

Příjemnou specialitou je zadní parkovací kamera. Toyota ji dává přednost před senzory a dodává ji automaticky s navigací. Obvyklejší senzory k ní přidává právě jen výbava Premium, v praxi je ale pro parkování plně postačující i samotná kamera.

Toyota Avensis (2012): Ceny na českém trhu

Japonci ovšem hned na dvou místech dokázali opět potvrdit nechvalně známou ignoraci k podstatným detailům. Jednoduchý displej palubního počítače s oranžovým fontem (navíc bez integrace s vestavěnou navigací) působí jako špatný vtip nebo trestuhodné opomenutí. Jako vhodnou inspiraci Toyotě doporučujeme třeba Ford Focus nebo Hyundai i40.

A nemít v autě za osm set tisíc trojblik? To si dnes dovolí asi opravdu jen Toyota…

obrázek [300 x 238] Dvě drobnosti by ale neměly zkazit celkově pozitivní dojem z výbavy Premium. Největším problémem vrcholné specifikace je ale omezená nabídka motorů – zahrnuje jen 2,2litrový diesel a benzinový dvoulitr s CVT.

Když však nepotřebujete k životu elektrická sedadla, elektricky nastavitelný volant a pár dalších drobností, uspokojí vás nižší výbava Sol s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara (a také lepším tvarováním sedadel). S tím nakonec počítá i prodejní plán českého zastoupení, které chce prodávat 70 % Avensisů ve verzi Sol.

Diesel s automatem?

Vůz zkoušený v Nice byl ještě syrový, a tak jsem s nadšením uvítal fakt, že český testovací vůz začíná svoji kariéru s 1000 km na tachometru. Další tisícovku jsem vzal jako seznamovací – během ní si motor dál znatelně sedl a spotřeba paliva konečně poklesla pod hrdě drženou osmilitrovou hranici.

Hlavní neduhy 2,2litrového agregátu přesto zůstaly. Patří k nim v prvé řadě hrubý zvukový projev, který v dnešní době patří v nanejvýš k průměru střední třídy (vibrace jsou ovšem utlumeny dobře). Dále se motor vyznačuje podprůměrnou spotřebou paliva a vlažnou reakcí na plyn.

Toyota Avensis 2,2 D-CAT ATodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h18005,4
Rychlost 130 km/h23007,2

Obojí jde zčásti na vrub automatické převodovky, polovina vysvětlení se ale skrývá ve zkratce D-CAT. Takzvaný integrovaný čistič spalin zachytává škodlivé emise NOx, ovšem český zákazník by asi víc ocenil jeho absenci než čistotu výfukových plynů. Doplňme, že verze 110 kW s manuální převodovkou toto zařízení nemá.

Zajetý motor slušně pracoval i v nízkých otáčkách, stále ale platí, že nejlíp se cítí mezi 2000 a 3000 min-1. Do tohoto pásma také převodovka směřuje otáčky při vyšší zátěži. Dle mého názoru třeba při jízdě do kopce ustálenou rychlostí naprosto zbytečně – naštěstí to elegantně řeší manuální režim řazení.

Sportovnější Toyota

Houpavé podvozky se dnes nenosí a nakonec já sám jsem asi tím posledním, kdo by něco takového ocenil. Už původní provedení třetí generace Avensisu umělo vkusně spojit očekávanou úroveň komfortu se solidní jistotou za volantem. Kdo chtěl strávit v Toyotě podzim života poklidnou jízdou, neměl se čeho obávat, kdo potřeboval cestovat rychleji, mohl se na podvozek Avensisu spolehnout.

V souladu s aktuálními trendy to ale Toyotě nestačilo a rozhodla se ještě přitvrdit. Kombinace tužšího podvozku dieselové verze a 17palcových kol se před měsícem osvědčila na jedničku, zatímco zkoušený vůz s 18palcovými pneumatikami ukázal, že přechod na větší rozměr už žádné zásadní výhody nepřidává.

obrázek [600 x 354]

Avensis na osmnáctkách je zbytečně tvrdý. Platí to však v relativním srovnání – proti menším kolům tento rozměr hůře zvládá jednotlivé nerovnosti, na rozbité cestě nebo terénních vlnách pracuje podvozek výborně.

Je až s podivem, jaké dosahuje Toyota kombinace komfortu a ovladatelnosti. Mimo německou konkurenci stěží hledá obdoby, třeba takový Peugeot 508 se přes veškerou snahu jen přibližuje.

Závěr

Co tedy ukázal tento test? Především to, že je Toyota Avensis neprávem podceňovaným vozem střední třídy. Na současné cenové úrovni se jedná o velmi zajímavou nabídku, zvlášť u racionálně uvažující klientely.

Ovšem automatickou převodovku a nadstandard v podobě výbavy Premium si troufnu označit za zbytečnou rozmařilost. Volba verze Sol ušetří nemalých 70 tisíc a dosáhne lepšího poměru cena-užitná hodnota. Kupující, který nevyžaduje automat, ušetří dalších 40 tisíc a k tomu 13 % na spotřebě paliva (dle továrních údajů).

Pak se z Avensisu stává opravdu černý kůň neprémiové střední třídy.

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články

První cena vozu419.900,- Kč (1,6 Valvematic 97 kW Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací694.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Sol)
Základní cena testovaného vozu764.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků829.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Premium)

Plusy

  • Stabilní chování v přímém směru i v zatáčkách
  • Vyvážený mix komfortu a ovladatelnosti
  • Dobré odhlučnění, podvozku, valivého hluku kol i obtékajícího vzduchu
  • Bohatá výbava, dobrý poměr cena/výbava
  • Kvalita zvuku audiosystému

Minusy

  • Grafika palubního počítače, absence funkce „trojblik“
  • Hlučný motor
  • Relativně vyšší spotřeba
  • Časté podřazování převodovky při zvýšené zátěži
  • Víko zavazadlového prostoru nemá „odskok“
  • Adaptivní tempomat funguje až od 50 km/h
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)

Cena v základní výbavě: 764 900 Kč Cena v testované výbavě: 829 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, 18palcová litá kola, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED denní světla, elektrické stahování předních a zadních oken, bezklíčový vstup a startování, palubní počítač, dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor, multimediální systém Toyota Touch&Go Plus včetně navigace a parkovací kamery, zadní parkovací senzory, Bluetooth, USB, přední mlhovky, kůží potažený volant, tempomat, roletky proti slunci v zadní řadě sedadel, čalounění perforovanou kůží, vyhřívání předních sedadel a další

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (15.000,-), Safety Pack – adaptivní tempomat, přednárazový systém, systém udržování vozidla v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu (50.000,-)

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / 465
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…