Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

 
 

Modernizovaný Avensis přijíždí na český trh a my k prvnímu testu volíme sedan v nejvyšší výbavě.

Před měsícem jste si mohli přečíst dojmy z oficiálního představení faceliftované Toyoty Avensis. Na prezentaci v Nice jsem vyzkoušel turbodiesel 2,2 D-CAT (110 kW) ve spojení s automatickou převodovkou a benzinový 1,8 Valvematic (108 kW) s manuální převodovkou.

Na hlavní novinku – modernizovaný turbodiesel 2,0 D-4D (91 kW), který se pyšní velmi nízkou hodnotou kombinované spotřeby – nedojde ani v prvním redakčním testu. Dali jsme přednost opět silnějšímu dieselu s automatem. Výměnou za to si můžete na stránkách Auto.cz přečíst první test faceliftovaného Avensisu na českém internetu.obrázek [210 x 57]

Tip: test faceliftované Toyoty Avensis s motorem 2,0 D-4D si můžete přečíst v aktuálním čísle Auto Tipu (01/2012), které je právě v prodeji.

O kapku víc emocí

Nový design řádně přiostřil tvar předních světel. Místo neurčitě deformovaných obdélníků přídi vévodí složitější útvar, v případě xenonových světel doplněný o atraktivní a moderní diodovou optiku a tmavé pozadí. S novými světly koresponduje agresivněji střižený nárazník a maska chladiče.

Ostřejší výraz Avensisu jednoznačně prospěl, dojem kazí jen zakončení spodního okraje světel ostrým rohem. V kontrastu s rovným prolisem v nárazníku působí poněkud nepatřičně.

obrázek [600 x 337]

Až na tento detail odvedli u Toyoty skvělou práci. Body sbírá Avensis za moderní grafiku zadních světel s trubicovými diodami i za geniálně jednoduchý nápad nabídnout litá kola v šedém nebo dvoubarevném laku.

Lexus inkognito

Uvnitř čeká civilně vyhlížející interiér čalouněný kvalitní perforovanou kůží, za kterou by se nemusel stydět ani luxusnější Lexus. Avensis se může pochlubit dostatkem prostoru do všech směrů (cestující vzadu navíc ocení podlahu s téměř zarovnaným středovým tunelem) a nadstandardně velkou prosklenou plochou.

Středobodem faceliftu je v interiéru multimediální systém Toyota Touch&Go, poprvé představený v novém Yarisu. Testovaný Avensis Premium má standardně nejvyšší verzi Touch&Go Plus, která se pyšní vylepšenými mapovými podklady a navíc možností připojení na internet, synchronizací e-mailů a prácí s SMS. Bohužel poslední (a velmi lákavou) možnost se nám nepovedlo zprovoznit ani s Nokií E66, ani s iPhonem. Mimochodem, touto cestou by se mohl elegantně obejít zákaz posílání SMS za jízdy…

obrázek [300 x 253] Pro nižší výbavy je Touch&Go Plus za příplatek 21.500,- Kč, Touch&Go bez výše uvedených vylepšení za 15.000,- Kč. Základem je pak systém Toyota Touch, dodávaný vždy mimo nejnižší výbavu Terra, který spojuje mimo jiné Bluetooth a zadní parkovací kameru.

Příjemnou specialitou je zadní parkovací kamera. Toyota ji dává přednost před senzory a dodává ji automaticky s navigací. Obvyklejší senzory k ní přidává právě jen výbava Premium, v praxi je ale pro parkování plně postačující i samotná kamera.

Toyota Avensis (2012): Ceny na českém trhu

Japonci ovšem hned na dvou místech dokázali opět potvrdit nechvalně známou ignoraci k podstatným detailům. Jednoduchý displej palubního počítače s oranžovým fontem (navíc bez integrace s vestavěnou navigací) působí jako špatný vtip nebo trestuhodné opomenutí. Jako vhodnou inspiraci Toyotě doporučujeme třeba Ford Focus nebo Hyundai i40.

A nemít v autě za osm set tisíc trojblik? To si dnes dovolí asi opravdu jen Toyota…

obrázek [300 x 238] Dvě drobnosti by ale neměly zkazit celkově pozitivní dojem z výbavy Premium. Největším problémem vrcholné specifikace je ale omezená nabídka motorů – zahrnuje jen 2,2litrový diesel a benzinový dvoulitr s CVT.

Když však nepotřebujete k životu elektrická sedadla, elektricky nastavitelný volant a pár dalších drobností, uspokojí vás nižší výbava Sol s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara (a také lepším tvarováním sedadel). S tím nakonec počítá i prodejní plán českého zastoupení, které chce prodávat 70 % Avensisů ve verzi Sol.

Diesel s automatem?

Vůz zkoušený v Nice byl ještě syrový, a tak jsem s nadšením uvítal fakt, že český testovací vůz začíná svoji kariéru s 1000 km na tachometru. Další tisícovku jsem vzal jako seznamovací – během ní si motor dál znatelně sedl a spotřeba paliva konečně poklesla pod hrdě drženou osmilitrovou hranici.

Hlavní neduhy 2,2litrového agregátu přesto zůstaly. Patří k nim v prvé řadě hrubý zvukový projev, který v dnešní době patří v nanejvýš k průměru střední třídy (vibrace jsou ovšem utlumeny dobře). Dále se motor vyznačuje podprůměrnou spotřebou paliva a vlažnou reakcí na plyn.

Toyota Avensis 2,2 D-CAT ATodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h18005,4
Rychlost 130 km/h23007,2

Obojí jde zčásti na vrub automatické převodovky, polovina vysvětlení se ale skrývá ve zkratce D-CAT. Takzvaný integrovaný čistič spalin zachytává škodlivé emise NOx, ovšem český zákazník by asi víc ocenil jeho absenci než čistotu výfukových plynů. Doplňme, že verze 110 kW s manuální převodovkou toto zařízení nemá.

Zajetý motor slušně pracoval i v nízkých otáčkách, stále ale platí, že nejlíp se cítí mezi 2000 a 3000 min-1. Do tohoto pásma také převodovka směřuje otáčky při vyšší zátěži. Dle mého názoru třeba při jízdě do kopce ustálenou rychlostí naprosto zbytečně – naštěstí to elegantně řeší manuální režim řazení.

Sportovnější Toyota

Houpavé podvozky se dnes nenosí a nakonec já sám jsem asi tím posledním, kdo by něco takového ocenil. Už původní provedení třetí generace Avensisu umělo vkusně spojit očekávanou úroveň komfortu se solidní jistotou za volantem. Kdo chtěl strávit v Toyotě podzim života poklidnou jízdou, neměl se čeho obávat, kdo potřeboval cestovat rychleji, mohl se na podvozek Avensisu spolehnout.

V souladu s aktuálními trendy to ale Toyotě nestačilo a rozhodla se ještě přitvrdit. Kombinace tužšího podvozku dieselové verze a 17palcových kol se před měsícem osvědčila na jedničku, zatímco zkoušený vůz s 18palcovými pneumatikami ukázal, že přechod na větší rozměr už žádné zásadní výhody nepřidává.

obrázek [600 x 354]

Avensis na osmnáctkách je zbytečně tvrdý. Platí to však v relativním srovnání – proti menším kolům tento rozměr hůře zvládá jednotlivé nerovnosti, na rozbité cestě nebo terénních vlnách pracuje podvozek výborně.

Je až s podivem, jaké dosahuje Toyota kombinace komfortu a ovladatelnosti. Mimo německou konkurenci stěží hledá obdoby, třeba takový Peugeot 508 se přes veškerou snahu jen přibližuje.

Závěr

Co tedy ukázal tento test? Především to, že je Toyota Avensis neprávem podceňovaným vozem střední třídy. Na současné cenové úrovni se jedná o velmi zajímavou nabídku, zvlášť u racionálně uvažující klientely.

Ovšem automatickou převodovku a nadstandard v podobě výbavy Premium si troufnu označit za zbytečnou rozmařilost. Volba verze Sol ušetří nemalých 70 tisíc a dosáhne lepšího poměru cena-užitná hodnota. Kupující, který nevyžaduje automat, ušetří dalších 40 tisíc a k tomu 13 % na spotřebě paliva (dle továrních údajů).

Pak se z Avensisu stává opravdu černý kůň neprémiové střední třídy.

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články

První cena vozu419.900,- Kč (1,6 Valvematic 97 kW Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací694.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Sol)
Základní cena testovaného vozu764.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků829.900,- Kč (2,2 D-CAT 110 kW AT Premium)

Plusy

  • Stabilní chování v přímém směru i v zatáčkách
  • Vyvážený mix komfortu a ovladatelnosti
  • Dobré odhlučnění, podvozku, valivého hluku kol i obtékajícího vzduchu
  • Bohatá výbava, dobrý poměr cena/výbava
  • Kvalita zvuku audiosystému

Minusy

  • Grafika palubního počítače, absence funkce „trojblik“
  • Hlučný motor
  • Relativně vyšší spotřeba
  • Časté podřazování převodovky při zvýšené zátěži
  • Víko zavazadlového prostoru nemá „odskok“
  • Adaptivní tempomat funguje až od 50 km/h
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)

Cena v základní výbavě: 764 900 Kč Cena v testované výbavě: 829 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, 18palcová litá kola, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED denní světla, elektrické stahování předních a zadních oken, bezklíčový vstup a startování, palubní počítač, dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor, multimediální systém Toyota Touch&Go Plus včetně navigace a parkovací kamery, zadní parkovací senzory, Bluetooth, USB, přední mlhovky, kůží potažený volant, tempomat, roletky proti slunci v zadní řadě sedadel, čalounění perforovanou kůží, vyhřívání předních sedadel a další

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (15.000,-), Safety Pack – adaptivní tempomat, přednárazový systém, systém udržování vozidla v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu (50.000,-)

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / 465
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis 2,2 D-CAT AT (110 kW) –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…