Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota Land Cruiser Sport 3,0 D-4D (150 kW) – Konečně Motor

Ondřej Šuch
Diskuze (15)
Výkon i točivý moment zvýšený o 20 % i s tovární zárukou? Skvělé, ale Sport je přece jen ostré slovo…

Land Cruiser je léta hvězdou celé modelové palety Toyoty a aktuální provedení na tom není hůře – příznivé testy pravidelně doplňují povzbudivé prodejní statistiky.

Oblíbený třílitrový turbodiesel ale nabízel až donedávna jen 127 kW a 410 Nm. Aktuální nabídka sice základní hodnoty zatraktivnila na 140 kW a 420 Nm, dovozce ale paralelně nabízí ještě dopovanou verzi. A ta teď stojí před námi.

suv toyota testy suv toyota testy

Dvě tuny vážící offroad se navenek nijak nezměnil, vylepšení pod kapotou se nevystavuje na odiv ani tím nejdrobnějším chlubícím nápisem. Pohled do technických údajů prozrazuje maximální výkon 150 kW při 3100 otáčkách a točivý moment zvýšený o poctivých 100 Nm na 510 Nm. Jeho maximum je přitom k dispozici mezi 1600-2800 otáčkami, což řidič ocení při prvním kontaktu s plynovým pedálem.

Motor zřetelně táhne už od nízkých otáček a akcelerace i ve vyšších rychlostech je podstatně svižnější. Příznivý pocit sráží jen pětistupňová automatická převodovka, která skvělému motoru trochu otupuje sebevědomí.

TEST Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D – Král muld (02/2010)

DVOJTEST Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D Lux vs. Premium – Bratři v triku (5/2010)

TEST Toyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D – V osmi na vrchol (4/2009)

Mohutný čtyřválec má energie na rozdávání, zejména při studených startech při teplotách kolem nuly ale o sobě rád dává vědět zřetelným zvukem, který nepřipouští pochyby o používaném palivu.

Tady ovšem výhrady končí – evidentní síla motoru je dobře zužitkovatelná v silničním provozu i v těžkém terénu a s výkonovou rezervou se i lépe hospodaří. Výsledkem je pouze osmilitrová průměrná spotřeba při stokilometrové rychlosti a jen o litr vyšší při dálničním limitu. Nádrž o objemu 87 litrů tak znamená teoretický dojezd slušných 960 km po dálnici.

suv toyota testy suv toyota testy Vysoký a těžký vůz je přitom stále skvěle využitelný i v těžkém terénu – v rozhledu pomáhají kamery okolo vozu, průchodnost zvyšuje redukční převodovka, pomocníci pro jízdu ve svahu, přepínač režimů pro různé povrchy či uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.

Přidáme-li k tomu bohatou základní výbavu a například elektricky výklopnou dvojici sedadel ve třetí řadě, můžeme mluvit o skutečně dospělém a všestranně využitelném offroadu.

Pohled do ceníku mluví jasně: nabízený akční model Sport Lux Navi je k dispozici za 1.484.900,- Kč, srovnatelný standardní pětimístný model se stejnou výbavou pak o 20.000 Kč méně. Vzhledem ke kvalitám vozu pak příplatek považujeme za opodstatněný…

JAKE.AUTO.CZ TOYOTA LAND CRUISER (přehled testů a dalších článků)

suv toyota testy suv toyota testy

Plusy

  • Výkon a pružnost motoru
  • Spotřeba
  • Výbava
  • Pohodlí
  • Schopnosti v terénu
  • Vnitřní prostor

Minusy

  • Reakce převodovky
  • Hluk motoru
  • Grafika navigace

První cena vozu1.064.900,- (3.0 D-4D 127 kW MT Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací1.484.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi)
Základní cena testovaného vozu1.484.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.511.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi)

Ondřej Šuch
Diskuze (15)
Toyota Land Cruiser Sport
Cena základní sestavy 1 484 900 Kč
Výbava základní sestavy Nárazníky v barvě karoserie, podélné střešní nosiče, přední mlhová světla, ostřikovače světlometů, rezervní kolo pod vozem (plnohodnotné), výklopné okno dveří zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče, automatická duální klimatizace, podpora MP3 a WMA, Bluetooth® Hands-free, ovládání audiosoustavy a hands-free na volantu, variabilní posilovač řízení, elektrická okna přední a zadní, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a s automatickou aktivací po rozjezdu, Smart Entry & Start (systém inteligentního klíče), výškově a podélně nastavitelný volant, loketní opěrka pro 1. a 2. řadu sedadel, odkládací schránka před spolujezcem s osvětlením, stropní konzola s držákem brýlí a konverzačním zrcátkem, kryt zavazadlového prostoru, ABS+EBD+BA, VSC+A-TRC, airbagy přední a boční (řidič + spolujezdec), airbag kolenní (řidič), deaktivace airbagu předního spolujezdce, indikace zapnutí bezpečnostních pásů, uchycení dětské sedačky ISOFIX, imobilizér, stálý pohon všech kol, mezinápravový diferenciál LSD s uzávěrkou, zadní diferenciál s uzávěrkou, adaptivní xenonové světlomety, zatmavená zadní okna, interiér obložený kůží, kožené potahy sedadel, chladicí box v přední loketní opěrce, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání volantu, autorádio s DVD měničem, 14x repro, audio, klimatizace pro 2. řadu sedadel, adaptivní tempomat, přední, zadní a boční kamera, přední a zadní parkovací senzory, palubní počítač, posuvná druhá řada sedadel, elektricky sklopná sedadla ve třetí řadě, hlavové airbagy, pre-crash systém, DAC+HAC+KDSS, sada pro zvýšení výkonu motoru, výběr typu povrchu. Kč
Cena testované sestavy 1 511 900 Kč
Výbava testované sestavy Perleťový lak (+27.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 7.1 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 620 / 1934
Objem nádrže (l): 87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2240 / 750
Rozměr pneu: 265/60 R18
Toyota Land Cruiser Sport
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4760
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1845
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
9. 2. 2011 13:22
Re: dlzka clanku
Ondřej Šuch: Uvádíte, že Toyota Land Cruiser, je v rámci Auto.CZ jaksi "vaše dítě". Prosím proto o opravu údaje ve srovnávacím testu Land Cruiseru Lux vs. Premium ze dne 10.5.2010, kde nesprávně uvádíte tuto větu
"Vrcholný stupeň výbavy Premium pak má logicky navrch v komfortu, v extrémním terénu pak navíc nabízí jen uzávěrku zadního diferenciálu."
Uzávěrku zadního diferenciálu má totiž pouze nižší stupeň výbavy Lux. Toyota záměrně výbavy koncipovala tak, že nejlépe vybavená verze Premium je určená především na silnici (proto vzduchové odpružení, proto adaptivní tempomat, ale zároveň proto absence zadní uzávěry diferenciálu, proto absence systému pro automatickou jízdu v těžkém terénu Crawl Control) zatímco výbava Lux je jakýmsi terénním vrcholem, který nabízí právě ty systémy pro nejtěžší terén, které Premium postrádá. Jako logické také je, že verze určená do těžšího terénu nemá vzduchové odpružení, protože Toyota dlouhodobě tento systém kvůli jeho menší spolehlivosti pro opravdový terén odmítá (viz systém AHC/AVS v LC V8).

Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2011 22:08
Re: Toyota vs Nissan
Já ti teda nevim, ale co je potom konkurent k LC V8, která je úplně jinde než malý Land Cruiser?
Avatar - pelikoš
8. 2. 2011 16:53
Re: Toyota vs Nissan
jenže se do evropy asi nepodívá (ikdyž v rusku a na ukrajině se prodává),protože to je osmiválec 5.6 l a pokud do toho nedají naftu tak 3,0,tak to asi smysl nemá :'-(
8. 2. 2011 16:04
Re: Toyota vs Nissan
To je jiná ;-)
Avatar - pelikoš
8. 2. 2011 13:33
Re: Toyota vs Nissan
tady máš přímou konkurenci :yes:
[odkaz]