Test Auto.cz

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) – Parádní motor s dvěma chybami

17.7. 2017
Verdikt
 

Modernizovaný Volkswagen Golf se jako první z celého koncernu dočkal nového motoru 1.5 TSI. Rozhodli jsme se jej vyzkoušet v tradičním redakčním testu.

Sedmá generace Volkswagenu Golf je na trhu už pět let, a tak letos nastal čas na její modernizaci. Jestliže vnější vzhled se tolik nezměnil, jak je v celé historii Golfu ostatně zvykem, zajímavé věci se udály pod kapotou. Tam se objevil nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI Evo, přičemž Golf je vůbec prvním vozem, který se jej dočkal. A to je perfektní důvod, proč Golf opět vyzkoušet v rámci redakčního testu.

Nová patnáctistovka je z koncernového hlediska velice důležitým agregátem, protože má postupně nahradit dosavadní 1.4 TSI, z níž technicky vychází, tak větší 1.8 TSI. Už dnes je jasné, že se časem objeví v nabídce Volkswagenu Arteon, Seatů Ibiza a Arona i Škody Karoq, což dokazuje, že ji použijí auta zcela odlišných tříd. V Golfu je dostupná ve dvou výkonových verzích, s 96 kW a 110 kW, přičemž testem prošla ta výkonnější.

Konzervativec až za hrob

Volkswagen Golf je už od příchodu první generace v roce 1974 konzervativně navrženým vozem, a na tom nic nezměnil ani letošní facelift sedmé generace. Ten na první dobrou poznají jen znalci, protože designérský tým Klause Bischoffa rozhodně nesáhl po nějakých radikálních změnách, ale jemných retuších. Ty měly zajistit, že auto bude díky novým nárazníkům a přepracovaným světlometům charismatičtější.

Zda se to povedlo, nechám na vás. Mně se každopádně sedmičkový Golf vždycky líbil, což modernizace nijak nezměnila. Jestli je ale hezčí než dosavadní provedení, už říct nedokážu, vždyť vypadá vlastně pořád stejně. V kurkumově žluté barvě mu to ale hodně sluší, ve výrazném odstínu i tenhle konzervativec dokáže rozzářit pošmourný den!

Také uvnitř se vlastně nic nezměnilo, pokud nevezmeme v potaz nová obložení a materiály. Abyste se nějakých novinek v interiéru dočkali, musíte si připlatit. To pak dostanete třeba digitální přístrojový štít Active Info Display, který už dobře známe z větších modelů VW. Displej o úhlopříčce 12,3 palce a rozlišení 1440 x 540 pixelů tak není potřeba blíže představovat, já osobně jako jeho hlavní výhodu vidím v možnosti velkého zobrazení mapy z navigace přímo před řidičem. Osobně bych se ale bez tohoto řešení dodávaného za 16.400 Kč klidně obešel, základní analogové přístroje svoji funkci zastanou spolehlivě také. A na rozdíl od Peugeotu se u Volkswagenu nedočkáte ani nějaké futuristické grafiky, ale pouze jednoduchých, konzervativních budíků. Ve finále je to dobře, protože digitální přístrojový štít v Peugeotech mně v mnoha případech připadá nepřehledný a nelogický.

Druhou novinkou a podle Volkswagenu tou nejdůležitější je obří obrazovka příplatkového multimediálního systému Discover Pro, která nabízí úhlopříčku 9,2 palce. Jenže osobně bych těch 52.000 korun za tento systém také raději ušetřil. Sice funguje výtečně, má jasnou grafiku, obraz je díky rozlišení 1280 x 640 pixelů naprosto ostrý, jenže práce s ním není tak jednoduchá, jak jsme byli u Volkswagenu doposud zvyklí. Systém se zcela zbavil konvenčních tlačítek, což vadí hlavně při ovládání navigace. Zatímco dosud pro přiblížení mapy stačilo jednoduše otočit kolečkem, tady musíte buď použít dva prsty a následně hledat, kam se vám v mapě ztratil ukazatel aktuální polohy, případně jít do menu. Tohle pokrok vážně není...

Moc praktický není ani ten „skleněný“ design, kvůli němuž se povrch okamžitě oťapká otisky prstů, což následně kazí dojem z jinak pěkného interiéru.Přitom na fotkách to vypadá tak krásně... A ani to ovládání gesty není taková vychytávka, jak se Volkswagen snaží prezentovat. Vždyť Golf umí jen jedno gesto, když pomocí „mávnutí“ ruky můžete listovat v menu nebo ladit rozhlasové stanice. Není tak divu, že bychom zůstali u menší osmipalcové obrazovky (standardně dodávané od stupně Highline), k níž lze navigaci také dokoupit. Možná nemá tolik funkcí, rozhodně se ale s ní bude v praxi pracovat lépe.

Jestliže jste ale milovník nejmodernější techniky, vrcholný displej prostě musíte mít. Navíc jeho slabé stránky jsou vlastně jedinými výraznějšími negativy, které v interiéru Golfu najdete, kabině téměř není co vytknout. Za volantem se dobře sedí, příplatková přední sedadla ergoActive jsou pohodlná a místa je uvnitř také dost. Ideální je i posaz za volantem, byť někteří uživatelé si stěžují na masivní středový tunel tlačící do pravé nohy, mně ale nevadil. Ani k použitým materiálům není co dodat, plně odpovídají standardům třídy.

V případě testovaného kombi Golf Variant pak dostanete i velký zavazadelník. V zádi se ukrývá prostor velký 605 litrů, což je stále jedna z nejvyšších hodnot v segmentu. Navíc tu najdete dvojitou podlahu vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel nebo praktické háčky a svinovací roletku. Zadní sedačky se pak jednoduše sklápějí pomocí pák na bocích zavazadelníku, tímto způsobem lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1.620 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant 1.5 TSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 661 900 Kč Cena v testované výbavě: 969 100 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, parkovací senzory vpředu a vzadu, sportovní sedadla, mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček, rádio s 8“ dotykovým displejem a 8 reproduktory, ambientní osvětlení, multifunkční volant s koženým věncem, střešní podélný nosič stříbrně eloxovaný, koncová diodová světla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, sedm airbagů, automatická klimatizace, dojezdové rezervní kolo, dešťový a světelný senzor.

Výbava testovaného vozu:Žlutá metalíza Kurkuma (+18.700,-), 18palcová kola Jurva (+26.700,-), digitální přístrojový štít Active Info Display (+16.400,-), adaptivní podvozek (+25.600,-), automatický parkovací asistent (+4.100,-), bezklíčové odemykání (+9.500,-), Asistenční paket + Lane Assist + Dynamic Light Assist Plus (+15.400,-), diodové světlomety (+36.900,-), vyhřívaný volant (+5.000,-), navigace Discover Pro s 9,2“ displejem (+52.000,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zrcátka, naklonění pravého zrcátka při couvání (+5.100,-), panoramatické střešní okno (+24.300,-), sedadla ergoActive – vyhřívaná přední sedadla, sedadlo řidiče nastavitelné ve 14 směrech a s masážní funkcí (+8.300,-), hudební systém Dynaudio Excite s výkonem 400 W (+16.500,-), zpětná parkovací kamera (+5.500,-), telefonní rozhraní Comfort – bluetooth, indukční nabíjení telefonu, dvě přípojky na USB (+9.500,-), PreCrash systém – příprava na náraz (+3.600,-), zatmavená boční skla (+9.000,-).

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant 1.5 TSI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 1100 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1384 / 526
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2020
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1504
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…