Volvo V50 1.6D DRIVe – Premiant třídy

Volvo V50 1.6D DRIVe – Premiant třídy

 
 

Volvo opustilo pokusy o tvorbu sportovně zaměřených modelů a vrátilo se k image výrobce bezpečných aut. Nově přidává módní nálepku výrobce, který má zájem o zelenou budoucnost modré planety.

Vedle konceptů s malou nebo těžko vyčíslitelnou spotřebou má švédský výrobce v portfoliu i řadu sériových modelů s označením DRIVe. Ty mají uspokojit ekologicky uvědomělé motoristy, jimž navíc vykouzlí úsměv na tváři malá spotřeba paliva. A na mnoha trzích také nezanedbatelný finanční bonus, kterým mnoho vlád v Evropě odměňuje řidiče, kteří zvolí model s nízkou spotřebou.

Abychom byli objektivní, těch ekologicky smýšlejících by i v Evropě bylo hodně málo, kdyby se spotřeba nižší o několik deci na sto nevázala na úspory na daních nebo jiných poplatcích spojených s provozem automobilu…

Po letošním autosalonu v Ženevě obsahuje paleta vozů s označením DRIVe rovnou pět modelových řad: C30, S40, V50, V70 a S80. Tuto pětici spojuje turbodiesel 1.6D, který se má, ve spojení s úpravami aerodynamiky a snížením hmotnosti, postarat o snížení normované spotřeby paliva.

obrázek [555 x 293]
 

Jako první Volvo, které má DRIVe, k nám dorazil model V50 v nejvyšším stupni výbavy Summum.

V50 mělo jako prémiové kombi nižší střední třídy světovou premiéru na autosalonu v Boloni v roce 2003 a modernizací prošlo v roce 2007.

Téměř neviditelné rozdíly

Při srovnání s ostatními verzemi modelu V50 došlo u provedení DRIVe k minimu viditelných změn. K nim patří zaslepené otvory v masce chladiče a podle tvrzení automobilky aerodynamicky optimalizovaná 15- nebo 16palcová litá kola Libra. K změnám vzhledu patří ještě použití předního spoileru z verze T5.

Došlo také na snížení světlé výšky vozu o 10 mm a použití pneumatik Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem. Aerodynamiku vylepšují deflektory před předními koly. Pětistupňová manuální převodovka využívá olej s nižší viskozitou a má delší třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň. Upravena byla také řídicí jednotka motoru. K úsporám přispívá také chladicí systém a posilovač řízení.

V interiéru na skutečnost, že řídíte provedení DRIVe, upozorňuje pouze šipka na dolním displeji uprostřed přístrojového štítu, která napovídá, jakým směrem a kdy nejlépe řadit, abyste jezdili za málo.

obrázek [555 x 335]
 

DRIVe v praxi

Hlavním prostředkem, jenž má zajišťovat nízkou spotřebu Volva V50 1.6D DRIVe, je přeplňovaný vznětový čtyřválec, známý z vozů skupiny PSA a Ford. Jedna šestka s objemem pouhých 1560 cm3 pracuje s přímým vstřikováním paliva common-rail, s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců a přeplňováním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. O čistotu plynů, opouštějících výfukový systém, se stará oxidační katalyzátor, zpětné vedení výfukových plynů do spalovacích prostor a filtr pevných částic.

Pětidveřové kombi s pohotovostní hmotností 1382 kg uvádí do pohybu motor o výkonu 80 kW (109 k), který si podle údajů výrobce řekne jen o 4,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu. To není překvapivě příliš daleko od reality. My jsme v kombinovaném režimu ve všech typech provozu absolvovali třísetkilometrový okruh s odběrem 4,6 l/100 km.

Na dálnici při ustálené rychlosti 100 km/h ukazuje otáčkoměr na hodnotu 2000 min-1 a palubní počítač slibuje průměrnou spotřebu paliva 4,7 l na 100 km. Při rychlosti 130 km/h jsou otáčky motoru 2500 min-1 a průměrná spotřeba 5,6 l na 100 km. O přítomnosti turbodieselu pod kapotou informují více než zvuk motoru, spíše dobře znatelné vibrace volantu a pedálů. Změny v převodových poměrech jsou ještě snadno snesitelné a při běžné jízdě ve městě si dlouhé převodovky sotva všimnete.

obrázek [555 x 416]
 

Pochvalu zaslouží zachování rozumné míry komfortu i s nízkoemisním podvozkem. V50 DRIVe zůstává při jízdě na pomezí prémiové části třídy svou kultivovaností, odhlučněním podvozku i řešením aerodynamiky karoserie.

Posádka Volva V50 s výbavou Summum je usazena v kůží čalouněných sedadlech, atmosféru jí zpříjemňuje autorádio s CD přehrávačem a ideální teplotu zajišťuje dvouzónová klimatizace. Sedadlo řidiče je standardně stavitelné elektricky, ale za stejný luxus na straně spolujezdce si již musíte připlatit 15.000,-Kč.

Za nižší spotřebu se platí

Jen těžko budeme řidiče Octavií přesvědčovat, že je menší Volvo s jedna-šestkou v naftě lepší volbou. Velikost auta kompenzuje nepřehlédnutelná dávka kultivovanosti a komfortu, úspěšně maskující původ konstrukce implantované z Fordu Focus.

Klíčovou překážkou na cestě k běžným zákazníkům je cena. Standard, hlavně ten bezpečnostní, je vysoký (6 airbagů, stabilizační systém předpínače bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, klimatizace, …), pohodlí si můžete zvýšit bonusem 80 tisíc korun na výbavu (aktuální akční nabídka), přesto však první cena 688.000,-Kč za Volvo V50 1.6D DRIVe vypadá příliš vysoká. Za úvahu stojí také astronomický rozdíl 100 tisíc korun mezi základní zážehovou motorizací (1,6 74 kW, 0-100 km/h za 12 s, spotřeba 7,2 l/100 km) a prvním turbodieselem v nabídce (1,6D 80 kW, 0-100 km/h za 12,1 s, 5,0 l/100 km).

Relativní příplatek 9.000,-Kč proti verzi bez DRIVe proti tomu vypadá jak nevýznamná položka. Jestli o V50 s turbodieselem uvažujete, lze jej doporučit. Vedle reálně nižší spotřeby paliva dostanete auto s lepší akcelerací a tužším podvozkem, který ale bude stále o řád komfortnější než ten v Octavii.

obrázek [555 x 335]
 

První cena vozu579.000,- Kč (V50 Volvo, 1.6, 74 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací688.000,- Kč (V50 Volvo, 1.6D DRIVe, 80 kW)
Základní cena testovaného vozu856.000,- Kč (V50 Summum, 1.6D DRIVe, 80 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků935.000,- Kč (V50 Summum, 1.6D DRIVe, 80 kW)

Plusy

  • Úsporný přeplňovaný vznětový motor 1,6 l
  • Jízdní pohodlí
  • Elegantní design exteriéru i interiéru
  • Kvalitní a přehledná palubní deska
  • Pohodlná sedadla
  • Kvalitní dílenské zpracování
  • Údaje na displeji palubního počítač a autorádia v češtině

Minusy

  • Nevyužitý prostor po odstraněném rezervním kole
  • Malá vnější zpětná zrcátka
  • Vysoká pořizovací cena a ceny některých položek příplatkové výbavy
  • Užší interiér
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V50 1.6D DRIVe

Cena v základní výbavě: 856 000 Kč Cena v testované výbavě: 935 000 Kč

Základní výbava:ABS, EBD (Electronic Brake Force Distribution), EBL (Emergency Brake Lights) - blikání brzdových světel při nouzovém brzdění, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu odvětrávané, DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), brzdový asistent EBA, informační systém IDIS (Intelligent Driver Information System), airbagy řidiče i spolujezdce, SIPS (systém ochrany při bočním nárazu, boční airbagy řidiče i spolujezdce), hlavové airbagy IC (Inflatable Curtain), tříbodové bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tahu pro přední sedadla, předpínače bezpečnostních pásů pro zadní sedadla (2x), WHIPS (systém ochrany páteře při nárazu zezadu, přední sedadla), 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy na zadních sedadlech, lékárnička, výstražný trojúhelník, dětské pojistky na zadních dveřích, příprava ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, bezpečnostní sloupek řízení nastavitelný ve dvou osách, ukazatel venkovní teploty, posilovač řízení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stěrač a ostřikovač zadního okna, třetí brzdové světlo, osvětlení vozu "Home safe", ukazatele směru ve vnějších zpětných zrcátkách, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a funkcí deadlock, elektronický imobilizér, filtr pevných částic DPF (Diesel Particle Filter) (1.6D a D5), otáčkoměr, palubní počítač, digitální hodiny, tempomat, audio systém Performance (rádio, přehrávač CD, zesilovač 4x20W, 6 reproduktorů), AUX vstup pro připojení externího přehrávače hudby na středovém tunelu, zásuvka 12V v přední středové konzole, multifunkční volant s ovládáním rádia, automatická dvouzónová klimatizace + AQS (Air Quality System), pylový filtr, elektrický přídavný ohřev vzduchu v interiéru (PTC), Dual-xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhová světla, dešťový senzor, vlhkostní senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken s funkcí auto-up/auto-down, boční okna vpředu s vodoodpudivým povrchem, kůží potažený volant, kůží potažená hlavice řadicí páky, kůží potažená rukojeť ruční brzdy, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy sedadla, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce s bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, zadní sedadla sklopná v poměru 40/60, přední středová loketní opěrka s odkládacím prostorem, zadní středová loketní opěrka s držáky nápojů a odkládací přihrádkou, věšák na šaty na opěrce hlavy sedadla spolujezdce, textilní koberečky (4 ks), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, osvětlená toaletní zrcátka řidiče a spolujezdce, lampičky na čtení vpředu a vzadu, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, osvětlení interiéru s časovým spínačem, osvětlená a zamykatelná přihrádka v palubní desce s držákem mincí, bezpečnostní síť zavazadlového prostoru, roleta zavazadlového prostoru, vnější zpětná zrcátka a nárazníky částečně v barvě vozu, boční lišty v barvě vozu, kola z lehké slitiny 16" CURSA s pneu 205/55 R16

Výbava testovaného vozu:Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce (+15.000,-Kč), elektricky ovládané dětské pojistky zadních dveří (+3.000,-Kč), dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-Kč), parkovací asistent vzadu (+11.000,-Kč), BLIS (Blind Spot Information System) (+19.000,-Kč), displej v češtině (+0,-Kč), vypínač airbagu spolujezdce (+2.000,-Kč), metalický lak (+19.000,-Kč), litá kola Libra s pneu 205/55 - 16“ (+0,-Kč)

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

Speychal kvůli kauze ČKD Praha DIZ do vazby nepůjde, rozhodl soud Speychal kvůli kauze ČKD Praha DIZ do vazby nepůjde, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 9 nevyhověl návrhu státní…

ANO na podmínku o odstoupení odsouzeného člena vlády nepřistoupí, vzkazuje Faltýnek ANO na podmínku o odstoupení odsouzeného člena vlády nepřistoupí, vzkazuje Faltýnek

Hnutí ANO nechce v případné koaliční smlouvě s ČSSD…

 
Technické údaje
Motor Volvo V50 1.6D DRIVe
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 3.8 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / 1307
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1382 / 518
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4522
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1499
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo V50 1.6D DRIVe
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 3
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky novinářům: Svoboda tisku v Česku upadá

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky…

Svoboda tisku se loni zhoršila v celém světě, nenávistné klima vůči novinářům pak panuje především v Evropě a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

První trénink na Spartě? Děti mi ani jednou nepřihrály, vzpomíná Pulkrab

První trénink na Spartě? Děti mi ani jednou…

Mluví se teď o něm nejen kvůli vstřeleným gólům. V neděli se liberecký útočník Matěj Pulkrab nechal hloupě…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…