Test Auto.cz

VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG – Poznáte facelift?

21.11. 2016
Verdikt
 

VW Beetle prošel modernizací, navenek však stále působí jako hravé stylové retro auto. Na tom se po faceliftu samozřejmě nic nemění.

Současné vydání brouka je v prodeji od roku 2011. Tehdy přijela zcela nová vlastně už třetí generace, přičemž z názvu vypadlo slovo „new“. Letos v létě auto prodělalo modernizaci, přičemž veřejnosti se inovované vydání představilo na letní akci Beetle Sunshine Tour, o níž jsme před časem také psali.

Čím je tedy aktuální brouk liší od toho vyráběného do léta? Třeba přední nárazník je od nynějška trochu sportovnější (plošší) a dále na přídi přibyly vstupní otvory pro přívod vzduchu pod přední spodní hranou kapoty. Celek dotvářejí nové barvy a dále ještě bohatší nabídka příplatkových doplňků, umožňujících budoucímu majiteli vůz nakonfigurovat podle individuálních požadavků. Velmi skromný facelift…

V Německu, tam se mají

Jak už jistě víte, techniky vzato vychází beetle z americké jetty 2011. Pozice zadní nápravy byla v jeho případě posunuta o 110 mm dopředu za účelem zkrácení rozvoru. Ta přední nabízí pro změnu o 30 mm zvětšený rozchod kol. Vzadu se v tomto směru nic neměnilo. I nadále vůz nabízí na tomto místě dvě verze zavěšení. Auta s motory o výkonu 110 kW včetně a vyšším využívají čtyřprvkovou nápravu, vycházející z řešení pro golf šesté generace. Slabší si musejí vystačit s kinematicky mnohem jednodušší nápravou.

Studiem českých a německých stránek Volkswagenu rychle odhalíte dost odlišnou nabídku, týkající se nového brouka. Tuzemský dovozce prodává tento stylový vůz pouze se třemi pohonnými jednotkami. Kromě základní 1.2 TSI o výkonu 77 kW můžete mít větší 1.4 TSI se 110 kW a dále dvoulitr TDI s 81 kW. Čtrnáctistovku lze jako jedinou kombinovat také se samočinnou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Naproti tomu německý zákazník má podstatně pestřejší výběr, když k uvedené paletě pohonných jednotek může zvolit také výkonnější verzi motoru 2.0 TDI se 110 kW či vrcholný zážehový čtyřválec 2.0 TSI se 162 kW. Navíc i nabídka převodovek je rozmanitější.

Platit prosím…

V rámci testu novinky z mexického Puebla jsme sáhli po motoru 1.4 TSI se samočinnou skříní DSG. Základem je verze příznačně pojmenovaná Basic. Kdo chce víc, může zvolit jednu ze čtyř výbavových nadstaveb - Design, „terénní“ Dune (testovali jsme nedávno), „džínový“ Denim a konečně Black Edition. V posledně jmenované výbavě byl oděn i „náš“ vůz.

Jeho ostře sytá oranžová barva pojmenovaná Habanero však černou v názvu nepřipomínala ani náhodou. Co je tedy na voze černé? Zvenku jsou to fešná 17palcová kola „Rotor Black“ z lehkých slitin, obouvající pneumatiky 215/55 R17. Potom kryty vnějších zpětných zrcátek a dále střecha spolu s horní plochou zadního spoileru.

obrázek [600 x 364]  

Základní cena testovaného vozu činí 562.900 korun. V případě testovaného auta ji dovozce dále navýšil o 143.801 korun. To není úplně málo. Vzhledem k povaze auta i cílové klientele některé příplatkové položky trochu zarážejí. Opravdu musí být slot na USB za 4.100 korun v rámci paketu Connectivity i u této výbavové verze? A nebo dvouzónová samočinná klimatizace za 13.700 korun. Myslíme si, že u takového vozu by se nejen tyto položky měly nabízet už v základu. Zejména, když z hlediska mechanického hardwaru auta rozhodně nejde o poslední výkřik techniky. Třeba ona výše zmiňovaná zadní víceprvková náprava je už milionkrát zaplacena. Vždyť ji používal už golf páté generace!

Ve znamení rudé

Označení výbavy Black Edition příliš nepřipomínala ani kabina auta. Převládala červená, použitá na palubní desce i bočních výplních dveří. Zprvu jsme měli trochu obavy, zda nebude příliš rušit. Nakonec jsme ji při jízdě ani nevnímali. Beetle dostal od samého začátku efektní bezrámové dveře. I zde najdete mechanismu, kdy při vzetí za kliku sklo sjede o pár milimetrů, aby se vyprostilo z drážky těsnění v rámu střechy. Nutno dodat, že toto řešení skutečně plní svůj účel. Ani ve vysokých rychlostech se kolem oken neozýval jinde typický svist větru.

Kabina jako taková je velmi stylová, někdy ovšem na úkor praktičnosti. Síťované kapsy dveří jsou krásné na pohled, ovšem moc toho neudrží. Přední sedadla vypadala dost obyčejně. Nabízela ovšem solidní pohodlí, byť bez výraznějšího bočního vedení. To je však menší chyba než absence stavitelné bederní opěrky u řidiče. Tu mají u Beetla pouze sportovní sedadla, pojící se s verzí Dune.

obrázek [600 x 273]  

Pokud si připlatíte rozumných 3.800 korun, můžete se kochat trojicí přídavných ukazatelů na vrcholu palubní desky. Zleva to jsou teploměr oleje, stopky a budík ukazující jak moc vám turbodmychadlo dodává v danou chvíli do motoru vzduch. Klasický teploměr chladicí kapaliny plně supluje multifunkční ukazatel, který zobrazuje rovněž teplotu oleje. Ta je zde tudíž dvakrát.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG

Cena v základní výbavě: 562 900 Kč Cena v testované výbavě: 706 701 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, parkovací systém Park Pilot, automatická klimatizace Climatronic, automatická aktivace světlometů – systém coming home, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, 17palcová litá kola, dešťový senzor, spoiler na zádi, sportovní přední sedadla, přístrojová deska lakovaná v barvě karoserie, mlhové světlomety, klimatizace manuální, tempomat, funkce start/stop, komfortní přední sedadla, osvětlená zrcátka make-up, denní svícení, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 13.700,-), bezklíčové odemykání Keyless Access (+ 9.400,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené 65% absorpce světla (+8.900,-), sada dodatečných ukazatelů (+ 3.800,-), bi-xenonové světlomety (18.900,-), multifunkční kožený volant pro ovládání multifunkčního displeje, rádia a telefonu (+ 13.500,-), paket Světla a výhled (+ 6.700,-), palubní počítač plus (+ 1.400,-), parkovací systém Park pilot (+ 10.600,-), prodloužená záruka 4 roky/80 000 km (+ 9.000,-), rádio Composition media (+ 8.700,-), USB zdířka (+ 4.100,-).

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř

Dopravní zácpy jsou pohromou pro řidiče po celém světě.…

 
Technické údaje
Motor VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Emise CO2:126
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 905
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 512
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2524
e) rozchod vpředu (mm): 1581
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 



Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil? Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil?

Zřejmě nejstylovější model v nabídce Volkswagenu se…

Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018! Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018!

Elektřinou poháněná vozidla se čím dál častěji objevují i…

 



 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Argo konečně poznal štěstí: Štěně od množitelky se zotavuje v dočasné péči

Argo konečně poznal štěstí: Štěně od množitelky se…

Nemocné psy bez průkazu původu prodává množitelka Petra Nováková (35), dříve Cendelínová Němcová, ze Světnova u…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Rekord pro Philadelphii?! Může za ni hrát už osmý brankář v sezoně

Rekord pro Philadelphii?! Může za ni hrát už osmý…

Kanadský hokejový brankář Cam Talbot se v NHL stěhuje z Edmontonu do Philadelphie výměnou za amerického gólmana…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Na první pohled se zdá 69. ročník filmového Berlinale až překvapivě komformní a klidný - oproti dřívějšku ubylo…