Test Auto.cz

VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG – Poznáte facelift?

21.11. 2016
Verdikt
 

VW Beetle prošel modernizací, navenek však stále působí jako hravé stylové retro auto. Na tom se po faceliftu samozřejmě nic nemění.

Současné vydání brouka je v prodeji od roku 2011. Tehdy přijela zcela nová vlastně už třetí generace, přičemž z názvu vypadlo slovo „new“. Letos v létě auto prodělalo modernizaci, přičemž veřejnosti se inovované vydání představilo na letní akci Beetle Sunshine Tour, o níž jsme před časem také psali.

Čím je tedy aktuální brouk liší od toho vyráběného do léta? Třeba přední nárazník je od nynějška trochu sportovnější (plošší) a dále na přídi přibyly vstupní otvory pro přívod vzduchu pod přední spodní hranou kapoty. Celek dotvářejí nové barvy a dále ještě bohatší nabídka příplatkových doplňků, umožňujících budoucímu majiteli vůz nakonfigurovat podle individuálních požadavků. Velmi skromný facelift…

V Německu, tam se mají

Jak už jistě víte, techniky vzato vychází beetle z americké jetty 2011. Pozice zadní nápravy byla v jeho případě posunuta o 110 mm dopředu za účelem zkrácení rozvoru. Ta přední nabízí pro změnu o 30 mm zvětšený rozchod kol. Vzadu se v tomto směru nic neměnilo. I nadále vůz nabízí na tomto místě dvě verze zavěšení. Auta s motory o výkonu 110 kW včetně a vyšším využívají čtyřprvkovou nápravu, vycházející z řešení pro golf šesté generace. Slabší si musejí vystačit s kinematicky mnohem jednodušší nápravou.

Studiem českých a německých stránek Volkswagenu rychle odhalíte dost odlišnou nabídku, týkající se nového brouka. Tuzemský dovozce prodává tento stylový vůz pouze se třemi pohonnými jednotkami. Kromě základní 1.2 TSI o výkonu 77 kW můžete mít větší 1.4 TSI se 110 kW a dále dvoulitr TDI s 81 kW. Čtrnáctistovku lze jako jedinou kombinovat také se samočinnou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Naproti tomu německý zákazník má podstatně pestřejší výběr, když k uvedené paletě pohonných jednotek může zvolit také výkonnější verzi motoru 2.0 TDI se 110 kW či vrcholný zážehový čtyřválec 2.0 TSI se 162 kW. Navíc i nabídka převodovek je rozmanitější.

Platit prosím…

V rámci testu novinky z mexického Puebla jsme sáhli po motoru 1.4 TSI se samočinnou skříní DSG. Základem je verze příznačně pojmenovaná Basic. Kdo chce víc, může zvolit jednu ze čtyř výbavových nadstaveb - Design, „terénní“ Dune (testovali jsme nedávno), „džínový“ Denim a konečně Black Edition. V posledně jmenované výbavě byl oděn i „náš“ vůz.

Jeho ostře sytá oranžová barva pojmenovaná Habanero však černou v názvu nepřipomínala ani náhodou. Co je tedy na voze černé? Zvenku jsou to fešná 17palcová kola „Rotor Black“ z lehkých slitin, obouvající pneumatiky 215/55 R17. Potom kryty vnějších zpětných zrcátek a dále střecha spolu s horní plochou zadního spoileru.

obrázek [600 x 364]  

Základní cena testovaného vozu činí 562.900 korun. V případě testovaného auta ji dovozce dále navýšil o 143.801 korun. To není úplně málo. Vzhledem k povaze auta i cílové klientele některé příplatkové položky trochu zarážejí. Opravdu musí být slot na USB za 4.100 korun v rámci paketu Connectivity i u této výbavové verze? A nebo dvouzónová samočinná klimatizace za 13.700 korun. Myslíme si, že u takového vozu by se nejen tyto položky měly nabízet už v základu. Zejména, když z hlediska mechanického hardwaru auta rozhodně nejde o poslední výkřik techniky. Třeba ona výše zmiňovaná zadní víceprvková náprava je už milionkrát zaplacena. Vždyť ji používal už golf páté generace!

Ve znamení rudé

Označení výbavy Black Edition příliš nepřipomínala ani kabina auta. Převládala červená, použitá na palubní desce i bočních výplních dveří. Zprvu jsme měli trochu obavy, zda nebude příliš rušit. Nakonec jsme ji při jízdě ani nevnímali. Beetle dostal od samého začátku efektní bezrámové dveře. I zde najdete mechanismu, kdy při vzetí za kliku sklo sjede o pár milimetrů, aby se vyprostilo z drážky těsnění v rámu střechy. Nutno dodat, že toto řešení skutečně plní svůj účel. Ani ve vysokých rychlostech se kolem oken neozýval jinde typický svist větru.

Kabina jako taková je velmi stylová, někdy ovšem na úkor praktičnosti. Síťované kapsy dveří jsou krásné na pohled, ovšem moc toho neudrží. Přední sedadla vypadala dost obyčejně. Nabízela ovšem solidní pohodlí, byť bez výraznějšího bočního vedení. To je však menší chyba než absence stavitelné bederní opěrky u řidiče. Tu mají u Beetla pouze sportovní sedadla, pojící se s verzí Dune.

obrázek [600 x 273]  

Pokud si připlatíte rozumných 3.800 korun, můžete se kochat trojicí přídavných ukazatelů na vrcholu palubní desky. Zleva to jsou teploměr oleje, stopky a budík ukazující jak moc vám turbodmychadlo dodává v danou chvíli do motoru vzduch. Klasický teploměr chladicí kapaliny plně supluje multifunkční ukazatel, který zobrazuje rovněž teplotu oleje. Ta je zde tudíž dvakrát.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG

Cena v základní výbavě: 562 900 Kč Cena v testované výbavě: 706 701 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, parkovací systém Park Pilot, automatická klimatizace Climatronic, automatická aktivace světlometů – systém coming home, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, 17palcová litá kola, dešťový senzor, spoiler na zádi, sportovní přední sedadla, přístrojová deska lakovaná v barvě karoserie, mlhové světlomety, klimatizace manuální, tempomat, funkce start/stop, komfortní přední sedadla, osvětlená zrcátka make-up, denní svícení, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 13.700,-), bezklíčové odemykání Keyless Access (+ 9.400,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené 65% absorpce světla (+8.900,-), sada dodatečných ukazatelů (+ 3.800,-), bi-xenonové světlomety (18.900,-), multifunkční kožený volant pro ovládání multifunkčního displeje, rádia a telefonu (+ 13.500,-), paket Světla a výhled (+ 6.700,-), palubní počítač plus (+ 1.400,-), parkovací systém Park pilot (+ 10.600,-), prodloužená záruka 4 roky/80 000 km (+ 9.000,-), rádio Composition media (+ 8.700,-), USB zdířka (+ 4.100,-).

Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun

Internetový módní obchod nabídne veřejně své dluhopisy…

Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

 
Technické údaje
Motor VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Emise CO2:126
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 905
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 512
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2524
e) rozchod vpředu (mm): 1581
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018! Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018!

Elektřinou poháněná vozidla se čím dál častěji objevují i…

Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h

Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record) je podle…

 



 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s Karlovým mostem a tajemství jeho figury!

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s…

Britský zpěvák a skladatel Sting (65) je hvězda světového formátu, hvězdné manýry ale nemá. Přesvědčil nás o tom…

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Byla to dlouhá noc! Na hradě Karlštejně a následně na zahradě své vily na Řitce oslavila Helena Vondráčková o…

 

iSport.cz

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak to můžu zabalit

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak…

Před zápasem nebyl zrovna v dobrém rozpoložení. Jeden z nejlepších českých MMA bojovníků Viktor Pešta si ve…

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu, šlo o mé zdraví a život

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu,…

Chtěla si vyzkoušet, jak zraněná ruka vydrží zátěž na oblíbené trávě. Jen odehrát pár zápasů a připravit se na…

 

Reflex.cz

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost než Putin

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost…

Za největší historickou osobnost považují Rusové komunistického diktátora Josifa Stalina, kterému historici…

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…