Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Sharan 2,0 TDI (103 kW) – Galaktická válka

Ondřej Šuch
Diskuze (133)
Nejviditelnější výhodou jsou zadní posuvné dveře, které úspěšně opticky zakrývají rozmáchlý nárůst celkové délky vozu o 22 cm!

To se to Fordu Galaxy/S-Max vládlo, když v segmentu velkých MPV nasazoval koncern VW letitou dvojici Sharan/Alhambra. Časy míru skončily a do natěšených davů plodných rodin a mejdanových taxikářů vjíždí čerstvý bojovník – od podlahy po střechu nový Volkswagen Sharan. Má dost zbraní?

Popravdě – konkurence to nebude mít jednoduché. Nejviditelnější výhodou jsou zadní posuvné dveře, které mimochodem úspěšně opticky zakrývají rozmáchlý nárůst celkové délky vozu – o 22 cm!

Těží z toho pochopitelně interiér, kam se sedm samostatných sedadel vejde s podstatně menším pocitem stísněnosti a na ta ve třetí řadě lze nastupovat bez kvalifikace hadí ženy. Co je ale nejlepší: šest ze sedmi sedadel (ano, i křeslo spolujezdce) lze pohodlně složit do podlahy a vytvořit tak zcela rovnou přepravní plochu. Vůz s jediným sedadlem a kapacitou 2430 litrů pro zavazadla tady nebyl už dlouho a pamětníci starých jednomístných multikár mohou zatlačit slzu v oku.

 

U MPV je obvykle kladen důraz na prostor pro posádku a odkládací prostory, komfort je obvykle na druhém místě a je podřízen logické natěsnanosti při plném obsazení. Proč to připomínáme? U Sharanu jsme totiž nalezli kompromisů méně, než by bylo možno čekat. Všechna sedadla (a zdůrazněme opravdu všechna, včetně obvykle popelkovské třetí řady), jsou totiž pohodlná.

Ano, nenajdeme zde obvyklou kombinaci hypertenkého opěradla s designově rovným sedákem, jejichž polstrování si vzalo za vzor žehlicí prkno. Volkswagen zde začíná kvalitním potahem, anatomickým tvarováním sedáku i opěradla a velkým rozsahem podélného posuvu sedadla a sklonu opěradla. Takto napsáno to zní jako banalita, ale kéž by šlo o samozřejmost i u konkurence! Ne že by cestující vzadu po 700 testovacích kilometrech řičeli nadšením a věřte, chválili.

Odkládacími prostory vůz hýří neméně, podle stupně výbavy jich výrobce uvádí přes třicet. Nejen rodiče jistě ocení, že otvory na lahve nebo kelímky se najdou u všech sedadel, v kapsách dveří pak najdou místo i 1,5litrové lahve. Zavazadlový prostor je přístupný velkým a docela těžkým vzhůru výklopným víkem (s příplatkovou možností elektrického ovládání) a stejně jako u Fordu Galaxy je třeba počítat s nepatrným stupněm, který tvoří plochy složených sedadel.

Za volantem nalezne řidič vše v pohodlném dosahu, jistou strohost designu palubní desky vyvažují tradičně kvalitní a na pohled i dotek příjemné materiály. Volant o průměru 37,5 cm se příjemně drží a díky širokému rozsahu jeho nastavení a již zmíněným sedadlům není problém nalézt vhodnou polohu i pro méně standardní postavy.

Pod kapotou buší vozu zřejmě budoucí nejprodávanější motor – dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 320 Nm. Průměrně hlučný a potenciálně velmi úsporný agregát odvádí ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou dobrou práci – zvláště na čtvrtý a pátý stupeň si nechá líbit značný rychlostní rozsah a vše korunuje přijatelnou spotřebou. Za celou dobu testu jsme dosáhli spotřeby 6,2 l/100 km, což je vzhledem k velikosti a kapacitě vozu slušná hodnota.

 

Ale nebojte se – téměř souvislý tok chvály narušíme i u tohoto vozu a nemusíme chodit daleko: stačí se podívat dopředu. Řidič jakékoli postavy nemá absolutně šanci získat přehled o přídi vozu, to lze ale napravit parkovacími senzory. Horší je to s předním sloupkem, jehož šířka a umístění se nám podezřele často dostávaly do konfliktu s potřebou bezpečného výhledu. Ano, někudy ta věc vést musí, ale u většiny aut si jí ani nevšimneme.

Jízda je zdařilou kombinací komfortu a stability, větší důraz je ovšem kladen na to první slovo. Podvozek je tak s to vyžehlit kdejaký výtluk a otravný retardér, malé náklony v sérii zatáček od něj ale nečekejte. Překvapením jsou tak pouze brzdy, které jsou při prvních použitích dostatečně účinné, byť s pozvolným nástupem. Po opakovaném brždění se nám totiž zdál jejich účinek subjektivně menší, nejde ale rozhodně o nic nebezpečného.

Ano, Sharan má šanci uspět podobně jako jeho předchozí generace a spolu s nijak agresivním ceníkem a překvapivě rozumnou cenovou politikou příplatkové výbavy bude jistě zajímavou změnou dlouho stabilního trhu velkých MPV.

 

Jake.auto.cz: Volkswagen Sharan

Plusy:

  • Vnitřní prostor
  • Kvalita zpracování
  • Skvělá sedadla na všech místech
  • Variabilita interiéru
  • Úsporný a pružný motor
  • Komfortní odpružení
  • Relativně malá hlučnost
  • Konkurenceschopná cena
  • Jistota držení stopy

Minusy

  • Boční náklony v zatáčkách
  • Horší výhled dopředu
  • Subjektivně klesající brzdný účinek při opakovaném použití
  • Ceny některých příplatkových výbav

První cena vozu659.600,- (1.4 TSI 6M 110 kW Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací765.700,- (2.0 TDI 6M 103 kW Trendline)
Základní cena testovaného vozu765.700,- (2.0 TDI 6M 103 kW Trendline)
Cena testovaného vozu vč. příplatků895.900,- (2.0 TDI 6M 103 kW Trendline)

Ondřej Šuch
Diskuze (133)
VW Sharan 2,0 TDI
Cena základní sestavy 765 700 Kč
Výbava základní sestavy Čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, kolenní airbag, ESP,elektrická parkovací brzda, úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, klimatizace Climatic, Autorádio s CD a MP3, start-stop systém, měřič tlaku v pneumatikách, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken, podélný střešní nosič, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Start-Stop systém, rekuperace kinetické energie pri brzdění, 4 ocelová kola 6 1/2 J x 16, samozacelující se pneumatiky 205/60 R16, použití samozacelujících pneumatik, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla v LED technice integrovaná do vnějších zpětných zrcátek, přední okno snižující průnik hluku do vozu, boční okna a zadní okno s tepelnou ochranou skel, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, tři samostatná sedadla v druhé řadě sedadel, posuvná a sklopná s funkcí "Easy Fold", možnost nastavení sklonu opěradla, odkládací přihrádka ve stropě a středové konzole, odkládací přihrádky ve všech dveřích (držáky na láhve 1,5 l). Kč
Cena testované sestavy 895 900 Kč
Výbava testované sestavy Rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattů, 8 reproduktorů, přehrává hudbu i ve formátu MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (7.600,- Kč), alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu (9.100,- Kč), palubní počítač "Plus", funkční rozšíření palubního počítače o možnosti nastavení nezávislého vodního topení, rychlostního limitu pro zimní pneu, paketu světla a výhled, hodin, volby jazyka a jednotek (1.300,- Kč), funkce Auto-hold (přes elektronickou parkovací brzdu) (1.400,- Kč), klimatizace "Climatronic" s automatickou regulací, 3zónová teplotní regulace, samostané ovládání pro druhou řadu sedadel (3.000,- Kč), "Brisbane" - 4 kola z lehkých slitin 6 1/2 J x 16 se zajištěním proti krádeži, samozacelující se pneumatiky 215/60 R16 (15.200,- Kč), metalický lak, či lak s perleťovým efektem (12.200,- Kč), akustický parkovací systém "Parkpilot", signalizace vzdálenosti dopředu i dozadu (13.100,- Kč), sedadlo spolujezdce zcela sklopné, přední sedadla výškově nastavitelná, bederní opěrky vpředu (7.800,- Kč), sedmimístné provedení - 3 samostatná sedadla v 2. řadě sedadel, 2 samostatná sedadla v 3. řadě sedadel včetně přípravy pro připevnění dětských sedaček Isofix, zvuková a světelná výstraha při nezapnutí bezpečnostních pásu vpředu a vzadu, klimatizace "Climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce (35 900 Kč), mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček (3.900,- Kč), příprava "Premium" pro mobilní telefon s Bluetooth (hands free profil 1.5) a GMS 900/1800 MHz, komfortní ovládání pomocí multifunkčního volantu, hlasové ovládání, dodatečné rozhraní rSAP (10.900,- Kč), multifunkční 3ramenný volant v kůži k ovládání rádia a palubního počítače "Plus", hlavice řadicí páky v kůži (8.800,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.8 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1774 / 566
Rozměr pneu: 215/50 R16
VW Sharan 2,0 TDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1150
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1070
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1580
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - skejpa
13. 11. 2010 01:13
Re: sharan
Tak my meli scenica, takze vim jakej je to autobus. I ten volant byl velkej >:D Pak samozrejme misky vah vyvazi ta variabilita a vnitrni prostor. Ale kombik to vyhraje lepsim kufrem a jizdnima vlastnostma :-)
Avatar - skejpa
12. 11. 2010 23:56
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
On ma nejakou svou specialni tridu kde je jen Touran ? :-)
12. 11. 2010 20:19
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Touran je ve své třídě nejlepší vůz.
12. 11. 2010 20:19
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Naopak, diskutéři tvého kalibru mě vždycky zajímali. Jsou dokonalou živnou půdou pro některé mé příspěvky.
Avatar - Andromeda
12. 11. 2010 15:24
Re: sharan
Jo,hezky jsi to popsal ;-) a s tím fanděním:DO TOHO,DO TOHO >:-[] :yes: