Test Auto.cz

VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion – Víc než jen městská stylovka

5.2. 2018
Verdikt
 

Prosadit se ve stále se rozrůstající konkurenci kompaktních SUV není vůbec snadné. Jaké zbraně kromě atraktivního designu vytasil Volkswagen s modelem T-Roc?

Když jsem před časem dával dohromady přehled všech sportovně-užitkových vozů na českém trhu, společně s jejich nejrůznějšími variantami se počet šplhal ke stovce. Netřeba připomínat, jak velkým fenoménem kategorie SUV je, tudíž je jasné, že možnosti zákazníků budou v příštích letech ještě košatější.

Čerstvým přírůstkem na seznamu kompaktních SUV je Volkswagen T-Roc. Byť nás zástupci značky během premiéry na českém trhu upozorňovali, že auto je v hierarchii koncernu posazeno vedle Arony, technicky i velikostně má novinka blíže k větší Atece či Škodě Karoq. Okolí mi dalo za pravdu, že design tohoto auta se skutečně povedl. T-Roc jsme testovali s dvoulitrovým turbodieselem v kombinaci se samočinnou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Jak se nám líbil?

Design jen pro nás

První zkušenost s T-Rocem jsem získal už v srpnu loňského roku. Jenže zatímco kolegové auto prozkoumávali během oficiálního odhalení nedaleko italského Milána, já jsem si jej ve stejný den mohl prohlédnout v o poznání poklidnější atmosféře o několik set kilometrů dál. Vůz jsem totiž naprostou náhodou spatřil během našeho tažení veteránskou rallye na trase Hamburk-Berlín. A nutno říct, že díky atraktivnímu pojetí exteriéru jej na silnici opravdu nepřehlédnete.

T-Roc se nabízí v jedenácti barevných odstínech, které lze kombinovat se čtyřmi barvami střechy. Dohromady je k dispozici čtyřiadvacet nejrůznějších provedení, z nichž většina hraje hlavně na křiklavost a atraktivitu. Testovaný exemplář dospal „obyčejný“ bílý lak, ale i s ním umí auto zaujmout. Hlavními rysy jsou určitě denní světlomety a blinkry zabudované v nárazníku, linie připomínající kupé a jednou z nepřehlédnutelných charakteristik je i výrazný zadní sloupek.

Úvodem bych ještě rád připomněl jednu tuzemskou specialitku - čeští zákazníci mohou kromě tradičních výbavových stupňů (T-Roc, Style, Sport) sáhnout i po variantě Design, která je posazena mezi prvními dvěma provedeními. Vyšší Style už se totiž páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou, což by podle Volkswagenu nemuselo být českým zákazníkům příliš po chuti. Design je tedy jakýmsi kompromisem vyšší výbavy a vzhledu, jenž se ještě v rámci možností drží při zemi.

obrázek [600 x 396]  

Dojem svěžího moderního auta přetrvává i po usednutí dovnitř. Interiér námi testovaného kousku byl sice laděn do střídmějších barev, ale i tady můžete pustit uzdu fantazii a nechat si jej individualizovat pomocí barevných dekorativních plastů.

Pokud jde o multimédia, ta už dobře známe z nového Pola. V praxi jde o Active Info Display s úhlopříčkou 10,3“ a osmipalcovou obrazovkou uprostřed, která stále ještě sází na otočné ovladače pro regulaci hlasitosti a rolování v menu. Drobnou zajímavostí je mapa navigace. Tu si můžete pustit buď na prostředním displeji, případně digitálním štítu za volantem. Na obou místech najednou to nelze. Pro řidiče nejde o nic zásadního, ale pokud vám vyhovuje mapa mezi budíky, spolujezdec má smůlu, případně vám může koukat přes rameno.

Už během prvních jízdních dojmů byla řeč o tvrdých plastech, které interiéry doprovází napříč všemi výbavovými stupni. Přitom třeba i Polo dostalo měkčí materiály, které jsou na dotek mnohem příjemnější.

Je to ale jen malá kaňka na jinak velmi dobře zpracovaném interiéru. Nejenže se uvnitř cítíte komfortně, ale s autem se rychle sžijete i díky ergonomii. Všechny důležité prvky totiž máte okamžitě po ruce, ty méně potřebné jsou zase umístěny tak, aby při řízení nepřekážely. Dole zploštělý volant má ideální velikost a padne do ruky, nastavování teploty zase zůstává věrné tradičním tlačítkům a s přibývajícími kilometry už ji zvládnete regulovat, aniž byste museli spouštět zrak z vozovky.

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

Příjemnou záležitostí je pak prostornost vzadu, místa tu totiž není o mnoho méně než ve větší Atece či Karoqu. Se svými 176 centimetry jsem si našel ideální řidičskou pozici za volantem a za sebe se pak posadil s komfortní rezervou před koleny a nad hlavou. Problém s místem ale během mezinárodních jízd neměl ani kolega Honza Mička s výškou 190 cm, jenž měl při usednutí „za sebe“ k dobru pěticentimetrovou rezervu.

Stále však platí, že vzadu se bude nejlépe cestovat hlavně dětem, maximálně dvěma dospělým. Zadní lavice je sice vcelku plochá, ale díky měkčímu sezení se mi tu pobývalo o kousek komfortněji než v dlouhodobě testované Atece, která nám dala sbohem v lednu. Vepředu už je to jiná, sedačky mají výraznější tvar, ale hlavně široký rozptyl nastavení. Když budete chtít, klidně si můžete najít posez, jenž ve vás namísto SUV bude evokovat spíše prostorný hatchback.

T-Roc disponuje zavazadlovým prostorem 445 litrů, případně 1290 l po sklopení zadních sedaček. Tyto hodnoty se ale vztahují jen k variantám s pohonem předních kol a bez příplatkového audia Beats. My jsme si s testovaným exemplářem užívali nejen lepší ozvučení, ale i pohon všech kol 4Motion, což v praxi znamená „jen“ 392/1237 l v zavazadelníku bez možnosti polohování podlážky, pod kterou je umístěna plnohodnotná rezerva. Kufr je pro každodenní používání dostačující, pětičlenná rodina sem ale zavazadla k moři bude skládat horko těžko.

Volkswagen T-Roc vs. Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
ModelVolkswagen T-RocSeat Ateca
Šířka v nejužším místě [mm]10101010
Délka [mm]780850
Výška po plato [mm]420525
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]14001440
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]19001920
Objem [l]445/1290 (392/1237)510/- (485/-)
*údaje v závorkách platí pro pohon 4x4

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Cena v základní výbavě: 452 900 Kč Cena v testované výbavě: 956 300 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, 6x airbag, asistent rozjezdu do kopce, automatický spínač světlometů, deštivý senzor, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, funkce nouzového brzdění, hlavice řadicí páky v kůži

Výbava testovaného vozu:19” kola z lehkých slitin (+28.500 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a automatickou regulací odstupu, automatická klimatizace, dvojitá koncovka výfuku, loketní opěrka, potahy sedadel v látce, střešní podélné nosiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu, víceprvková náprava Multilink, panoramatické střešní okno (+26.100 Kč), elektrické otevírání a zavírání zavazadelníku (9.000 Kč), navigace Discover Media (+21.400 Kč), el. sklopná vnější zpětná zrcátka (+4.800 Kč) atd.

Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička

Herečka Romy Schneiderová sice zemřela v roce 1982, svými…

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 392 / 1237
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 490
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4234
b) šířka (mm): 1819
c) výška (mm): 1573
d) rozvor (mm): 2590
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1533
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion – Víc než jen…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích

Otevřená verze T-Rocu je chystána pro rok 2020.…

VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Dnes 07:00

Mezi nejlepší pohonné jednotky roku se letos dostal osmiválec, čtyřválec s variabilním kompresním poměrem i elektrický agregát.




Blesk.cz

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o opilosti Jana Kočky (†28) se šíří po internetu

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o…

Konec nepochopitelně dlouho tutlaného tajemství. Jan Kočka mladší (†28) zabíjel při smrtelné nehodě na D11 pod…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Brankáři v NHL chtějí dávat góly! Jak se připravují Rinne a další?

Brankáři v NHL chtějí dávat góly! Jak se připravují…

Už více než pět let se čeká na moment, kdy některý z gólmanů NHL znovu dá gól. Že střelecký apetit mužů s maskou…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Problém neprůjezdné dálnice vyřešen! Ministr Ťok vydá seznam povolených destinací

Karel Steigerwald: Problém neprůjezdné dálnice…

Ministr dopravy Dan Ťok dnes představil nové účinné řešení katastrofální situace na D1, které začne platit od…

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…