Test Auto.cz

VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion – Víc než jen městská stylovka

5.2. 2018
Verdikt
 

Prosadit se ve stále se rozrůstající konkurenci kompaktních SUV není vůbec snadné. Jaké zbraně kromě atraktivního designu vytasil Volkswagen s modelem T-Roc?

Když jsem před časem dával dohromady přehled všech sportovně-užitkových vozů na českém trhu, společně s jejich nejrůznějšími variantami se počet šplhal ke stovce. Netřeba připomínat, jak velkým fenoménem kategorie SUV je, tudíž je jasné, že možnosti zákazníků budou v příštích letech ještě košatější.

Čerstvým přírůstkem na seznamu kompaktních SUV je Volkswagen T-Roc. Byť nás zástupci značky během premiéry na českém trhu upozorňovali, že auto je v hierarchii koncernu posazeno vedle Arony, technicky i velikostně má novinka blíže k větší Atece či Škodě Karoq. Okolí mi dalo za pravdu, že design tohoto auta se skutečně povedl. T-Roc jsme testovali s dvoulitrovým turbodieselem v kombinaci se samočinnou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Jak se nám líbil?

Design jen pro nás

První zkušenost s T-Rocem jsem získal už v srpnu loňského roku. Jenže zatímco kolegové auto prozkoumávali během oficiálního odhalení nedaleko italského Milána, já jsem si jej ve stejný den mohl prohlédnout v o poznání poklidnější atmosféře o několik set kilometrů dál. Vůz jsem totiž naprostou náhodou spatřil během našeho tažení veteránskou rallye na trase Hamburk-Berlín. A nutno říct, že díky atraktivnímu pojetí exteriéru jej na silnici opravdu nepřehlédnete.

T-Roc se nabízí v jedenácti barevných odstínech, které lze kombinovat se čtyřmi barvami střechy. Dohromady je k dispozici čtyřiadvacet nejrůznějších provedení, z nichž většina hraje hlavně na křiklavost a atraktivitu. Testovaný exemplář dospal „obyčejný“ bílý lak, ale i s ním umí auto zaujmout. Hlavními rysy jsou určitě denní světlomety a blinkry zabudované v nárazníku, linie připomínající kupé a jednou z nepřehlédnutelných charakteristik je i výrazný zadní sloupek.

Úvodem bych ještě rád připomněl jednu tuzemskou specialitku - čeští zákazníci mohou kromě tradičních výbavových stupňů (T-Roc, Style, Sport) sáhnout i po variantě Design, která je posazena mezi prvními dvěma provedeními. Vyšší Style už se totiž páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou, což by podle Volkswagenu nemuselo být českým zákazníkům příliš po chuti. Design je tedy jakýmsi kompromisem vyšší výbavy a vzhledu, jenž se ještě v rámci možností drží při zemi.

obrázek [600 x 396]  

Dojem svěžího moderního auta přetrvává i po usednutí dovnitř. Interiér námi testovaného kousku byl sice laděn do střídmějších barev, ale i tady můžete pustit uzdu fantazii a nechat si jej individualizovat pomocí barevných dekorativních plastů.

Pokud jde o multimédia, ta už dobře známe z nového Pola. V praxi jde o Active Info Display s úhlopříčkou 10,3“ a osmipalcovou obrazovkou uprostřed, která stále ještě sází na otočné ovladače pro regulaci hlasitosti a rolování v menu. Drobnou zajímavostí je mapa navigace. Tu si můžete pustit buď na prostředním displeji, případně digitálním štítu za volantem. Na obou místech najednou to nelze. Pro řidiče nejde o nic zásadního, ale pokud vám vyhovuje mapa mezi budíky, spolujezdec má smůlu, případně vám může koukat přes rameno.

Už během prvních jízdních dojmů byla řeč o tvrdých plastech, které interiéry doprovází napříč všemi výbavovými stupni. Přitom třeba i Polo dostalo měkčí materiály, které jsou na dotek mnohem příjemnější.

Je to ale jen malá kaňka na jinak velmi dobře zpracovaném interiéru. Nejenže se uvnitř cítíte komfortně, ale s autem se rychle sžijete i díky ergonomii. Všechny důležité prvky totiž máte okamžitě po ruce, ty méně potřebné jsou zase umístěny tak, aby při řízení nepřekážely. Dole zploštělý volant má ideální velikost a padne do ruky, nastavování teploty zase zůstává věrné tradičním tlačítkům a s přibývajícími kilometry už ji zvládnete regulovat, aniž byste museli spouštět zrak z vozovky.

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

Příjemnou záležitostí je pak prostornost vzadu, místa tu totiž není o mnoho méně než ve větší Atece či Karoqu. Se svými 176 centimetry jsem si našel ideální řidičskou pozici za volantem a za sebe se pak posadil s komfortní rezervou před koleny a nad hlavou. Problém s místem ale během mezinárodních jízd neměl ani kolega Honza Mička s výškou 190 cm, jenž měl při usednutí „za sebe“ k dobru pěticentimetrovou rezervu.

Stále však platí, že vzadu se bude nejlépe cestovat hlavně dětem, maximálně dvěma dospělým. Zadní lavice je sice vcelku plochá, ale díky měkčímu sezení se mi tu pobývalo o kousek komfortněji než v dlouhodobě testované Atece, která nám dala sbohem v lednu. Vepředu už je to jiná, sedačky mají výraznější tvar, ale hlavně široký rozptyl nastavení. Když budete chtít, klidně si můžete najít posez, jenž ve vás namísto SUV bude evokovat spíše prostorný hatchback.

T-Roc disponuje zavazadlovým prostorem 445 litrů, případně 1290 l po sklopení zadních sedaček. Tyto hodnoty se ale vztahují jen k variantám s pohonem předních kol a bez příplatkového audia Beats. My jsme si s testovaným exemplářem užívali nejen lepší ozvučení, ale i pohon všech kol 4Motion, což v praxi znamená „jen“ 392/1237 l v zavazadelníku bez možnosti polohování podlážky, pod kterou je umístěna plnohodnotná rezerva. Kufr je pro každodenní používání dostačující, pětičlenná rodina sem ale zavazadla k moři bude skládat horko těžko.

Volkswagen T-Roc vs. Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
ModelVolkswagen T-RocSeat Ateca
Šířka v nejužším místě [mm]10101010
Délka [mm]780850
Výška po plato [mm]420525
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]14001440
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]19001920
Objem [l]445/1290 (392/1237)510/- (485/-)
*údaje v závorkách platí pro pohon 4x4

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Cena v základní výbavě: 452 900 Kč Cena v testované výbavě: 956 300 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, 6x airbag, asistent rozjezdu do kopce, automatický spínač světlometů, deštivý senzor, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, funkce nouzového brzdění, hlavice řadicí páky v kůži

Výbava testovaného vozu:19” kola z lehkých slitin (+28.500 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a automatickou regulací odstupu, automatická klimatizace, dvojitá koncovka výfuku, loketní opěrka, potahy sedadel v látce, střešní podélné nosiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu, víceprvková náprava Multilink, panoramatické střešní okno (+26.100 Kč), elektrické otevírání a zavírání zavazadelníku (9.000 Kč), navigace Discover Media (+21.400 Kč), el. sklopná vnější zpětná zrcátka (+4.800 Kč) atd.

Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20 Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20

Globální hospodářský růst je méně synchronizovaný a čelí…

Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď

Více než půl roku uběhlo od chvíle, kdy se Andrej Babiš…

Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám

Americká softwarová společnost Microsoft tento týden…

Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku

Úbytek obyvatel se netýká pouze venkova. Se stagnací či…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 392 / 1237
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 490
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4234
b) šířka (mm): 1819
c) výška (mm): 1573
d) rozvor (mm): 2590
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1533
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion – Víc než jen…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Dnes 15:23

Srdeční kolaps způsobí každoročně smrt desítek řidičů. Včasná pomoc přitom může život zachránit. Jak na to? To jsme zjišťovali u odborníků.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V úniku je i Sagan

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V…

Závodníci se před druhým volným dnem na 105. ročníku Tour de France chystají na další kopcovitou etapu. Ta…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských blíženkyních: Spolupráci se silnými ženami vyhledávám

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských…

Naplánovat jeden ze zlatých hřebů festivalu do nesmyslného popůlnočního času nebyl dobrý nápad: náročné…

Nejvyšší, nejrychlejší, nejdelší. Podívejte se na tři nejextrémnější horské dráhy na světě

Nejvyšší, nejrychlejší, nejdelší. Podívejte se na…

Horská dráha je něco jako výkladní skříň každého zábavního parku. Může mít skvělé hamburgery, příjemný personál,…