reklama


Test Auto.cz

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?

20.6. 2016
Verdikt
 

Do redakce Auto.cz dorazil nový Seat Ateca s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Vůz exkluzivně testujeme ještě před mezinárodní prezentací, která startuje 21. června v Barceloně.

Vůbec první SUV automobilky Seat na českých silnicích potkáváme už poměrně dlouho, jedná se však o předprodukční testovací exempláře. Ledacos jste se o vozidle mohli dozvědět z prvních jízdních dojmů kolegy Martina Freie, tehdy ale šlo o ryze komorní akci pro pár novinářů a v přítomných vozech ještě tu a tam něco zavrzalo. Nicméně, jak se v praxi již několikrát ukázalo, nejlepší akce obvykle bývají ty neplánované, přičemž jedna taková se naskytla také naší redakci přímo na domácí půdě.

Dostali jsme příležitost testovat nový Seat Ateca ještě před velkou mezinárodní prezentací, která začíná v úterý 21. června v Barceloně. Budeme se jí samozřejmě účastnit, z Prahy už však budeme odlétat s uceleným názorem a snahou otestovat co nejvíce dalších dostupných agregátů. Tím „nejkontroverznějším“ je zřejmě litrový tříválec TSI – nejmenší motor, který se dosud objevil pod kapotou městského SUV (stojí od 523.900 Kč) – o tom ale až později. Do naší redakční garáže totiž exkluzivně, s velkým náskokem před ostatními, dorazila verze 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě Style ji pořídíte od 665.900 Kč, se zkoušenou výbavou Xcellence je o 46.000 Kč dražší.

Není to nový yeti?

Nepřipomíná vám první SUV od seatu něco? Tvary auta nejsou ničím překvapivým, přece jenom si je už veřejnost mohla prohlédnout na letošním ženevském autosalonu, stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že se vůz v Česku nejenom vyrábí (produkci zajišťuje závod škodovky v Kvasinách), ale také zde vznikal jeho design. Nová Škoda Yeti - tohle ze mě vyhrklo, když jsem atecu viděl poprvé v redakční garáži.

Video

Za tvary vozu stojí šefdesignér seatu Alejandro Mesonero a jeho tým, ostrou linii táhnoucí se po celé délce karoserie a strmé zakončení linie oken jako by však modeloval Josef Kabaň ze škodovky. V přední části by se o svébytném stylu španělské automobilky ještě dalo mluvit, avšak záď, zejména pak diodové svítilny, se zase přiklánějí na stranu mladoboleslavské značky. Technika je jasná, tady ateca s připravovaným yetim kopou za jeden tým, jinak prý však výrobci spolupracovali pouze na vývoji skeletu a všechny viditelné díly mají být odlišné. No, uvidíme příští rok, až dorazí druhá generace Škody Yeti..

Seat Ateca zná české ceny. Tříválec 1.0 TSI stojí více než půl milionu korun

Seat je na svůj nový vůz náležitě hrdý, však mu také dal pořádně zabrat. Návrh trval více než 1400 dní, vznikal na tisícovce různých skic, a na výrobu hliněného modelu, který je na první pohled nerozeznatelný od skutečného vozu, padlo pět tun materiálu a tisíc litrů laku. Výsledný produkt je téměř všude středem pozornosti – lidé jej neznají, připadá jim exotický, což ostatně korunovala také španělská poznávací značka zkoušeného kousku. Několikrát jsem se setkal s otázkami, co je ateca vlastně zač.

obrázek [600 x 272]  

Interiér už ale tolik emocí jako karoserie nevzbuzuje. Přístrojová deska je „seaťácky“ strohá, avšak funkční a vyrobená z kvalitních měkčených materiálů. Přesně uprostřed má své místo na řidiče orientovaný osmipalcový displej s dotykovým ovládáním, pod středovou konzolou najdete dvě USB zdířky pro připojení externích zařízení a dokonce i indukční nabíječku mobilních telefonů. Všechno je hezky po ruce a snadno dohledatelné. Zkrátka se usadíte, naprosto intuitivně provedete základní nastavení (rádio, sedadla, klimatizace), a kdybyste se náhodou ztratili v prostředí infotainmentu, stisknete tlačítko na volantu a jednoduše funkci vyvoláte hlasem. Na systému hlasového ovládání koncern v posledních letech hodně zapracoval a nyní funguje i za vysokých rychlostí, nebo když potřebný příkaz pouze zamumláte pod nosem. Hlavně ale na vůz nekřičte – nemá to rád a na takové počínání vás upozorní.

Vůbec největším překvapením byl vnitřní prostor. Za volant se díky výše ukotvenému sedadlu hezky nastupuje, prahy jsou subtilní a dokonce kryté dveřmi, takže si po jízdě v terénu nezašpiníte nohavice. V podélném směru je místa snad až nadbytek, situaci však komplikuje vyšší ukotvení pedálů a v zájmu komfortu chodidel jsem byl nucen posunout se o „zoubek“ dál, než mi původně vyhovovalo. Kokpit je obrovský, vzdušný a je krásně vidět ven, navíc i při vzpřímené poloze zad jsem nad hlavou naměřil zhruba šesticentimetrovou rezervu.

Seat Ateca: Sestra Yetiho II naživo. Bude takové i SUV od Škody?

Dobrý pocit neuvadá ani po přesunutí dozadu. Do kontaktu kolene se zadní stranou předního sedáku stále zbývala přibližně osmicentimetrová rezerva, jenom o malinko méně jsem naměřil nad hlavou (měřím 190 centimetrů). Do šířky interiér plus minus odpovídá novému tiguanu (vpředu 1490 milimetrů, vzadu o 30 milimetrů méně), strádat tedy nebudou ani korpulentnější postavy. Je tady ale něco, co mi vadí – umístění palivové nádrže si totiž vynutilo mírný „schod“ pod zadním sedákem, který brání podražení pat pod sebe a společně s ukotvením předních kolejnic snižuje manipulační prostor chodidel. Když vystupujete, rázem se potýkáte nejenom s vyššími prahy a „protáhnutí“ chodidla je o to složitější. Celkově je ale nástupní prostor bohatý a vyhoví i „majitelům“ rozměrnějších pozadí.

obrázek [600 x 404]  

A zavazadelník? U něj automobilka využila technických vychytávek současných vozů koncernu Volkswagen a za 13.200 Kč dodává bezdotykové ovládání pátých dveří jednoduchým švihem kotníku pod pravou stranou nárazníku (za 18.500 Kč včetně bezdotykového odemykání dveří). Stejným způsobem lze kufr také zavřít, přičemž nakládání a vykládání zavazadel ulehčuje možnost otevřít víko až do výšky 192 centimetrů.

Základní objem činí 510 litrů, ovšem pouze u předokolek. Verze s pohonem všech kol, jakou máme například my, jej má o 25 litrů menší. Objem po sklopení zadních opěradel automobilka neuvádí, samotný proces ale jednoduše zvládnete páčkami po stranách zavazadelníku a asymetricky dělený díl svou vahou sám „padne“. Nevznikne zcela rovná ložná plocha, přičemž zhruba sedmicentimetrový schod nelze zcela zamaskovat ani dodatečnou mezipodlahou.

Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
Šířka v nejužším místě [mm]1010
Délka [mm]850
Výška po nataženou roletu [mm]525
Délka po přední opěradla - 190 cm řidič [mm]1630
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1440
Výška nákladové hrany [mm]675
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]1920

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD

Cena v základní výbavě: 711 900 Kč Cena v testované výbavě: 823 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, litá 18“kola, senzor únavy řidiče, 2x isofix vzadu, tempomat, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, elektronická parkovací brzda, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otočný volič jízdních režimů, diodové přední a zadní světlomety, dvojitá koncovka výfuku, bezklíčové odemykání a startování, sportovní přední sedadla, audio s osmi reproduktory, uvítací osvětlení a další.

Výbava testovaného vozu:Bezdotykové ovládání víka zavazadelníku (+13.200 Kč), bezdrátové dobíjení telefonu (+5.500 Kč), navigace Standard s osmipalcovým dotykovým displejem (+10.500 Kč), Seat Full link (+4.500 Kč), paket Driving Assictenace III – asistent pto jízdu v pruzích, kontrola slepého úhlu, asistent pro vyparkování, automatické přepínání dálkových světel (+19.200 Kč), Seat sound systém s deseti reproduktory (+6.900 Kč), Top view kamera 360°(+14.500 Kč), lak Nevada (+15.100 Kč), litá 19“ kola Exclusive Machined (+20.900 Kč).

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Člověk se stále učí. Často ze svých chyb. Někdy je však…

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký…

Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

 
Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI 4WD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.9
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 552
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

 




Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

Stánek Seatu ve 4D: Jako v kině Stánek Seatu ve 4D: Jako v kině

Španělský Seat vyrukoval s hodně netradiční formou…

 



 
Nejprodávanější auta v Evropě: Mezi nejlepšími i dvě škodovky!

Nejprodávanější auta v Evropě: Mezi nejlepšími i dvě škodovky!

Dnes 17:34

Nejprodávanějším automobilem v Evropě byl i loni VW Golf. Značka Škoda má pak v top 20 modelech hned dva své zástupce.




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Úspěšná Ledecká se před startem cpala: Pomohly mi Bankovy rady

Úspěšná Ledecká se před startem cpala: Pomohly mi…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Životní umístění v lyžařském Světovém poháru ve své dosavadní kariéře si vyjela v…

Další paráda Koukalové! O zlato přišla až v závěru, doběhla na třetím místě

Další paráda Koukalové! O zlato přišla až v závěru,…

Biatlonistka Gabriela Koukalová přišla krátce před cílem o triumf v dnešním závodu Světového poháru s hromadným…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama