Test Auto.cz

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?

20.6. 2016
Verdikt
 

Do redakce Auto.cz dorazil nový Seat Ateca s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Vůz exkluzivně testujeme ještě před mezinárodní prezentací, která startuje 21. června v Barceloně.

Vůbec první SUV automobilky Seat na českých silnicích potkáváme už poměrně dlouho, jedná se však o předprodukční testovací exempláře. Ledacos jste se o vozidle mohli dozvědět z prvních jízdních dojmů kolegy Martina Freie, tehdy ale šlo o ryze komorní akci pro pár novinářů a v přítomných vozech ještě tu a tam něco zavrzalo. Nicméně, jak se v praxi již několikrát ukázalo, nejlepší akce obvykle bývají ty neplánované, přičemž jedna taková se naskytla také naší redakci přímo na domácí půdě.

Dostali jsme příležitost testovat nový Seat Ateca ještě před velkou mezinárodní prezentací, která začíná v úterý 21. června v Barceloně. Budeme se jí samozřejmě účastnit, z Prahy už však budeme odlétat s uceleným názorem a snahou otestovat co nejvíce dalších dostupných agregátů. Tím „nejkontroverznějším“ je zřejmě litrový tříválec TSI – nejmenší motor, který se dosud objevil pod kapotou městského SUV (stojí od 523.900 Kč) – o tom ale až později. Do naší redakční garáže totiž exkluzivně, s velkým náskokem před ostatními, dorazila verze 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě Style ji pořídíte od 665.900 Kč, se zkoušenou výbavou Xcellence je o 46.000 Kč dražší.

Není to nový yeti?

Nepřipomíná vám první SUV od seatu něco? Tvary auta nejsou ničím překvapivým, přece jenom si je už veřejnost mohla prohlédnout na letošním ženevském autosalonu, stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že se vůz v Česku nejenom vyrábí (produkci zajišťuje závod škodovky v Kvasinách), ale také zde vznikal jeho design. Nová Škoda Yeti - tohle ze mě vyhrklo, když jsem atecu viděl poprvé v redakční garáži.

Video

Za tvary vozu stojí šefdesignér seatu Alejandro Mesonero a jeho tým, ostrou linii táhnoucí se po celé délce karoserie a strmé zakončení linie oken jako by však modeloval Josef Kabaň ze škodovky. V přední části by se o svébytném stylu španělské automobilky ještě dalo mluvit, avšak záď, zejména pak diodové svítilny, se zase přiklánějí na stranu mladoboleslavské značky. Technika je jasná, tady ateca s připravovaným yetim kopou za jeden tým, jinak prý však výrobci spolupracovali pouze na vývoji skeletu a všechny viditelné díly mají být odlišné. No, uvidíme příští rok, až dorazí druhá generace Škody Yeti..

Seat Ateca zná české ceny. Tříválec 1.0 TSI stojí více než půl milionu korun

Seat je na svůj nový vůz náležitě hrdý, však mu také dal pořádně zabrat. Návrh trval více než 1400 dní, vznikal na tisícovce různých skic, a na výrobu hliněného modelu, který je na první pohled nerozeznatelný od skutečného vozu, padlo pět tun materiálu a tisíc litrů laku. Výsledný produkt je téměř všude středem pozornosti – lidé jej neznají, připadá jim exotický, což ostatně korunovala také španělská poznávací značka zkoušeného kousku. Několikrát jsem se setkal s otázkami, co je ateca vlastně zač.

obrázek [600 x 272]  

Interiér už ale tolik emocí jako karoserie nevzbuzuje. Přístrojová deska je „seaťácky“ strohá, avšak funkční a vyrobená z kvalitních měkčených materiálů. Přesně uprostřed má své místo na řidiče orientovaný osmipalcový displej s dotykovým ovládáním, pod středovou konzolou najdete dvě USB zdířky pro připojení externích zařízení a dokonce i indukční nabíječku mobilních telefonů. Všechno je hezky po ruce a snadno dohledatelné. Zkrátka se usadíte, naprosto intuitivně provedete základní nastavení (rádio, sedadla, klimatizace), a kdybyste se náhodou ztratili v prostředí infotainmentu, stisknete tlačítko na volantu a jednoduše funkci vyvoláte hlasem. Na systému hlasového ovládání koncern v posledních letech hodně zapracoval a nyní funguje i za vysokých rychlostí, nebo když potřebný příkaz pouze zamumláte pod nosem. Hlavně ale na vůz nekřičte – nemá to rád a na takové počínání vás upozorní.

Vůbec největším překvapením byl vnitřní prostor. Za volant se díky výše ukotvenému sedadlu hezky nastupuje, prahy jsou subtilní a dokonce kryté dveřmi, takže si po jízdě v terénu nezašpiníte nohavice. V podélném směru je místa snad až nadbytek, situaci však komplikuje vyšší ukotvení pedálů a v zájmu komfortu chodidel jsem byl nucen posunout se o „zoubek“ dál, než mi původně vyhovovalo. Kokpit je obrovský, vzdušný a je krásně vidět ven, navíc i při vzpřímené poloze zad jsem nad hlavou naměřil zhruba šesticentimetrovou rezervu.

Seat Ateca: Sestra Yetiho II naživo. Bude takové i SUV od Škody?

Dobrý pocit neuvadá ani po přesunutí dozadu. Do kontaktu kolene se zadní stranou předního sedáku stále zbývala přibližně osmicentimetrová rezerva, jenom o malinko méně jsem naměřil nad hlavou (měřím 190 centimetrů). Do šířky interiér plus minus odpovídá novému tiguanu (vpředu 1490 milimetrů, vzadu o 30 milimetrů méně), strádat tedy nebudou ani korpulentnější postavy. Je tady ale něco, co mi vadí – umístění palivové nádrže si totiž vynutilo mírný „schod“ pod zadním sedákem, který brání podražení pat pod sebe a společně s ukotvením předních kolejnic snižuje manipulační prostor chodidel. Když vystupujete, rázem se potýkáte nejenom s vyššími prahy a „protáhnutí“ chodidla je o to složitější. Celkově je ale nástupní prostor bohatý a vyhoví i „majitelům“ rozměrnějších pozadí.

obrázek [600 x 404]  

A zavazadelník? U něj automobilka využila technických vychytávek současných vozů koncernu Volkswagen a za 13.200 Kč dodává bezdotykové ovládání pátých dveří jednoduchým švihem kotníku pod pravou stranou nárazníku (za 18.500 Kč včetně bezdotykového odemykání dveří). Stejným způsobem lze kufr také zavřít, přičemž nakládání a vykládání zavazadel ulehčuje možnost otevřít víko až do výšky 192 centimetrů.

Základní objem činí 510 litrů, ovšem pouze u předokolek. Verze s pohonem všech kol, jakou máme například my, jej má o 25 litrů menší. Objem po sklopení zadních opěradel automobilka neuvádí, samotný proces ale jednoduše zvládnete páčkami po stranách zavazadelníku a asymetricky dělený díl svou vahou sám „padne“. Nevznikne zcela rovná ložná plocha, přičemž zhruba sedmicentimetrový schod nelze zcela zamaskovat ani dodatečnou mezipodlahou.

Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
Šířka v nejužším místě [mm]1010
Délka [mm]850
Výška po nataženou roletu [mm]525
Délka po přední opěradla - 190 cm řidič [mm]1630
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1440
Výška nákladové hrany [mm]675
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]1920

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD

Cena v základní výbavě: 711 900 Kč Cena v testované výbavě: 823 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, litá 18“kola, senzor únavy řidiče, 2x isofix vzadu, tempomat, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, elektronická parkovací brzda, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otočný volič jízdních režimů, diodové přední a zadní světlomety, dvojitá koncovka výfuku, bezklíčové odemykání a startování, sportovní přední sedadla, audio s osmi reproduktory, uvítací osvětlení a další.

Výbava testovaného vozu:Bezdotykové ovládání víka zavazadelníku (+13.200 Kč), bezdrátové dobíjení telefonu (+5.500 Kč), navigace Standard s osmipalcovým dotykovým displejem (+10.500 Kč), Seat Full link (+4.500 Kč), paket Driving Assictenace III – asistent pto jízdu v pruzích, kontrola slepého úhlu, asistent pro vyparkování, automatické přepínání dálkových světel (+19.200 Kč), Seat sound systém s deseti reproduktory (+6.900 Kč), Top view kamera 360°(+14.500 Kč), lak Nevada (+15.100 Kč), litá 19“ kola Exclusive Machined (+20.900 Kč).

Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 

Štítky SUV Seat Testy Video

Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI 4WD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.9
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 552
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dnes 08:00

Terénní automobil Lada Niva (VAZ 2121) s pohonem všech kol představoval v době svého vzniku výraznou změnu v tradici konstrukce sovětských vozidel obdobného určení a vlastností.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo přes 40 procent, boj vrcholí

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo…

Volební místnosti po celém Česku se v sobotu úderem osmé hodiny znovu otevřely a Češi můžou o složení nové…

Polák v amoku bodal do zad lidi v obchodním centru: Jedna mrtvá, devět zraněných

Polák v amoku bodal do zad lidi v obchodním centru:…

Mladý muž (27) zranil v pátek deset lidí v nákupním centru ve městě Stalowa Wola na jihovýchodě Polska.…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby s Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby…

V sobotu ve 14:00 se zavřou volební místnosti. Už hodinu před tím začne náš on-line přenos z voleb s aktuálními…

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně vyhřívá na výsluní

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně…

Už jsme se s nimi skamarádili. Pár let nám to trvalo, ale nakonec jsme to zvládli. Náš vztah k dýním se stal…