Test Auto.cz

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?

20.6. 2016
Verdikt
 

Do redakce Auto.cz dorazil nový Seat Ateca s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Vůz exkluzivně testujeme ještě před mezinárodní prezentací, která startuje 21. června v Barceloně.

Vůbec první SUV automobilky Seat na českých silnicích potkáváme už poměrně dlouho, jedná se však o předprodukční testovací exempláře. Ledacos jste se o vozidle mohli dozvědět z prvních jízdních dojmů kolegy Martina Freie, tehdy ale šlo o ryze komorní akci pro pár novinářů a v přítomných vozech ještě tu a tam něco zavrzalo. Nicméně, jak se v praxi již několikrát ukázalo, nejlepší akce obvykle bývají ty neplánované, přičemž jedna taková se naskytla také naší redakci přímo na domácí půdě.

Dostali jsme příležitost testovat nový Seat Ateca ještě před velkou mezinárodní prezentací, která začíná v úterý 21. června v Barceloně. Budeme se jí samozřejmě účastnit, z Prahy už však budeme odlétat s uceleným názorem a snahou otestovat co nejvíce dalších dostupných agregátů. Tím „nejkontroverznějším“ je zřejmě litrový tříválec TSI – nejmenší motor, který se dosud objevil pod kapotou městského SUV (stojí od 523.900 Kč) – o tom ale až později. Do naší redakční garáže totiž exkluzivně, s velkým náskokem před ostatními, dorazila verze 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě Style ji pořídíte od 665.900 Kč, se zkoušenou výbavou Xcellence je o 46.000 Kč dražší.

Není to nový yeti?

Nepřipomíná vám první SUV od seatu něco? Tvary auta nejsou ničím překvapivým, přece jenom si je už veřejnost mohla prohlédnout na letošním ženevském autosalonu, stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že se vůz v Česku nejenom vyrábí (produkci zajišťuje závod škodovky v Kvasinách), ale také zde vznikal jeho design. Nová Škoda Yeti - tohle ze mě vyhrklo, když jsem atecu viděl poprvé v redakční garáži.

Video

Za tvary vozu stojí šefdesignér seatu Alejandro Mesonero a jeho tým, ostrou linii táhnoucí se po celé délce karoserie a strmé zakončení linie oken jako by však modeloval Josef Kabaň ze škodovky. V přední části by se o svébytném stylu španělské automobilky ještě dalo mluvit, avšak záď, zejména pak diodové svítilny, se zase přiklánějí na stranu mladoboleslavské značky. Technika je jasná, tady ateca s připravovaným yetim kopou za jeden tým, jinak prý však výrobci spolupracovali pouze na vývoji skeletu a všechny viditelné díly mají být odlišné. No, uvidíme příští rok, až dorazí druhá generace Škody Yeti..

Seat Ateca zná české ceny. Tříválec 1.0 TSI stojí více než půl milionu korun

Seat je na svůj nový vůz náležitě hrdý, však mu také dal pořádně zabrat. Návrh trval více než 1400 dní, vznikal na tisícovce různých skic, a na výrobu hliněného modelu, který je na první pohled nerozeznatelný od skutečného vozu, padlo pět tun materiálu a tisíc litrů laku. Výsledný produkt je téměř všude středem pozornosti – lidé jej neznají, připadá jim exotický, což ostatně korunovala také španělská poznávací značka zkoušeného kousku. Několikrát jsem se setkal s otázkami, co je ateca vlastně zač.

obrázek [600 x 272]  

Interiér už ale tolik emocí jako karoserie nevzbuzuje. Přístrojová deska je „seaťácky“ strohá, avšak funkční a vyrobená z kvalitních měkčených materiálů. Přesně uprostřed má své místo na řidiče orientovaný osmipalcový displej s dotykovým ovládáním, pod středovou konzolou najdete dvě USB zdířky pro připojení externích zařízení a dokonce i indukční nabíječku mobilních telefonů. Všechno je hezky po ruce a snadno dohledatelné. Zkrátka se usadíte, naprosto intuitivně provedete základní nastavení (rádio, sedadla, klimatizace), a kdybyste se náhodou ztratili v prostředí infotainmentu, stisknete tlačítko na volantu a jednoduše funkci vyvoláte hlasem. Na systému hlasového ovládání koncern v posledních letech hodně zapracoval a nyní funguje i za vysokých rychlostí, nebo když potřebný příkaz pouze zamumláte pod nosem. Hlavně ale na vůz nekřičte – nemá to rád a na takové počínání vás upozorní.

Vůbec největším překvapením byl vnitřní prostor. Za volant se díky výše ukotvenému sedadlu hezky nastupuje, prahy jsou subtilní a dokonce kryté dveřmi, takže si po jízdě v terénu nezašpiníte nohavice. V podélném směru je místa snad až nadbytek, situaci však komplikuje vyšší ukotvení pedálů a v zájmu komfortu chodidel jsem byl nucen posunout se o „zoubek“ dál, než mi původně vyhovovalo. Kokpit je obrovský, vzdušný a je krásně vidět ven, navíc i při vzpřímené poloze zad jsem nad hlavou naměřil zhruba šesticentimetrovou rezervu.

Seat Ateca: Sestra Yetiho II naživo. Bude takové i SUV od Škody?

Dobrý pocit neuvadá ani po přesunutí dozadu. Do kontaktu kolene se zadní stranou předního sedáku stále zbývala přibližně osmicentimetrová rezerva, jenom o malinko méně jsem naměřil nad hlavou (měřím 190 centimetrů). Do šířky interiér plus minus odpovídá novému tiguanu (vpředu 1490 milimetrů, vzadu o 30 milimetrů méně), strádat tedy nebudou ani korpulentnější postavy. Je tady ale něco, co mi vadí – umístění palivové nádrže si totiž vynutilo mírný „schod“ pod zadním sedákem, který brání podražení pat pod sebe a společně s ukotvením předních kolejnic snižuje manipulační prostor chodidel. Když vystupujete, rázem se potýkáte nejenom s vyššími prahy a „protáhnutí“ chodidla je o to složitější. Celkově je ale nástupní prostor bohatý a vyhoví i „majitelům“ rozměrnějších pozadí.

obrázek [600 x 404]  

A zavazadelník? U něj automobilka využila technických vychytávek současných vozů koncernu Volkswagen a za 13.200 Kč dodává bezdotykové ovládání pátých dveří jednoduchým švihem kotníku pod pravou stranou nárazníku (za 18.500 Kč včetně bezdotykového odemykání dveří). Stejným způsobem lze kufr také zavřít, přičemž nakládání a vykládání zavazadel ulehčuje možnost otevřít víko až do výšky 192 centimetrů.

Základní objem činí 510 litrů, ovšem pouze u předokolek. Verze s pohonem všech kol, jakou máme například my, jej má o 25 litrů menší. Objem po sklopení zadních opěradel automobilka neuvádí, samotný proces ale jednoduše zvládnete páčkami po stranách zavazadelníku a asymetricky dělený díl svou vahou sám „padne“. Nevznikne zcela rovná ložná plocha, přičemž zhruba sedmicentimetrový schod nelze zcela zamaskovat ani dodatečnou mezipodlahou.

Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
Šířka v nejužším místě [mm]1010
Délka [mm]850
Výška po nataženou roletu [mm]525
Délka po přední opěradla - 190 cm řidič [mm]1630
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1440
Výška nákladové hrany [mm]675
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]1920

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD

Cena v základní výbavě: 711 900 Kč Cena v testované výbavě: 823 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, litá 18“kola, senzor únavy řidiče, 2x isofix vzadu, tempomat, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, elektronická parkovací brzda, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otočný volič jízdních režimů, diodové přední a zadní světlomety, dvojitá koncovka výfuku, bezklíčové odemykání a startování, sportovní přední sedadla, audio s osmi reproduktory, uvítací osvětlení a další.

Výbava testovaného vozu:Bezdotykové ovládání víka zavazadelníku (+13.200 Kč), bezdrátové dobíjení telefonu (+5.500 Kč), navigace Standard s osmipalcovým dotykovým displejem (+10.500 Kč), Seat Full link (+4.500 Kč), paket Driving Assictenace III – asistent pto jízdu v pruzích, kontrola slepého úhlu, asistent pro vyparkování, automatické přepínání dálkových světel (+19.200 Kč), Seat sound systém s deseti reproduktory (+6.900 Kč), Top view kamera 360°(+14.500 Kč), lak Nevada (+15.100 Kč), litá 19“ kola Exclusive Machined (+20.900 Kč).

Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 

Štítky SUV Seat Testy Video

Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI 4WD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.9
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 552
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Dnes 18:51

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod aktivní sopkou

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod…

Fotografie, které zachycují zkázu, jež následovala poté, co hora Sinabung začala chrlit oblaka dýmu, pořídil…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…