Test Auto.cz

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?

20.6. 2016
Verdikt
 

Do redakce Auto.cz dorazil nový Seat Ateca s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Vůz exkluzivně testujeme ještě před mezinárodní prezentací, která startuje 21. června v Barceloně.

Vůbec první SUV automobilky Seat na českých silnicích potkáváme už poměrně dlouho, jedná se však o předprodukční testovací exempláře. Ledacos jste se o vozidle mohli dozvědět z prvních jízdních dojmů kolegy Martina Freie, tehdy ale šlo o ryze komorní akci pro pár novinářů a v přítomných vozech ještě tu a tam něco zavrzalo. Nicméně, jak se v praxi již několikrát ukázalo, nejlepší akce obvykle bývají ty neplánované, přičemž jedna taková se naskytla také naší redakci přímo na domácí půdě.

Dostali jsme příležitost testovat nový Seat Ateca ještě před velkou mezinárodní prezentací, která začíná v úterý 21. června v Barceloně. Budeme se jí samozřejmě účastnit, z Prahy už však budeme odlétat s uceleným názorem a snahou otestovat co nejvíce dalších dostupných agregátů. Tím „nejkontroverznějším“ je zřejmě litrový tříválec TSI – nejmenší motor, který se dosud objevil pod kapotou městského SUV (stojí od 523.900 Kč) – o tom ale až později. Do naší redakční garáže totiž exkluzivně, s velkým náskokem před ostatními, dorazila verze 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě Style ji pořídíte od 665.900 Kč, se zkoušenou výbavou Xcellence je o 46.000 Kč dražší.

Není to nový yeti?

Nepřipomíná vám první SUV od seatu něco? Tvary auta nejsou ničím překvapivým, přece jenom si je už veřejnost mohla prohlédnout na letošním ženevském autosalonu, stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že se vůz v Česku nejenom vyrábí (produkci zajišťuje závod škodovky v Kvasinách), ale také zde vznikal jeho design. Nová Škoda Yeti - tohle ze mě vyhrklo, když jsem atecu viděl poprvé v redakční garáži.

Video

Za tvary vozu stojí šefdesignér seatu Alejandro Mesonero a jeho tým, ostrou linii táhnoucí se po celé délce karoserie a strmé zakončení linie oken jako by však modeloval Josef Kabaň ze škodovky. V přední části by se o svébytném stylu španělské automobilky ještě dalo mluvit, avšak záď, zejména pak diodové svítilny, se zase přiklánějí na stranu mladoboleslavské značky. Technika je jasná, tady ateca s připravovaným yetim kopou za jeden tým, jinak prý však výrobci spolupracovali pouze na vývoji skeletu a všechny viditelné díly mají být odlišné. No, uvidíme příští rok, až dorazí druhá generace Škody Yeti..

Seat Ateca zná české ceny. Tříválec 1.0 TSI stojí více než půl milionu korun

Seat je na svůj nový vůz náležitě hrdý, však mu také dal pořádně zabrat. Návrh trval více než 1400 dní, vznikal na tisícovce různých skic, a na výrobu hliněného modelu, který je na první pohled nerozeznatelný od skutečného vozu, padlo pět tun materiálu a tisíc litrů laku. Výsledný produkt je téměř všude středem pozornosti – lidé jej neznají, připadá jim exotický, což ostatně korunovala také španělská poznávací značka zkoušeného kousku. Několikrát jsem se setkal s otázkami, co je ateca vlastně zač.

obrázek [600 x 272]  

Interiér už ale tolik emocí jako karoserie nevzbuzuje. Přístrojová deska je „seaťácky“ strohá, avšak funkční a vyrobená z kvalitních měkčených materiálů. Přesně uprostřed má své místo na řidiče orientovaný osmipalcový displej s dotykovým ovládáním, pod středovou konzolou najdete dvě USB zdířky pro připojení externích zařízení a dokonce i indukční nabíječku mobilních telefonů. Všechno je hezky po ruce a snadno dohledatelné. Zkrátka se usadíte, naprosto intuitivně provedete základní nastavení (rádio, sedadla, klimatizace), a kdybyste se náhodou ztratili v prostředí infotainmentu, stisknete tlačítko na volantu a jednoduše funkci vyvoláte hlasem. Na systému hlasového ovládání koncern v posledních letech hodně zapracoval a nyní funguje i za vysokých rychlostí, nebo když potřebný příkaz pouze zamumláte pod nosem. Hlavně ale na vůz nekřičte – nemá to rád a na takové počínání vás upozorní.

Vůbec největším překvapením byl vnitřní prostor. Za volant se díky výše ukotvenému sedadlu hezky nastupuje, prahy jsou subtilní a dokonce kryté dveřmi, takže si po jízdě v terénu nezašpiníte nohavice. V podélném směru je místa snad až nadbytek, situaci však komplikuje vyšší ukotvení pedálů a v zájmu komfortu chodidel jsem byl nucen posunout se o „zoubek“ dál, než mi původně vyhovovalo. Kokpit je obrovský, vzdušný a je krásně vidět ven, navíc i při vzpřímené poloze zad jsem nad hlavou naměřil zhruba šesticentimetrovou rezervu.

Seat Ateca: Sestra Yetiho II naživo. Bude takové i SUV od Škody?

Dobrý pocit neuvadá ani po přesunutí dozadu. Do kontaktu kolene se zadní stranou předního sedáku stále zbývala přibližně osmicentimetrová rezerva, jenom o malinko méně jsem naměřil nad hlavou (měřím 190 centimetrů). Do šířky interiér plus minus odpovídá novému tiguanu (vpředu 1490 milimetrů, vzadu o 30 milimetrů méně), strádat tedy nebudou ani korpulentnější postavy. Je tady ale něco, co mi vadí – umístění palivové nádrže si totiž vynutilo mírný „schod“ pod zadním sedákem, který brání podražení pat pod sebe a společně s ukotvením předních kolejnic snižuje manipulační prostor chodidel. Když vystupujete, rázem se potýkáte nejenom s vyššími prahy a „protáhnutí“ chodidla je o to složitější. Celkově je ale nástupní prostor bohatý a vyhoví i „majitelům“ rozměrnějších pozadí.

obrázek [600 x 404]  

A zavazadelník? U něj automobilka využila technických vychytávek současných vozů koncernu Volkswagen a za 13.200 Kč dodává bezdotykové ovládání pátých dveří jednoduchým švihem kotníku pod pravou stranou nárazníku (za 18.500 Kč včetně bezdotykového odemykání dveří). Stejným způsobem lze kufr také zavřít, přičemž nakládání a vykládání zavazadel ulehčuje možnost otevřít víko až do výšky 192 centimetrů.

Základní objem činí 510 litrů, ovšem pouze u předokolek. Verze s pohonem všech kol, jakou máme například my, jej má o 25 litrů menší. Objem po sklopení zadních opěradel automobilka neuvádí, samotný proces ale jednoduše zvládnete páčkami po stranách zavazadelníku a asymetricky dělený díl svou vahou sám „padne“. Nevznikne zcela rovná ložná plocha, přičemž zhruba sedmicentimetrový schod nelze zcela zamaskovat ani dodatečnou mezipodlahou.

Seat Ateca - rozměry zavazadelníku
Šířka v nejužším místě [mm]1010
Délka [mm]850
Výška po nataženou roletu [mm]525
Délka po přední opěradla - 190 cm řidič [mm]1630
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1440
Výška nákladové hrany [mm]675
Průchozí výška pod otevřeným víkem [mm]1920

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD

Cena v základní výbavě: 711 900 Kč Cena v testované výbavě: 823 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, litá 18“kola, senzor únavy řidiče, 2x isofix vzadu, tempomat, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, elektronická parkovací brzda, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otočný volič jízdních režimů, diodové přední a zadní světlomety, dvojitá koncovka výfuku, bezklíčové odemykání a startování, sportovní přední sedadla, audio s osmi reproduktory, uvítací osvětlení a další.

Výbava testovaného vozu:Bezdotykové ovládání víka zavazadelníku (+13.200 Kč), bezdrátové dobíjení telefonu (+5.500 Kč), navigace Standard s osmipalcovým dotykovým displejem (+10.500 Kč), Seat Full link (+4.500 Kč), paket Driving Assictenace III – asistent pto jízdu v pruzích, kontrola slepého úhlu, asistent pro vyparkování, automatické přepínání dálkových světel (+19.200 Kč), Seat sound systém s deseti reproduktory (+6.900 Kč), Top view kamera 360°(+14.500 Kč), lak Nevada (+15.100 Kč), litá 19“ kola Exclusive Machined (+20.900 Kč).

Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové

Poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové z…

Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce

Írán bude všemi silami pokračovat ve svém raketovém…

Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel

Služby založené na principech takzvané sdílené ekonomiky…

Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek

Na první sedan elektromobilu Model 3 má už americká…

 

Štítky SUV Seat Testy Video

Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI 4WD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.9
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 552
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 2.0 TDI 4WD – Šifra mistra Kabaně?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Dnes 11:30

Nový model z dílny amerického výrobce elektromobilů zatím nabídne dvě verze, základní a s prodlouženým dojezdem.




Blesk.cz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal fanouškům děsivý vzkaz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal…

Tanečník Robert Anker (†27) z kanadské skupiny Diversity zemřel při autonehodě. Tento umělec se dostal do…

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici zápasí se zápalem plic

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici…

Ruší koncerty! Michal Prokop leží se zápalem plic v jedné z pražských nemocnic. „To se tak prostě někdy stane,“…

 

iSport.cz

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se posunulo, zjistil Šefl

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Setkání s realitou na mistrovství světa v Budapešti zřejmě motýlkáře Jana Šefla posune…

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník jsou emotivnější

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník…

Přišel na hřiště půlhodinku před koncem zápasu. Očekávaný každým, kdo zápas sledoval. Stav zápasu byl v tu…

 

Reflex.cz

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Policie odložila trestní oznámení, které Andrej Babiš podal ve věci tajně pořízených nahrávek jeho dohod o…

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500 euro. Opravoval si tam kolo

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500…

Příběh, kterému se ani nechce věřit, se odehrál ve čtvrtek v berlínské čtvrti Neukölln. Jeden muž tam měl menší…