Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW – Teréňák pro všechny

Diskuze (249)
Nejsilnější diesel v nejprodávanějším evropském SUV, navíc po omlazovací kúře.

Volkswagen Tiguan prošel faceliftem. Žádné designové ani technické veletoče nečekejte, ve Wolfsburgu ladili detaily. Vzhled se měnil v rámci nejnovějších konvencí a pod karoserií k žádné zásadní technické revoluci nedošlo.

Nakonec co jiného čekat od faceliftu úspěšného modelu. Tiguan je nejprodávanějším evropským SUV (prodejně ho předstihuje jen japonský Nissan Qashqai, vyráběný v Anglii), po trojlístku Golf-Passat-Polo je čtvrtým nejprodávanějším Volkswagenem, navíc si drží stálý odbyt a před faceliftem ho dokonce postihl nedostatek skladových vozů.

suv vw testy suv vw testy  

Co se změnilo po vzhledové stránce? Na přídi definitivně zvítězily horizontální linie. Celek světla a maska chladiče, který ze všeho nejvíc připomíná větší Touareg, podporuje nově tvarovaný nárazník. V případě testované verze Sport&Style se jedná o pohlednější řešení z nabízených možností. Menší nájezdový úhel bude trápit jen menšinu zákazníků, pro ty je určena terénnější Track&Style.

Záď přidává modernější diodovou grafiku světel, dál už je změn pomálu. Tiguan i nadále dokáže maskovat svoji velikost. Z profilu vypadá jako Golf, který někdo nakopl do zadku, až ve srovnání s jinými auty vynikne mohutnost karoserie – hlavně do šířky a do výšky.

suv vw testy suv vw testy  

V kompaktně tvarované karoserii proto dlí vcelku prostorný interiér. V kabině zaujme nový pohlednější volant a značný nárůst počtu chromovaných elementů. Kladně hodnotíme přechod od relativně ostrého červeného podsvícení přístrojů k vlídnější bílo-černé kombinaci. Snad jen rozsah nastavení intenzity by mohl být širší.

Jinak jsou útroby Tiguanu bez viditelných chyb. Interiér převzatý z Golfu Plus úspěšně zasahuje do teritoria MPV. A tak zde máme mnohými oblíbené plastové stolečky v zadní řadě sedadel a záplavu odkládacích prostorů a nejrůznějších vychytávek. Vypadá to na až pedantské úsilí o zdvojování: máme tu dva držáky na mince, dvě přihrádky s protiskluzovým pogumováním před řadicí pákou, vzadu na každé straně po dvou háčcích na oblečení a také například zdvojené výdechy klimatizace.

Perfektní výsledek? Ne tak docela. Tiguan je uvnitř prostorný, kvalitně navržený a bytelně zpracovaný. Na jeho palubě jsme se ale ani po týdnu nedokázali cítit útulně a navzdory velkém rozsahu nastavení se i ideální poloha sedadel hledala těžko.

Nesmíme zapomínat ani na startovací tlačítko bezklíčového systému Kessy. Na jeho provedení (kovový povrch s podsvíceným nápisem) se nešetřilo, umístění na středovém tunelu ale působí jako dodělávka. Navíc tlačítko při startování vyžaduje dlouze držet, dokud motor úplně nenaskočí.

Naopak jedničku s hvězdičkou zaslouží příplatkový parkovací asistent. Odstup od překážek totiž nesignalizuje jen směrem dopředu a dozadu, přidává se i velmi přesné znázornění vzdálenosti od překážek vedle karoserie. Mimoto existuje možnost automatického parkování (podélně i kolmo k chodníku), kdy řidič ovládá jen pedály a řadicí páku – směr jízdy napovídá a otáčení volantem plně kontroluje elektronika.

suv vw testy suv vw testy  

Motor 2,0 TDI o výkonu 125 kW je stále tím nejsilnějším, co Volkswagen mezi čtyřválcovými turbodiesely nabízí. V případě Tiguanu je standardně spojen s pohonem všech kol 4Motion a jedinou možností přenosu síly od motoru k nápravám je šestistupňová manuální převodovka – sedmistupňové DSG se pojí pouze se slabším TDI.

Při studeném startu ani při zátěži čtyřválec kultivovaností nevyniká. Handicapem pro něj je i slabší hluková izolace od interiéru, mezi obecně hlučnějšími dieselovými SUV ale patří Tiguan i tak nad průměr.

Údaje 125 kW a 350 Nm jsou mezi dvoulitry stále výbornými hodnotami. Ale priorita této pohonné jednotky je evidentně jiná: plynulý průběh točivého momentu a použitelnost napříč spektrem otáček. Motor má vždy dostatek síly, akcelerace v dálničních rychlostech není nejmenším problémem.

suv vw testy suv vw testy Hmotnost 1695 kg, velká čelní plocha a pohon všech kol jsou ale vážnými protivníky. Volkswagen se nad nimi snaží naoko získat převahu krátkou dráhou plynového pedálu. Pravda se odhalí při úplném sešlápnutí plynu – proti běžné pozici už stačí zatlačit jen málo, a proto toho motor zákonitě o mnoho víc předvést neumí. Ano, zázraky se nedějí, na pozici jednoho z dynamicky nejnadanějších kompaktních SUV s turbodieselem to ale i tak stačí.

Evropský normovaný cyklus spotřeby zůstává v případě vrcholného Tiguanu jen nedostižnou teorií. Místo proklamovaných 6 jsme jezdili za 8 litrů, kolem této hodnoty se ale průměrná spotřeba pohybuje v zásadě bez ohledu na jízdní styl.

Při obvyklých zkouškách jsme ve 130 km/h odečetli z otáčkoměru 2300 min-1 a spotřeba se ustálila na 8,4 l/100 km. Tempo 100 km/h znamená hodnoty 1800 min-1 a 6,5 l/100 km.

Po stránce jízdních vlastností se Tiguan věrně drží standardů kategorie SUV. Naladění podvozku je tuhé, na nerovnostech se občas ozve i nějaká ta tupá rána. S pasažéry ale auto nepohazuje a řidič cítí, že nějaké nerovnosti Tiguanu vůbec nevadí. I po rozbité silnici se pohybuje se suverénním nadhledem a na ještě rozbitější polní cestě lze držet stejné tempo, jako by pod koly ubíhal český asfalt.

Vyšší těžiště a hmotnost nijak nevybočující z řady konkurentů samozřejmě znamenají boční náklony v zatáčkách a horší odolnost vůči bočnímu přetížení. Proaktivní pohon všech kol 4Motion (základem je spojka Haldex 4. generace) sice pocit neochvějné jistoty nedodá, neznatelným, avšak efektivním přesouváním točivého momentu k zadním kolům ale značně posouvá limity podvozku.

suv vw testy suv vw testy  

Co tedy vlastně znamená facelift Volkswagenu Tiguan? Vyladění mnoha detailů, osvěžení vzhledu a uchování klíčových předností, jako je variabilní interiér, přesné řazení a řízení nebo živý motor. Tiguan i nadále propojuje obsah zkratek SUV a VW, a proto by pro něj neměl být problém obstát mezi konkurencí i v druhé polovině modelového cyklu.

První cena vozu 469.900,- Kč (1,4 TSI 90 kW Trend&Fun)
První cena vozu s testovanou motorizací 746.700,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)
Základní cena testovaného vozu 746.700,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 897.000,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)

Plusy

  • prostorný interiér
  • přebytek odkládacích ploch
  • vynikající ergonomie a kvalita zpracování
  • velký a variabilní zavazadlový prostor
  • motor se širokým využitelným rozpětím otáček
  • jízdní vlastnosti na silnici i v terénu
  • přesné řazení a řízení

Minusy

  • politika příplatkových položek
  • velký poloměr otáčení
  • pozice za volantem
Diskuze (249)
VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW
Cena základní sestavy 746 700 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, manuální klimatizace, rádio RCD310, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač Premium, tempomat, centrální zamykání, sklopný klíč, kola z lehkých slitin 17 palců, mlhová světla, eloxovaný střešní nosič, sportovní sedadla a další. Kč
Cena testované sestavy 897 000 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (12.400,-), rádio RCD510 (7.600,-), vstup Media-In (4.100,-), automatický parkovací systém Park Assist (18.100,-), bezklíčový vstup (8.600,-), automatická klimatizace (7.800,-), kožené čalounění Vinna a vyhřívání předních sedadel (48.700,-), paket Zrcátka (4.000,-), osvětlení interiéru Ambiente (900,-), bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a denními LED světly (31.400,-), Bluetooth (6.700,-) a další Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.1 / 6
Emise CO2: 158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1510
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 545
Rozměr pneu: 235/55 R17
VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4426
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1703
d) rozvor (mm): 2604
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1571
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
2. 10. 2011 11:43
Re: jj
není nad starou dobrou 120L že jo
1. 10. 2011 03:42
Re: teréňák
Je to možné. S faceliftovanou verzí nejel, takže nevím, jestli to skutečně funguje. Ale co jsem vyrozuměl, tak by to fungovat mělo. Samozřejmě, realita může být jinde. U původní verze mi to asi nějak uniklo.
Avatar - Ronault.
29. 9. 2011 21:30
Re: OT? SMEKNI
Jo, Rasto Chvála je velmi kvalitní novinář a umí :yes:
29. 9. 2011 18:37
Re: teréňák
elektronickou má i před FL, ale ta je k ničemu... v takové situaci je potřeba přidat plyn a ta elektronická funguje aspoň trochu když se plyn jen lechtá...
navíc v terénu se mi víc osvědčilo jezdit bez ESP a potom je neaktivní...
29. 9. 2011 13:59
Re: teréňák
Elektronickou uzávěrku má snad za příplatek, ne? (Alespoň tenhle faceliftovaný.)